אוהדי אשקלון במשחק ההישארות. רוצים יציע נוסף. צילום: אורי קריספין

אצטדיון סלה לא מאושר למשחקי הליגה של הפועל אשקלון

עונת הכדורגל הסתיימה בצורה דרמטית מבחינתה של הפועל אשקלון שנשארה בליגת העל וגרמה קורת רוח לאוהדים. אבל האצטדיון העירוני שייך, כנראה, לליגה אחרת ומתברר שעל רקע ליקויים מהותיים בו, עד עתה הוא לא אושר לשימוש בעונה הבאה

פורסם בתאריך: 28.5.17 01:06

     

על אף שעונת הכדורגל הסתיימה באופן מדהים מבחינתה של הפועל אשקלון, קשה לומר כי המועדון הדרומי אכן יכול לנוח ברוגע על זרי הדפנה. כל זאת, בזמן שמגרש הכדורגל שלו, אצטדיון 'סלה', איננו מאושר בשלב זה לקיום משחקים בעונה הבאה, כך נודע ל"כאן דרום".
במכתב ששוגר לראשי המועדון ועיריית אשקלון מטעם משטרת ישראל צוין, כי על-מנת לקיים פעילות באצטדיון העירוני גם בעונת המשחקים 2017/18, עליהם לתקן ליקויים שנסחבים למעשה עוד מהעונה החולפת.
כזכור, בראשית העונה, נאסר על הפועל אשקלון לשחק במגרשה הביתי, ועקב כך היא נאלצה לנדוד למגרש בראשון לציון במשחקי גביע הטוטו. לאשקלון הוצגה בזמנו רשימת ליקויים על ידי מנהלת הליגה, אותה הייתה עליה ליישם בפועל. באשקלון תיקנו רק חלק מהליקויים, אך לאחר שבמנהלת ראו כי ישנה היענות מצד האשקלונים ולאור התערבותו של ראש העיר דאז, איתמר שמעוני, החליטו לאשר בכל זאת את האצטדיון, בכפוף להמשך העבודות במהלך העונה.

המשטרה דורשת קרוסלות בכניסה ליציעים. צילום: אורי קריספין

עד כה הורכבו למעשה גופי תאורה חדישים, נבנה חדר הלבשה חדש ובו הורחבו תאי המקלחות והשירותים והוקם יציע עיתונאים שנוי במחלוקת. מדובר למעשה רק ב-50% תקינות, כאשר נוסף על כך יש להקים עמדת שידור חדשה שנדרשת להיות מועתקת לצד השני של המגרש ולהיות ממוקמת מעל יציע הכבוד ויש לבנות מסך עם לוח תוצאות דיגיטלי.
יש לציין כי מדובר בדרישות המנהלת מהעונה שעברה, וכי בתקופה הקרובה אמורים להגיע נציגים מטעמה לאצטדיון באשקלון בכדי לערוך ביקורת מעמיקה, בה עלולים לצוץ ליקויים נוספים. אם זה לא מספיק, כחלק מטעמי הבטיחות שנוקטת משטרת ישראל, גם לה דרישות משלה, והיא מצידה דורשת הקמת מעגל מצלמות מרושת בכל פינה באצטדיון, כמו גם בניית קרוסלות מבודקות בכניסה ליציעי האצטדיון, כתנאים הכרחיים לאישור האצטדיון.
"תיקוני הליקויים הופסקו בעונה שעברה בשל חוסר בתקציב", גילה ל"כאן דרום" גורם המעורה בהתרחשויות. "רק התקנת מצלמות חדשות בסדר גודל כזה יכולות להגיע לכדי מיליון ש"ח", הוסיף הגורם.
אוהדי הפועל אשקלון מבחינתם מתלוננים על ליקויים נוספים שאינם נמנים באשר לרשימת הליקויים של מנהלת הליגה או המשטרה. אחת התלונות נוגעת לאיכות כר הדשא, שלאורך תקופה לא נראה טוב ובלא מעט פעמים נראה מוכתם, למרות טיפולים קודמים בו. בנוסף, תאי השירותים באצטדיון נמצאים מתחת לכל ביקורת וגם כן לא ראויים לשימוש.

אוהדי אשקלון במשחק ההישארות. רוצים יציע נוסף. צילום: אורי קריספין

אלא שעם כל הכבוד לכך, בראש ובראשונה עומד נושא היציע הצפוני, שכידוע לא עומד בתקנים ולכן לא אושר לשימוש בשנים האחרונות. אותו יציע צריך לעבור שיפוץ והכשרה מקיפה, כשלנכון לעכשיו הוא נראה כמו החצר האחורית של עירית אשקלון, ומשמש בעיקר כאחסון למתקני גן שעשועים הממוקמים במרומי היציע.
האצטדיון העירוני מכיל כיום רק 5,250 כיסאות ישיבה הניתנים לאיוש. 3,100 מהם ביציע המרכזי, 2,000 ביציע הדרומי ו-150 ביציע הכבוד. אכלוס היציע הצפוני מוערך בכ-2,500 מושבים נוספים שאינם מאוישים ואף גורמים להפסדים כספיים, שכן, במיוחד נגד הקבוצות הגדולות שמגיעות לשחק באשקלון, ניתן למלא גם אותו. אוהדי הקבוצה יותר ממעוניינים לשפץ את אותו יציע ולהעביר לשם את אוהדי קבוצות החוץ, כך שהיציע המקביל, הדרומי, יוכל לשרת את אוהדי הקבוצה כיציע עידוד לכל דבר.
ראש העיר הטרי, תומר גלאם, הוכיח בשבועות האחרונים מאז נכנס לתפקיד, כמה ענף הכדורגל קרוב לליבו ונדמה כי הוא אכן מעוניין להשקיע בכדורגל, לא פחות מקודמו. נדמה כי אם ילך לטובת מהלך בו ישופץ היציע הצפוני, הוא ישמח את אוהדי הכדורגל ואף יזכה למניות רבות לקראת הבחירות הקרובות לראשות העירייה.
דובר משטרת מרחב לכיש, פקד שמעון כהן, אישר את הידיעה: "אכן הועבר לידיי הפועל אשקלון מכתב בנושא וזאת על-מנת לאפשר להם פרק זמן סביר להיערך לקראת עונת הכדורגל הבאה".
ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "אנחנו מתחילים בימים אלו ביקורות במגרשים. במסגרת הביקורת, נצטרך לעקוב אחר מה שנעשה עד כה ולפיכך נדע מה עוד חסר".
מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: ״ראש העיר בפועל, תומר גלאם, הנחה את הגורמים המקצועיים בעירייה, לפעול באופן מידיי כדי לעמוד בכלל הדרישות על מנת שקבוצת 'הפועל אשקלון' תפתח את עונת המשחקים 2017/2018 באצטדיון העירוני״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר