מאור יפרח ורונית מצליח. צילום: יח"צ, אורי קריספין
מאור יפרח ורונית מצליח. צילום: יח"צ, אורי קריספין

מאור יפרח נגד רונית מצליח: "הפוסל במומו פוסל"

על פי חוזה שנחתם בין יפרח לתנו"ס, הוא אמור היה להשתכר 10 אלף ש"ח בחודש עבור ייעוץ אסטרטגי לתחום הצעירים. אלא שההסכם לא קוים וליפרח לא שולמה אגורה. כעת הוא תובע 140,000 שקלים מהחברה. במרכז התביעה: חלופת מכתבים בין יפרח למנכ"לית החדשה מצליח שמתנערת מהעסקתו

פורסם בתאריך: 21.6.18 07:48

     

זו היתה אמורה להיות התקשרות מועילה שעתידה לסלול את התשתית להקמת מרכז ייעודי לרווחת צעירי העיר. אך עוד בטרם ראה מאור יפרח את השקל הראשון, הוא גילה כי המנהלת החדשה של החברה לתרבות נוער וספורט (תנו"ס) לא ממש מעוניינת או כפי שטענה אינה יכולה לשלם לו.

מאור יפרח דמות ידועה בקרב הצעירים באשקלון. הוא אמנם התגורר עד לאחרונה במושב איתן שליד קרית גת, אך הוא מעורה יותר מכל בנעשה באשקלון. בעבר שימש כיו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון, היה דמות מובילה ברשימת הצעירים למועצת העיר ולימים פתח גם חברת ייעוץ בשם 'מויה גרופ'.

אנרגיות חיוביות. מאור יפרח

בשלהי שנת 2017 פרסמה התנו"ס בקשה לקבלת הצעות מחיר ל"יעוץ וליווי הליך בניית תכנית אסטרטגית תחום הצעירים". יפרח הגיש את הצעתו לייעץ ולאחר מספר ימים נקרא להגיע למשרדי החברה כדי לחתום על הסכם עבודה.

בהעדר מנכ"ל פעיל, מי שניהל את העניינים באותה תקופה היה מנכ"ל העירייה דאז חיים סופר. הצדדים חתמו על החוזה, כאשר יפרח נדרש לצאת לדרך ולהכין בתוך 4 חודשים תכנית אסטרטגית מקיפה לצעירים ולמרכז הצעירים שיוקם באשקלון.

המנכ"ל חיים סופר

יפרח היה אמור לעבוד בצמוד לחברו הקרוב, חבר המועצה משה אטיאס הממונה על הצעירים ולמי שנבחר באותם ימים למנהל מרכז הצעירים, ניסים בן דוד. באותה תקופה לאחר תהליך מכרז, נבחרה רונית מצליח למנכ"לית החדשה של התנו"ס. המנכ"לית החדשה שהגיעה לאחר שנים רבות בצמרת שב"ס נכנסה לתפקידה והחלה לעשות סדר.

בתחילת השנה מצליח ויפרח החלו באותו יום את דרכם בתנו"ס. לאחר חודש במהלכו אף התקיימה פגישת עבודה בין הצדדים הגיש יפרח את החשבונית הראשונה שלו לתנו"ס 10,000 שקלים בתוספת מע"מ. לאחר מספר ימים התקשר כדי לברר מתי לבוא לאסוף את הצ'ק, אך לדבריו, מצליח טענה כי אינה יודעת האם יש בקופת החברה מספיק כסף כדי לשלם לו את שכרו. היתה זו תשובה עדינה לתשובות שהוא יקבל ממצליח חודש לאחר מכן.

היכל הספורט באשקלון. צילום: בן עזיזי

יפרח המתין והמשיך לעבוד חודש נוסף ולאחריו שלח חשבונית נוספת עבור העבודה בחודש פברואר.

מצליח קיבלה את החשבונית, ולאחר שלטענתו במהלך כל החודש לא יצרה איתו קשר ולא ביקשה ממנו להפסיק לעבוד, ביקשה ממנו שיפסיק לשלוח לחברה חשבוניות כי אין באפשרות החברה לשלם לו את שכרו. "הריני להודיעך כי הינך פועל בניגוד להסכם שנחתם עימך, לא ביקשתי ולא נתת שירות. ובהתאם לכך אינך זכאי לכל תמורה כלשהי מהחברה העירונית. נוכח התנהלותך זו הריני להבהיר, כי לא תשולם כל תמורה בגין שירותים שלא ניתנו לחברה בפועל. כמו כן, יש לראות את החוזה ביננו כבטל… ובהתאם אין להוציא לחברת כל חשבונית ובטח שלא בגין עבודה שלא בוצעה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יפרח שלח למצליח שוב מכתב ובו הוא מנסה לשכנע אותה ולהסביר לה שעל פי ההסכם שנחתם עליה לשלם לו את השכר כפי שמצוין בהסכם. "כל ניסיון שלך לרמוז כאילו מדובר היה במכרז שהתנהל כניגוד לדיני המנהל הציבורי הוא ניסיון שנועד לכישלון" כותב יפרח למנכ"לית ועוקץ "ואולי במחשבה שנייה הפוסל במומו פוסל".

מכתב תגובה לא אחר להגיע. במכתב שחותם את חלופת המכתבים שבעטיה הוגשה התביעה מגלה מצליח את עצם העניין ואת פרשנותה לדקויות שבהסכם: "מיום כניסתי לתפקיד כל פעילות שלך הייתה אמורה להיות אך ורק בהנחייתי. כפי שידוע לך והן לי, לא קיבלת ממני מעולם הנחייה כלשהי למתן שירותים לחברה העירונית וככזה מעולם אף לא הענקת שירותים אלה. כל עבודתך תהא אשר תהא מבורכת, ניתנה לגופים אחרים ולא לחברה העירונית וגם בפגישה במשרדי הוצגת כמי שמסייע למרכז הצעירים, שכפי הידוע לך איננו תחת אחריותי עדיין".

רונית מצליח. צילום: אורי קריספין

יפרח מבקש מבית המשפט לגזור לזכותו פיצויים בסך 140,000 שקלים על הפרסת ההסכם, ביטולו ופיצויים עקב נזקים שנגרמו לו כלכלית ולשמו הטוב. התביעה הוגשה כאמור לבית המשפט השלום באשקלון באמצעות עו"ד רוני נחמן והדיונים הראשונים אמורים להתחיל בקרוב.

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

ביקשנו באמצעות דוברת העירייה לברר את עמדתה של מצליח מעבר למה שניתן להבין מחלופת המכתבים, אך מדוברות העירייה נמסר בזו הלשון: "איננו מנהלים תביעות באמצעות התקשורת. תגובתנו תועבר בדרכים המקובלות לבית המשפט".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר