חבר הכנסת אלכס קושניר נואם בהפגנה
ח"כ אלכס קושניר נואם בהפגנה באשקלון

סכנין – כן, אשקלון – לא: שוב אשקלון נשארה מחוץ למפת הטבות המס

ועדת הכספים אישרה אתמול רשימת יישובים שתושביהן יקבלו הטבות מס ואשקלון שוב נשארה בחוץ. לאור זאת החליט ח"כ אלכס קושניר להקים מטה מאבק למען העיר, "תושבי אשקלון הצטרפו אלי וננצח ביחד", קרא קושניר מעל דוכן הכנסת

פורסם בתאריך: 3.11.20 15:37

     

אחרי אין ספור הבטחות של שרים ואפילו של ראש הממשלה, שוב התקיים אתמול דיון בוועדת הכספים בנוגע לרשימת הערים אשר יקבלו הטבות מס ושוב העיר אשקלון נשארה בחוץ.

אז מי היישובים שנכנסו אתמול לרשימה הנחשקת? הנה הם: אבו סנאן, בענה, ג'דיידה-מכר, גו'לס, דייר אל-אסד, חצור הגלילית, טבריה, טמרה, ירכא, כאבול, מג'ד אל-כרום, מזרעה, סח'נין, עכו, עראבה וראמה.

אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל

מה עם אשקלון? צילום: אדי ישראל

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, שדחף לקידום הצעת החוק אף השתתף בישיבה הזאת ובירך על האישור. כזכור, לנקרי קרא לתושבי עכו שלא להצביע ליכוד והדבר הביא את ראש הממשלה להעלות את הטבות המס של עכו ולהשוות אותן להטבות שמקבלת נהריה.

המהלך הזה שקודם על ידי חברי כנסת מהליכוד, כחול לבן וש"ס קומם את חבר הכנסת אלכס קושניר, תושב אשקלון בעצמו שהחליט להקים מטה מאבק למען העיר, "יש בישראל עיר אחת, היא לא גדולה ולא קטנה היא בינונית", פתח ח"כ קושניר את דבריו, "היא יפה, יש בה אנשים מדהימים, ישראלים שעובדים ומשלמים מיסים יש לה רק בעיה אחת – העיר הזאת היא העיר המופגזת ביותר אחרי שדרות במשך יותר מעשור – גילוי נאות גם אני גר בעיר הזאת".

צפו בדבריו של ח"כ קושניר בכנסת:

כזכור, הצעת החוק של קושניר למתן הטבות מס לתושבי אשקלון נפלה בגלל התנגדות הקואליציה שכללה את ליכוד, כחול לבן וש"ס. לאחר מכן הוביל ח"כ קושניר מחאה באמצעות הפגנות באשקלון ושיירות מחאה.

הדבר עורר סערה בעיר אשקלון, לאור זאת שבעבר הבטיחו הפוליטיקאים לבצע את המהלך הזה. כך למשל בחודש יולי 2019 ביקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעיר אשקלון והבטיח: "אשקלון צריכה ותקבל עוצמה כלכלית. ביקשתי לקבל לידי את מפת העוטף, ואכן ראיתי שהעיר אשקלון צריכה עזרה ובאנו לעזור. אני רוצה לעזור לכם בהקלות המס".

יצחק כהן, אריה דרעי ותומר גלאם באשקלון

השר דרעי לאחר שהבטיח הטבות מס לאשקלון

בחודש נובמבר 2019 ביקר שר הפנים אריה דרעי באשקלון ואמר: "אני רוצה לבשר לכם כי החלטנו לתקן את החוק כדי להכניס את אשקלון לחוק הרשות לפיתוח הנגב וזה אומר שהמדינה מגדירה אותה כחלק מהעוטף ואשקלון תזכה בכל ההטבות שזוכים יישובים". בחודש יולי השנה הודיעו שר המודיעין אלי כהן יחד עם ח"כ מאי גולן על הצעת חוק להטבות מס לאשקלון.

ח"כ קושניר הזכיר כיצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו; שר הפנים אריה דרעי ושר החוץ גבי אשכנזי הבטיחו לקדם את נושא הטבות המס לאשקלון, "הם באים לבקר, במהלך מערכת בחירות ומספרים סיפורים על הטבות המס, על עדיפות א' על מיגון ואז פוף נעלמים כשמגיעה שעת המבחן. לפני חודשיים העליתי הצעת חוק שלי שאמורה לתת הטבות מס לתושבי העיר אשקלון. כמובן שחברי הקואליציה הצביעו נגד ולא רק שהצביעו נגד, הם גם האשימו אותי בפופוליזם. אך הפלא ופלא, כחודש לאחר מכן, אני רואה במערכת החוקים של הכנסת הצעת חוק זהה לשלי וממי? מאותם אלה שאמרו שאני פופוליסט. עכשיו אחלה, אני בעד, אם הליכוד מוכן לקדם את הצעת החוק הזאת, אני בעד. אבל מספרים שלי שזה בלתי אפשרי ואין תקציב ואז היום בוועדת התקציב דנו בהצעה להבטות מס ליישובים".

מפגינות בהפגנה שארגן חבר הכנסת קושניר באשקלון.

מפגינות בהפגנה שארגן ח"כ קושניר באשקלון

ח"כ קושניר הקריא את רשימת היישובים שזכתה להצטרף למקבלי הטבות המס והודיע על הקמת מטה מאבק, "ולמה אני מקריא? מסיבה אחת: כדי להראות לתושבי העיר אשקלון שזה אפשרי ואני אומר לכם אל תואכלו את הלוקשים שמנסים למכור לכם, כי אם הקואליציה הייתה רוצה, אשקלון הייתה מקבלת את הטבות המס. אבל כנראה שראש הממשלה, השר דרעי והשר גבי אשכנזי יודעים לבוא, להבטיח ולברוח. יודע לבוא, להבטיח ולברוח. אנחנו ממשיכים במאבק שלנו להטבות מס לתושבי אשקלון ואני משיק את מטה המאבק למען תושבי העיר, תושבי אשקלון הצטרפו אלי וננצח ביחד", אמר קושניר.

רוצים להצטרף למטה המאבק? הצטרפו בלינק הבא: https://alexkushnir.org.il/lp1/

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר