חי דהרי. צילום: סיון מטודי
חי דהרי. צילום: סיון מטודי

בית המשפט: שס"ג תקבל מנדט נוסף; אווה טוטאי תעזוב את מועצת העיר

שינויים במועצת העיר: סיעתו של הרב יעקב אביטן תקבל מנדט נוסף, חי דהרי ייכנס למועצה וחברת המועצה, אווה טוטאי תעזוב. זאת בעקבות עתירה שהגישה שס"ג. איתי סהר שוקל לערער

פורסם בתאריך: 20.2.19 14:36

     

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, פסק בית המשפט במחלוקת בעניין המנדט הרביעי של שס"ג וקבע כי סיעת שס"ג תקבל מנדט נוסף. מי שצפוי להיכנס למועצה הוא חי דהרי ומי שצפויה לעזוב את המועצה היא חברת המועצה אווה טוטאי מרשימת "מופת" של איתי סהר.

כניסתו של חבר המועצה חי דהרי תתבצע לאחר הפרסום ברשומות וכעת, אם לא יוגש ערעור, יאפשר משרד הפנים את חלוקת הכספים לפעילי הבחירות שעבדו בבחירות ולא קיבלו אותם עד היום. בשס"ג אמרו כי הם מקווים שסהר לא יגיש ערעור סרק, אך סהר אמר כי הוא לא פוסל הגשת ערעור לבית המשפט העליון.

אווה טוטאי בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

צפויה לעזוב: אווה טוטאי בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

הרקע לעתירה אותה הגישה שס"ג, היא כי על פי החוק, בתום ספירת הקולות כאשר נותרים עודפי קולות הם מועברים למפלגה שיש לה הכי הרבה עודפי קולות מעבר למנדטים השלמים. על פי הספירה באשקלון לסיעת מופת היו 940 קולות עודפים אחרי המנדט הראשון ואילו לשס"ג היו 926 קולות עודפים אחרי המנדט השלישי. לכן מופת היא שקיבלה את עודפי הקולות של הסיעות האחרות ובכך הצליחה להכניס מנדט שני למועצה – חברת המועצה אווה טוטאי.

בשס"ג טענו כי מבדיקה שהם עשו לפרוטוקולים של ספירת הקולות גילו כי בשני מקרים, בשל טעויות הקלדה, מופת קיבלה קולות שלא היו שייכים לה בסך של 41 קולות. מה שאומר שעודפי הקולות של מופת הם 899 ולכן שס"ג אמורה לקבל את המנדט הנוסף.

איתי סהר ושוש בשירי בקלפי הבחירות. צילום: שירה טרייטל

איתי סהר ושוש בשירי בקלפי הבחירות. צילום: שירה טרייטל

ההוכחות שהוצגו בעתירה הם: על על פי פרוטוקול ועדת קלפי מספר 167 נספרו לסיעת מופת סך 7 קולות בלבד ואילו בתחשיב הקולות הכולל הוקלדו עבורה 35 קולות עבור. כך גם בקלפי 168 שבה נספרו לסיעת מופת 18 קולות אך בפועל הוקלדו לה 31 קולות. "גריעתם של הקולות האמורים, מפחיתה את סך הקולות העודפים של סיעת מופת ל-899 קולות בלבד. משכך, סיעת שס"ג העותרת הינה הסיעה בעלת מספר הקולות העודפים הגבוה ביותר בסד 926 קולות במספר. לאור נתוני אמת אלו זכאית העותרת לקבל את המנדט הנוסף בו זכתה שלא כדין סיעת מופת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בית המשפט כאמור קיבל את העתירה וקבע כי ש"ס תקבל את המנדט הרביעי. "מודים לבורא עולם על הכל, מודים ל7,400 המצביעים והתומכים. היום האמת ניצחה", אמר סגן ראש העיר הרב יעקב אביטן.

חי דהרי חבר המועצה החדש אמר: "תודה רבה לקדוש ברוך הוא, היום התקיים רצון הבוחר, אקיים בנאמנות את השליחות שניתנה לי. תודה רבה מקרב לב לכל התומכים בע"ה נעשה ונצליח".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר