משומר באימוניו הראשונים במדי הפועל אשקלון. צילום: דוברות הפועל אשקלון

יניב קטן על החתמת משומר: “אשקלון עשתה מהלך מצוין”

חברו של אייל משומר סבור שהפועל אשקלון תרוויח בענק מההחתמה של המגן בן ה-34. ובאשקלון כוססים ציפורניים לקראת הופעה הראשונה שלו: האם הוא ימלא את החלל שנוצר בקבוצה?

פורסם בתאריך: 24.11.17 10:15

     

בגיל 34 ולאחר שלושה חודשים ללא כדורגל, מגן נבחרת ישראל לשעבר אייל משומר מגיע להפועל אשקלון. “מצאתי בית חם”, הוא אמר לכלי התקשורת בהודעה שהוציא המועדון. מאז אותה בשורה השאלה שעולה היא האם המגן הוותיק, שנראה רעב להוכיח את יכולתו, הוא האיש המתאים למלא את המשבצת החסרה באגף הימני בהגנה של יובל נעים? המקטרגים טוענים שזוהי טעות וכי משומר גמר את הסוס, אך יש מי שבטוחים שמשומר הוא ההחתמה הטובה ביותר שיכלה הפועל אשקלון לבצע, בטח לנוכח האפשרויות הדלות על המדף.

יניב קטן, אייל משומר. צילום: אסי פטוקה, כתום צלמים

פתח עונה בבית

אייל משומר גדל בקבוצת הפועל כפר סבא, ובשורותיה שיחק שש שנים בקבוצה הבוגרת. בקיץ 2006 מכבי חיפה, אלופת המדינה דאז, רכשה אותו מקבוצת נעוריו והחתימה אותו על חוזה לחמש שנים. גם משומר עצמו לא האמין שהרומן יימשך כל כך הרבה זמן, בטח לא שיסגור 11 שנים, לרוב מוצלחות, אצל הירוקה מהכרמל. עם השנים הפך משומר לסמל במכבי חיפה — אולי לא בסדר גודל של יניב קטן או ניר דוידוביץ’, שגדלו במועדון — אך הצטייר בעיקר כשחקן נשמה שמקיז דם על המגרש. משומר השיג בחיפה כל מה שאי פעם חלם עליו: הניף שתי צלחות אליפות, זכה בגביע המדינה ובגביע הטוטו והדובדבן שבקצפת – עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

לצד מקום בטוח בהרכב והתגברות על אינספור מגנים ימניים שהובאו לחיפה במשך השנים, משומר גם הושמץ לא פעם כשהביקורת המרכזית הופנתה להגבהות חסרות התכלית שלעיתים הוא מייצר. למרות זאת, משומר הוכיח יציבות מעוררת כבוד בטופ של הכדורגל הישראלי ואף רשם עשר הופעות בנבחרת הלאומית.

עם הגיל המתקדם ותחושת המיצוי הגיעה לה גם הדעיכה. משומר סיים את דרכו במכבי חיפה, שחיפשה דם חדש, וניסה את מזלו בהפועל תל אביב. 11 הופעות בלבד הוא רשם במדי האדומים, שבהן לא הצליח להטביע את חותמו, ובסיומן נשרה קבוצתו לליגת המשנה. משומר מצדו היה מוכן מנטלית לרדת לליגה הלאומית, אך טען בראיונות אחרונים כי ההצעה הכספית שהוגשה לו מהתל—אביבים הייתה נמוכה למדי.

בתחילת העונה נפתחה בפניו אפשרות קוסמת להגיע לבית”ר ירושלים, ולמעשה פרטי החוזה כבר נסגרו מול המנהל המקצועי אלי אוחנה. רגע לפני החתימה הירושלמים הנחיתו את אלי כהן "השריף" כמאמן הקבוצה, והוא מצדו החליט שהוא מעדיף כמגן ימני את עופר ורטה וכי הוא מוותר על משומר. המגן, שעשה דבר או שניים בכדורגל הישראלי, מצא את עצמו נכנס לסיטואציה מוזרה עבורו ופתח עונה בבית, אך מנגד נהנה מזמן איכות עם האישה נטלי ושני ילדיו. לאורך החודשים הללו הוא שמר על אורח חיים ספורטיבי, התאמן בצורה אינטנסיבית והכין את עצמו לרגע שיקבל הצעה מספקת מליגת העל.

משומר באימון באשקלון

“הפועל אשקלון עשתה עסקה מדהימה”

כעת, כאמור, הוא פותח פרק חדש ואולי אחרון בקריירה, דווקא בהפועל אשקלון, הקבוצה שבחישוב פשוט הורידה את קבוצתו לשעבר ליגה אשתקד. מי ששיתף עם המגן פעולה במרוצת השנים היה קפטן מכבי חיפה עד לא מזמן יניב קטן, שכבר הספיק לפרוש מכדורגל ומכיר מקרוב מאוד את משומר האדם והשחקן. “אני ואייל עברנו הרבה רגעים מדהימים ביחד”, הוא אומר ל"כאן דרום".

“זכינו באליפויות, שיחקנו בליגת האלופות. אייל הוא שחקן מאוד מחויב לקבוצה, למאמן שלו, לשחקנים, לאוהדים. אני חושב שהפועל אשקלון עשתה עסקה מדהימה”.

למרות הקריירה הענפה של משומר, מדובר באחד השחקנים האנדרייטד בכדורגל הישראלי. גם קטן מסכים עם הקביעה הזאת. “הוא עשה קריירה מפוארת בכדורגל הישראלי ומדהימה במכבי חיפה, ואני חושב שהוא שחקן שלא מוערך מספיק. שיחקתי איתו הרבה שנים, הוא מקצוען אמיתי, ומדובר באדם משכמו ומעלה, דמות חיובית מאוד בחדר ההלבשה, גם בחור שיכול לסחוב אחריו את כל הקבוצה. אני מאוד מופתע מהתקופה האחרונה שהוא לא מצא קבוצה וישב בבית. זה מאוד הפתיע אותי. אני חושב שאשקלון עשתה מהלך נכון ומצוין שיכול לשדרג אותה לגמרי”.

לא ברור איך משומר יגיב למעבר מהטופ של הכדורגל הישראלי לקבוצה יחסית קטנה שצפויה גם השנה להיאבק על חייה בליגת העל. בתחילת הקריירה, כאשר שיחק בהפועל כפר סבא, הוא חווה סיטואציות דומות, אך מאז כאמור היה שותף במשך יותר מעשור במאבקי אליפות, ורק אשתקד, כאשר שיחק בהפועל תל אביב, הרגיש שוב את התחתית הבוערת וירד ליגה.

“אני לא חושב שזה שהוא ישחק בקבוצה תחתית אמור לגרום לירידת מתח בשבילו”, מוסיף קטן. “הוא יבוא רעב, הוא יבוא בטירוף לשחק כדורגל, וגם יש לו שם את יובל נעים. אני חושב שכל שחקן שמשחק אצל יובל נעים צריך להרגיש שהוא נמצא במקום הטוב ביותר. יובל נעים זה אחד המאמנים הבכירים והטובים שיש לנו בכדורגל הישראלי, אז אייל משומר יכול וצריך להישען על הדבר הזה”. על השאלה אם משומר יסיים את הקריירה בעונת פרישה באשקלון ענה חלוץ העבר: “עם הכושר הגופני שלו ואיך שהוא נראה, הוא יכול לשחק גם עד גיל 40”.

צאיג. החתמה טובה

“למרות הגיל, יש בו רעב"

בביצה המקומית קיבלו בברכה את הגעתו של משומר. באימונים הספורים שקיים השבוע הוא הראה יכולת טובה מאוד, אף על פי שלא קיים אימונים סדירים במשך כמה חודשים. שדר הספורט המקומי רועי צאיג, שמכיר היטב את הפועל אשקלון, התייחס אף הוא לשידוך המעניין: “אני חושב שבעת הזו מדובר בהחתמה בהחלט טובה להפועל אשקלון. השוק לא משופע, בלשון המעטה, במגנים ימניים באמצע נובמבר, ובנוסף מדובר בשחקן מנוסה מאוד. למרות שהוא נמצא בירידה, עדיין מדובר בשחקן ליגת העל לגיטימי. יתרון נוסף בעיניי הוא שעל אף גילו, יש בו רעב להוכיח שעדיין יש לו מה לתרום בליגת העל לאחר שישב כמה חודשים בבית. לראיה, הוא סירב להצעות מהליגה הלאומית”.

לא ברור עדיין אם כבר בשבת הקרובה מול בני סכנין הוא יעמוד לרשותו של יובל נעים וימלא את מקומו של אלעד גבאי הפצוע, אך כבר עכשיו ברור שהוא מגיע על תקן של מושיע. ימים יגידו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר