חוזר לאשקלון. ציון צמח (צילום באדיבות המועדון)
חוזר לאשקלון. ציון צמח (צילום באדיבות המועדון)

קפטן הפועל אשקלון: “בתור אחד ששיחק בחו”ל, ליגה א’ זו ליגה קשה”

אחרי קריירה מרשימה במיוחד, מצא עצמו שחקן ליגת העל לשעבר, ציון צמח, בהפועל אשקלון שם קיבל את סרט הקפטן. אבל באופן די תמוה הוא מונה גם למנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הקבוצה. איך יתפקד בשניהם במקביל? לא ברור

פורסם בתאריך: 11.12.20 14:30

     

ציון צמח (30) הוא שחקן עם המון ניסיון, שעשה קריירה מרשימה בכדורגל. הוא שיחק בקבוצות רבות בליגת העל והליגה הלאומית, ביניהן מכבי ת”א ובית”ר ירושלים, ואף שיחק במדי פראלימני הקפריסאית. בעונה שעברה שיחק צמח בהפועל אשקלון, ובחודש ינואר עזב לבני לוד. בסיום העונה, גם אשקלון וגם לוד נשרו לליגה א’.

צמח, נשוי +2, מתגורר כיום בגן יבנה. לאחר ההכרזה על החתמתו של המאמן שי מאור, צמח היה הרכש הראשון של המועדון. הוא נחשב לשחקן בעל שיעור קומה לרמת ליגה א’, ומספר כי הגיע לליגה הזו רק עבור שניר נפתלי ויאיר דנאל, אותם הוא מכיר ומעריך זמן רב.

הוא משמש כקפטן הקבוצה והכוכב הגדול שלה, אבל מהשבוע יש לו תפקיד נוסף ומחייב מאוד: המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הפועל אשקלון. צמח מאשר את דבר המינוי שנסגר ביום שלישי, אך לדבריו בהוראת בעלי הקבוצה, בשל מחויבויות אחרות, אינו יכול להרחיב בנושא. “אני לא יכול לדבר”, אמר.

ציון צמח. צילום: הפועל אשקלון

ציון צמח במדי הפועל אשקלון. צילום: הפועל אשקלון

“זו לא הפתיחה אליה ציפינו”

הפועל אשקלון פתחה את העונה בצורה בינונית עם 3 תוצאות תיקו. 2-2 מול עירוני אשדוד, 0-0 מול נורדיה ירושלים, והשבוע, ביום שני עם תוצאת תיקו 1-1 מול מכבי שעריים. לזכות האשקלונים כבש צמח, שבריאיון ל-”כאן דרום” סיפר על שאיפותיו הגבוהות. במוצאי שבת אשקלון תארח את הכח רמת גן ותקווה לרשום ניצחון בכורה בליגה העונה.

ציון, למה עזבת את המועדון בעונה שעברה?
“לא היה לי טוב פה בעונה שעברה. קיבלתי הצעה טובה וביקשתי לעזוב”.

למה החלטת לחזור?
“לפני הכל, אני מאוד אוהב את המקום, הפועל אשקלון זה מועדון אהוב. אבל הסיבה לכך שהגעתי זה אך ורק בגלל שניר נפתלי ויאיר דנאל, הגעתי בשבילם, הם אנשים שאני מכיר הרבה זמן ואוהב מאוד. הגעתי לבנות ביחד איתם משהו יפה”.

ציון צמח (במרכז) עם הבעלים של הפועל אשקלון, יאיר דנאל (משמאל) ושניר נפתלי. צילום: הפועל אשקלון

ציון צמח (במרכז) עם הבעלים של הפועל אשקלון, יאיר דנאל (משמאל) ושניר נפתלי. צילום: הפועל אשקלון

מה שונה בין התקופות?
“אני מכבד את כל מי שהיה פה גם לפני. אבל יכול להגיד שעכשיו זה סיפור אחר. מה שיאיר ושניר הולכים לעשות פה לא היה לעולם באשקלון. אני מכיר את האנשים האלה טוב ויודע כמה טוב הם באים לעשות לעיר ולמועדון. רואים כבר עכשיו כמה אשקלונים משחקים במועדון, ובהמשך כולכם תראו מחלקת נוער מפוארת והתפתחות של ילדי המחלקה. יש ליאיר ושניר לב טוב, רצון לעזור לעיר ולעשות רק טוב, לייצר שחקנים ולבנות מועדון טוב. אני מאמין שהזמן יעשה את שלו וזה יקרה”.

איך אתה מסכם את פתיחת העונה שלכם עד כה?
“זו לא הפתיחה אליה ציפינו. רצינו לעשות הרבה יותר נקודות ואני לא מתבייש להגיד אפילו שציפינו לקחת את כל הנקודות. בתור אחד ששיחק בחו”ל, בליגת העל ובליגה הלאומית אני יכול להגיד שליגה א’ דרום זו ליגה מאוד קשה, קבוצות לא נותנות לשחק כמו שצריך, בטח מול הפועל אשקלון שזה מועדון גדול. קבוצות מתכוננות אלינו אחרת ומסתגרות מולנו. אנחנו צריכים ללמוד לשחק גם נגד זה, לעשות את שלנו ולצאת לדרך חדשה טובה ויותר ואני מקווה שזה יקרה כבר השבוע מול הכח רמת גן”.

 

מה היה חסר לכם לדעתך כדי לנצח את המשחקים?
“אם נסתכל על המשחק הראשון מול אשדוד, חזרנו מ2-0 ל2-2 ועוד החמצנו המון. במשחק השני נורדיה הסתגרו מולנו במשך 90 דקות ואפילו לא בעטו לשער, וגם שם החמצנו כמה מצבים טובים. במשחק השבוע מול שעריים הובלנו ויכולנו לנצח. אני לא יודע מה חסר לקבוצה, זה לא תפקידי להגיד, אני רוצה להתעסק בעצמי ולהביא נקודות והצלחה להפועל אשקלון”.

לאן אתם מכוונים העונה?
“אנחנו מכוונים כמובן להתמודד חזק למעלה. יש הרבה שרוצות לעלות ליגה וקל זה לא יהיה, אך אני מקווה שעם הרבה שקט ועבודה טובה נגיע לפליאוף העלייה ואולי גם נצליח לעלות בסוף לליגה הלאומית”.

בתור אחד שמכיר את הקהל של הפועל אשקלון. עד כמה הוא חסר במגרשים?
“חסר מאוד. יש להפועל אשקלון קהל גדול, ובטח אחד הגדולים בליגה הזאת. ואם הם מחליטים שהם רוצים לבוא בכמויות שהם יכולים זה כמו עוד שחקן בשבילנו. לוח המשחקים זימן לנו 4 משחקי בית רצופים ואם היה קהל זה היה מאוד משמעותי. הם היו עוזרים להביא לנו עוד כמה נקודות, אני מקווה שהמצב יאפשר במהרה את חזרתם”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


עוד לפני הקורונה הקהל די נטש את הקבוצה.
“כעת יש אווירה חדשה ודם חדש, זה שונה. המון אנשים באשקלון מדברים איתי ומאוד סקרנים לראות את הקבוצה. בסופו של דבר, כולנו יודעים שמה שמושך קהל זה הצלחה. במידה שיהיה כדורגל עם קהל ונעשה רצף ניצחונות ונהיה חזק למעלה אז גם הקהל יבוא בכמויות. יש תקופות שקהל בא פחות, זה קורה בכל מקום, והמטרה שלנו היא להיראות טוב על המגרש ולהביא את הקהל”.

בשונה מהעונה בליגה הלאומית, בליגה א’ אתה הכוכב שצריך לסחוב את הקבוצה.
“בכל קבוצה שהלכתי, חלק משמעותי מהקבוצה היה עליי, לא רק בליגה א’. אני לא מודאג ולא בלחץ, אלא לוקח את זה למקום חיובי. כמעט תמיד מביאים אותי כשחקן בכיר מבחינת הכסף והאיכויות ואני כבר רגיל לזה ויכול לעמוד בלחץ. ירדתי לליגה יותר נמוכה ממה שאני רגיל רק בגלל יאיר דנאל ושניר נפתלי. היו לי 3 הצעות בליגה הלאומית עם הרבה כסף, אך ברגע שהם לקחו את הקבוצה ידעתי שאני אהיה פה”.

זה נשמע כאילו אתה שותף בקבלת ההחלטות במועדון.
“אני כבר בן 30, קפטן הקבוצה, אני לא פראייר, עברתי הרבה בכדורגל, וחשוב מהכל- אכפת לי. אז הם מתייעצים איתי ואני עוזר במה שאני יכול. אני אמור לקבל להשתלב גם בתפקיד מקצועי במועדון בקרוב”.

במוצאי שבת תארחו את הכח רמת גן.
“אני מת כבר לעלות למגרש ולשחק. הטירוף והרצון שלי לנצח את המשחק גדול. נכין את עצמנו כמו שצריך באימונים ובאסיפות הטקטיות, המאמן שי מאור יכין אותנו על הצד הטוב ביותר. הפעם, לא משנה איך, נצטרך להביא את הניצחון”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר