אילוסטרציה. אורי קריספין

מי הם אנשי השנה בספורט האשקלוני?

השנה החולפת הייתה מרובת תהפוכות, עליות וירידות, אכזבות והפתעות. גייל מיכאלי ישבה, בדקה וסיכמה את מה שהיה לנו בספורט האשקלוני בשנת תשע"ז

פורסם בתאריך: 17.9.17 14:15

     

כהן ונעים. 'אומרים שאנחנו דומים'

 אנשי השנה

מאמן הפועל אשקלון – יובל נעים, מאמן הנוער
של הפועל אשקלון – עמרי כהן
על מאמן הפועל אשקלון יובל נעים הכול כבר נאמר. אחרי שתי עליות ליגה השאיר נעים את אשקלון גם בליגת העל לאחר מסע הישרדות מופלא, ולמרות הביקורות נגדו בחלק מהזמן, ידע להתעלם מרעשי הרקע. שועל הקרבות עשה זאת שוב ומגיע לו את מרב המחמאות. ולמרות ההישג של נעים, הסיפור הגדול יותר לטעמנו הוא מאמן קבוצת הנוער עומרי כהן. כשכהן הגיע לקבוצת הנוער של הפועל אשקלון הוא מצא קבוצה מפורקת שאיש לא נתן לה ולו פסיק של סיכוי להישאר בליגת העל. אחרי שבעה הפסדים רצופים עם המאמן יוסי בילו מוקמה הקבוצה במקום האחרון בטבלה עם יחס שערים אסטרונומי לחובתה ועם מורל נמוך ביותר. איש לא האמין שהיא תוכל לצאת מהבור שנקלעה אליו, אפילו לא השחקנים עצמם. הנהלת הקבוצה החליטה למנות את כהן, שהביא הצלחות בנערים ב', וזרקה אותו למים העמוקים. הרחוב הספורטיבי סבר שהמשימה גדולה עליו, שאת הקבוצה האיומה שהתהלכה על כר הדשא באותם ימים בלתי אפשרי ליישר ובעיקר – שאת הביזיונות והתבוסות לא יהיה אפשר לעצור. אבל כהן הוכיח שהוא קורץ מחומר של אלופים, עם הישג שללא ספק ייכתב בספרי ההיסטוריה של המועדון הכחול. זה היה קשה, דרמטי ונדחק עד לשנייה האחרונה של המחזור האחרון, אך נגד כל הסיכויים המאמן האשקלוני הצליח להותיר את קבוצתו לראשונה בהיסטוריה בליגת העל. והכי חשוב – הוא משלנו.

רודי חדד. צילום: אורי קריספין.

 ספורטאי השנה

 שחקן הפועל אשקלון – רודי חדד
אם נדפדף בסטטיסטיקה של רודי חדד מהעונה שעברה, נמצא שער יחיד שהבקיע הקשר היהודי-צרפתי, ואליו נגיע בהמשך. אך שהנתון הסולידי הזה לא יטעה אתכם. תרומתו של חדד לא נמדדת במספרים שהוא מביא על כר הדשא, אלא באיכויות שלו, בכל נגיעה שלו בכדור ובדרך שהוא סוחב את השחקנים שסביבו וגורם להם להיות טובים יותר. אותו שער שכבש הקשר הובקע במחזור האחרון במאני טיים, ברגע קסום שבו היה ברור שרק שחקן ברמתו יכול להיות שם בזמן הכי נכון. לא נגזים אם נאמר שהפועל אשקלון לא הייתה נשארת בליגה לולא חדד, ובאותה נשימה אפשר גם לומר שחדד מרוויח מההפקר, שכן אף ספורטאי אשקלוני אחר לא רשם הישג או תואר שיכול להקנות לו מקום בקטגוריית ספורטאי השנה.

מקום בטוח בחמישיה הפותחת. דוד בן ישי. צילום: גלעד חזון

 תגלית השנה

שחקן אליצור איתו אשקלון – דוד בן ישי
קרוב לוודאי שמי שלא פקד את משחקי אליצור איתו אשקלון בעונה האחרונה לא נחשף לשחקן הדי אלמוני דוד בן ישי. אלו שכן היו מספרים על בחור צעיר, בן 21.5 ליתר דיוק, אשר הגיע בראשית העונה מהפועל באר שבע ומשחק בעמדת הסמול פרוורד. העונה החולפת לא החלה עבורו בתנופה שציפה לה, וההתפוצצות הגיעה רק במחזור השביעי מול לוד, עם תצוגה התקפית ו-22 נקודות. היכולת הטובה שהפגין הקנתה לו ביטחון להמשך העונה, ובה הוא ביסס את מעמדו בחמישייה הפותחת ואף היה אחד המצטיינים במחזורי ההכרעה שהבטיחו לאליצור איתו עונה נוספת בליגה הארצית. אנשי אליצור כבר מנבאים לכישרון עתיד מבטיח, ואם ימשיך באותה תרומה, יוכל להגיע לרמות הגבוהות בכדורסל הישראלי.

 

אשקלונה לא ירדה. צילום: אורי קריספין

 הישג השנה

הפועל אשקלון נשארת בליגת העל
אחרי שהפועל אשקלון עלתה לליגה הבכירה ורשמה עלייה שנייה ברציפות, המטרה הברורה שהציבו לעצמם אנשי הקבוצה הייתה לשרוד את העונה הראשונה בליגת העל. עם זאת, ידוע באשקלון שהמשימה לא תהיה פשוטה, שכן מולה מתמודדת הפועל תל אביב ממועדוני הפאר בישראל. כלי התקשורת הארציים לא נתנו סיכוי לקבוצה הדרומית, אבל למרות חוסר הניסיון אשקלון הראתה אופי במאני טיים והוכיחה לכל המדינה כמה מגיע להישאר בליגה. אחרי חילוץ נקודה במשחק הכי קובע – 1:1 בתל אביב – השחקנים של יובל נעים הגיעו למחזור הסיום כשרק ניצחון משאיר אותם בליגה. למרות הלחץ והמתח הרבים, שחקני אשקלון עמדו בציפיות, ניצחו את המשחק ועשו את הבלתי ייאמן. הפועל תל אביב ירדה ליגה, הפועל אשקלון על המפה.

איתן קסנטיני. צילום: אורי קריספין

 שערוריית השנה

פיטורי איתן קסנטיני
במשך שלוש שנים שימש איתן קסנטיני יושב ראש הפועל אשקלון. הוא עמד בראש המערכת כשהמועדון עבר לידי העירייה; ולמרות תקופות לא פשוטות, חצי ביקורת ועליהום תקשורתי, קסנטיני הצליח להשאיר את המערכת שפויה ובעיקר מצליחה. הוא גרף שתי עליות ליגה מרשימות כאשר השיא אירע אשתקד – השארת הקבוצה בליגת העל כנגד כל הסיכויים. פירמידת הניהול שהורכבה מקסנטיני, אלמלם ומגיה לא תמיד הייתה חפה מטעויות, אך כשמסתכלים על המכלול, היא עמדה ביעדים ובציפיות. בפן הפיננסי, אשקלון הצליחה לסגור חובות עבר לבנקים ואף לסיים את העונה עם כספים עודפים. אפשר לייחס זאת לכל אחד מחברי ההנהלה. לפטר אחד מהם היה נראה מהלך הזוי שהונהג בידי תומר גלאם, ראש העירייה הנכנס, ויוסי כהן, הממונה על הספורט, שסוף סוף החליט להיכנס לעניינים. השניים טענו כי יושב הראש נמצא בניגוד עניינים בשל היותו איש פוליטי, אך יש לזכור כי בתקופה שבה קסנטיני סיים את תפקידו הוא לא כיהן כחבר מועצה. פיטוריו נתפסו לדעת רוב מוחלט של אוהדים ואנשי ספורט כשערורייתי ביותר.

ליאל וישנבסקי עם המאמן אייזיק מיקאילוב

 פריצת השנה

ליאל וישנבסקי – ג'ודו
בימים שבהם ענף הג'ודו מעט מוחבא ולא מקבל חשיפה גדולה בעיר אשקלון, דווקא השנה הצליחה אגודת הג'ודו לפרוץ ולגרוף הצלחות בזירה המקומית. בראש עומדת ליאל וישנבסקי אשר קטפה את תואר אלופת ישראל לשנת 2017 ואף זכתה במדליית זהב באולימפיאדת התלמידים. וישנבסקי נחשבת היום לבכירה מבין חבריה למקצוע, אך למרות זאת אשקלון יכולה להתגאות גם ברינה אולקוב, אלן בבק, דני לאון, גלב שלודיאיק ואדוארד גטמן שהצליחו להביא כבוד בתחרויות שבהן השתתפו. מועדון הג'ודו באשקלון, אשר לא מתוקצב בסכומים ראויים, יוכל לקבל תאוצה אם ישקיעו בו משאבים בצורה נכונה.

יריב יצקן. אליצור אשקלון

 רגע השפל של השנה

אליצור אשקלון נושרת לליגה הרביעית
אי אפשר לומר שמדובר בהפתעה או במשהו שלא היה ידוע מראש, אך בכל זאת, לראות את מועדון הכדורסל אליצור אשקלון בנשימותיו האחרונות, מבזה את עצמו מדי שבוע ורושם תבוסות אסטרונומיות לא היה דבר שהביא כבוד לכדורסל המקומי. אחרי נטישתם של אוהדי הכדורסל לטובת קבוצת האוהדים והכשל הניהולי במועדון היה ברור שקריסתו היא רק עניין של זמן. השנה קיבלנו את החותמת לכך כאשר נרשם רגע שפל ענקי בהיסטוריה של האגודה ביום שבו נשר לליגה הרביעית.

מרניוק. התרגלנו להישגים

 פספוס השנה

ענף הסיף
בשנה האחרונה נדמה שענף הסיף בישראל הלך כמה צעדים אחורה, ובפרט הסיף באשקלון. היה שלב שאנשי וספורטאי הענף חששו לגורל המקצוע לאחר האיום לקיצוץ של כ-40 אחוז מתקציב הענף, אך לבסוף הוא הוסר. עם זאת, ככל הנראה ימשיך הענף להיחשב כלא מספיק נחשב בעיני האליטה. השנה לא היה אפשר לבשר על ההישגים שאליהם הגיעה הסייפת האשקלונית הבכירה אביטל מרניוק, לאחר שהביאה לא מעט כבוד לעיר בשנים האחרונות והגיעה להישגים מרשימים. לעומת זאת, ניתן להתנחם בהישג של יעקב פיזנברג בן ה-18, סייף הדקר, שאמנם סיים במקום השישי באליפות אירופה, אך פספס הזדמנות לזכות במדליה והותיר את האשקלונים ללא תואר משמעותי יותר. למרות פיזנברג עושה רושם שהענף הולך לאיבוד ומתפספס, כאשר אנחנו והסייפים עצמם הם המפסידים העיקריים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר