אברה מנגיסטו
אברה מנגיסטו

מטה מנגיסטו נגד "אור לאשקלון": אברה הוא מעל הפוליטיקה

במטה המאבק של אברה מנגיסטו מחו על כך שמפלגת אור לאשקלון טענה כי היא נועדה לשמש פה למשפחת מנגיסטו. שלמה בלאיי: "רצינו לעשות להם טובה". בתוך כך, מפלגת "שם טוב לאשקלון" נפסלה סופית

פורסם בתאריך: 9.10.18 16:01

     

לפני יומיים פרסמנו כאן כי מפלגת "אור לאשקלון" בראשות שלמה בלאיי נפסלה על ידי מנהל הבחירות באשקלון וכי בעקבות הפסילה עתר בלאיי לבית המשפט המחוזי. בעתירתו כתב בלאיי כי הסיעה נבחרה בבחירות דמוקרטיות בקרב הקהילה של יוצאי אתיופיה וכי הקמת הסיעה "נולדה ממצוקת האוכלוסייה דנן ומהצורך בייצוג ושימוש פה למשפחתו של אברה מנגיסטו אזרח ישראל השבוי אצל ארגון החמאס ולדידם נשכח מהתודעה הציבורית".


במתחם הבחירות של "כאן דרום" כבר ביקרתם?
לחצו כאן לכל החדשות וכל העדכונים הכי חמים!


במטה המאבק למען שחרור אברה מנגיסטו, התקוממו על כך וביקשו שלא לערב את אברה בעניינים הפוליטיים. וכך כתבו: "בהמשך לכתבה בעניין רשימת 'אור לאשקלון' ממנה עולה כי עניינו של אברה מנגיסטו שורבב למאבק הפוליטי סביב הבחירות לרשויות המקומיות – משפחת מנגיסטו מדגישה כי שחרורו של אברה מנגיסטו הוא מעל לכל מחלוקת פוליטית ומבקשת מכל המתמודדים להימנע מלהשתמש בעניינו של אברה מנגיסטו במסגרת קמפיינים פוליטיים כלשהם".

חותמים על ההסכם: וובט מימין, שמעוני עם ריימן פולט ובלאיי

שלמה בלאיי (משמאל): "רק רצינו לעזור"

שלמה בלאיי מסר בתגובה: "אני מעריך ומכבד את המשפחה אנחנו ניסינו לעזור בעתיד, לא רוצים לא צריך. אני מבחינת האישיות והערכים אמרתי את זה. הם צריכים עזרה, זה אחד מבני הקהילה. אני הראשון שמכבד את המשפחה. אנחנו בסך הכל רצינו לעשות טובה. איפה שצריך נלך עם המשפחה. הכל בשותפות והסכמה עם ההורים".

בתוך כך, מפלגת "אור לאשקלון", שנדרשה על ידי בית המשפט להביא אישור מצד הרשימות על מנת שתאושר הגישה את תגובתה לבית המשפט. לתגובתה מצורפות הסכמות מצד 19 רשימות שאחת מהן, "שם טוב לאשקלון", נפסלה. עדיין חסרות לו עוד מספר רשימות ולדבריו, הם עדיין פועלים לכך. בלאיי אמר כי הוא מתרגש מכך שרוב הסיעות הסכימו לחתום לו, "זה דבר ענק, חגיגה של פוליטיקה, טוב שיש אנשים כאלה, לבי מתרחב כשאני רואה את האנשים שבאו לתמוך ולתמוך. אבל אני נהנה ואני אוהב את אשקלון ואני אוהב את המצב של היום איזה הירתמות ואיזה אנשים".

מספר 2 ברשימת "אור לאשקלון", יניב וובט מסר כי חמש רשימות סירבו לחתום על הסכמה: "יורם שפר, סופה ביילין, אשקלון בתנופה, גב לתושב, ותומר גלאם. יש חגיגה דמוקרטית ובבסיסה זה הזכות לבחור ולהיבחר. המדינה דורשת את ההסכמה וכרגע יש אפשרות שהרשימות האלה ייתנו גם את ההסכמה שלהם ועדיין לא מאוחר. יש פה 19 רשימות אחרות שהן מופת של דמוקרטיה, אני ממש נפעם מהן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במשרד הפנים ביקשו לדחות את הבקשה של בלאיי בין היתר בטענה שלא כל הרשימות אישרו את הבקשה וכן מהסיבה שאישור הבקשה של בלאיי תפגע בשוויון אל מול רשימות אחרות ויש להשלכה רוחבית על רשימות בכל רחבי הארץ. במשרד הפנים דורשים כאמור לדחות את הבקשה של בלאיי ואף להטיל עליו הוצאות משפט. בית המשפט אמור לפסוק בעניין זה בקרוב.

שם טוב אסייג

נפסל. שם טוב אסייג

כמו כן, רשימת "שם טוב לאשקלון" נפסלה סופית על ידי בית המשפט המחוזי, "טענת העותר לשיכחה להביא את הרשימה הנכונה אינה מקימה עילה להארכת מועד כלל, שכן מדובר בטענה בעלמה, שאינה עולה בקנה אחד עם הוראת המחוקק על הקפדה על לוח המועדים בבחירות, משכך – אין לעותר להלין אלא על עצמו", כתבה השופטת שרה דברת.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר