אוהדי אשקלון לאחר זריקת כוס השתיה. צילום: אורי קריספין

הפועל אשקלון מציגה: זמן פציעות

הפציעה החמורה של אלעד גבאי מצטרפת לסדרת פציעות של שחקנים בולטים בהפועל אשקלון ולא מבשרת טוב מבחינת העתיד בליגה, בטח לקראת המשחק מול בית”ר ירושלים בטדי

פורסם בתאריך: 27.10.17 11:20

     

במשך ארבעה שבועות התהלכו ברחוב האשקלוני אוהדים ואנשי ספורט עם ראש מורם ועם תחושה שהפועל אשקלון לא תתקשה לרשום עונה נוספת בליגת העל. הביטחון הזה הגיע אחרי שהקבוצה של יובל נעים לא הפסידה ארבעה משחקים ברציפות, כולל תיקו משוגע מול מכבי תל אביב וניצחונות על הפועל רעננה והפועל עכו. מלבד התוצאות, גם היכולת הייתה מרשימה, מלהיבה והתקפית, לא משהו שהיינו רגילים לראות בהתנהלות הקבוצה הדרומית אשתקד.

השבוע הגיעה הצניחה הצפויה מול מכבי פתח תקווה, והיא הורידה את כולנו לקרקע ולמציאות האנדרדוג. דלה איינוגבה הוציא שלושה כדורים מהרשת, וגם שער מצמק בפנדל של מירקו אורמוש לא עזר, – וכך נקבע הפסד בית ראשון העונה ושלישי בסך הכול. על היכולת המקצועית אין יותר מדי מה להרחיב.

הפועל אשקלון הייתה רכה מדי בהגנה ואפשרה למלאבסים לעקוץ בקלות. שלוש התקפות הן שלושה שערים, פשוטו כמשמעו. גם ההתקפה לא הייתה בשיאה, אך למרות זאת ועל אף ההפסד, הלך הרוח בסיום היה שאיבוד הנקודות הוא לא אסון, וכי מותר להפסיד אחרי רצף של משחקים טובים.

אדומים מיותרים

את מרב הזעם בסיום המשחק הפנה מאמן אשקלון יובל נעים לעבר הקשר מילן סמיליאניץ’ שבחוסר אחריות משווע הותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-45 של המחצית הראשונה. אל כלי התקשורת בסיום יצא נעים בפרצוף חמוץ, ובעמדת הראיונות לא הסתיר את כעסו על השחקן, על ההנהלה (“ההנהלה שלנו אוהבת לרחם על שחקנים”) ועל מנטרת הכרטיסים האדומים שהקבוצה סופגת מדי שבוע.

צהוב שני תוך דקה וחצי. מילן סמיליאניץ'. צילום: אורי קריספין

כזכור, רודי חדד פרץ את הסכר עם כרטיס אדום מול הפועל עכו לאחר שליחת מרפק לעבר שחקן יריב, כזו שהרחיקה אותו לשלושה משחקים; לאחר מכן היה זה טל איילה שהורחק במחזור הקודם מול מ.ס אשדוד; והפעם כאמור מילן סמיליאניץ’, שהרשה לעצמו למחוא כפיים לעבר שופט המשחק וראה כרטיס צהוב שני בתוך חצי דקה.

לנעים לא הייתה טענה על כך, והוא הסכים כי הכרטיס האדום היה בהחלט מוצדק. עם זאת, בסיום ההתמודדות נכנס המאמן לחדר השופטים וביקש מהם להיות עדינים בדו”ח השיפוט כדי למנוע הגעה אפשרית של סמיליאניץ’ לבית הדין. נעים ללא ספק חש כי המשמעת בקבוצה התערערה וכי שחקנים מרשים לעצמם לבצע מהלכים טיפשיים שמזיקים לקבוצה בלי לחשוב פעמיים. הוא הבהיר זאת לשחקניו היטב כאשר לאחר המשחק ובמשך דקות ארוכות סגר אותם בחדר ההלבשה וגער בהם.

בפן המקצועי, נעים לא היה מרוצה כלל מצמד הבלמים שלו טל מכלוף ואבי מלכה, ואף הגדיל לעשות כאשר החליף את מכלוף בשלב מוקדם של המשחק.

ביש מזל: אלעד גבאי גמר את העונה

סיים את העונה. אלעד גבאי. צילום: אורי קריספין

לדבר הזה לא ציפו בהפועל אשקלון. המגן הימני אלעד גבאי, שהצטרף רק בקיץ האחרון למועדון על תקן הרכש הישראלי הבכיר בקבוצה, נפצע באימון המסכם לפני המשחק מול מכבי פתח תקווה. על פי בדיקת MRI שביצע ייעדר כחצי שנה ולמעשה גמר את העונה. גבאי, שהיה אחד מהמצטיינים בשבעת משחקי הקבוצה העונה, קרע את הרצועה הצולבת הקדמית, פציעה שנחשבת לקשה במיוחד, וממנה לא פשוט לחזור למגרשים.

פציעה זהה לכך עבר קשר הפועל באר שבע אשתקד ומכבי חיפה כיום מאור בוזגלו. לאחר שנעדר כחצי שנה יחזור לשחק בחודש הקרוב. במועדון קיבלו את האבידה בצורה קשה, בעיקר עקב ההפנמה כי יתקשו למצוא שחקן ראוי שימלא את המשבצת החסרה.

גבאי עצמו קיבל עשרות הודעות תמיכה מאנשי הקבוצה, השחקנים וקולגות, והוא מוערך מאוד במועדון. השחקן נשאר שרוע על הדשא דקות ארוכות לאחר הפציעה, מירר בבכי ולא האמין שדווקא לו זה קורה. כבר ברגעים אלו הבין כי הפציעה חמורה. “מועדון הפועל אשקלון ימשיך ללוות את השחקן במשך תקופת ההחלמה ויסייע ככל שניתן על מנת לראות את אלעד במהרה במגרשים”, אמרו במועדון.

אם נסתכל על מצבת המחליפים על הספסל, נמצא שם שחקנים שהתפקיד הטבעי שלהם הוא לא תפקיד המגן, אך לנוכח הנסיבות עשויים לכסות את העמדה. אם וכאשר ייבחר נעים לשחק איתם כמגנים, יהיה מדובר בעיקר באלתורים, ושי חדד, ירדן אבוחצירה ואבי מלכה הם המועמדים לכך. באשקלון ירצו לבטח למצוא מגן טבעי, אך לא בטוח שהחיפושים ייעשו אחר מגן ימני, שכן ייתכן כי עוז ראלי יוסט לעמדה הטבעית שלו – מגן ימני – ומי שיובא יהיה דווקא מגן שמאלי. יש לציין כי הדרומיים יכולים לצרף בשלב זה רק שחקנים חופשיים שנותרו ללא קבוצה, לפחות עד לחלון ההעברות שייפתח בחודש ינואר.

מסדר פצועים

יחזור למגרשים בקרוב. יובאנוביץ' (צילום: אורי קריספין)

אם הפציעה הקשה של אלעד גבאי העיבה על מצב הרוח של הקבוצה הדרומית, לכך יש להוסיף גם את הבלם ברניסלב יובאנוביץ’ שממשיך להיעדר ולא משרת את הקבוצה בשבועות האחרונים.

גורמים בקבוצה סיפרו ל"כאן דרום" כי השחקן הוטס לבדיקות בארץ מולדתו, סרביה, וכי הוא סבל בתקופה האחרונה מקרע בשריר התאומים. עם זאת, השחקן כבר חזר ארצה ביום שלישי האחרון והוא צפוי לחזור לאימוני הקבוצה, אך לא ישתתף במשחק הקרוב מול בית”ר ירושלים. גם גודנס אג’איי, שלא שיחק במשחק האחרון, בספק למשחק מול הירושלמים. בכך למעשה יחסר נעים שלושה שחקני מפתח עקב פציעות וכן את סמיליאניץ’ המורחק. עוז ראלי, שנזקק לשבעה תפרים בראשו — זכר למשחק האחרון — יעמוד לרשותו של נעים.

אוהד הפועל אשקלון הורחק מהמגרשים

בשעה שהפועל אשקלון ירדה למחצית בפיגור 2:0 ועל רקע הכרטיס האדום שספג מילן סמיליאניץ’, השליך קטין בן 16 כוס שתייה לעבר שופט המשחק בירידה למחצית, ובכך פרק עליו את זעמו. אל אותו קטין ניגש חבר מארגון האוהדים שצפה במעשה והעיר לו על כך. בשל כך נוצרה במקום מהומה, וכאשר המשטרה זיהתה זאת, היא נכנסה ליציע ועצרה את הנער.
בסיום חקירתו הורה קצין המשטרה על הרחקתו של הקטין ממגרשי הכדורגל שבהם תשחק הפועל אשקלון למשך 30 הימים הקרובים. הצעיר, שנמצא כיום בסערת רגשות, הוציא את תסכולו על אותו חבר ארגון שהתעמת איתו ביציע והאשים אותו בהרחקתו מהמגרשים. כדי למנוע מקרים דומים קיים שיתוף פעולה בין חלק מהאוהדים ובין המשטרה וההנהלה, כאשר האחרונה דואגת לאפשר כניסה חופשית לחלק מהאוהדים, והם מצדם מחזירים בשמירה על הסדר ביציע.

במוצ”ש: אשקלון עולה לירושלים

הפנים אומרות הכל. נעים בהפסד לפתח תקווה במחזור האחרון. צילום: אורי קריספין

לא המפגש האידיאלי שלו ציפה יובל נעים לקבל אחרי משחק פחות טוב של הקבוצה, אך רצה הגורל והפועל אשקלון תפגוש במוצאי השבת 28.10 ((20:30 את בית”ר ירושלים באצטדיון טדי. הירושלמים, שנמצאים בפורמה מצוינת, מגיעים אחרי ניצחון של מכבי חיפה ועם הפסד יחיד העונה. למרות פערי האיכות והבדלי הרמות, בהפועל אשקלון לא מתכוונים לשמש תפאורה ומקווים לחזור הביתה לפחות עם נקודה אחת. בצוות המקצועי מצפים להתעוררות מצדו של החלוץ ג’וסיפ איבנצ’יץ’, שעדיין לא מספק את הסחורה וממשיך להציג יכולת חלשה. כיוון שליובל נעים אין יותר מדי חלוצים ראויים בסגל, החלוץ ימשיך לקבל את הקרדיט בחוד ההתקפה, אך עושה רושם שכאשר אג’איי יחזור לפעילות, הדבר עשוי להשתנות. נעים יקבל חזרה את טל איילה, שצפוי לפתוח על חשבונו של שון מלכה, ומי שיחליף את סמיליאניץ’ יהיה ככל הנראה מושיקו לוגסי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר