"גאווה גדולה". פרס ועוזר (צילום: אלבום פרטי)

שני אשקלונים ייצגו את נבחרת ישראל באליפות אירופה לטניס חופים

אלכס פרס ובני עוזר מאשקלון יצאו בסוף השבוע האחרון לבולגריה כחלק מהמשלחת של נבחרת ישראל באליפות אירופה בטניס חופים ונעצרו על ידי סגני אלופי עולם. פרס: "יש לנו הרבה מה להראות בשנה הבאה"

פורסם בתאריך: 19.9.17 10:32

     

מדי פעם, בזמן שאנחנו למודי אכזבות מהנבחרות שלנו בזירה האולימפית בענפים הפופולריים (כדורגל וכדורסל), נחמד לגלות שיש אלטרנטיבה שצומחת מלמטה שדווקא כאן לא מים לב אליה, שאם ישקיעו בה טיפה יותר עוד עלולה בטעות להביא לנו תארים וכבוד בזירה הבינלאומית. בשקט בשקט, נוצר בשנים האחרונות מעבר גדול של ענפי הספורט מן כר הדשא אל החול החם שבחופי הים. זה החל עם כדורעף המשיך עם כדורגל חופים, פוצ'יוולי וכעת גם טניס חופים ולא זה לא מטקות. אמנם, הענף קיים בעולם כבר 30 (זמן קצר מאוד ביחס לשאר) אך בישראל הוא קיים אפילו פחות, למעשה אם תורידו את הספרה אפס תגלו את הזמן המדויק. למרות זאת ישראל הספיקה לארח את אליפות אירופה לפני שנתיים באילת, אך עדיין לא הקימה ארגון לענף ספורט זה ומי שירצה להתאמן באופן מקצועני בטניס חופים, ייאלץ לעשות זאת לבדו או פשוט לשחק טניס רגיל. החוקים נורא פשוטים, למעשה הם דומים לחוקי הטניס הרגיל, חוץ מהבדל אחד עיקרי – אסור לכדור לגעת ברצפה בשום אופן.

בסוף השבוע האחרון התקיימה אליפות אירופה בטניס חופים, בזואופול בעיירת הנופש, זואופול מרחק חצי שעה נסיעה מבורגס שבבולגריה. על אף שמדובר בענף לא מקצועי, שלא לומר חובבני לחלוטין בארץ הקודש, 8 טניסאים עיקשים החליטו לעשות כל שביכולתם על מנת לנסוע לאחר שאיגוד הטניס הקים משלחת ישראלית ראויה לתחרות 9 טניסאים בחלוקה שווה של שני המינים ובראשם הקפטנית, שני בלכר. המשלחת כללה: אייל בורשטיין, עמית דור, שיר הורנונג, אילנה ארטיונוב, אסף יעקב, שרית רובינוב וכאמור בלכר הקפטנית. בנוסף במשלחת הזו היו שניים אשקלונים משלנו, אלכס פרס ובני עוזר שהתחרו במקצה הזוגות. התחרות התקיימה במבנה של זוגות גברים ונשים כאשר כל צמד יכול להיתקל אחד בשני ככל שמגיעים לשלבים הגבוהים בתחרות. שניהם גדלו במרכז הטניס באשקלון ושיחקו באליפויות רבות בישראל עד גיל 18. עם זמן הגיוס נאלצו השניים לעצור את הקריירה שלהם בענף האינדיבידואלי אך לא שכחו לשחק.

כיום, פרס מאמן ילדים באזור בתל אביב ומטפח את הדור הצעיר של הטניס בישראל ועוזר לעומת זאת, פצח בקריירה בינלאומית בפוקר. עם זאת שניהם לקחו הפסקה קצרה מהעבודות שלהם ויצאו לבולגריה. הצלחה גדולה בטורניר הם לא הצליחו לרשום והודחו כבר בשלב הראשון על ידי זוג מרוסיה שהצליח להעפיל אל הגמר, שם הפסידו לאיטלקים שנחשבים לטובים ביותר בתחום ולזכות בתואר סגני אלופי אירופה. למרות זאת הם התנחמו בעצם ההגעה מעמד, בהתחשב בכך שרק לפני שנה החלו לשחק, אכן מדובר בהישג ואם תשאלו אותם, זה לא הסוף.

פרס בזמן פעולה (צילום: אלבום פרטי)

איך התחושה לייצג את ישראל באליפות אירופה?

פרס: "כייף גדול להתחרות מול השחקנים הכי טובים בעולם, יש אנרגיות אחרות כשאתה מייצג גם את הנבחרת ולא רק את עצמך, במיוחד עם חבר שגדלת איתו. ממליץ לכולם לנסות לשחק, מדובר בספורט קליל, קייצי ומרענן".

עוזר: "גאווה גדולה לייצג את הנבחרת, במיוחד עם אלכס שגדלנו ביחד והתחלנו לשחק טניס מגיל צעיר".

כיצד הגעתם לאליפות אירופה לטניס חופים?

עוזר: "כבר בהתחלה הרגשנו שאנחנו טובים, הצלחנו לנצח יריבים לא קלים. התיאום בינינו תמיד היה טוב, אנחנו חברים המון שנים ושיחקנו טניס גם אחד נגד השני וגם יחדיו, אנחנו מכירים אחד את היתרונות והחסרונות של השני. שנינו אוהבים טניס אז אמרנו למה לא בעצם?"

פרס: "מכיוון שלפני בערך שנה וחצי התחלנו לשחק בשביל הכיף. ככל שעבר הזמן ראינו שהידע והניסיון שצברנו במהלך השנים בטניס גרם לכך שהיינו ממש טובים. לאחר מכן התחלנו להתאמן ובו זמנית התחלנו להתחרות בו בתחרויות שונות בארץ לאורך כל השנה האחרונה. אחר כך השתתפנו באליפות ישראל, שם עשינו חיים קשים לכל היריבים בשלב הבתים. בשלב רבע הגמר הדחנו את אחד הזוגות הטובים במדינה, שמשחק ביחד כבר שנים ומתאמן כל יום ביחד וגם בחצי גמר נתנו פייט לאלופי ישראל. התחרות הזאת שמה אותנו על המפה בארץ בתחום הזה, למרות שאנחנו לא מדורגים. מכאן קברניטי הנבחרת לא יכלו להתעלם וקיבלנו את הזימון לתחרות".

המשלחת הישראלית לאליפות (באדיבות כפר הנופש הבולגרי)

אתם מתכוונים להמשיך להתאמן בטניס חופים ולהגיע מוכנים יותר לשנה הבאה?

עוזר: "אנחנו נצטרך להתמקצע יותר על המשחק בחול ולצפות ביריבים. זה ספורט שנמצא בחיתוליו בארץ ואנחנו רק מתחילים ללמוד אותו, ככל שנלמד אותו יותר טוב, נשחק יותר טוב".

פרס: "למדנו מהטובים ביותר. אחרי שצברנו ניסיון בתחרות כמו אליפות אירופה, אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים להתקדם ויש לנו הרבה מה להראות בשנה הבאה. אנחנו הולכים להתאמן כמה שאפשר, בהתחשב בעבודות שלנו. אנחנו נעשה את המיטב כדי להגיע בכושר הטוב יותר לאליפויות בארץ ולתחרויות הבינלאומיות, שעתידות לבוא".

איזה חוויה מהתחרות תזכרו כל חייכם?

פרס: "היו לנו הרבה חוויות כיפיות מהאימונים ומהמשחקים, אבל מה שבכל זאת אני אקח באופן אישי זה ששיחקנו נגד סגני אלופי עולם. זה לא נתפס, זה כמו לשחק נגד לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו".

עוזר: "את הכל, את האווירה שהייתה באליפות הזאת, את הקהל המדהים שהגיע בהמוניו. נתראה בקרוב על החוף".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר