חוסר אחריות. איילה (צילום: דוברות המועדון)

טל איילה: “אני לא בוכה ולא חרב עליי עולמי”

הפציעה הקשה שעצרה את העונה, ההתעלמות של השופט, החיבוק של האוהדים וקללת הפציעות של הקבוצה. טל איילה, מי שנחשב עד לאחרונה לשחקן המבטיח של הפועל אשקלון ומי שתלו בו תקוות רבות, מדבר על הכול ומבטיח לחזור למגרש

פורסם בתאריך: 17.11.17 11:59

     

את הדקה ה-84 במשחקה של הפועל אשקלון מול עירוני קריית שמונה לא ישכח טל איילה קרוב לוודאי זמן רב. גליץ’ מסוכן שביצע לעברו הבלם קרלוס קואלר פצע אותו בצורה קשה וחייב אותו להתפנות מכר הדשא בעזרת אלונקה וכשהוא סובל מכאבים עזים.

כבר באותם רגעים החלה הדאגה לכרסם באנשי הפועל אשקלון, ובמבט ראשון זו הייתה נראית פגיעה לא פשוטה שתדיר מעיניו של יובל נעים כמה שעות שינה בלילה. בהמשך השבוע אישרו תוצאות הבדיקות את הנורא מכול: איילה בן ה-28 סובל מקרע ברצועה הצולבת, ייעדר כחצי שנה מהמגרשים ולמעשה גמר את העונה. המשמעות: מכה קשה מאין כמוה לקבוצה בסדר גודל של הפועל אשקלון, שתלויה רבות בכישרון וביכולות הגבוהות של שחקן ההתקפה שלה.

השחקן מספר אחת

אם היינו צריכים להצביע עד כה על השחקן המצטיין בשורות הפועל אשקלון העונה, היינו בוחרים בטל איילה, אנחנו וגם לא מעט אנשי מקצוע ואוהדים. לא רק שהיה מדובר בשחקן הכי מוצלח שיש להפועל אשקלון להציע, וזה שנמצא בכושר שיא בקריירה, אפילו כבר דובר על כך שהקשר ראוי לקבל זימון לנבחרת הלאומית ומדובר רק בעניין של זמן עד שזה יקרה. לאור הדברים הללו, איילה בהחלט יכול להרגיש מאוכזב מהפציעה החמורה שגודעת את העונה הטובה ביותר של הישראלי עד כה בקבוצת בוגרים.

ההספק של איילה בתשעת המחזורים שבהם שיחק הוא נאה ביחס לחומר השחקנים שאיתו הוא משתף פעולה: שלושה שערי ליגה, מעורבות מקסימלית בהתקפות הקבוצה ואינספור כדרורים וטריבלים מצדו, שגרמו לקהל להתפעל מחדש. כמעט הכול היה עובר דרך רגליו של הקשר המחונן, זה שידע לקחת את המושכות בהיעדרו של רודי חדד ולהוביל. מעונת פריצה עבורו זו הופכת להיות עונה מפוספסת, וכמה חבל עבור יובל נעים וקבוצתו, שכעת יצטרכו לעסוק בחודש ינואר בחיפושים אחר מחליף הולם.

עם טל איילה שוחחנו ביום שני, יממה לאחר שקיבל את הבשורה כי לא ישוב לשחק כדורגל העונה. בדרך כלל כאשר שחקנים חווים פציעה מן הסוג הזה, הם מבכים את גורלם המר ומסרבים להשלים עם המציאות שנכפתה עליהם. במקרה של איילה, ההפך הוא הנכון. הקשר מצליח לגלות בגרות יוצאת דופן ונמצא כבר עם הפנים קדימה. “קשה לקבל בשורה כזו, אבל אני אפתיע ואומר שקיבלתי את זה בחיוב ובאהבה”, מספר השחקן בגילוי לב בריאיון ל"כאן דרום". “פחות נכנסתי למצב של באסה. אמרתי לעצמי שאין מה לעשות וזה חלק מהמקצוע, ובאמת קיבלתי את זה בקטע טוב”.

טל איילה. צילום: אורי קריספין

לא עברה לך המחשבה: "למה זה קורה דווקא לי אחרי העונה היפה שאני עושה"?
“באותה שניה של הבשורה כן אמרתי לעצמי, 'למה זה קורה דווקא עכשיו בתקופה הכי טובה שלי?' אבל מהר מאוד שיניתי חשיבה והייתי יותר בסדר, פחות חשבתי לכיוון השלילי”.

בצילומים ובבדיקות הראשוניות שקיים איילה אובחן כי מדובר בקרע ברצועה הצולבת, פגיעה במיניסקוס ועוד כמה דברים לא ברורים. איילה לא היה מוכן להסתפק בכך, ויחד עם אנשי הפועל אשקלון פנה לחוות דעת נוספת ממומחה בתחום. ביום שישי בבוקר צלצלו לבשר לקשר כי לא מדובר בקרע מלא, אלא בקרע חלקי, וכי זה פחות חמור ממה שחשבו בהתחלה. לאחר הסתירה באבחנה הראשונה והשנייה פנה איילה למומחה הבכיר בארץ בברכיים ד”ר דרור בילדנר, שלצערו נתן את החותמת הסופית לכך שדווקא האבחנה הראשונה הייתה מדויקת ומדובר בקרע מלא ברצועה הצולבת.

אתה נשמע בסדר גמור לעומת שחקנים אחרים שקרעו רצועה צולבת.
“אין בכלל ספק שזה דבר מאוד קשה, במיוחד בתקופה הטובה שאני נמצא בה ובגיל שלי. אבל אני לא בוכה ולא חרב עליי עולמי, לשנייה אחת לא חשבתי מחשבות כאלה, קיבלתי באהבה וחיוך כי אין ברירה כרגע”.

יכול להיות דבר כזה שהפציעה הקשה שלך לא זכתה להתייחסות מצד השופט?
“לא נשרקה עבירה, שהייתה ב—100 אחוז, ובנוסף יובל נעים הורחק. מתחילת העונה אנחנו רגילים שכל השריקות נגדנו, ואסור שדבר כזה יקרה. חייב שיהיה פה שוויון בין כל הקבוצות, גדולות וקטנות”.

זכית להתנצלות מהשחקן שפצע אותך, קרלוס קואלר?
“השחקן עצמו התנצל דרך אנשים אחרים, וההתנצלות התקבלה. בנוסף, גם המאמן חיים סילבס התקשר, חיזק והתנצל בשם השחקן על זה שהמקרה קרה במשחק מולם. אני לא כועס ולא חושב שזה היה בכוונה”.

הפנים אומרות הכל. נעים בהפסד לפתח תקווה במחזור האחרון. צילום: אורי קריספין

“צריך להחליף מזוזות או לנסוע לקברות צדיקים”

איילה, כאמור בן 28, נולד באתיופיה, בה התייתם מאביו ועלה בגיל שנתיים לארץ. חיים פשוטים לא היו לו, והוא התייתם מאימו בגיל תשע. את חלום הכדורגל הוא הגשים בגיל צעיר, ועד שהגיע להפועל אשקלון דילג איילה בין עשר קבוצות ובהן: הפועל תל אביב, הפועל כפר סבא, מכבי נתניה ומרמורק.

בחודש יוני השנה הוא חתם בהפועל אשקלון, ששם תלו בו תקוות רבות. מקהל האוהדים הוא קיבל חיבוק גדול, והוא החזיר להם בביצועים טובים על המגרש. את האהבה וההערכה הוא קיבל לא רק מהאוהדים, אלא גם מהמאמן יובל נעים.

נעים, שעבורו הפציעה של איילה היא מכה לא פחות אנושה מאשר לאיילה עצמו, לא היסס לשחרר הבטחה נוגעת ללב כשאמר: “אקח את טל איילה איתי לכל מקום בו אאמן בעונה הבאה”.

הקשר התרגש במיוחד מדבריו של נעים, “מערכת היחסים שלי ושל יובל נבנתה בצורה שהיום זה מעבר למאמן ושחקן. הוא דמות של אבא מבחינתי, דמות עם לב ענק. ברגע שהוא אמר לי משפט כזה, אני אעשה הכול בשבילו בכל דבר בחיים ולא רק בכדורגל. חוץ מיובל, גם המועדון מאוד חיבק. דרור אלמלם עשה לי טלפון ואמר שאני יכול עוד היום לבוא, להיכנס למשרד ולחתום על חוזה לעונה הבאה. זה דבר שהוא לא מובן מאליו. זה דבר שנותן לי ראש שקט, לעשות את השיקום שלי בשקט”.

גם אתה וגם אלעד גבאי ספגתם פציעה דומה, בנוסף יש שחקן נוער שגם כן קרע את הצולבת, ובכלל כמות הפציעות מתחילת העונה היא די גדולה, בטח לקבוצה כמו הפועל אשקלון. יכול להיות שיש קללה שרודפת אתכם?
“אני פחות נוטה להאמין בדברים כאלו של קללות, אבל כן זה משהו שלא קורה בדרך כלל בקבוצת כדורגל, יותר מדי פציעות בזמן כל כך קצר. אני בחור מאמין, רוב האנשים באשקלון הם גם בחורים מאמינים, ואני בטוח שיעשו מה שצריך, אם זה החלפת מזוזות או נסיעה לקברות צדיקים. אלו דברים שאנחנו לא רגילים אליהם”.

אחרי הפציעות שלך ושל אלעד, אשקלון מועמדת לגיטימית לרדת ליגה?
“גם אני וגם אלעד היינו שחקנים משמעותיים בהרכב, גם מבחינת יכולת וגם חדר הלבשה. הסגל לא עמוק בהפועל אשקלון, אז לאבד שחקנים כמונו זה ממש קריטי. אני חושב שאם יובל והמועדון יעשו מאמץ בינואר להביא שחקנים שישדרגו את הקבוצה, אז אני חושב שיהיה אפשר לברוח מהתחתית. במידה שזה לא יקרה, אז אני חושב שיהיה קשה מאוד לשרוד. השחקנים שנמצאים היום הם מספיק טובים ויובל מאמין בהם, ככה שזה עדיין אפשרי, אבל בכל זאת יצטרכו להביא חיזוק”.

“הפועל אשקלון — מועדון שרק רוצה לחבק ולתת”

אף שהוא נמצא פה רק חודשים אחדים, החיבור בין טל איילה להפועל אשקלון הוא מיוחד, ומהרגע הראשון הוא זכה למעמד של כוכב והרגיש תחושה של בית. “בקיץ היו לי שלוש הצעות”, הוא מספר. “עם בית”ר ירושלים זה התפקשש, ועם מ.ס אשדוד זה היה קרוב מאוד לסיכום עד הפגישה שהייתה לי עם יובל נעים בבית קפה. הוא היה איתי הכי פתוח ואמיתי. ברגע שהוא אמר לי את הדברים ואת מה שהוא מצפה ממני, לא חשבתי פעמיים. ישבתי עם דרור, וביום אחד הכול נסגר. מהאימון הראשון ראיתי אנשים מדהימים ומועדון שרק רוצה לחבק ולתת ולא מחפש להעניש על כל דבר קטן, כזה שמעודד גם בהפסדים. ראיתי קהל שצמא לכדורגל. כל הדברים האלה עשו לי רק טוב. הראיתי את זה גם על המגרש. עד הרגע הזה נתתי את כל כולי לקבוצה, ובסופו של דבר זה השתלם גם לי אישית עם השערים שכבשתי והיכולת הגבוהה שהצגתי. אני חושב שהפועל אשקלון זה מועדון מצוין בליגת העל, עושים שם הרבה כדי שיהיה טוב לשחקנים וגם לאוהדים. עצוב לי שזה נגמר כל כך מהר, אבל הלוואי ובאמת אוכל להחזיר להם בעתיד”.

מה תגיד לאוהדים של הפועל אשקלון שהתאכזבו מכל מה שקרה איתך?
“קודם כול, שאני באמת מעריך את התמיכה שלהם, גם ברגעים הקשים האלה וגם בתחילת העונה. אני מודה להם על התקופה הקצרה הזאת, מקווה שימשיכו לתמוך בקבוצה, כי הם הכוח הכי חזק שיש למועדון. קבוצה בלי אוהדים זה משהו שלא יכול לעבוד. יש להפועל כמות אוהדים יפה ונאמנה. אני בטוח שיהיה בסדר”.

אוהדי הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

תישאר כאן גם בעונה הבאה? כי הרי ברור שרוצים אותך.
“אני מחובר למועדון ואוהב אותו, אבל כרגע קשה לי לענות על שאלה כזו. כרגע אין לי אפילו תאריך לניתוח, וזה עוד טרי, אז קשה לדעת מה יהיה”.

כשמאור בוזגלו נפצע לפני חצי שנה הוא הצהיר שיחזור חזק יותר, גם אתה מתחייב לזה?
“כן, לכל אחד אני אומר את זה, גם ליובל וגם לאנשים מסביב. אני אחזור חזק יותר, אני בטוח שזה יקרה. אחכה עוד שישה שבועות לראות איזה סוג ניתוח אני צריך לעשות, ואז אני אהיה חכם יותר”.

אם היום הייתה מסתיימת העונה, היית יכול לזכות בתואר כדורגלן העונה?
“קודם כול, לא הייתי מסתפק בכושר שהייתי בו, הייתי עובד יותר קשה. ואולי לא אמרתי לעצמי, ‘אני רוצה להיות שחקן העונה’, אבל כיוונתי לזה ואמרתי לעצמי שפה אני לא עוצר. רציתי לבשל כמה שיותר ולהבקיע ולקחת את הקבוצה כמה שיותר קדימה. אני אמנם אוהב להיות צנוע, אבל אני חושב שאם הייתי ממשיך בכושר הזה, אז הייתי יכול לעשות עונה מדהימה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר