פרוספר אזגי. צילום: אילן אסייג

פרוספר אזגי: "אני לא מפלצת"

הבעלים של הפועל אשקלון ב-12 השנים האחרונות מגיב לאישור ההסכם שמביא את הבעלות שלו לקצה ותוקף את הנהלת העירייה: "אלה אנשים שלא ראויים לנהל פיצוצייה". מהעירייה נמסר: "פעלנו על פי כל כללי הדין"

פורסם בתאריך: 8.9.17 15:22

     

אוהדי הפועל אשקלון יכולים סוף סוף לנשום לרווחה: אחרי 12 שנות בעלות, שלוש מהן בניהול העירייה, ומאבק ממושך מצד האוהדים, תם עידן פרוספר אזגי בהפועל אשקלון. מועצת העיר אשר התכנסה ביום שני האחרון אישרה את העברת זכויות הניהול לידי העירייה, הפעם לצמיתות. סכום של 1.45 מיליון שקלים יועבר לעמותה של אזגי, ובכך תיגמר לה סאגה ארוכה ומאוסה.

הםלא יצליחו. פרוספר אגזי. צילום: שרון בוקוב

במהלך ישיבת המועצה חולקה חוברת לחברי המועצה ממנכ"ל העירייה חיים סופר, ובה הוסבר על הליך הרכישה. בנוסף, עורך הדין רועי רוזן, שייצג את העירייה מול אזגי, העניק מילות הסבר על אותו הליך. בתום הישיבה נערכה הצבעה, ובה עשרה חברי מועצה הצביעו בעד רכישת הקבוצה לעומת ארבעה שהצביעו נגד.

בני וקנין, אחד המתנגדים, הסביר את עמדתו: "אני מתנגד. כל התהליך הזה שהגענו לכאן, לידתו בחטא, לידתו בשחיתות איומה, אבל אני לא יודע אם הוא נבדק לעומק. מושחתים הם שהתחילו את הלידה של התהליך הזה. לבוא היום לאחר ארבע שנים שנעשו המעשים המושחתים האלה, שנעשו במסגרת ההליך הזה של לקיחת הקבוצה ולהגיד: 'תראו, אם לא מצביעים בעד, אז שבוע הבא הקבוצה תעבור לפרוספר אזגי', זה פסול. אני אוהב כדורגל ועסקתי בהפועל אשקלון עשרות שנים, עליתי איתה לליגת העל, והיינו איתה בליגה ב', אבל קבוצת כדורגל לא יכולה להיות בידי העירייה, היא צריכה להיות בידיים פרטיות או בידי עמותה, והיו ארבע שנים לחפש בעלים".
אחד האנשים שלאורך כל הדרך הוביל את המהלך וניצב מול אזגי בשולחן המשא ומתן היה עו"ד משה ג'רפי, מנהל אגף בעירייה שיכול לרשום לעצמו ניצחון גדול. כעת בקומה הרביעית יצטרכו לשאת עיניים לקראת המהלך הבא, והוא לכל הדעות מציאת רוכש לקבוצת הכדורגל. אנשי העירייה יכוונו למצוא אדם אמיד, אשר יעניק ביטחון כלכלי לטווח הארוך, שכן ברור לכולם כי העירייה לא תוכל לאחוז בקבוצה לאורך זמן.

מי שמתקשה להיפרד מהבייבי שלו הוא אזגי עצמו לאחר שנים ארוכות שבהן מיתג את עצמו בעיקר כבעלים שנוי במחלוקת. "זהו רק ספין בחירות של ראש העיר המכהן", טען אזגי בשיחה עם "כאן דרום". "לא סיימתי את תפקידי בקבוצה, ואם הם יצליחו להשלים את הרכישה, שיהיה להם לבריאות. אני איש של הסכמים ואני אלחץ להם את היד, אבל הם לא יצליחו. כואב לי שאנשי העירייה מציגים אותי כמו פושע, אנשים שלוחצים לי יד, אוכלים איתי ועושים איתי עסקה, הולכים אחר כך ומלכלכים עליי בכל מקום. אני השקעתי עשר שנים מהחיים שלי ומהכסף שלי עבור הקהילה, ולצערי המסקנה שהגעתי אליה שאני צריך לדאוג לבית שלי, לכסף שלי ולא לדאוג לקהילה".

אזגי, כהרגלו, המשיך לשחרר קיטור וירה לכל עבר: "אני לא הקשיתי על העסק להתבצע, כמו שהם מציגים, אפילו באתי לקראתם. בהסכם בינינו האפשרות לקזז 75 אחוז מהתשלומים שעברו עד עכשיו הייתה אמורה לחול רק על הסכום שניתן על אופציית הקנייה ולא על התשלומים שהיו מיועדים לחובות. מה שיוצא מכך הוא שאני משלם את החובות של הקבוצה מהכיס הפרטי שלי. לא יכול להיות שאנשי העירייה לא יכולים לכבד את הצד השני. אלה אנשים שמנהלים את העירייה היום, אלה אנשים שלא ראויים לנהל פיצוצייה. נתתי המון להפועל אשקלון, ולא ייתכן שיתייחסו אליי כמו אל מפלצת, אני לא מפלצת. מה שאני תרמתי לעיר אשקלון, המון אנשים לא תרמו עשירית, ואם הם תרמו, הם הרוויחו פי עשרה בצורה עקיפה ממה שהם תרמו. הם מציירים את זה כאילו הם לקחו את הקבוצה ממלאך המוות ומתפארים כאילו איזה ניצחון היסטורי הם עשו. זה לא הצורה להתנהל, הם שוכחים שאני הבאתי את הקבוצה לידיים של העירייה. אף אחד לא איים עליי עם אקדח למסור את הקבוצה. אני אבקש את כל הניירות והאישורים שיש בחוזה, ובואו נראה אם הם יעמדו בו".

מעיריית אשקלון נמסר: "עיריית אשקלון רכשה את זכויות הקבוצה בהתאם להוראות הדין ובליווי של יועץ משפטי צמוד. העירייה פעלה, פועלת ותמשיך לפעול על פי כל כללי הדין".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר