הפועל אשקלון במשחק האחרון. צילום: אורי קריספין

הפועל אשקלון נואשת לניצחון

אחרי פתיחת עונה ברגל ימין, הפועל אשקלון החלה לדשדש במקום עם ביצועים חלשים. זה יכול להיות בגלל השחקנים הפצועים או בגלל משמעת רופפת, כך או כך המצב מתחיל להדאיג

פורסם בתאריך: 10.11.17 11:29

     

הביטוי הידוע מדבר על יציאה מחושך לאור, אך אצל הפועל אשקלון ההפך הוא הנכון. אחרי תקופה נהדרת של ניצחונות ומשחקים מרשימים, הקבוצה של יובל נעים נכנסה בחמשת המשחקים האחרונים לתקופת האופל ומתקשה לייצר שלוש נקודות.

אם נשים בצד את תוצאת התיקו נגד מכבי תל אביב, שהייתה מעין ניצחון, הרי שנגד מ.ס אשדוד היא סיימה ב-1:1, נגד מכבי פתח תקווה היא רשמה הפסד ביתי של 3:1, לבית”ר היא הפסידה לפני שבועיים בטדי, וביום שני האחרון סיימה משחק בית נוסף ללא ניצחון במשחק ללא שערים. ולחשוב שעד לא מזמן דיברו על התברגות אפשרית בפלייאוף העליון. התקופה מרה ורעה, והסיבות לא הכי מקלות.

זמן פציעות

רשימת הפציעות שפקדה את הפועל אשקלון בעשרת המחזורים הראשונים היא ככל הנראה הארוכה ביותר בליגה כולה. יובל נעים נאלץ להתמודד מדי שבוע עם חיסורים משמעותיים, וכמעט בכל משחק הצטרך להעלות שחקנים בשל אילוצי פציעות.

זה התחיל כבר במחנה האימונים בבולגריה. החלוץ ג’וסיפ איבנצ’יץ’ אמנם הגיע למחנה, אך לא התאמן בשל טענת פציעה ואת העונה הסדירה לא החל עם חבריו. רמזי ספורי היה הבא בתור ובמחזור החמישי מול הפועל רעננה הוחלף בראשית המשחק לאחר פציעת כתף ואף פונה לבית החולים. גם הבלם ברניסלב יובאנוביץ’ לא נותר מאחור ו"התכבד" בפציעה בשריר התאומים שהשביתה אותו במשך חודש ימים. חלוץ הרכש גודנס אג’איי גם כן נעדר למשך שבועיים עקב חשש לקרע שלבסוף התבדה.

סיים את העונה. אלעד גבאי. צילום: אורי קריספין

שרשרת הפציעות לא מסתיימת כאן, ואליה אפשר להוסיף גם את עוז ראלי שנפגע בראשו ונזקק לשבעה תפרים, את הפציעה החמורה של אלעד גבאי שקרע את הרצועה הצולבת וגמר את העונה, את זעזוע המוח שחטף שי חדד במשחק האחרון ואיבוד כמה שיניים ואת הפציעה של טל איילה בברך, שחומרתה עדיין לא ידועה. אפשר לקרוא לזה ביש מזל, אך בשורה התחתונה, מועדון כמו הפועל אשקלון צריך גם אלילת המזל לצדו.

אדום עולה

זקני העיר לבטח לא יזכרו מתי הפועל אשקלון סבלה ממכת ספיגת כרטיסים אדומים, כפי שמתרחשת העונה. תקראו לזה חוסר משמעת, חוסר אחריות, שליפות מהמותן או שיפוט גרוע, בשורה התחתונה, הפועל אשקלון היא הקבוצה שספגה הכי הרבה אדומים העונה מבכל קבוצות ליגת העל. צירוף מקרים? במקרה הזה המספרים בהחלט מדברים בעד עצמם.

מחזור 4, דקה 81: רודי חדד שולח מרפק לעבר שחקנה של הפועל עכו ורואה מיד את הכרטיס האדום מהשופט אלי חכמון.
מחזור 7, דקה 76: טל איילה תוך כדי משחק נכנס בפראות בשחקן אשדוד ומשאיר את חבריו עם עשרה שחקנים.
מחזור 8, דקה 45: מילאן סמיליאניץ’ מבצע עבירה ורואה את הכרטיס הצהוב. הקשר בתגובה מוחא כפיים לשופט רועי ריינשרייבר ורואה מיד את הצהוב השני והאדום.
מחזור 9, דקה 81: עוז ראלי רואה כרטיס אדום ישיר, לאחר שביצע עבירה על יעקב בריהון, שדהר בדרך לשער.
מחזור 9, דקה 92: הפעם תורו של רמזי ספורי לבצע עבירה גסה ללא כדור ולרדת למקלחת מוקדמת.

חמישה כרטיסים אדומים ספגה הפועל אשקלון בעשרה מחזורי ליגה, ארבעה מהם נשלפו בשלושה מחזורים. “משהו רופף במשמעת בהפועל אשקלון”, שיתף השבוע בתחושות גורם הקבוצה, "יובל נעים אמנם ידוע בדרישות שלו, אבל נראה שהשחקנים לא מבינים את המשמעות של להשאיר קבוצה בעשרה שחקנים בכזו קלות”.

אדון מאמן

יש יגידו כי כאשר שחקני הקבוצה צופים במאמנם מתחמם על הקווים, פולט מילים מיותרות לעבר השופטים ומורחק באופן סיסטמתי, זה נותן להם לגיטימציה מסוימת. יובל נעים כבר מזמן עבר את גבול הטעם הטוב, אך נראה שלמרות זאת בהנהלה לא מצליחים לעשות לזה סוף. ונעים, שלא נקנס מעולם במסגרת הקבוצתית, מרשה לעצמו פעם אחר פעם להתנהג כפי שעולה על רוחו ללא מענה ותגובה.

יצא בזול. יובל נעים. צילום: ניר קידר

הביקורים שלו בבתי הדין כבר הפכו לעניין של מה בכך, ונראה שכל פעם הוא מצליח לחמוק מענישה כבדה. למרות זאת, הפעם אחרי ההרחקה האחרונה מול עירוני קריית שמונה, בית הדין כנראה לא יהיה רכרוכי, יעשה שקלול ויפעל ביד קשה יותר. “הגיע הזמן שההנהלה תעמיד אותו במקום”, אמר אחד מאוהדי הקבוצה ל"כאן דרום". “לא יכול להיות שנראה אותו אחת לשלושה משחקים משתולל ומורחק, וזה יהיה בסדר מבחינתם ויעבור בשתיקה. צריך לעצור את זה”.

לנעים היסטוריה של הרחקות בכל אחת מהקבוצות שבהן אימן, אך עושה רושם שבהפועל אשקלון זה מתקבל בהבנה יתרה וללא נזיפה. יתרה מכך, נראה כלפי חוץ שנעים הוא מעל ההנהלה, ויסלחו לנו דרור אלמלם וצ’יקו מגיה.

הפועל אשקלון. צילום: ולדי מוסייב

הפגרה באה בטוב לנוכח המשבר המקצועי שקיים פגרת החורף מגיעה עבור הפועל אשקלון בדיוק בזמן הנכון. בקבוצה יוכלו לנצל גם את הפוגת שלושת השבועות כדי להחזיר את הפצועים לכושר ולהכין אותם לקראת שלושת המשחקים האחרונים של הסיבוב הראשון, הראשון שבהם ייערך ב-25.11 נגד בני סכנין באצטדיון בעכו. לאחר מכן מצפה לקבוצה משחק בית קשה מול מכבי נתניה ומחזור נעילת הסיבוב, ובו היא תצא לאצטדיון סמי עופר למפגש מול מכבי חיפה. בקבוצה מקווים להוציא לפחות שש נקודות משלושת המשחקים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר