השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט
השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט ביתן: "המסמכים שצורפו לעתירת שמעוני זויפו"

דרמה בבית המשפט. המסמכים שהגיש שמעוני בעתירתו לפסילת תוצאות הבחירות בהן הפסיד זוייפו. השופט לא חוסך ביקורת ומודיע לנציגו של שמעוני: "זה במישור הפלילי המובהק החמור ביותר"

פורסם בתאריך: 11.12.18 11:35

     

הבוקר התקיים דיון נוסף בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעתירתו של ראש העיר לשעבר איתמר שמעוני באשר לפסילת תוצאות הבחירות בטענה לאי סדרים.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

שמעוני הגיש בעתירתו מסמכים המעידים לכאורה על צדקת טענותיו. אלא שמתברר שבית המשפט סבור כי המסמכים שהגיש שמעוני מזוייפים, לכאורה.

השופט אליהו ביתן פונה לעורך הדין דניאל כהן המייצג את שמעוני:

השופט ביתן: ראית את התגובה? אני מתייחס במיוחד לתגובה של משיב 3 (תומר גלאם) על פני הדברים זה מטריד ביותר במילים עדינות. איך קיבלת מסמכים שלא מתאימים למה שיש בתיק? איך קיבלת מסמכים שעל פניהם מזויפים?
עו"ד כהן: אנחנו הגשנו את התלונה ליועץ המשפטי.

עו"ד דניאל כהן

השופט ביתן: ממי קיבלת את המסמכים?
עו"ד כהן: קיבלתי מנציגים של איתמר שמעוני. אביבית סימני שהגיעה יותר מפעם אחת. היא אומרת שצילמה.

השופט ביתן: איך זה שונה? הדברים כל כך בולטים. השאלה מי זייף? זה שזה מזוייף זה ברור לחלוטין. השאלה מי זייף? אני שואל מה אתם רוצים כאן? זה במישור הפלילי המובהק החמור ביותר. אחרי שקיבלתם תשובה למה זה ממשיך?

החשד לזיופים: תגובתו של עורך הדין דניאל כהן, המייצג את שמעוני בעתירה נגד הבחירות

Опубліковано ‎כאן דרום אשקלון‎ Вівторок, 11 грудня 2018 р.

הפרקליטות: המשטרה בודקת.

לדברי הפרקליטות, המשטרה חוקרת את הזיופים לכאורה וכבר זומנו מספר אנשים למסירת עדות בעניין.

השופט ביתן: צריך לתפוס את הגברת סימני. אבל זה לא אומר שמי שצילם זייף.

הפרקליטות: למשטרה הוגשו ראיות שהמסמכים זויפו.

השופט ביתן: אפשר לראות מספרים ששונו.

עורך דינו של גלאם, רנאטו יאראק: "מי שמבקש לערער על תוצאות הבחירות, צריך להוכיח את טענותיו. הדרך לעשות זאת במקרים של טענות כמו כאן, היא בעיון ובדיקת פתקי ההצבעה עצמם. שמעוני לא ביקש עיון כזה ובפועל לא ביצע עיון כזה וטענותיו אינן מסתמכות על פתקי ההצבעה והדבר אומר דרשני".

עו"ד רנאטו יאראק

עו"ד רנאטו יאראק

עו"ד כהן בתגובה: "לא אפשרו לנו לעיין במלוא הפרוטוקולים. המגבלות שמנהל הבחירות הטיל על אפשרות העיון בפרוטוקולים השונים, לא אפשרו לנו להשלים את העיון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מנהל הבחירות, ליאור קלצ'קין בתגובה לדברים: "נציגים של שמעוני היו אצלי ועיינו במסמכים שהם ביקשו 7 פעמים, בכל פעם 3 שעות. נציגי מפלגה אחרת שהיו אצלי לעיין בכל 180 הקלפיות, הצליחו לצלם את כל המסמכים של כל הקלפיות בשתי פגישות של כ-3 שעות כל אחת ולהערכתי הם הצליחו לצלם את מלוא החומר בתוך כ-5 שעות. העובדה שנציגי שמעוני לא הצליחו לצלם את מלוא החומרים בתוך יותר מ-20 שעות, מחשידה. בשלב שכבר התחילה חקירת המשטרה אישרתי לנציגי שמעוני לצלם חומרים בתנאי שכל פעם יגיע אדם אחד ויצוין בפני באיזה קלפיות מתעסקים, כדי שאני אוכל לפקח על התהליך על רקע החשדות העולים מאליהם. אני חושב שנתתי לנציגי שמעוני את מלוא האפשרות לעיין בחומרים".

מנהל הבחירות 2018 באשקלון, ליאור קלצ'קין

מנהל הבחירות אמר גם בדיון כי אנשיו של שמעוני לקחו חומרים לביתם, "הם היו במשרד שלי, הם לקחו משם מסמכים הביתה, תיקנו אותם והחזירו אותם".

השופט החליט להמשיך את הדיון בתאריך ה-24 לחודש. כאשר עו"ד קרץ המייצגת את קלצ'קין מתבקשת לרכז את הנתונים כדי להציגם לבית המשפט להמשך הדיון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר