פרופ יוספי
פרופ' חיים יוספי

שבעה יעדים אל חדרי הלב

פורסם בתאריך: 13.4.19 15:05

מאת: נדב כהן, תוכן שיווקי

המערך הקרדיולוגי הרב-תחומי, במרכז הרפואי ברזילי, כולל 7 יחידות ומחלקות בלתי נפרדות, לאבחון ולטיפול במחלות הלב השונות. מנהל המערך, פרופסור יוספי, הציב מטרות ברורות לשנים הקרובות, הכוללות חיבור המבנה לקורת גג אחת, לשימוש בפרוטוקולים המקובלים ברפואת העולם המערבי לעבודה נכונה, להשגת אישורים ממשרד הבריאות לפרוצדורות חדשות והמשך המחקרים הקליניים והאקדמיים. שבע הקריטריונים שקבע, מובילים את המערך הקרדיולוגי בבית-החולים לחשיפה מקסימלית בכנסים בינלאומיים ומצעידים את הקרדיולוגיה בברזילי לקדמת הרפואה בארץ ובעולם. אפשר ואף רצוי לקחת לתשומת ליבינו.

פרופסור חיים יוספי, מנהל מערך קרדיולוגיה של בית-החולים ברזילי, מדגיש בפתח דבריו את שבעת הקריטריונים שלו להצלחה, "אין אפשרות לנתק את מחלקות ויחידות המערך הקרדיולוגי זו מזו.  הן מזינות אחת את השנייה והן הכרחיות להצלחה", הוא אומר, ומציג בפנינו את המטרות שהציב לעצמו ולמחלקה מיד כשנכנס לתפקיד.

שבעת היעדים של פרופסור יוספי

הראשון הוא מבנה. "מלונאות ואכסניה הם תנאים הבסיסיים ביותר הנדרשים כדי לאפשר עבודה בסביבה שמכבדת את המטופל ואת הצוות הרפואי. המטרה הראשונה שלנו, היא שיפור האכסניה ואיחוד פיזי של כל יחידות המערך הקרדיולוגי תחת קורת גג אחת. יש תכנית בניה מסודרת להפוך את 3 הקומות התחתונות של בנין האשפוז הפנימי הנוכחי למיקומן של כל יחידות המערך הקרדיולוגי. הדבר יתבצע במהלך השנה וחצי הקרובות. המבנה יקום בזכות ההנהלה שמבצעת מאמצים אדירים להשיג תורמים שנותנים עם סיוע כספי נדיב מעבר לתקציב המתקבל ממשרד הבריאות עבור בית החולים."

הקריטריון השני, הוא שיטת העבודה והרישום. "ישנן הנחיות עבודה על-פי פרוטוקולים בינלאומיים ברורים. ישנה מדיניות אחידה שאומצה על-ידי האיגוד הקרדיולוגי הארצי, ואנו מקפידים מאוד על עמידה ביעדי האיגוד ודרישות משרד הבריאות." מדגיש יוספי, "באופן אישי, אני נמצא באותן פגישות שקובעות את הקריטריונים האלו, ואומר את דעתי המקצועית בנושא. יש לנו בברזילי צוות מקצועי ברמות הגבוהות ביותר. שלשמחתי, אחראי לכך שברזילי נמצא בשורה הראשונה של בתי החולים בארץ בעמידה בקריטריונים ובפעולה לפיהם."

"לדוגמא,, אנחנו שומרים על 100% עמידה ביעד בתוצאות הראשוניות של זמן מהגעה למיון, ועד לפתיחת עורק חסום בביצוע צנתור. הממוצע שלנו הוא  59 דקות ,שזה כחצי שעה פחות מהיעד של משרד הבריאות (שעומד על תשעים דקות כיום ). ואף טוב יותר מהיעד העתידי אליו שואפים בישראל שהוא פחות מ- 60 דקות. אם יש יעד אכות, אנחנו מגיעים אליו, ולא אחוז אחד גבולי אלא הרבה יותר טוב  ממינימום הזמן שהוגדר לכך." יוספי אומר בחיוך.

שימוש בציוד וטכנולוגיה מתקדמים – הוא היעד השלישי. "אנחנו משתמשים בטכנולוגיה האיכותית ביותר שקיימת בעולם. הקידמה נמצאת בכל היחידות שלנו, והמצוינות נמצאת ברמה הגבוהה ביותר בכל טיפול שאנחנו נותנים."

"ארבע הוא מחקר אקדמי וקליני, שבלעדיו לא נתחדש ולא נלמד. לא פעם ארגנו ואירחנו כנסים בין-לאומיים בנושא מחקרים שפורסמו מטעמנו על חידושים במערך הקרדיולוגי", מציין פרופסור יוספי ועובר מיד ליעד מספר חמש" הרצון להשיג אישורים של משרד הבריאות לביצוע פעולות של החלפת מסתמים בעזרת צנתור לב, זהו יעד חשוב ומרכזי עבורינו  ולכן גם לשם אנחנו נגיע".

כמעט אחרון חביב, היעד השישי, "אנחנו שואפים ליצור ויוצרים תנאי אקלים מחלקתיים נוחים מול ההנהלה ומול המטופלים ברמה הכי גבוהה שמתאפשרת. אנחנו לא מוותרים על אף מטופל. במקרים מסוימים, כשאנחנו שולחים חולה לבצע המשך טיפול ניתוחי (שלא קיים בבתי חולים קטנים מ900 מיטות) בסורוקה או הדסה למשל, אנחנו תמיד מקבלים חוות דעת טובה שהוא הגיע 'מדוגם' עם כל הבדיקות והאבחנות הנדרשות. אבל, אני נלחם שיהיו בברזילי בעתיד הקרוב גם שלוחת מרכז רפואי עם ניתוחי לב." פרופסור יוספי אומר בהחלטיות.

קרדיולוגיה רבת תחומים ומחלקות

נעצור לרגע עם רשימת היעדים כדי להבין את החלוקה הרב-תחומית במערך הקרדיולוגי. למזלנו, פרופסור יוספי, מונה בצורה ממוקדת את שבע היחידות והמחלקות של מערך הלב המורכב.

טיפול נמרץ לב- בניהולו של ד"ר ולדימיר שליאכובר. "הטיפול בטיפול נימרץ לב מתבצע לכל סוגי מחלות הלב, החל במטופלים לפני ואחרי צנתורי לב עקב התקפי לב, דרך הפרעות קצב לפני ואחרי השתלת קוצבים וטיפולי צריבה ועד מחלות מסתמים מורכבות ומתן תרופות נגד דלקות בשרירי הלב. כל המטופלים מוגדרים כנימצאים בסיכון גבוה." מסביר הקרדיולוג.

יחידת קרדיולוגיה-ביניים, אותה מנהל רופא אחראי, ד"ר ויטלי שקלובסקי. "זוהי יחידת מעבר למעקב מטיפול נמרץ לב, ועד לרגע קבלת אישור שחרור. במחלקה הזו, המטופל נמצא בניטור באופן תמידי, במעקב מול העיניים של צוות הרופאים, עד לשחרורו במצב תקין."

קרדיולוגיה לא פולשנית- (אקו-לב) בניהולו של ד"ר פילץ קסביאר. "במחלקה הזו, מבצעים בדיקות להדמיית הלב עם מכשור חדיש כולל באקו תלת מימדי, לאבחון ולטיפול, בכל מחלקות הלב השונות."

קרדיולוגיה פולשנית / צנתורים – "הפעילות המצוינת ביחידה כוללת פתיחת עורקי הלב בשל חסימה שגרמה לדרגות שונות של תעוקת לב ועד  להתקף הלב." כן מבוצעות בה בעזרת המיכשור החדיש והצוות המיומן צנתורים מסוגים שונים כולל צנתורים ימניים בשיתוף פעולה עם יחידת הריאות בבית החולים.את  המחלקה מנהל ד"ר ג'מאל ג'עפרי, שהינו בעל ידע וניסיון רב המשרה עם צוותו עבודה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר..

שאלתם את עצמכם פעם, מהי בדיקה חשמלית של הלב? או חשבתם איך מבצעים השתלת קוצב לב? פעולות שמתבצעות על-ידי מחלקת האלקטרו-פיזיולוגיה- באחריות ד"ר ולדימיר חלמייזר.

"מדובר בטיפול ומעקב אחרי מכלול הפרעות הקצב הלב. הטיפול נעשה על-ידי מיקום ואיתור מתוחכם מאוד של האזור הבעייתי ואז צריבה חשמלית של הנקודה הנדרשת.  כמו כן, מתבצע טיפול על-ידי השתלות של קוצבים משוכללים, כולל קוצבים חסרי אלקטרודות, או השתלות דפיברילטורים, או בעברית פשוטה – מכשירי החייאה אוטומטיים."

המכון לשיקום לב – בניהולו של ד"ר בוריס ברודקין, ותחת השגחתו של הפיזיולוג צור קסטל. "המשך הטיפול בחולי לב מחוץ למחלקה ולאחר שחרורם, ותוך הבנת גורמי הסיכון וחשיבות התנהגות בריאותית נכונה, שתוביל אותם לפעילות ספורטיבית מתונה בחיי שיגרה." המטופלים שמאוד מרגישים בטוחים ונהנים מהשיקום, מספרים לנו מידי שבוע עד כמה שיקום הלב חיוני עבורם והצוות שמח להעניק להם השגחה, לימוד וניטור לימודי מכל הלב.

ושוב אנחנו חוזרים לחשיבות המחקר, ונכנסים אל יחידת המחקר ואי-ספיקת לב",בניהולם של פרופ' עמוס כץ וד"ר טטיאנה דרוזניקוב. מחלקת המחקר דואגת למטופלים שהלב שלהם כשל, שזקוקים ומעוניינים למעקב מתמיד וטיפול שבועי קבוע. היחידה נפתחה כעת בקומת המרתף של בניין האשפוז הפנימי ששיפוצו כבר הושלם". פרופסור יוספי, אומר בהתרגשות, שולח אותנו למקום המדויק וממשיך לפרט, "בנוסף, המחלקה אחראית לכל המחקרים הקליניים החשובים מאוד, שמתרחשים במערך הקרדיולוגי, ומסייעים לשיתוף פעולה הארצי ולהחלטות הטיפוליות שדברתי עליהן תחילה."

המוטו של מנהל מערך הלב

שיתוף פעולה מקסימלי בין כל המחלקות הוא הקריטריון השביעי ובונוס ששמרנו לסוף. "שיתוף הפעולה הוא הבסיס להצלחה," אומר פרופסור יוספי ומוסיף, "בעבודה משותפת בין הצוות הסיעודי והאחיות, בין צוות הרופאים והטכנאים, הוא קריטי להצלחתנו. אקלים נוח ונעים יגרום לאנשים לשמוח בבואם בבוקר לעבודה ויגביר את התפוקה".

ללא כל ספק, הפרמטר הזה מדגים הלכה למעשה את המונח שקבע פרופסור חזי לוי, מנהל בית-החולים, "אנשים לפני הכול!" הנאמר בכל מסדרון בברזילי והפך כבר מזמן למותג. פרופסור יוספי שואב את האנרגיות החיוביות ממנהל בית החולים, ומוסיף את המוטו האישי שלו. "מבחינתי, מטופל נכנס למערף הקרדיולוגי בברזילי כשהוא חש כאוב וטרוד. אצלנו הוא חייב לצאת בריא יותר ומחייך!", חותם יוספי לסיומו של עניין. וברמה אישית אני יכול להעיד בגילוי נאות קטן, שבין כל שלל תפקידיו, פרופסור חיים יוספי, הוא גם רופא משפחה מסור.

פרופ יוספי

פרופ יוספי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר