איתמר שמעוני אתיופים אתיופיה
שמעוני עם רשימת אור לאשקלון. צילום: מטה שמעוני

במקום לאחד כוחות: שוב פיצול בקהילה האתיופית

הקהילה האתיופית מפוצלת גם בבחירות הקרובות לראשות העירייה. הערב נודע כי רשימת 'אור לאשקלון' תומכת בשמעוני ובשבוע שעבר היתה זו רשימת 'גב לתושב' שחברה לגלאם. ריח של פספוס באוויר

פורסם בתאריך: 17.9.18 22:06

     

20 יום לאחר שקיבל את המנדט בבחירות שקיימו יוצאי הקהילה האתיופית בעיר החליט שלמה בלאי לעשות את המהלך הפוליטי הראשון שלו לאחר ההחלטה להוביל את רשימת 'אור לאשקלון' המזוהה עם יוצאי העדה. בלאי וממלא מקומו, יניב וובט הודיעו הערב פומבית על החלטתם לחבור לראש העירייה המושעה איתמר שמעוני ולתמוך בו במירוץ לראשות העיר.

"לאחר שישבנו ושמענו את משנתם של כלל המועמדים קיבלנו החלטה חד משמעית, לתמוך במר איתמר שמעוני במירוץ לראשות העיר, מדובר במנהיג שסייע רבות להשתלבות הקהילה האתיופית בעיר ומחוצה לעיר" מסר הערב שלמה בלאי יו"ר הרשימה והוסיף "בזמן כהונתו זכינו לראות התפתחות עצומה במגוון תחומים, בחינוך בנו בתי ספר חדשים ו-72 גנים חדשים, שופצו מעל ל-127 כיתות חדשות וכן ראינו זינוק בזכאים לתעודת הבגרות. בעולם התרבות והפנאי קיבלנו פיתוח רצועת חוף מדהימה, מקום שהפך להיות אבן שואבת לרבבות מבקרים מבית ומחוץ, כמו שעשה בתל אביב כך עשה גם כאן".

אלא שמי ששם לב גילה כי החבירה לשמעוני היתה תגובת נגד לחבירה של הרשימה האחרת המזוהה עם יוצאי אתיופיה באשקלון, רשימת 'גב לתושב' שבשבוע שעבר חברה לתומר גלאם שאף פרסם בעמוד הפייסבוק שלו הודעה מיוחדת ותמונות.

בני הקהילה האתיופית באשקלון, למרות שעל פי כמות בעלי זכות בחירה שווה יותר ממנדט אחד, הצליחו לפני 15 שנה לתת מנדט לנציג אחד במועצת העיר, שלמה בלאי בעצמו, אך לאחר קדנציה אחת הם לא הצליחו לשמר את כוחם ומאז מועצות העיר נטולות ייצוג לבני הקהילה, שזקוקה לייצוג הזה יותר מכל קהילה אחרת בפסיפס הישראלי.

איחוד כוחות היה מותיר להם סיכוי לעשות זאת ובגדול אבל כעת, לאחר התפצלותן של שתי הרשימות שמציגות את עצמן דואגות לאותן בעיות של אותה אוכלוסיה נראה כי יהיה קשה להגיע להישג שהם כה מייחלים לו. הדבר מקבל ביטוי ביתר שאת כאשר שתיהן מזוהות עם מועמדים יריבים.

אתיופים אתיופיה שמעוני איתמר

פעילי אור לאשקלון בטקס החבירה. צילום: מטה שמעוני

שמעוני מודע לחבירה של רשימת 'גב לתושב' עם גלאם, אך הדבר לא מנע ממנו הערב להתמוגג מהאחדות לכאורה שקיימת במגזר. "לראות את הגיבוש והאחדות של בני הקהילה האתיופית זה פשוט מדהים ואני רוצה להודות לשלמה בלאיי יו"ר הסיעה וליניב וובט מ"מ יו"ר הסיעה על התמיכה בי במירוץ לראשות העיר. שיתוף הפעולה בינינו חזק ואני מברך על כך".

ראשי הרשימה חתמו עם שמעוני על הסכם שאת חלקו ייתכן שתהיה בעיה משפטית ליישם. למשל בתחום החינוך: סבסוד צהרונים לבני העדה או סבסוד החינוך הבלתי פורמאלי למשפחות מוחלשות שנמנות על יוצאי העדה.

שמעוני בלאי וובט הסכם אור לאשקלון בחירות פולט

חותמים על ההסכם: וובט מימין, שמעוני עם ריימן פולט ובלאי

נושאים אחרים שסוכמו בין הצדדים ספק עד כמה יהיו יעילים: "הקמת מערך מעקב לקידום החינוך בקרב קהילת יוצאי אתיופיה אשר ישרת את צמצום הפערים בצורה דרמטית" למשל שנראה כמו סוג של הצהרה שאף אחד במדינה עוד לא הצליח למצוא את הנוסחה שלה.

גם בתחום הרווחה הודיעו הצדדים על יוזמות מוכרות מהעבר שנוסו אך לא ממש שינו את המציאות: "תוקם וועדה לקידום עולי אתיופיה בעיר. הוועדה תפעל לרווחת העדה האתיופית באשקלון, לצמצום האבטלה בקרב העדה, בין היתר בדרך של שילוב יוצאי אתיופיה במערך התעסוקה, צמצום פערים, חיזוק הקשר בין הקהילה יוצאי אתיופיה".

עוד הוסיף שמעוני ומסר "לצערי העשייה נעצרה ואנחנו כאן כדי להשיב את הרוח למפרשים. ואין ספק, שיחד עם חברי המועצה העתידיים, שלמה בלאיי ויניב וובט אנחנו ננצח בעזרת ה׳ את הבחירות האלה באופן מוחץ בסיבוב הראשון ונחזיר את העיר לתנופת העשייה".

כאמור, סיעת 'גב לתושב' שמייצגת גם היא חלק נכבד מקהילת יוצאי אתיופיה, הצטרפה בשבוע שעבר לגלאם. "יחד אני בטוח שנמשיך להוביל לשיוויון בין האוכלוסיות השונות ולעקרון הברור – יש לדאוג לכל תושב ולגלות רגישות לצרכים המשתנים מאדם לאדם" מסר גלאם ביום שישי וגם מצא לזה הקשר אקטואלי "חיבור זה חשוב לי דווקא בשבת האחרונה לפני יום הכיפורים, שבת בה אנו נוהגים לקיים חשבון נפש מעמיק עם עצמנו. זהו חיזוק למנהיגות שבאה לתת ולא לקחת".

יהיו מי שיגידו שהקהילה פספסה הזדמנות פז להתאחד, לשלב כוחות ולהגיע להישג נאה שלו הם מייחלים כבר עשרות שנים. כדי לברר עד כמה זו היתה הצלחה או כישלון נצטרך להמתין לתוצאות מהקלפיות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר