בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין
בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

פסילת הרשימות: שלמה בלאיי ושם טוב אסייג עתרו לבית המשפט

הרשימות של השניים: "אור לאשקלון" ו-"שם טוב לאשקלון" נפסלו על ידי מנהל הבחירות של אשקלון. בלאיי צריך להשיג עד מחר הסכמה של שאר הרשימות המתמודדת. מנהל המטה של שמעוני ייצג את בלאיי בבית המשפט

פורסם בתאריך: 7.10.18 20:40

     

מנהל הבחירות באשקלון, ליאור קלצ'קין, פסל שתי רשימות שרצות למועצת העיר. האחת "אור לאשקלון" נפסלה לאחר ששמו של אחד המועמדים ברשימה נמחק מהחוברת באמצעות עט. דבר שאסור. הרשימה השנייה שנפסלה היא "שם טוב לאשקלון" וזאת משום שאחת החוברות פורקה ושודכה כך שנוצרו עמודים כפולים, עמודים חסרים ושינוי סדרן.

שלמה בלאיי העומד בראש רשימת "אור לאשקלון", עתר בעקבות כך לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, וטען כי פסילת רשימתו נעשתה שלא כדין. בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד ריימן פולאט, מנהל מטה הבחירות של איתמר שמעוני, נכתב כי הסיעה נבחרה בבחירות דמוקרטיות בקרב הקהילה של יוצאי אתיופיה וכי הקמת הסיעה "נולדה ממצוקת האוכלוסייה דנן ומהצורך בייצוג ושימוש פה למשפחתו של אברה מנגיסטו אזרח ישראל השבוי אצל ארגון החמאס ולדידם נשכח
מהתודעה הציבורית".

חותמים על ההסכם: וובט מימין, שמעוני עם ריימן פולט ובלאיי

שלמה בלאיי (משמאל) ומאחורה עו"ד ריימן פולאט בזמן חתימה על הסכם קואליציוני עם איתמר שמעוני

עוד נכתב כי רגע לפני הגשת הרשימות, התקשר מועמד מספר 15 וביקש להסיר את שמו מרשימת המועמדים ואף כתב מכתב התפטרות. בלאי, על פי העתירה, "בעקבות חוסר ידיעתו המשפטית ותמימותו – העביר קו על מועמד מס' 15 בחוברת המיועדת. כאמור העותר סבר כי עצם העובדה שבידיו נמצא מכתב ההתפטרות של מועמד מסי 15 לא יהיה זה תקין שלא ידווח למשיב 1 (קלצ'קין) על כך ולא יהיה זה תקין אם לא יגיש בידיו את מסמך ההתפטרות של מועמד 15".


במתחם הבחירות של "כאן דרום" כבר ביקרתם?
לחצו כאן לכל החדשות וכל העדכונים הכי חמים!


בדיון שהתקיים בבית המשפט עמד נציג משרד הנים על כך שלא ניתן לתת להם זמן ולהציג רשימות חדשות מאחר וזה פוגע בשוויון אל מול הרשימות האחרות.

בלאיי אמר כי ינסה להשיג הסכמה משאר הרשימות ובית המשפט אישר את העניין ועד מחר הוא אמור להשיג הסכמה מהאחרים.

גם שם טוב אסייג העומד בראש רשימת "שם טוב לאשקלון" הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע וטען בעתירתו כי כאשר הגיע לרשום את סיעתו, שכח את אחת החוברות במטה, "במעמד הגשת הרשימות ובתנאי הלחץ שהיו במסדרונות העירייה במהלך הערב, לאחר שהבחנתי בתקלה, ולאחר שנמצא, כי החוברת נעלמה מעינינו, התיישבנו בחדר סמוך ומצאנו לנכון לחבר את החוברות באופן שהתברר אח"כ שהדבר נוגד את הכללים. לצערי, עניין טכני זה הביא לפסילת הגשת הרשימות. לא הועילו כל פניותיי לממונה על הבחירות והוא הזדרז, ככל הנראה על פי מגבלותיו בדין, והוציא תחת ידו מכתב סירוב לקבלת הרשימות שלנו", כתב אסייג והוסיף: "מתן ארכה כמבוקש, לא יהא בה צורך כדי לגרום נזק לשלטון החוק, ולכן מאזן הנוחות הינו לטובת הגשת הרשימות שכן עסקינן בעניין טכני שאינו מהותי". אסייג ביקש שעות ספורות על מנת לתקן את הדבר.

שם טוב אסייג

שם טוב אסייג

במשרד הפנים דחו את הדברים וכתבו בתגובה כי "קבלת הסעד כעת, משמעה הארכת המועד בשבוע שלם (!) ולא "שעות ספורות בלבד" כפי שנטען בעתירה, והכל שעה שעל העותר היה להגיש רשימת המועמדים עד ולא יאוחר מיום 27.09.2018. מעבר לפגיעה בשוויון ובהוראות המחוקק, הגשת הרשימות באיחור של שבוע, ואי הקפדה על לוחות הזמנים שנקבעו בחוק, עלולה לשבש את הליך הבחירות כולו".

נכון לעכשיו עדיין לא התקיים דיון בעניין זה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר