שי מאור
שי מאור

מאמן הפועל אשקלון פותח עונה: "נעשה הכל כדי שהאוהדים והעיר יהיו גאים"

שי מאור, המאמן של הפועל אשקלון, פותח עידן חדש במועדון תחת בעלים חדשים וסגל חדש. אחרי הניצחון הראשון (3-2) מול מכבי יבנה הוא מספר בריאיון בלעדי על היעדים והשאיפות לעונה הקרובה ועל הקהל שחסר

פורסם בתאריך: 26.11.20 20:05

     

לאחר תקופה רבה של אי וודאות ששרר סביב המועדון, הפועל אשקלון תפתח מחר (12:45, שידור ישיר בערוץ הספורט) עידן חדש תחת צמד הבעלים החדשים יאיר דנאל ושניר נפתלי, כשתארח באצטדיון “סלה” בעיר את עירוני אשדוד במסגרת המחזור הראשון של ליגה א’ דרום. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

אז מה הסגל של הפועל אשקלון לבנתיים? השוער הוא דניאל שערי, שוערה הראשון של ירמיהו חולון (ליגה א’ דרום) בעונה שעברה. השחקנים הוותיקים שצפויים להוביל את הקבוצה הם עומרי כהן, בלם ששיחק תחת מאור בעירוני אשדוד, ציון צמח שחזר למועדון והמגן נאור פסר לו עבר עשיר בליגת העל. מי שימשיכו בקבוצה מהעונה שעברה הם מישל סיריצקי, שליאל אוזן, אליעזר יוסף ורפאל דה לה סוזה, בנו של הבעלים יאיר דנאל. בנוסף, שחקן הבית אוריאל פינייה חזר מהשאלה בהפועל אדומים אשדוד וצורפו שחקני סגל ממוצעים לרמת ליגה א’- ליאל סספורטס, ליאל כהן, תומר אסור (שוער), עופר אברה, גיל נחום, שי בוזנח ואור שטיין. את הסגל צפויים להשלים שחקנים שעלו מקבוצת הנוער כמו אפק חדד, ירין מכלוף, יונתן לוי ורון ז’אנו.

משחק רשמי ראשון

השבוע האשקלונים התארחו למשחק רשמי ראשון העונה מול מכבי יבנה במסגרת הסיבוב הראשון של גביע המדינה, והעפילו לשלב הבא לאחר ניצחון 3-2. לזכות הכחולים כבשו שער עצמי, שליאל אוזן וירין מכלוף. מישל סיריצקי הורחק רבע שעה לסיום.

שחקני הפועל אשקלון במשחק מול יבנה

שחקני הפועל אשקלון במשחק מול יבנה

בשלב הראשון הליגה תהיה ללא קהל, ובגלל הקורונה והצורך בקיצור אורכה של הליגה, היא תתקיים העונה במתווה שונה לגמרי מהרגיל. בניגוד לעונות הקודמות, העונה ישוחקו רק 16 מחזורי ליגה סדירה. ליגה א׳ חולקה לשני בתים לאחר הגרלה שנערכה לפי דרגים, כשבכל בית יש 9 קבוצות.

בבית בו תשחק הפועל אשקלון ישחקו הפועל מרמורק החזקה בשורותיה משחק ערן לוי, הכח ר”ג, מכבי יפו, נורדיה ירושלים, עירוני אשדוד, מכבי שעריים, בקעת הירדן ועירוני כסייפה. ואילו בבית השני ישחקו בני לוד, ירמיהו חולון, הפועל אדומים אשדוד, שמשון כפר קאסם, מ.כ אור יהודה, הפועל אזור, מכבי יבנה, מכבי הרצליה ומ.ס דימונה.

אז לאן הפועל אשקלון מכוונת העונה? את זה גם אנשי המועדון בעצמם עוד לא יודעים. הבעלים יאיר דנאל ושניר נפתלי שגם החזירו לפעילות את מחלקת הנוער של המועדון מסתכלים לטווח הארוך ושומרים את התוכניות הגדולות להמשך. “עבודה קשה וצניעות זה הכי חשוב”, אומר נפתלי, “אנחנו תמיד שואפים גבוה, שואפים תמיד להתחזק. אנחנו בונים קבוצה בשאיפה לרוץ חזק ובהתאם למה שיקרה במהלך העונה נחליט אם להתחזק עוד ואם להצהיר על מטרה כלשהי”.

כעת הם מדברים בעיקר על הרצון לעשות עונה טובה, לייצב את השורות ולהציג כדורגל חיובי. לשם כך החתימו את המאמן שי מאור, אחד משועלי הקרבות הוותיקים ביותר בליגה א’.

“נעבוד לילות כימים”

מאור (45), נשוי +4, מתגורר בחולון ובנוסף לעבודתו כמאמן עובד כממונה בטיחות בבנק דיסקונט במשך 25 שנה. הוא נחשב לקבלן עליות ורק בשלוש השנים האחרונות הספיק להעלות את עירוני אשדוד ושמשון כפר קאסם מליגה ב’ לליגה א’.

שי מאור על הקווים כמאמן עירוני אשדוד. צילום: פבל

שי מאור על הקווים כמאמן עירוני אשדוד. צילום: פבל

בריאיון בלעדי ל”כאן דרום”, הוא מדגיש פעם אחר פעם כי הגיע למועדון גדול ומפואר, אך מסרב להצהיר על מטרה ברורה ומקווה שהקהל יחזור במהרה למגרשים.

שי, איך ההרגשה להצטרף להפועל אשקלון?
“הרגשה טובה מאוד להגיע למועדון גדול כמו הפועל אשקלון. אני מבין לאן הגעתי, מועדון שבהחלט שייך לרמות הגבוהות ביותר ובטווח הארוך נעשה את הכל כדי להחזיר אותו לשם. אני מבטיח לעבוד לילות כימים ולעשות הכל כדי שקהל האוהדים שלנו והעיר אשקלון יהיו גאים”.

מתרגש לקראת פתיחתה של העונה?
“האמת שאני מאוד שמח שמתחילה העונה, סוף סוף אפשר לשים את הקורונה קצת בצד ולחזור לדבר שכולנו הכי אוהבים, הכדורגל. הגעתי לאשקלון עם הרבה אנרגיה ורצון לעשות דברים טובים. למרות שהתחלנו מאוד מאוחר וההכנות לא אופטימליות, נעשה הכל כדי לצמצם את הפערים כמה שיותר מהר ולפתוח את העונה בצורה טובה. אחרי שלושה שבועות של אימונים, בהם קיימנו כמה משחקי אימון, שחקנים נבחנו וחלק גם הוחתמו, אז מרגישים סוג של התקדמות. יחד עם זאת, הרבה עבודה עוד לפנינו. אנחנו צריכים להתחזק בעוד 3-4 שחקנים משמעותיים. ננסה לצרף שחקנים שמתאימים למרקם שלנו, שלפני הכל יהיו אנשים טובים ובני אדם ואחר כך כמובן שחקנים שיכולים לתרום, זה לא יהיה קל כי בשלב הזה כבר מאוחר והשוק לא משופע בשחקנים כאלה, אבל נקווה שנצליח”.

שי מאור (באמצע) עם שניר נפתלי ויאיר דנאל

שי מאור (באמצע) עם שניר נפתלי ויאיר דנאל

לאן הפועל אשקלון מכוונת העונה?
“המטרה הראשונה היא קודם להתייצב ולהבטיח הישארות בליגה. אם נצליח לעשות מעבר אז יכול מאוד להיות שנקבע מטרות תוך כדי תנועה, בהתאם להתקדמות שלנו. אסור לשכוח שהתחלנו את ההכנות לעונה בשלב מאוד מאוחר. לפני הסגר השני קבוצות הליגה התאמנו במשך חודש וחצי וכבר בנו את הסגלים שלהם, אנחנו התחלנו בפיגור אחרי כולם ובעקבות כך גם אין הרבה שחקנים פנויים בשוק. כשכל הקבוצות כבר סגרו את הסגלים שלהן לעונה הקרובה, אנחנו רק התחלנו לבחון שחקנים. כמובן שזה מקשה עלינו, אבל זה לא תירוץ, אנחנו בכל משחק נבוא ונעשה את המקסימום כדי לנצח. הפועל אשקלון זה מועדון גדול ששואף תמיד להגיע הכי גבוה. קודם כל אני רוצה לעבור את העונה הזאת בצורה הכי טובה שאפשר, ואני יכול להבטיח שאני וצמד הבעלים של הקבוצה ממש לא נפחד להצהיר ולכוון אל מטרות גבוהות יותר בעתיד. כרגע יש לי חוזה לעונה אחת במועדון אבל לבעלים יאיר ושניר יש ראייה ומטרות לטווח ארוך ואני מקווה להיות חלק בזה”.

איך זה לעבוד תחת יאיר דנאל ושניר נפתלי?
“יש בינינו יחסים מעולים, הם אנשי עסקים מאוד רציניים ועניינים. גם רובי רגב שהוא איש מעולה בתחום עוזר מאוד והוא בעצם החוט המקשר ביני לבינם. שניהם מבינים עניין, רואים לטווח ארוך ולא לזווית קצרה, נותנים לי חופש פעולה ובסך הכל אני שמח להיות פה ונהנה משיתוף פעולה טוב ומקצועי איתם”.

איך אתה מגדיר את התקציב שלכם העונה ביחס לשאר קבוצות ליגה א’?
“האמת שזו הפעם הראשונה בקריירה שלי כמאמן שאין לי שום גישה לתקציב ואפילו שום כניסה למו”מ, לא עם שחקנים ולא עם אנשי צוות, אפילו עם העוזר מאמן שצירפתי לא נכנסתי לשולחן המו”מ. עד היום כל מי שהכיר אותי ידע שתמיד אני מעורב במו”מ, היום אני פשוט כותב רשימה של שחקנים שאני מעוניין בהם, מעביר את השמות לרובי, שניר ויאיר שמטפלים בזה. אין לי מושג מה התקציב, אבל אפשר לראות שיש לנו בסגל 4-5 שחקנים שהם קצת יותר בכירים והשאר צעירים, ואפשר להבין מזה שהתקציב שלנו לא גבוה ביחס לליגה”.

אתה מרוצה מזה שאתה לא מעורב במו”מ?
“כל בעל בית ושיטת העבודה שלו, אני מכבד כל שיטת עבודה. האמת שזה סוג של הקלה עבורי להתעסק רק במה שאני הכי טוב בו, אימון הקבוצה. בנושא המקצועי כלום לא עובר ללא האישור והרצונות שלי, כמובן שבמסגרת התקציב של הקבוצה”.

“7-8 אשקלונים בסגל”

הסגל שנבנה עד כה בהפועל אשקלון, הוא סגל די צנוע, שיכלול גם שחקני נוער, והוא מלמד כי הצהרת הכוונות נכון לעכשיו היא הישארות בליגה, “יש לנו סגל צעיר ונמרץ שיעשה המון צרות לכל קבוצות הליגה, אבל כרגע לא יכול לכוון לשום מטרה מסוימת מעבר להישארות בליגה. אם נצרף עוד 3-4 שחקנים משמעותיים ברמה גבוהה אז אני מאמין שנוכל לדבר אחרת”.

האם יותר בוגרי מחלקת הנוער יקבלו צ’אנס העונה?
“חד משמעית. במשחק השבוע מול מכבי יבנה שיחקו 7-8 אשקלונים, מתוכם 5-6 פתחו בהרכב. יש סנכרון טוב בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת ויש צעירים מוכשרים, תוצרת בית שיקבלו את הדקות והצ’אנסים שלהם ויצטרכו להחזיר על המגרש”.

אוהדי הפועל אשקלון. מחוייבים להצלחת המועדון. צילום: אורי קריספין

אוהדי הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

עד כמה הקהל יחסר לכם במגרשים?
“אני זוכר שבעבר, כשאימנתי את סקציה נס ציונה בליגה הלאומית, הגעתי לאצטדיון סלה לשחק מול הפועל אשקלון בתקופה שיובל נעים אימן אותה והיא עלתה ליגה, והיו 3,000-4,000 אוהדים ביציעים, הייתה אווירה מדהימה. הקהל של אשקלון הוא כוח אדיר, קהל שמגיע בכמויות גבוהות ודוחף את הקבוצה, ללא ספק קהל שהוא שחקן מפתח בהרכב של הקבוצה. הלוואי שהקהל יחזור למגרשים, הפועל אשקלון זה מועדון מפואר ואשקלון היא עיר של כדורגל, הקהל חלק חשוב מאוד וזה יחסר לנו”.

שיחקתם השבוע משחק רשמי ראשון במסגרת גביע המדינה וגברתם על מכבי יבנה. איך אתה מסכם את המשחק?
“כבשנו שלושה שערים ואני חושב שיכולנו להבקיע אפילו יותר. אחרי שבועיים של הכנה, להתחיל ברגל ימין במשחק רשמי זה תמיד טוב. היו לנו הרבה דקות טובות במשחק, היו גם פחות טובות, ובסך הכל אני מרוצה אבל יש עוד המון עבודה, ראינו מה חסר לנו ואני מקווה שנוכל להתחזק איפה שצריך”.

עירוני אשדוד נערכת למשחק

עירוני אשדוד נערכת למשחק מול אשקלון

המחזור הראשון סידר לך מפגש פיקנטי מול עירוני אשדוד.
“קיבלתי קרב פיקנטי על ההתחלה. היו לי שנה וחצי מאוד כיפיות בעירוני אשדוד, זה מועדון אדיר עם קהל יוצא מן הכלל והתנהלות טובה, ממש הרגשתי כאילו הייתי 20 שנה שם ואני זוכר מהמקום הזה רק דברים טובים. עירוני קבוצה מאומנת עם מאמן מצוין. ראיתי אותם במשחק הגביע נגד מכבי הרצליה השבוע ומאוד התרשמתי, ראיתי קבוצה מעניינת ואנרגטית שמשחקת כדורגל שמח, קבוצה שרואים שהיא קבוצה של מאמן. מכבי הרצליה התקשו מולם מאוד למרות שעירוני היו עם שחקן פחות, יהיה לנו קשה מאוד אבל אנחנו רוצים להשאיר את הנקודות אצלנו בבית”.

למה התפטרת מעירוני אשדוד בזמנו?
“אני מעירוני זוכר באמת רק טוב. אני מאמן כבר במשך 16 שנה ואחרי קריירה עם עונות יוצאות מן הכלל וקבלת החלטות טובה, בשנה אחרונה הייתה לי סוג של ירידה וקבלת החלטות פחות טובה. אין לי כעס על אף אחד חוץ מעל עצמי, עשיתי טעות שהתפטרתי. עירוני זה מועדון שנתן לי תשוקה למשחק וכיף, בזמנו כנראה הייתי קצת בסערת רגשות ולאחר מכן באמת הצטערתי על כך, אבל איך אומרים? סוף מעשה במחשבה תחילה”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יש סיכוי לקאמבק בעתיד?
“לעירוני אשדוד תמיד תישאר פינה חמה בלב שלי, אני מאוד מחובר לקהל של הקבוצה וימים יגידו אם אחזור, לי תמיד יש דלת פתוחה עבור כל מקום שעזבתי, אני אף פעם לא סוגר את הדלת. בכל מקרה, היום כל כולי בהפועל אשקלון ואעשה הכל כדי לגרום למועדון הצלחה”.

מי הפייבוריטית במשחק להערכתך?
“לדעתי, בשלב הזה של תחילת העונה אין פייבוריטים בכלל בליגה. כל הקבוצות די מאוזנות חוץ מ 4-5 קבוצות שיש להם יותר איכות. כרגע כולם עדיין מורידים חלודה וחוץ מהאיכות של הקבוצות המסוימות האלו אין לאף קבוצה יתרון על השנייה. אני חושב שהסיכויים הם 50:50”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר