כהן: "אנחנו חדורי אמונה". עם השחקנים. צילום: גייל מיכאלי

קבוצת הנוער: כך פותחים עונה – ללא תלבושות וללא משכורות

בלי תלבושות מתאימות ובלי שכר לעובדים, כך מגיעה קבוצת הנוער של הפועל אשקלון למשחק פתיחת העונה מול מכבי חיפה

פורסם בתאריך: 8.9.17 15:54

     

ביום שבת הקרוב תפתח קבוצת הנוער של הפועל אשקלון עונה נוספת בליגת העל, אחרי ההישג המדהים אשתקד, כאשר תתארח בכרמל אצל האלופה מכבי חיפה. לדעת רבים, לצאת כבר במחזור הראשון למשחק חוץ בחיפה זה לא הדבר האידיאלי ביותר, בטח כשהמוטיבציה של המאמנים לא בשמים אחרי חודשיים בלי שכר.

בשעה שעומרי כהן ושחקניו מנסים לשדר עסקים כרגיל ולהיערך לפתיחת העונה, בעלי התפקידים במועדון מתקשים להתרגל למצב הכלכלי שבו המחלקה שרויה. כזכור, לפני כשלושה שבועות נחשף ב"כאן דרום" כי כלל בעלי התפקידים לא חתומים על חוזה ולא מקבלים שכר, וכי החברה העירונית איננה מעבירה כספים עבור ההתנהלות השוטפת של המחלקה. התגובה שהתקבלה אז מעיריית אשקלון הייתה כי נעשים מאמצים לחתום על הסכמים עם עובדי המועדון על מנת שיקבלו את כספם ואף דאגו לציין: "כפי שנהגנו מאז ומעולם, המשכורות ישולמו במלואן, ואף עובד לא ייפגע". כיום העירייה אמנם החתימה את אנשי המחלקה על חוזים, אך האחרונים ממשיכים לגולל בפנינו מצב עגום, כזה שרק החריף.

איפה הכסף?

בראשית חודש יוני החלו להכין את העונה הקרובה. יושב ראש המחלקה חנוך אמר, שמונה לתפקיד באותם ימים, המנהל הכללי ללו אנקה והמנהל המקצועי מוריס ז'אנו. בחודש העוקב כבר החלו את אימוניהם השחקנים, ולשם כך גויסו גם אנשי מקצוע שיעבירו את האימונים, צוות רפואי וצוות לוגיסטי שידאג לנדרש. כפי שכבר פרסמנו, ב-10 באוגוסט, המועד לקבלת המשכורות, לא קיבלו אנשי המחלקה את שכרם כחוק; אז הייתה שלישיית הניהול זכאית לשתי משכורות, ואילו אנשי האימון למשכורת אחת.

לדברי מאמנים במחלקה, בתחילת החודש הנוכחית נמסרה להם הודעה על ידי הנהלת המועדון כי שכרם בגין חודש יולי ישולם רק בסיום העונה (יוני 2018), כאשר הדברים נכונים גם לגבי פירמידת הניהול – אמר, אנקה וז'אנו – שתי המשכורות לעיל יידחו עד לסיום עונת המשחקים.

אם לא די בכך, את משכורות אוגוסט אמורים לקבל עובדי המועדון בשני חלקים: חמישים אחוז אשר שולמו השבוע, וחמישים אחוז נוספים הובטחו כי ישולמו ביום ראשון הקרוב, 10 בספטמבר. למרות הבטחה זו, אחד מאנשי הצוות הרפואי כבר הודיע לראשי המחלקה כי אם לא יקבל את המשכורת במלואה עד ליום חמישי (אמש), הוא יתבע את המועדון ואת החברה העירונית.

בנוסף, כמה מאמנים הודיעו גם כן כי הם מעוניינים לעזוב את המחלקה בשל ההתנהלות. אחד המאמנים, אשר מרוויח משכורת זעומה ומגיע לכל האימונים והמשחקים, אמר ל"כאן דרום": "כשיעכבו למנכ"ל העירייה או לראש העיר משכורות במשך חודשיים, נראה איך הם ירגישו, ועוד משכורת שאנחנו בקושי חיים ממנה".

מקורבים למחלקת הנוער מספרים כי הסיבה שבגללה העירייה מעכבת את משכורת יולי לסיום העונה נעוצה בעובדה שחוזי העבודה נחתמו רק בחודש אוגוסט אף שתחילת ההעסקה עבור רוב העובדים הייתה בתאריך 1 ביולי. על אותו כשל אחראים למעשה אנשי החברה העירונית שלא השכילו לחתום בזמן הנכון עם אנשי המחלקה ודחו אותם עד לחודש אוגוסט.

אם נביא בחשבון שלא כל העובדים הם תושבי העיר, כמו מאמן השוערים יוסי קקון, המתגורר בקריית גת; מאמן קבוצת הנערים, אמיר כהן, המתגורר במושב ליד קריית גת; ויניב ברק שעושה את הדרך מיד מרדכי, הרי הם נאלצים להוציא מכיסם גם כספי נסיעות.

שחקני נערים ב' עם חולצות של הקבוצה הבוגרת. צילום: פייסבוק הפועל עירוני אשקלון

מידות גדולות

זווית נוספת של הקושי הכלכלי הקיים במחלקה קיבלנו השבוע: שחקני נערים ב' פתחו את העונה נגד קבוצת מודיעין ועלו לשחק בחולצות של שחקני הקבוצה הבוגרת מאשתקד, כאשר שמות כמו של מתן חוזז וחיים איצרין התנוססו על גבם של השחקנים הצעירים. מיותר לציין שהחולצות היו גדולות בכמה וכמה מידות עקב גופם הצנום של הנערים. רק ביום שלישי השבוע קיבלו אנשי המחלקה אור ירוק מאנשי העירייה להזמין תלבושות חדשות לעונת המשחקים הנוכחית, אך אלו לא צפויות להגיע בזמן עד לשבת הקרובה, אז יעלו לשחק כאמור שחקני קבוצת הנוער.

מהחברה העירונית לתרבות נוער וספורט נמסר בתגובה: "לסוגיית המשכורות, בחודשים האחרונים החברה העירונית ערכה הליך התייעלות ושדרוג מערכות, וכתוצאה ממנו נגרמו מספר עיכובים טכניים בנושא השכר, ואולם הדבר תוקן. בימים הקרובים יושלמו כלל הפערים. לסוגיית התלבושות: בשבוע הבא יקבלו כל ילדי המחלקה תלבושות חדשות המותאמות למידותיהם. אנו מאחלים בהצלחה לכל קבוצות מחלקת הנוער בעונה החדשה, ובמיוחד לקבוצת הנוער המשחקת בליגת העל שיוצאת לשחק השבת נגד מכבי חיפה. אין לנו ספק כי תהיה לנו עונה מוצלחת וטובה, בה נמשיך להשקיע משאבים על מנת לקדם את תרבות הספורט בקרב בני נוער בעיר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר