רם זהבי ויובל זוזט עם המנהלים של הדור הבא

מכשירים היום את מנהלי המחר: בשורת המנהיגות החינוכית העירונית של אשקלון

תכנית הכשרה הייחודית "רקיע" לפרחי ניהול באשקלון מספקת מענה איכותי למחסור הקיים במנהלי בתי ספר ומעודדת אנשי חינוך מקומיים איכותיים לפרוץ את גבולות ההצלחה הארגונית והקריירה האישית

פורסם בתאריך: 3.6.22 14:06

מאת: שרה שוורץ | תוכן מקודם

מנהלי בית ספר כמובילי שינוי

מידי שנה, באמצע חודש יולי, מתפרסמת רשימת משרות הניהול הפנויות במערכת החינוך. ברשימה שפורסמה אשתקד נמצאים למעלה ממאה בתי ספר ברחבי הארץ ללא מנהל/ת. בדיקה של השנה הקודמת, באותו פרק זמן לקראת שנה"ל תשפ"א מעלה נתונים דומים. סקירה מעמיקה של התופעה מעלה כי בכל מערכת החינוך בישראל יש מחסור חמור של מנהלי בתי הספר. מדובר בקושי מערכי הנובע מרכיבים רבים.

משתתפי תוכנית ההכשרה למנהלים

"אין חולק כי מנהלי בתי הספר מהווים את עמוד השדרה של מערכת החינוך וכי ביכולתם לעצב, לשנות לקדם, ולהשפיע על הסביבה החינוכית. לפיכך נושא זה מצוי בראש סדרי העדיפויות של מנהל החינוך העירוני. תכנית ההכשרה 'רקיע' שמה לה למטרה להסיר את החסמים הקיימים כיום, ליצור יותר גמישות ולהביא אל תוך המערכת אנשי חינוך מצוינים וראויים", כך מסביר צוריאל דביר, מנהל האגף לחינוך על יסודי בעיר אשקלון.

רם זהבי מרצה בפני משתתפי תוכנית ההכשרה

התכנית הייחודית לעיר הינה פרי שיתוף פעולה של מינהל החינוך העירוני יחד עם משרד החינוך – מחוז דרום, ומרכז פסג"ה אשקלון שחברו יחד במטרה לגבש עתודה ניהולית איכותית המבקשת לטפח את דרג הביניים במוסדות החינוך העירוניים.

לחדד את יכולות המנהיגות

כיום, כל מועמד לניהול במערכת החינוך עובר תהליך של שבעה מיונים במכון הישראלי למנהיגות בית ספרית, "אבני ראשה". מדובר בתנאי סף, ורק לאחר שהושלם אפשר להתמודד במכרז על ניהול בית ספר. בחינת מספר המנהלים שמתמודדים במכרז לניהול בתי ספר נמצא בירידה מתמדת. לפיכך, אם יש בשורה שרבים חיכו לה, זאת השקתה המוצלחת של תכנית רקיע.

התוכנית המהווה מסלול התפתחות מקצועי עבור מורים מצוינים ובעלי ניסיון שמעוניינים להתקדם לניהול ולהשפיע על איכות ההוראה גם במקרו הצמיחה לאחרונה את המחזור הראשון ו-25 פרחי ניהול יצאו לדרך כשהם מצוידים במיטב הכלים לכך.

צוריאל דביר, מנהל האגף לחינוך על יסודי בעיר אשקלון: "מטרת התוכנית היא טיוב דרג ביניים מכהן בבתי הספר הרואה בבתי הספר אקוסיסטם ליצירת חדשנות בד בבד עם בניית עתודת מנהיגות עירונית אשר תהווה פוטנציאל לדור המנהלים הבא של העיר אשקלון. התכנית מאפשרת מפגש בלתי אמצעי עם דמויות מפתח כמו המפקחת העירונית ומנהלת המחוז ובכך שוברת את הפחד האינהרטי של מורים מצוינים רבים שלא נפגשים ביום יום עם מקבלי החלטות, כמו כן מתקיימת הכנה משמעותית לקראת תהליך המיון ב"אבני ראשה". משתתפי התכנית "רקיע" עוברים סימולציות הכנה המכשירות אותם להתמודד טוב יותר עם המשך הליך ההכשרה".

יובל זוזט, ראש מנהל החינוך העירוני מסכם: "בניית שדרת הניהול העירונית עוברת דרך ההבנה כי מורים רבים בעיר הינם בעלי פוטנציאל לתפקידי ניהול משמעותיים והם רק זקוקים להכוונה הנכונה שתעודד אותם להתקדם לרמה גבוהה יותר של מנהיגות ובכך למעשה לפרוץ את תקרת הזכוכית. אני מזמין מורים הרואים עצמם כמשפיעים ומובילים את מערכת החינוך העירונית, בעלי מוטיבציה, מסוגלות ופוטנציאל גבוה לתפקידי ניהול, להגיש מועמדות לקבלה לתכנית".

משתתפי תוכנית ההכשרה למנהלים

ראש העירייה, תומר גלאם: "התוכנית החשובה והמבורכת הינה המשך ההשקעה הישירה שלנו בעיצוב דור עתיד איכותי עם צוותים חינוכיים מהמעלה הראשונה. התוכנית תיתן למנהלות ומנהלי המחר את המקום להגשים את עצמם, להשפיע ולהוביל יחד עם הרשות את מערכת החינוך להישגים היסטוריים. בהצלחה למשתתפי התוכנית".


בשיתוף מינהל החינוך אשקלון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר