יאיר דנאל ושניר נפתלי
יאיר דנאל ושניר נפתלי

"בלי ג'ובים ועסקנים": הבעלים החדשים של הפועל אשקלון פותחים בהצהרות

יאיר דנאל ושניר נפתלי, השותפים והבעלים החדשים של הפועל אשקלון, מספרים בריאיון משותף למה החליטו להשקיע בכדורגל ולמה באשקלון, אך לא מרחיבים על עסקיהם הפרטיים. הם גם דוחים את הטענות לקשרים עם פרוספר אזגי, קוראים לעירייה לשתף פעולה ומזמינים את האוהדים לחזור. ריאיון מיוחד

פורסם בתאריך: 2.10.20 16:05

     

זהו זה, בשבוע שעבר, סוף כל סוף, הסתיימה הסאגה המעייפת סביב רכישתה של הפועל אשקלון. השופט יעקב פרסקי הכריז כי יש לקבל את הצעתו של יאיר דנאל שירכוש את הקבוצה תמורת 890 אלף שקלים ביחד עם שותפו שניר נפתלי. כרגע הם שני חברי העמותה היחידים, והם מתכוונים לבנות את היסודות של המועדון מאפס. בשלב הראשוני גם המפרק ליאור דגן שמונה לנאמן מטעם השופט יעקב פרסקי, ונציגו של דגן, רובי רגב ששימש בעונה שעברה כמנכ”ל הקבוצה, ימשיכו לעמוד לצד הרוכשים החדשים ולסייע להם.

ימשיך בתפקידו. רובי רגב. צילום: פבל

את הרוכש החדש יאיר דנאל ואת השותף שלו שניר נפתלי מעטים האנשים שמכירים. הם עבדו לאורך כל הזמן מתחת לרדאר, לא הסכימו כמעט לדבר עד פסיקת בית המשפט, ולפי גורמים בעירייה גם לא רצו להיפגש עימם עד החלטת בית המשפט. זה לא סוד שהעירייה תמכה במתמודד השני לרכישת הקבוצה, דרור אלמלם, ככל הנראה מטעמי היכרות וחוסר וודאות לגבי השניים. כעת לאחר שהשניים הוכרזו כרוכשים החדשים של המועדון הבכיר של העיר אשקלון, העירייה וכלל הגורמים יצטרכו להחליט אם ליישר קו ולהכיר בעובדה שישנם בעלים חדשים או להפנות להם עורף.

סגן ראש העירייה, דורון נקשרי

יישר איתם קו? סגן ראש העירייה, דורון נקשרי

בריאיון מיוחד ל-“כאן דרום”, האנשים החדשים שעומדים בראשה של הפועל אשקלון, יאיר דנאל ושניר נפתלי נחשפים, מספרים על עצמם ומדברים על הכל.

יאיר, אנשים סקרנים מאוד לגביך, ספר לנו על עצמך. מי אתה?
“אני יאיר דנאל, בן 47 ממרכז הארץ”, אומר הרוכש החדש של הפועל אשקלון. לשיחה מצטרף שותפו לרכישת הקבוצה, שניר נפתלי שמציג את עצמו: “ואני שניר נפתלי, בן 38 מרמת גן”.

“אנחנו מבינים את הסקרנות של האוהדים ושל תושבי העיר לגבינו כי אנחנו לא מקומיים והם עדיין לא מכירים אותנו כל כך”, הם אומרים, “אנחנו שותפים מעל עשור ועוסקים בתחום הנדל”ן, היזמות והבנייה. אנחנו אנשים פרטיים ויש לנו עסקים פרטיים ופחות נרצה להרחיב על זה כי זה לא רלוונטי כל כך”.

למה כל המסתוריות הזאת? ולמה לא הסכמתם לדבר ולחשוף את עצמכם עד עכשיו?
“אין שום מסתוריות”, הם עונים, “אנחנו נמצאים כמה ימים בלבד אחרי החלטת בית המשפט שלא רצינו לדבר לפניה כי אנחנו אנשים שאוהבים יותר מעשים ופחות דיבורים. יש עכשיו תקופה מאוד מאתגרת במדינה עם הסגר והקורונה, גם יום כיפור היה השבוע ובין כל האילוצים האלו אנחנו מנסים לעבוד קשה ואין לנו זמן לכלום. האמת שעוד לפני החלטת בית המשפט כבר עבדנו מתחת לפני השטח”.

"לא היה ולא נברא". פרוספר אזגי. צילום: אילן אסייג

 

ונפתלי מחדד: “רק לפי זה שההצעה שלנו הייתה גבוהה משל המציע השני אפשר להבין שאנחנו אנשים מאוד רציניים. אנחנו לא מדברים אלא עושים. יאיר דנאל היה האדם היחיד שנחלץ לעזרת הפועל אשקלון והזרים לה כסף שהיווה חמצן עבור הקבוצה בניסיונותיה לשרוד בליגה הלאומית. דיבורים היו הרבה, אבל בסופו של דבר אף אחד מכל מי שדיבר בחצי שנה האחרונה לא עשה כלום ובטח לא את מה שיאיר עשה. יאיר היה היחיד שדגל במעשים ולא בדיבורים והכניס את היד עמוק לכיס כדי שהקבוצה תצליח לשרוד בליגה הלאומית. מבחינתנו אנחנו ממשיכים באותו הקו – לדבר מעט ולעשות הרבה”.

היו טענות שיש לכם קשר לפרוספר אזגי. זה נכון?
נפתלי: “אני חושב שצריך להמליץ לך ולכל האוהדים שנמצאים בקבוצות בוואטסאפ בהן מעבירים שמועות כאלה לצאת מהקבוצה. לא היה ולא נברא, לא דיברנו עם פרוספר אזגי מעולם, אני מכבד את כל תושבי אשקלון וכל גורם בעיר שירצה לעזור לנו מוזמן, כרגע אף אחד לא פנה אלינו”. דנאל הוסיף בגיחוך: “אין שותף שלא הדביקו לנו כבר, אפילו את המתחרה שהיה לנו לרכישה הדביקו לנו כשותף”.

קוראים להם לחזור. אוהדי הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

מה באמת איתו? יצא לכם לשוחח עם דרור אלמלם?
“שמענו עליו שהוא בחור על הכיפאק וגם קיבלנו ממנו ברכת בהצלחה לאחר החלטת בית המשפט ואנחנו מעריכים את זה מאוד. אם הוא ירצה לעזור לנו ולתמוך הוא תמיד מוזמן בשמחה”.

איך עלה הרעיון לרכוש את המועדון?
“אנחנו אנשי עסקים פרטיים ונקלעה לנו ההזדמנות והאפשרות להיות חלק מהפועל אשקלון ובזמנו (בחודש פברואר האחרון) יאיר למעשה ניסה להציל את הפועל אשקלון והזרים כספים במטרה שתישאר בליגה הלאומית. לצערנו למרות זאת הקבוצה לא הצליחה להישאר וירדה והייתה לנו את האופציה לרכוש את המועדון. אנחנו שמחים שבית המשפט נתן לנו את הזכות לנהל את הפועל אשקלון”.

דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

"בחור על הכיפאק". דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

נפתלי אמר: “כבעלים של הקבוצה אנחנו מבינים שהיא שייכת קודם לעיר ולאוהדים וכדי להצעיד אותה כולם יצטרכו להיות ביחד עבור מטרה אחת. הפועל אשקלון כיום היא לא קבוצה גדולה אבל עדיין מועדון גדול”.

דנאל הוסיף: “אנחנו רוצים קודם כל לייצב את הקבוצה והמערכת ולתת לה להתרכז בספורט ומאמינים שנדע למצות את הפוטנציאל שיש בעיר ובמועדון כי כרגע אין מיצוי אפילו לא של אחוזים בודדים מהפוטנציאל הגדול שיש פה”.

יאיר דנאל

נפתלי סיכם: “אנחנו אנשים שמביאים סולם ערכים גבוה ורוצים להקנות רצף תרבותי חדש במועדון ואני מאמין שזה יחלחל גם מטה. כל מי שיהיה בהפועל אשקלון יהיה כמונו, כמו שאנחנו ניתן הכל עבור הצלחת המועדון כך כל מי שירצה להיות חלק בהפועל אשקלון ושיהיה סביב המועדון יהיה חייב לתת מזמנו ולתת הכל מעצמו, בין אם זה בתור שחקן, מאמן, אפסנאי או כל דבר אחר”.

"בלי ג'ובים ועסקנים"

במהלך הדיונים האחרונים בבית המשפט, תמכה העירייה בגלוי ברוכש דרור אלמלם. באמצעות החברה העירונית אפילו ניתנו הסברים מדוע יש להעדיף את אלמלם כרוכש. מנגד, מתחה העירייה ביקורת על התנהלותו של דנאל, וטענה כי אין היא יודעת מי הוא וכי הוא מסרב להיפגש עם נציגי העירייה בתוקף. בעירייה אף איימו במרומז כי לא יתקצבו את הקבוצה במידה ודנאל יהיה הרוכש. וכשמדובר בתקציב התמיכות של העירייה, לא מדובר בסכום קטן, אלא בסדר גודל של לפחות 3 מיליון ש”ח בשנה.

האם יש לכם יכולת כלכליות להפעיל קבוצת כדורגל? העירייה אמרה לפני המשפט שלא תתמוך בקבוצה אם הרוכש לא יהיה דרור אלמלם.
דנאל: “אם העירייה אמרה שתתמוך בקבוצה, אם הרוכש השני ירכוש את הקבוצה אז זה אומר שהם כן רוצים לתמוך בקבוצה. יכולות כלכליות יש לנו אבל העניין זה עד כמה נרצה לפתוח את הכיס. אנחנו לא מתכוונים להיות ספונסרים של עיר שלמה, נביא מה שנביא, נראה איך יקבלו אותנו ועם הזמן גם נראה כמה נשקיע. מה שאני יכול להבטיח זה שכל שקל שנשקיע ילך למועדון, לא לכל מיני ג’ובים ועסקנים”.

שניר נפתלי

נפתלי: “קבוצת כדורגל היא חלק מהתרבות של העיר. אנחנו לא מחליפים את העיר ולא מחליפים את הגורמים שמנהלים את העיר. אנחנו אנשים פרטיים שבאו עם רצון ענק לתרום לחברה,  רצון ענק שהניע אותנו לרכוש את הפועל אשקלון. יש פה מועדון בעיר עם 150 אלף תושבים, מועדון עם מחלקת נוער ובית ספר לכדורגל שלא מנצלים אפילו עשירית מהפוטנציאל שלהם. אנחנו דמויות חיוביות, כל ההורים יידעו שכשהם שמים את הילדים שלהם אצלנו הם מקבלים מכלול של תרבות ספורט נקייה מכל אינטרס. אני מאמין שנשלב ביחד כוחות עם העירייה ועם ראש העיר שטובת העיר לנגד עיניו ונרים מועדון ומחלקת נוער לתפארת. זה לא יקרה בשנייה, אין הוקוס פוקוס, אבל אנחנו מאמינים שאפשר לייצר פה תהליכים ארוכי טווח שישתלמו לכולם, לעיר, לתושבים ולכל מי שהפועל אשקלון תהיה חשובה לו. ספורט וכדורגל לעיר כמו אשקלון זה המפתח לחינוך טוב, אנחנו רוצים שאצלנו במועדון יהיו אנשים טובים ואיכותיים עם ערכים, ואם על הדרך, יגדל כוכב על אצלנו בהפועל אשקלון אז אשרינו ואשרי חלקינו. קנינו את המועדון קודם כל כי יש פה פוטנציאל נוער וילדים גדול מאוד שהם יהיו הבסיס”.

מה אתם חושבים על כך שהעירייה העדיפה לאורך כל הדרך מועמד אחר לרכישת הקבוצה והתנגדה לרכישה שלכם?
נפתלי: “העירייה אמרה באמצעות נציגיה שאין להם שום התנגדות כלפינו. ההעדפה שלהם למועמד נבעה רק מכך שיש להם היכרות איתו ואיתנו פחות. אני יכול להגיד לך שבסיום הדיון יישרנו את ההדורים עם גורמים מהעירייה והם אמרו לנו שאין להם שום התנגדות לעבוד איתנו. אין מהות פרסונלית להתנגדות כי בסוף העירייה יודעת שהקבוצה היא חלק מהעיר והעירייה תבין ככל שהזמן יעבור שבאמת הגיעו אנשים שרוצים לעשות רק טוב”.

אולי זה שהעירייה לא הכירה אתכם זה אשמתכם? לפי גורמים בעירייה, הם פנו כמה פעמים כדי לפגוש אתכם ולשמוע מה התוכניות שלכם לעתיד הקבוצה ואתם לא רציתם להיפגש. זה נכון?
דנאל אמר: “לא פנו אלינו מהעירייה כדי להיפגש. אולי פנו לאנשים מסוימים כדי שיפגישו אותנו אבל אלינו ישירות אף אחד מהעירייה לא פנה. אם היו פונים אלינו אני בטוח שהיינו מגיבים ונפגשים. זה שהעירייה לא רצתה שנרכוש את הקבוצה זה שקוף. זה לא סוד, זה עלה בבית המשפט במשך כמה פעמים וזה דבר ברור וידוע. אבל עכשיו, גם בעירייה מבינים שכמו בשידוך בסופו של דבר אנחנו חייבים להתחבר, אינטרס הקבוצה גובר על כל אינטרס אחר, נצטרך לעבוד ביחד ואני מאמין שכולם יישרו קו בשביל המטרה. מבחינתי כל מה שהיה נסלח ומחול גם אם התנגדו לרכישה שלנו. אני בטוח שאף אחד לא עשה שום דבר מקטע אישי, כל אחד ראה את טובת הקבוצה לנגד עיניו וחשב בדרך אחרת”.

ראש העירייה, תומר גלאם

"אין זמן למשחקים". ראש העירייה, תומר גלאם

נפתלי: “ברגע שקיבלנו את בעלות הקבוצה העברנו מסרים לעירייה שאנחנו מעוניינים ורוצים להיפגש. אני חושב שאנחנו צריכים פגישות עבודה סדירות עם גורמים בעירייה, אין זמן למשחקים, כולנו כאן למטרה אחת ויש הרבה עבודה”.

"הפוטנציאל לא ממומש"

השניים, שבחלק גדול מהשיחה דיברו יחד והשלימו משפטים זה לזה, אומרים כי בעלות על קבוצת כדורגל זה חלום ילדות עבורם, “כמו אצל כמעט כל אחד שנכנס לתחום הזה, אנחנו רוצים להגשים חלום ילדות. לא הסתייע לנו להיות שחקנים גדולים, אבל ברוך השם זכינו להיות חלק ממערכת כזאת של קבוצת כדורגל בתפקיד אחר. נראה שהשידוך עבד בצורה טובה, הפועל אשקלון רצתה אותנו ואנחנו אותה ובית המשפט החליט את ההחלטה הכי טובה. אנחנו אנשי כדורגל, אוהבים ומבינים בכדורגל, יש לנו היכרות עם מגוון גורמים מנוסים בתוך עולם הכדורגל ואנחנו מקווים שבעזרת השם הכל יתחבר”.

למה דווקא הפועל אשקלון? יש לכם זיקה לעיר או לקבוצה?
דנאל: “ראיתי והבנתי את הפוטנציאל שיש באשקלון במחלקות הנוער והילדים, פוטנציאל שפשוט לא ממומש”.

נפתלי: “אני לא אשכח את היום שקיבלתי מיאיר טלפון בו הוא הציע לי להיכנס לפרויקט הענק הזה ואמרתי לו: ‘אני אחריך’. אני חושב שמה שהוביל אותנו זה בעיקר הרבה אינטואיציה והברקה אחת של שכל”.

שחקני הפועל אשקלון. צילום: פבל

"אינטואיציה". שחקני הפועל אשקלון. צילום: פבל

למה לדעתכם אתם האנשים הכי מתאימים לקחת את הקבוצה?
“לפני שופט בית המשפט המחוזי שהוא איש אינטליגנט ביותר, איש ‘חריף’, עמדו שתי הצעות. עמדו לפניו גם מכלול שיקולים ביניהם טובת העיר, טובת הקבוצה, המועדון והנושים והוא גם ראה בדיוק מה הוביל למקום שהקבוצה נמצאת בו. בשורה התחתונה הוא החליט ובצדק שהיינו ההצעה הטובה ביותר לרכישת הקבוצה. זה לא שהיו עשרות מציעים לרכוש את הקבוצה, היו בסך הכל שתיים ושלנו הייתה טובה בצורה משמעותית מהשנייה”, אמרו השניים.

נפתלי הוסיף לשבח את חברו: “יש אדם אחד שהכניס את היד עמוק לכיס כדי שהקבוצה לא תרד ליגה וקוראים לו יאיר, כלל הגורמים צריכים לבוא ולהגיד ליאיר תודה על זה שניסה לעשות הכל כדי שהפועל אשקלון לא תרד ליגה. כעת אנחנו צריכים שילוב כוחות של כל הגורמים בעיר כדי שהקבוצה תחזור למקומה הטבעי”.

"ליגת העל בתוך 5 שנים"

הליגה הייתה אמורה להיפתח בעוד שבועות ספורים. אלא שלקורונה תוכניות משלה והכל עדיין לוט בערפל. בליגות הגבוהות המצב מעט ברור יותר, אך בליגה א’, לא ברור מתי יחלו המשחקים ומנהלי הקבוצות כבר קיבלו הודעה מההתאחדות כי לא תתקיים פעילות במהלך הסגר.

אבל מבחינת דנאל ונפתלי, הם באים להחזיק ולנהל את הקבוצה לעוד זמן רב והתכנונים שלהם בנוגע לעתיד הקבוצה הם ארוכי טווח, “באנו לפה להרבה שנים”, הם אומרים, “קודם כל אנחנו רוצים לייצב את המערכת, להבריא אותה בצורה חכמה מאוד ולקבל החלטות ענייניות. אין לנו שום אינטרסים ואנחנו לא חלק משום פעילות בעיר, רק טובת המועדון לנגד עינינו. אנחנו מאמינים שבטווח קצר מאוד נייצב את הקבוצה ונחזיר אותה למקומה הטבעי. הכי חשוב זה ליצור תשתית במחלקת הנוער ובתי הספר לכדורגל, לשלב את כל החברה בתוך הפעילות של המועדון ולעשות פרויקטים חינוכיים משותפים ביחד עם העירייה. החזון שלנו הוא שבעיר כמו אשקלון נצליח להביא את הקבוצה של העיר להיות יצרנית שחקנים של עצמה ואנחנו מאמינים שנצליח ליצור מערכת של נוער, נערים וילדים שיתנו למועדון את התשתית המקצועית שהוא ראוי לה ויצעידו אותו קדימה”.

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

תהיה פגישה? רונית מצליח. צילום: אורי קריספין

מה המטרה לעונה הקרובה?
דנאל: “קודם כל שיקום והבראה, לייצב את המערכת, ולאחר מכן בנייה מחדש והישגים. אנחנו צריכים לבנות את המועדון לשנים קדימה, שאם נעלה ליגה אז לא נעלה כדי לרדת ישר בחזרה. צריכים לבנות יסודות חזקים ויציבים, לבנות בצורה יסודית וטובה מלמטה. הכי חשוב זה מחלקת הנוער, שלא נגיע למצב שאנחנו גומרים עונה וכל הסגל מתרוקן אלא שיהיה מחזור אחרי מחזור של שחקנים שיעלו לקבוצה הבוגרת ויצליחו. למרות זאת, זה לא אומר שאנחנו לא מכוונים לעלות ליגה העונה. ליגה א’ זה לא המקום שלנו, אם נצליח ליישם את כל הערכים שלנו ונצליח לרוץ חזק בליגה העונה זה ברכה. בכל מקרה אנחנו ספורטאים ונגיע לכל משחק כדי לנצח. אנחנו רוצים לעלות ליגה ושיגידו שבאמת הגיע לנו לעלות, אנחנו לא רוצים לעלות ליגה במקרה”.

נפתלי סיכם: “נעלה לכל משחק כדי לנצח. נבחר את האנשים שרוצים לתת 110 אחוז עבור הפועל אשקלון, שחקנים שיתאבדו על המגרש. רק ככה יחזור הקשר והזיקה של הקהל לקבוצה. כשיש קבוצה שרצה, מתאבדת על המגרש והכדורים לא נכנסים האוהדים יודעים להעריך את זה, זה הכיוון שאנחנו מכוונים אליו, לא לקבוצה שיש בה חבורה של פרימדונות על המגרש”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




התחלתם כבר לעבוד? מתי נשמע על החתמה של מאמן ושחקנים?
“אנחנו עובדים על הכל, אנחנו צריכים להחתים מאמן ושחקנים ורוצים לבנות את הקבוצה בצורה חכמה ומאוזנת. אנחנו מודעים למה שקורה בליגה א’ דרום, מודעים למירוץ של הקבוצות בליגה להתחמש בשחקנים בכירים אבל אנחנו לא מתרגשים אלא עובדים בצורה יסודית ומעמיקה. אנחנו רוצים שחקנים שיהיו טובים ל-DNA החדש שאנחנו רוצים להנחיל במועדון. שיהיה מה לפרסם נפרסם וכולם ידעו, כרגע אנחנו עובדים בכל הכוח, מהבוקר ועד הערב”.

איפה אתם רואים את הפועל אשקלון בעוד 5 שנים?
דנאל: “בעזרת השם, בעוד 5 שנים הפועל אשקלון תהיה בליגת העל עם אקדמיית נוער משוכללת, אקדמיה אליה ילדים מגיעים בגיל 13 ויהיו כוכבים בגיל 18. הכי חשוב מהכל זה שתהיה לנו מחלקת נוער חזקה מאוד. חשוב לי לציין שאנחנו לא בגישה של למכור כל שחקן בשני שקלים, אנחנו מעדיפים שכל שחקן איכותי יישאר אצלנו במועדון וייקח אותנו קדימה. רק אם יהיה עודף של כוכבים נמכור שחקנים. כמובן שכרגע אנחנו רק בהתחלה, כל המועדון בהתהוות ואנחנו בונים הכל מ-0”.

שניר סיכם בקריאה לאוהדי הקבוצה ולעירייה: “לי חשוב באמת להדגיש דבר אחד – אנחנו קוראים לאוהדים לחזור, יש להם קבוצה חדשה ובריאה. אנחנו לא יכולים כרגע לחוש, לפגוש ולחבק אותם אבל אנחנו מבקשים מהם שיתמכו בנו בכל מה שאפשר, בסוף כל ההשקעה שלנו היא עבור תושבי העיר. בנוסף אנחנו קוראים לראש העיר תומר גלאם, סגנו דורון נקשרי והגברת רונית מצליח, כל הגורמים האלו שהם באמת אנשים טובים שטובת העיר חשובה להם, לשיתוף פעולה פורה, אנחנו רוצים את כולם איתנו בצוות. יאללה אשקלון!”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר