מאור מליקסון במשחק פוצ'יוולי באשקלון
מאור מליקסון במשחק פוצ'יוולי באשקלון

הכירו את משחק החוף שהביא את מאור מליקסון לאשקלון

משחק הפוצ’יוולי הברזילאי כבש את העולם. בקיץ האחרון, סוף כל סוף הוא גם הגיע לחוף הים באשקלון והצליח למשוך לפה את מאור מליקסון מבאר שבע. מי שחתומים על הבאתו לעיר, הם צמד הכדורגלנים רון למל ודקל משה. אז איך משחקים כדורעף בלי ידיים?

פורסם בתאריך: 20.11.20 13:24

     

הגעתם לחוף דלילה בחודשים האחרונים? אולי פחות בגלל הקורונה, אבל אם כן, אז בטח נתקלתם בספורט מאוד מסקרן: הוא נראה כמו כדורעף, אבל השחקנים שם בועטים ונוגחים והכדור הוא כדורגל. אז הכירו את משחק הפוצ’יוולי שהובא לאשקלון היישר מברזיל.

על הבאתו של הענף לעיר אחראים תושבי העיר, שחקני הכדורגל רון למל (33) ודקל משה (23), שמספרים מה כל כך מיוחד בענף ששיגע את העולם: “יש בפוצ’יוולי אווירה של חופש. זה שילוב של כדורגל וים, מה צריך יותר מזה? אנשים שצופים במשחק הזה נפעמים ובאופן וטבעי ישר רוצים גם לשחק. אין הגבלת גיל, משחקים גם בנים וגם בנות ביחד, וזה כיף לא נורמלי”.

רון למל ודקל משה. הביאו את המשחק לאשקלון

דקל משה ורון למל. הביאו את המשחק לאשקלון

משחק הפוצ’יוולי הומצא בברזיל בשנת 1965, בחוף קופקבנה שבריו דה ז’ניירו. על מנת לא להפר את החוק אשר אסר בזמנו לשחק כדורגל על חוף הים, העבירו השחקנים את הכדור ביניהם מעל רשת כדורעף החופים כדי להימנע מהחרמת הכדור על ידי פקחי החוף.

אז איך משחקים? בעיקרון, הפוצ’יוולי הוא משחק דמוי כדורעף וכדורשת חופים, רק שאסור לגעת בידיים. המשחק משוחק בצמדים, שני שחקנים בכל צד של הרשת, שניים מול שניים. החוקים דומים לחוקי כדורעף החופים, אך בפוצ’יוולי מותר להשתמש בכל הגוף מלבד הידיים, בכתפיים אגב מותר להשתמש. לכל צמד מותר להעביר עד 3 מסירות לפני שמעבירים את הכדור לצד השני של הרשת, ולכל שחקן מותר לגעת פעם אחת בלבד בכדור.

כך נראה משחק פוצ'יוולי:

ליגת קורונה

הפוצ’יוולי הוא ענף ספורט שמתפתח מאוד בשנים האחרונות, גם בארץ וגם בחו”ל. ישנה ליגה מקצוענית ברחבי הארץ, שאף משודרת בטלוויזיה, ליגת “קורונה” פוצ’יוולי, ולא, אין קשר לנגיף הארור, אלא לנותנת החסות, הבירה האהובה “קורונה”. הענף הברזילאי מפותח בעיקר בחופי תל אביב, הרצליה ואילת, אך בקיץ האחרון, למרות הקשיים בעקבות הקורונה, הוא הגיע סוף סוף גם לאשקלון, בזכותם של משה ולמל.

למל ששיחק בליגת העל במדיה של הפועל רעננה פרש מכדורגל לפני כשנתיים, ואילו משה גדל בהפועל אשקלון והיה שחקן הרכב בקבוצת הנוער של המועדון. אולם לקבוצה הבוגרת הוא לא הצליח לפרוץ וכיום הוא משחק במדי עירוני נתיבות מליגה ב’.

האיש והכדורים. דקל משה במגרש בחוף דלילה

האיש והכדורים. דקל משה במגרש בחוף דלילה

רון, דקל, איך הכל התחיל?
“אנחנו אנשי כדורגל ואוהבים מאוד את הים. נתקלנו במשחק הפוצ’יוולי ברשתות החברתיות וגם בטלוויזיה היינו רואים את ליגת הפוצ’יוולי שמשוחקת בנמל תל אביב. הענף הזה גירה אותנו והתחלנו לאסוף חברים שאוהבים כדורגל והולכים לשחק ביחד בחוף דלילה. היינו הולכים בשביל הספורט, הכיף והאווירה הטובה שיש במשחק, לא תיארנו ולא תיכננו שזה מה שיהיה בסופו של דבר. שיתפנו באינסטגרם האישי שלנו תמונות וסרטונים שלנו משחקים והמון אנשים שאלו אותנו שאלות, התעניינו וביקשו גם להגיע ולשחק. אמרנו לעצמנו: ‘וואו, אנשים באמת מתעניינים בפוצ’יוולי ורוצים לשחק בזה, זה באמת יכול להתפתח פה באשקלון כפי שזה מתפתח בערים ומדינות אחרות לאחרונה”.

“אז החלטנו להרים את הכפפה”, מספרים השניים, “הקמנו דף באינסטגרם שנקרא Footvolley_Ashqelon ועכשיו אנחנו בעיצומו של קורס מאמני פוצ’יוולי, דרך המכללה הישראלית. בעיקרון הקורס אמור להיות בתל אביב, אבל בגלל הקורונה כרגע זה בזום”.

“לא חשבנו שזה יצליח”

למל ומשה משחקים כצמד בתחרויות פוצ’יוולי, ולאחרונה השתתפו בתחרות רשמית באשדוד, ומעבר לכך הם מארגנים משחקים בחוף דלילה ומעבירים אימונים אישיים.

נערכים למשחק פוצ'יוולי

“כשהתחלנו עם כל זה, לא חשבנו שזה יצליח כל כך, בטח לא בתקופה כזאת של קורונה, ועכשיו בתקופה שכבר קר בחוץ, אנחנו מופתעים, מספרים השניים בגילוי לב, ומוסיפים: “האמת שתכננו להכין את הקרקע לקראת הקיץ הבא בפיתוח הענף בעיר, אבל האנשים פשוט צמאים לזה, למרות שהקיץ נגמר ולמרות הקורונה, אנשים רוצים לשחק ולהתאמן בפוצ’יווילי. יש לנו כבר 30 אנשים שמתאמנים אצלנו, 15 צמדים, גם בנים וגם בנות, יש לנו מתאמנים מגיל 10 עד גיל 45. אנחנו רוצים לבנות את המתאמנים שלנו, להכשיר אותם למה שדורש הענף, אנחנו עובדים עם המתאמנים בעיקר על טכניקה, ראיית משחק ועל כוח מתפרץ”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“מליקסון התלהב במיוחד”

האשקלונים מספרים כי שחקני כדורגל אוהבים את המשחק הברזילאי במיוחד, וכי הם ערכו לאחרונה אימון פוצ’יוולי לקבוצת הפועל באר שבע. “הפועל באר שבע פנו אלינו דרך עמוד האינסטגרם שלנו, יצרנו איתם קשר ועשינו להם אימון. מי שהתלהב במיוחד הוא מאור מליקסון, כוכב הקבוצה ונבחרת ישראל לשעבר, שכיום משמש כעוזר המאמן. יצא לנו לשמור איתו על קשר והוא מגיע לאשקלון לשחק איתנו מדי פעם. גם לידור נקשרי משחק איתנו וגם ז’וליו סזאר, הברזילאי ששיחק בעונה שעברה בהפועל אשקלון. עכשיו סזאר עזב להפועל איכסל והוא גר בצפון אז הוא כבר לא מגיע. אנשים שעוברים בחוף דלילה ורואים אותנו מאמנים, מתאמנים או משחקים, מתלהבים ברמות. בכל ערב בו אנחנו משחקים בחוף, עוצרים 40-50 אנשים, רואים, מצלמים ושואלים שאלות”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




איך אתם פועלים כדי לפתח את ענף הפוצ’יוולי באשקלון?
“הדבר הכי חשוב לנו, מעל הכל זה לבנות את הענף בעיר ולהעלות את המודעות לפוצ’יווילי באשקלון. קודם כל, כל מתאמן שמצטרף אלינו עוזר במשימה הזו. אנחנו בשיחות עם הארגון הרשמי של ענף הפוצ’יוולי בישראל ומנסים להביא טורנירים, כמו שיש בתל אביב, לאשקלון כבר בקיץ הקרוב. השאיפה שלנו היא שהפוצ’יוולי יהיה פופולארי ונפוץ בעיר כמו הכדורגל והכדורסל. אנחנו עיר עם חופי ים יפים וצריך לנצל את זה. באילת לדוגמא תומכים מאוד בענף והכניסו את זה ממש חזק, דרך בתי ספר ומוסדות חינוך. בשיעורי ספורט בבית הספר המורים לספורט מלמדים את המשחק, עושים אימון ומגרים את הילדים ללמוד את הענף הזה וללכת לחוף כדי לשחק בו. אנחנו נשמח שזה יקרה גם פה. כרגע האימונים והמשחקים שלנו רק בחוף דלילה, ביקשנו מהממונה על הספורט דורון נקשרי ומהעירייה שידאגו שיהיו לנו מגרשים בחופים נוספים. אנחנו מקווים שזה באמת יקרה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר