ח"כ אלכס קושניר
ח"כ אלכס קושניר

ח"כ קושניר מסביר: זאת הסיבה לעיכוב בחוק הטבות המס לאשקלון

ח"כ קושניר שהצעת החוק שלו להטבות מס לאשקלון עברה כבר בקריאה טרומית מסביר כי בקרוב ניתן יהיה לקדם את הצעת החוק הזאת

פורסם בתאריך: 6.7.21 17:35

     

היום התקיימה ישיבה של ועדת הכספים, שבראשה עומד ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו). במסגרת הישיבה התקיים בוועדה דיון בעניין פקיעת הטבות מס ליישובים.

בפתח הדיון התייחס ח"כ קושניר, לדיון עצמו ואמר: "היום פג תוקפם של הוראות המעבר של הטבות המס לקבוצת יישובים שמוארכת שנה אחר שנה, כל פעם מסיבה אחרת. זאת במקום להסדיר את ההטבות פעם אחת כמו שצריך בחוק כפי שמצופה במנהל תקין ובפרלמנט מסודר. כמות הלחצים הציבוריים והפוליטיים שמופעלת בנושא הזה היא בלתי סבירה בעליל".

עוד הוסיף ח"כ קושניר: "הטבות המס הן כלי תמיכה חשוב ביישובים, לפי החלטת המחוקק, הממשלה והרשות המבצעת. אך דרך המלך היא תהליך חקיקה מסודר, שקוף ועל פי קריטריונים ברורים. כך למשל כשאני החלטתי לקדם את הטבות המס עבור תושבי העיר אשקלון, אשר סופגת אש כבר יותר מעשור והאי העיר הכי מטווחת בישראל, אז ניסיתי למצוא קריטריון מאוד ברור שיוכל להיכנס לפקודת המס. ולכן הגדרתי 'ישוב תחת איום מידי' שזאת הגדרה מאוד ברורה. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית, ואני אמשיך לקדם אותה בכל הכוח, ברגע שהאיסור על חקיקה פרטית כאן בכנסת יגיע לסופו".

האיסור על הגשת הצעות חוק פרטיות נקבע לחודש הראשון של כהונת הממשלה והוא החל באמצע חודש יוני, כך שבקרוב אמורה להסתיים האיסור על כך.

כזכור, זה החל לפני כשנה וחצי כאשר הצעת החוק של ח"כ קושניר, אז חבר באופוזיציה להטבת מס תושבי אשקלון בגובה 10% עלתה להצבעה במליאת הכנסת. תושבי אשקלון חוו אז מפח נפש גדול, כאשר לאחר שנים ארוכות של הבטחות להטבות מס לתושבים, נפלה הצעת חוק בשל התנגדות הקואליציה. למרות שחברי הקואליציה כמו חברי הכנסת מאי גולן ואלי כהן דיברו על קידום הצעת חוק כזאת, הם לא עשו זאת.

במהלך מבצע "שומר החומות", הודיע ח"כ קושניר כי הוא מקדם שוב את הצעת החוק להטבת מס לאשקלון. הפעם ההצבעה עברה פה אחד בוועדה המסדרת ולאחר מכן עלתה להצבעה טרומית בכנסת ועברה שוב.

צפו בדבריו של ח"כ קושניר בפתח ועדת הכספים:


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר