יאיר דנאל ושניר נפתלי
יאיר דנאל ושניר נפתלי

"עיריית אשקלון לא הוגנת": בעלי הפועל אשקלון מאשימים

אמנם הקבוצה הבוגרת רשמה השבוע ניצחון בכורה בליגה א’, אך המחלוקות בין הבעלים לחברה העירונית נמשכות. הדבר גורם לקיצוצים בקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער, וההורים מתלוננים. עכשיו הבעלים גם מגיבים ומפנים אצבע מאשימה

פורסם בתאריך: 18.12.20 13:13

     

הפועל אשקלון רשמה ביום שישי האחרון את ניצחון הבכורה שלה בליגה א’ לאחר משחק ביתי מול הכח רמת גן, בו ניצחה 1-0 משער של הקפטן ציון צמח בפנדל. בחמישי הקבוצה תצא למשחק חוץ במסגרת גביע המדינה מול מכבי צור שלום, ובשני תתארח למשחק ליגה אצל בקעת הירדן.

בתוך כך, מחלקת הנוער של המועדון פתחה את העונה, אך הורי הילדים עדיין לא מרוצים, ומתלוננים על חוסר השקעה של המועדון בילדי מחלקת הנוער. השבוע נפגש נציג הבעלים רובי רגב עם ההורים והודיע כי עד להודעה חדשה, המועדון אינו יספק הסעות לשחקנים, מה שאומר שההורים יצטרכו לקחת את הילדים עצמאית למשחקים.

נערי וילדי הפועל אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

נערי וילדי הפועל אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

“אם אחד מההורים ייקח ילד אחר, איך ההורה השני יחיה עם זה? זה לא נעים”, אמר אחד ההורים, ותהה: “ואם חס וחלילה קורה משהו בדרך? מי אחראי?”.

ע”פ הורים שנכחו בפגישה, רגב הסביר כי העירייה אינה משקיעה מספיק כספים במועדון וכי בעלי הקבוצה אינם מסוגלים או מעוניינים לשאת בעלויות.

“העירייה מנסה לשים לבעלים של הפועל אשקלון מקלות בגלגלים”, אמר ההורה, “לתפעל את מחלקת הנוער עולה מינימום מיליון וחצי שקלים בעונה. בשנים האחרונות העירייה החזיקה את מחלקת הנוער בעצמה ובנוסף תמכה במועדון בשני מיליון שקלים בערך. העונה העירייה בקושי מסכימה לתמוך במיליון וחצי שקלים, עבור הקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער ביחד. בנוסף, היא גובה מהפועל אשקלון סכומים גבוהים על שימוש במגרשים. מכבי אשקלון משלמת הרבה פחות ממה שהפועל משלמת, וגם גורמים במכבי אשקלון מסכימים כי היחס של העירייה להפועל אשקלון הוא בושה. קשה לעבוד בתנאים כאלה, אפילו מאמני כושר ושוערים אין במחלקת הנוער כיום”.

עוד הוסיף אותו הורה: “אני לא יודע מה קורה בין העירייה ליאיר דנאל ושניר נפתלי, אבל נראה שלעירייה ‘לא בא עליהם’. אני נכחתי בשני כנסים בהם תומר גלאם הבטיח שלא משנה מה יהיה, הוא יעמיד תקציב של לפחות 2 מיליון ש”ח עבור מחלקת הנוער, שזה בראש מעייניו. זה לא יכול להיות שיש 600 ילדים שלא מעניינים את ראש העיר. למה שלא יהיה כדורגל, ערכים וספורט בעיר? אני חושב שכל זה קורה כי יאיר ושניר הגיעו וניקו אורוות, כל מי שהיה נמצא קרוב לצלחת וכעת כבר לא, עכשיו מתנקם בהם. עם כל הכבוד, הבן אדם בא וקנה את המועדון, אם הוא חושב שאפשר לנהל את המועדון אחרת ועם אנשים אחרים, זו זכותו המלאה”.

“לפחות מיליון וחצי ש”ח לעונה”

בעיריית אשקלון דוחים את הטענות לפיהם הם לא תומכים בקבוצה בהתאם. “עד העונה, מחלקת הנוער הייתה שייכת לחברה העירונית ונחשבת לפעילות עירונית, ולכן היא הייתה מתוקצבת על ידי החברה העירונית. מחלקת הנוער הייתה נכס של החברה העירונית ולכן אף אחד לא יכול להחליט לה כמה כסף להשקיע במחלקה. העונה, המועדון, כולל מחלקת הנוער נמצאים בבעלות פרטית ולכן העירייה לא צריכה לתקצב את הקבוצה, אלא להעביר תמיכה שנתית שתועבר ב-4 פעימות, הראשונה בחודש ינואר או פברואר”, הסביר גורם בכיר בעירייה, והוסיף: “החברה העירונית מחליטה לתמוך בעמותה הפרטית בהתאם לתבחינים. כרגע הכיוון הוא שהעמותה תיתמך בלפחות מיליון וחצי שקלים. עיריית אשקלון היא העירייה שתמיכתה היא הגבוהה ביותר לקבוצה בליגה א’, בכל המדינה”.

אותו גורם השיב לטענה כי הפועל אשקלון משלמת על שימוש במגרשים יותר מאשר יריבתה העירונית: “אי אפשר להשתמש במתקנים בלי לשלם עליהם לעירייה. מכבי אשקלון משתמשים במגרשים אחרים והעלויות בהתאם. הפועל אשקלון משתמשת באצטדיון סלה, במכון כושר, במועדון ומשרדים. כולם משלמים אותו דבר לעירייה, פשוט הפועל משתמשים במתקנים יקרים יותר ממכבי”.

השער שכבש ציון צמח מול הכח רמת גן. צילום: הפועל אשקלון

השער שכבש ציון צמח מול הכח רמת גן. צילום: הפועל אשקלון

דנאל: “לא באנו לקחת כסף לכיס”

בריאיון ל”כאן דרום”, הבעלים של הפועל אשקלון, יאיר דנאל ושניר נפתלי הסבירו כי ברוב המועדונים אין שירותי הסעות למשחקי הנוער וטענו כי העירייה מערימה עליהם קשיים.

יאיר, שניר, למה ביטלתם את מערך ההסעות לילדי מחלקת הנוער?
נפתלי: “ביצענו תחקיר מעמיק ומצאנו שבמספר רחב של מועדונים מובילים בארץ, אין תקדים שקבוצות הנוער בכללותן מקבלות שירותי הסעות. אנחנו נפעיל את מערך ההסעות כתלות מצטברת של תקציב ושל מרחק גיאוגרפי. הפילוסופיה שלנו היא להשקיע באלמנטים שישביחו את השחקנים, לנסוע באוטובוס למשחק לא השביח ולא עשה אף אחד שחקן טוב עד היום. לדעתי, הורה שמשקיע בילד שלו ולוקח אותו לאימונים יכול לקחת אותו גם למשחקים, והמערכת תדאג להשביח את הילד בתור שחקן”.
דנאל: “התחלנו לבנות מועדון מאפס. אף אחד לא יכול להחליט לי מה לספק ומה לא. ברוב המועדונים לא מספקים הסעות, כמו רמת השרון ופתח תקווה למשל. במקרים מסוימים כן נספק הסעות, לפי שיקול הדעת שלנו. אני לא מבין מה ההורים חושבים, שאנחנו לוקחים את הכסף שהם משלמים לכיס? הם משלמים 300 שקלים בחודש וזה לא מכסה לנו אפילו את התשלום למאמנים. אנשים צריכים להבין שאין לנו עדיין הסכם תמיכה עם העירייה, ולהיות יותר קשובים. אנחנו רוצים להשקיע משאבים בלפתח שחקנים ולא באוטובוסים. אם נוכל לספק הסעות, נעשה זאת, אבל זה לא הדבר הראשי בסדר העדיפויות שלנו. אני מעדיף קודם כל להעלות את רמת המאמנים. אני לא מתעסק בטפל, העיקר זה הכדורגל. בתור אבא לשחקן כדורגל, שנסע מפה לשם ולקח אותו למקומות, אני חושב שכל הורה שרוצה הצלחה של הילד עושה את הכל עבור זה”.

נערים ב' של מכבי אשקלון מול עירוני גדרה. צילום: מכבי אשקלון

ההורים טוענים כי אתם לא משקיעים מספיק במחלקה. אין מאמני כושר, מאמני שוערים.
נפתלי: “מינינו בשבוע האחרון את ציון צמח למנהל המקצועי של מחלקת הנוער. ציון הוא שחקן מוביל בקבוצה וכדורגלן מהשורה הראשונה שהתחנך במועדונים מפוארים כמו מכבי ת”א. ציון נכנס למחלקת נוער על גבול ההרוסה ואנחנו סומכים עליו שיבנה את התוכנית המקצועית ובתקופה הקרובה יבחן איזה עמדות צריכות להיות מאוישות, אם זה מאמני שוערים, מעסים או מאמני כושר. נעשה את הכל כדי שתהיה מחלקת נוער איכותית בהפועל אשקלון. מינינו את ציון מתוך מחשבה לשים בתפקיד הזה דמות מקצועית ורצינית, מודל לחיקוי לילדים. הוא גדל במחלקות נוער מהמשובחות והטובות ביותר והוא מביא עימו ניסיון רב בתחום הזה”.
דנאל: “אנשים שוכחים שהתחלנו את ההכנות לעונה מאוחר. הדברים עדיין לא ברורים ויתבררו לאט לאט. בגדול, רצינו שהעונה החברה העירונית תמשיך להפעיל את מחלקת הנוער כי יש לנו את הקבוצה הבוגרת על הראש, שגם אותה התחלנו לבנות באיחור. מחלקת הנוער זה דבר קצת יותר מורכב ולכן רצינו שהחברה העירונית תמשיך להפעיל אותה ובעונה הבאה נתחיל הכל כמו שצריך. בסוף לא הסתדר והתחלנו להפעיל את המחלקה בגלל דרישת ההורים, למרות שאנחנו עדיין לא לגמרי מוכנים. עם כל הכבוד, אני לא מבין את התלונות האלו של ההורים. הם רוצים שרק כשנהיה מאורגנים נפתח את המחלקה והילדים שלהם ישבו בינתיים בבית? אין לנו אינטרס להרוס את המועדון, באנו לקחת מועדון שבקרשים ולשקם אותו. התחלנו עם מה שיש ותוך כדי תנועה אנחנו מזהים למה אנחנו זקוקים ובונים הכל. רק השבוע מינינו את ציון צמח למנהל המחלקה וצירפנו עוזר מאמן לנוער. יש גם מעסה שעובד גם עם קבוצת הבוגרים וגם עם מחלקת הנוער. בקרוב יצורפו אנשי מקצוע נוספים, זה לא העיקר לצרף, אלא למצוא בן אדם מתאים ורק אז לצרף אותו למערכת”.

למה עדיין אין הסכמות עם העירייה לגבי גובה התמיכה שתקבלו?
נפתלי: “זה לא סוד שהפועל אשקלון תחת ניהולנו מתוקצבת בתקציב הנמוך ביותר שהיה לה מעולם. זה נראה תמוה, אנחנו לא מבינים למה. אנחנו באים כאנשים פרטיים, נותנים מהוננו וזמננו בשביל העיר ותושביה, ונכון לעכשיו, העירייה לא תומכת ולא משתפת פעולה עם הפרויקט הענק הזה. בשנים עברו, דווקא כשהמערכת הייתה כושלת, העירייה תמכה בלי לשאול שאלות. יחד עם זאת, אני עדיין חושב שיש נכונות שלנו וגם של תומר גלאם ודורון נקשרי להגיע להבנות בעניין התקציבי. כרגע אין שום הסכמות עם העירייה לגבי תקצוב ואנחנו מממנים את כל המועדון מכיסנו הפרטי. ילדי אשקלון כיום משחקים כדורגל ולא יושבים בבית אך ורק בגלל המימון שאנחנו מעבירים לקבוצה. יש לנו שאיפות גבוהות. אנחנו רוצים להעמיד קבוצה בוגרת חזקה ואיכותית, מחלקת נוער איכותית שמגדלת שחקנים וברור לגמרי שכל שקל שיכנס למועדון ילך לטובת המועדון ולא לשום דבר אחר. חבל שכרגע בעירייה לא משתפים עם זה פעולה. כדי לתפעל מערכת כמו הפועל אשקלון, מיליון וחצי שקלים זה ממש לא מספיק”.

עיריית אשקלון

עיריית אשקלון

דנאל: “קבלת הפנים שקיבלנו מעיריית אשקלון לא הייתה הוגנת בלשון המעטה. אם לכולם נותנים שקל, לנו נותנים 10 אגורות. למה? כי זכינו בבית משפט על פי חוק? כרגע אנחנו מנסים לבנות אמון ויחסים טובים עם העירייה. גלאם ונקשרי מנסים לעזור לנו ואני רואה את הרצון הטוב, במיוחד של נקשרי לעזור, אבל בין דיבורים ומעשים יש הבדל, בינתיים אנחנו מממנים את הכל. עם כל הכבוד, מיליון וחצי שקלים בקושי סוגרים לנו את העלויות של הקבוצה הבוגרת. בשנים הקודמות המועדון קיבל תמיכה גבוהה יותר וזה היה רק לקבוצה הבוגרת, החברה העירונית מימנה את מחלקת הנוער. כל זה ועוד לא דיברתי על דמי שימוש במגרשים. לא באנו לקחת כסף לכיס, כל שקל יכנס למועדון ולא למשכורות של אוכלי חינם מסביב”.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי בהשוואה לקבוצות אחרות בליגה א', עיריית אשקלון תומכת הרבה יותר. כך למשל, מבדיקה שלנו, בעיר השכנה אשדוד שם שתי הקבוצות הבוגרות של הפועל אשדוד ועירוני אשדוד משחקות בליגה א'. הן מקבלות תמיכה עירונית בגובה 218 אלף שקלים לעונה כל אחת, ומחלקות הנוער מקבלות 237 אלף שקלים כל אחת. בסך הכל עיריית אשדוד תומכת בכל מועדון ב-455 אלף שקלים לשנה. כך שעיריית אשקלון תומכת פה במועדון אחד, בחמישים אחוז יותר מהתמיכה שמקבלות שתי הקבוצות האשדודיות יחד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




נפתלי טוען שאילו העירייה הייתה תומכת יותר, התוצאות היו מורגשות בשטח: “אני חושב שבסך הכל בנינו קבוצה לא רעה בכלל. אם העירייה הייתה תומכת יותר, הייתה קבוצה עם יותר עומק. כרגע אנחנו עושים את המקסימום עם מה שיש לנו. הקבוצה עדיין לא הפסידה ועשתה ניצחון יפה השבוע מול הכח רמת גן”.

דנאל מוסיף: “קודם כל בנינו את הבסיס של הקבוצה בלחץ של זמן. זה היה או לקחת את השחקנים האלו או כלום, לא היו הרבה אופציות בשוק כי התחלנו באיחור. אנחנו שואפים לעלות ליגה ומחפשים חיזוק תוך כדי תנועה. וחשוב מכל, יש לנו בסגל עשרה שחקנים אשקלונים, דבר שכל אוהד יכול להיות גאה בו, וכל הורה יכול להבין כי בהפועל אשקלון נותנים במה לשחקני בית”.

האוהדים טוענים כי יש נתק בין המועדון לאוהדים. למה אתם לא עושים שידורים ישירים של המשחקים בפייסבוק כמו שכמעט כל הקבוצות בליגה עושות?
נפתלי: “למועדון יש דפים רשמיים בפייסבוק ובאינסטגרם שם אנחנו מעדכנים בכל מה שצריך. אני מקווה שבקרוב הקהל יוכל לחזור אל המגרשים, נוכל לחבק את האוהדים ונעשה אירוע יפה כדי לחבר את כולם ביחד. כרגע עם מגבלות הקורונה הקשר הוא רק דרך המדיה החברתית. למען האמת, השידורים זה משהו שהיה אמור להתחיל כבר לפני שני משחקים, אך עדיין לא התחיל בשל סיבות טכניות. אני מאמין ומקווה שבמשחק הבא או שלאחריו כבר נשדר”.
דנאל: “המשחקים מצולמים בצורה מקצועית על ידי האנליסט האשקלוני רפאל קסטרו. נבחן אפשרות גם לשדר בקרוב”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר