שי מאור
שי מאור

“אני מרוסק, לא יודע למה פוטרתי”: ריאיון עם שי מאור שפוטר מאימון הפועל אשקלון

דווקא לאחר שהקבוצה החלה להתחבר ורשמה שני ניצחונות רצופים, הנהלת הפועל אשקלון החליטה בצעד תמוה לפטר את המאמן שי מאור. הבעלים טוענים כי מדובר באי ההתאמה ללוחות הזמנים של האימונים, אך מאור מכחיש זאת. לאחר פיטוריו: הקבוצה הפסידה לבקעת הירדן ומינתה מאמן חדש ואלמוני

פורסם בתאריך: 25.12.20 09:14

     

הפועל אשקלון התחילה את השבוע בצורה טובה. הקבוצה התארחה ביום חמישי אצל מכבי צור שלום מליגה א’ צפון למשחק במסגרת סיבוב ז’ של גביע המדינה. לאחר שצור שלום קיבלה אדום, ציון צמח דייק מהנקודה הלבנה והעלה את אשקלון ליתרון 1:0. המקומיים השוו את התוצאה אך רפאל דה לה סוזה העניק לכחולים יתרון נוסף, 2:1. גם מזה צור שלום הצליחה לחזור ולהשוות את התוצאה ל-2:2. אך בדקה ה-95, בהתקפה האחרונה של המשחק, המחליף שליאל אוזן כבש שער ניצחון דרמטי והעלה את הפועל אשקלון לסיבוב ח’ של הגביע.

ההגרלה של סיבוב ח’ זימנה לאשקלון מפגש יוקרתי במיוחד, מול הפועל תל אביב באצטדיון בלומפילד. מי שיפגשו את קבוצת נעוריהם הם שחקניה האשקלונים של הפועל תל אביב, רז שלמה ושביט מזל.

התחילו את השבוע טוב. הפועל אשקלון השבוע.

התחילו את השבוע טוב. הפועל אשקלון השבוע.

שלמה אמר ל-”כאן דרום” לאחר ההגרלה: “תמיד תהיה לי פינה חמה בלב להפועל אשקלון, זו העיר שלי וזה הבית שלי. פה עשיתי את הצעדים הראשונים בכדורגל ולא אשכח זאת לעולם. כמובן שאני מאחל לקבוצה בהצלחה, שתחזור במהרה לליגת העל כי העיר הזו חיה ונושמת כדורגל ומגיע לה קבוצה בליגה הראשונה. עם זאת, כמו בכל משחק אתן את הכל בשביל לנצח”.

מזל הוסיף: “מאוד מרגש לפגוש את הקבוצה שגדלתי בה. אני כבר מחכה למשחק”.

אך יום בלבד לאחר הניצחון בגביע, בצעד מפתיע החליטו בהנהלת המועדון לפטר את המאמן שי מאור, למרות הצלחת הקבוצה בגביע המדינה ומיקומה (נכון ליום שישי) במקום השני בבית ב’ של ליגה א’ דרום. “כשהחתמנו את שי מאור, הייתה בעיה, שהוא לא יכול להגיע לאימוני בוקר”, הסביר אחד מהשותפים בבעלות על המועדון, יאיר דנאל, “החלטנו להתפשר וניסינו לבדוק איך זה עובד ולנסות לזרום עם זה, אבל זה לא עובד. יש עומס על המגרשים בערב וזה לא נוח. החלטנו לעבור לאימוני בוקר, כמו בליגות המקצועניות, ולכן החלטנו להיפרד משי מאור”.

שי מאור זועם על הקווים. צילום: מוטי קדוש

שי מאור זועם על הקווים. צילום: מוטי קדוש

אבל מאור דוחה את הטענה הזאת מכל וכל, “כמו כולם, גם אני קיבלתי את הפיטורים שלי בהפתעה”, אמר מאור, והוסיף: “לא כל כך ברור לי למה פוטרתי. במועדון מתרצים את זה בכך שהם רצו לעבור לאימוני בוקר, אך כשהם מינו אותי בתחילת העונה הם ידעו שאני לא יכול להעביר אימוני בוקר כי אני עובד בבנק בבקרים, וזה לא הפריע להם”.

אתה מאוכזב?
“אני מרוסק מזה. הגעתי למועדון גדול, עשיתי תחילת עונה מעל המצופה ובסוף שולחים אותי הביתה. הובלתי את הקבוצה לסיבוב ח’ של גביע המדינה ולמקום השני בליגה. אם הייתי נשאר הייתי מנצח את בקעת הירדן והייתי גם במקום הראשון בליגה. כשהגעתי הכתיבו לי לעשות 4 אימונים בשבוע אך בחרתי לעשות 6, עבדתי כמו חמור, הגעתי לראות את קבוצת הנוער, קידמתי צעירים ושחקני בית, יש לנו 7 שחקנים אשקלונים בהרכב, וחשוב מהכל – הבאתי תוצאות. אז איזו סיבה יש לפטר אותי? עם כל הכבוד, אף אחד לא ציפה באשקלון להיות מקום ראשון בליגה בפור בהתחשב בתקציב הנמוך ובכך שהתחלנו להתארגן לעונה הרבה אחרי כולם. למרות כל זה, עשינו תוצאות טובות, הקבוצה נראית טוב יותר ממשחק למשחק. אז מה קרה שנזכרו עכשיו לעבור לאימוני בוקר? זה ברור שזו לא הסיבה ושהסיבה לפיטורים שלי היא לא מקצועית”.

שי מאור על הקווים. צילום: מוטי קדוש

שי מאור על הקווים. צילום: מוטי קדוש

אז מה הסיבה לדעתך?
“הפיטורים הם תוצאה של גורם שלחש לבעלים, שלא נמצאים הרבה באשקלון ולא יודעים מה הולך פה”.

התערבו לך מקצועית בזמן שהותך במועדון?
“אתה מכיר אותי לא מהיום, אני לא נותן לאף אחד להתערב לי מקצועית לעולם. אולי בגלל שלא התערבו לי מקצועית החליטו לשלוח אותי הביתה”.

על פי גורם במועדון, מאור מכוון בדבריו למנכ”ל רובי רגב. “יאיר דנאל ושניר נפתלי בקושי נמצאים באשקלון ומי שמנהל את המועדון בפועל הוא רובי”, אמר אותו גורם.
ביום שני הפועל אשקלון יצאה למשחק חוץ מול הפועל בקעת הירדן, ומי שעמד על הקווים הוא עוזרו של שי מאור, שמעון וקנין שהסכים להישאר עד אחרי המשחק במועדון. האשקלונים הפסידו 1-0, ולדברי גורמים במועדון, מי שקבע את ההרכב והחילופים הוא רובי רגב.

שי מאור. צילום: פבל

שי מאור. צילום: פבל

רגב בתגובה דוחה מכל וכל את ההאשמה כי עמד מאחורי הפיטורים של מאור וטוען כי ביום שני הוא בסך הכל עזר לווקנין. “אני יועץ ארגוני של המועדון ומעניק בשלב זה שירותי הקמה למועדון בהתאם לסיכום עם הבעלים”, מסר רגב בתגובה, “התבקשתי על ידי הבעלים לעזור לעוזר המאמן עד המשחק ולאחר מחשבה רבה נעניתי לבקשה ובזה נגמר הסיפור. אין לי שום עניין להתעסק בצד המקצועי. לא בבחירת מאמן ולא בבחירת שחקנים וזה מה שקורה מתחילת העונה”.

ביום שלישי, לאחר ששמעון וקנין עזב, המועדון הוציא הודעה רשמית בשעות אחר הצהריים ובה נכתב: “ברכות ליאיר מזור שחתם כמאמן הקבוצה הבוגרת ויעביר היום את האימון הראשון בקבוצה. בהצלחה!”
כזכור, הטענה לפיטוריו של מאור היא המעבר לאימוני בוקר, אך לפי מקורות שהגיעו ל “כאן דרום”, הקבוצה ממשיכה להתאמן בשעות הערב. בהודעה הרשמית שהוציא המועדון, אפשר לראות שהוא מודה בכך בעצמו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מי אתה יאיר מזור?
אז אימוני בוקר ככל הנראה לא יהיו גם לאחר פיטוריו התמוהים של מאור, אך מי הוא המאמן החדש של הקבוצה? יאיר מזור, בן 39, שבמהלך קריירת האימון שלו אימן בעיקר קבוצות במחלקות נוער ובליגה ג’. בעונה שעברה הוא אימן את קבוצת ילדים ב’ של הפועל פתח תקווה, ובעבר אימן במחלקות הנוער של בני יהודה והכח רמת גן. קבוצות בוגרים שהוא אימן הן בית”ר עזרא, שיכון ותיקים רמת גן וקבוצת מ.כ מחניים רמת גן, שלפי אתר ההתאחדות לכדורגל, הוא שימש באותה העונה, באופן מוזר במיוחד, כמאמן הקבוצה, בעל זכות חתימה, חבר הנהלה, ואף כחובש הקבוצה.

כששי מאור נשאל מה דעתו על מחליפו, ענה כי הוא לא מכיר אותו ואיחל בהצלחה. קפטן הפועל אשקלון, ציון צמח לעומתו אמר כי “מזור הוא מאמן שעבר הרבה מחלקות נוער, יש לו ניסיון וידע, הוא בן אדם טוב שישדרג את המועדון ואני מאמין שהוא יוכל לשפר את הקבוצה, הוא מאמין בצעירים”.

עם כל הבלאגן שמסביב, האשקלונים, עם יאיר מזור בבכורה על הקווים, יארחו ביום שישי (12:45) באצטדיון “סלה” בעיר את הפועל מרמורק של ערן לוי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר