דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין
דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

האלמוני או שחקן העבר: בית המשפט יכריע בבעלות על הפועל אשקלון

בשבוע הבא צפוי בית המשפט להכריע בשאלת הבעלות על קבוצת "הפועל אשקלון". מפרק הקבוצה, עו"ד ליאור דגן, הציג רוכש בשם יאיר דנאל, אבל בעירייה מתנגדים ומאיימים שלא לתמוך תקציבית ברוכש שלא מקובל עליהם ומביעים תמיכה בהצעה שהגיש שחקן העבר דרור אלמלם שתמיד חלם על הרגע הזה, "הוא רואה בזה שליחות חינוכית-חברתית", מסבירים בסביבתו של אלמלם

פורסם בתאריך: 4.9.20 15:29

     

לאחר סאגה ארוכה שנמשכת כבר שנה ושלושה חודשים, מאז הוגשה בקשה לפרק את הפועל אשקלון, נראה כי רואים את הסוף. ביום ראשון הקרוב צפויה להתקבל החלטה על זהות הרוכש של הפועל אשקלון והאיש שיהפוך להיות הבעלים של המועדון המקומי.

מצד אחד ישנו יאיר דנאל (דה לה סוזה) אשר בו תומך מפרק המועדון עו”ד ליאור דגן ומנגד ניצב כדורגלן העבר והמנכ”ל לשעבר של המועדון, דרור אלמלם שזוכה לתמיכת העירייה והחברה העירונית. החברה העירונית אף שלחה איום מרומז כי אם ייבחר רוכש שלא על דעתה, לא בטוח שהוא יקבל את התמיכה של העירייה.

בסוף השבוע האחרון פנה המפרק לבית המשפט בבקשה לדיון דחוף, בו הוא מבקש לאשר את רכישת הקבוצה ע”י יאיר דה לה סוזה עימו הוא נמצא במו”מ בחודשים האחרונים. לטענת המפרק יאיר הוא רוכש ראוי שיש ביכולתו להפעיל את הקבוצה ולשקמה בטווח הארוך, רוכש שיש לו כוונות ותוכניות ארוכות טווח למועדון.

המפרק טען ניסה לעשות הכל כדי למצוא רוכש לקבוצה אך ללא הצלחה, וכי ניסה להשאיר את הקבוצה בליגה הלאומית בעונה החולפת וכחלק ממאמציו היה חייב לחזקה בחודש ינואר. לכן הוא לקח 200 אלף מיאיר דה לה סוזה לצורך חיזוק הקבוצה. אגב, באותה תקופה גם בנו של יאיר, רפאל דה לה סוזה צורף לקבוצה אך לא קיבל צ’אנסים בהרכב לאורך העונה. עוד סוכם כי אם הקבוצה תרד לליגה א’ ליאיר תהיה אופציה לרכוש אותה עד ה-30.6.

רפאל דה לה סוזה. צילום: האתר הרשמי של הפועל איכסאל

רפאל דה לה סוזה. צילום: האתר הרשמי של הפועל איכסאל

המפרק טוען כי חתם על עסקה זאת בתקופה בה מצב הקבוצה היה קשה והיה צורף דחוף לחזק אותה באופן משמעותי כדי למנוע את ירידתה. הוא אומר כי האמין שיצליח להגיע לעסקת מכירה מול דרור אלמלם ובכך האופציה של דה לה סוזה תפקע. דגן ואלמלם כבר הגיעו להסכם, אך על פי טענתו של המפרק, לאור אי הוודאות שנוצר בגלל משבר הקורונה אלמלם נסוג מהעסקה.

ב-30.6 הודיע דה לה סוזה למפרק במייל כי הוא רוצה לממש את האופציה. המפרק דחה אותו מנימוקים שונים וטען כי מבחינתו אין שום חשיבות לתוקפה של האופציה בשל כמה נימוקים שונים. בלי קשר אליה, דגן התחיל לנהל עימו מו”מ על רכישה כי לדעתו הוא רוכש ראוי למועדון.

המפרק, עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

ההסכם בין הצדדים, שמחכה לאישור בית המשפט, משקף סכום רכישה של 590 אלף ש”ח פלוס אופציה ל-90 אלף ש”ח נוספים.

הסכום הזה מורכב מ-200 אלף ש”ח שכבר שולמו בחיזוק הקבוצה. תשלום חוב בסך 300 אלף ש”ח בשל תביעה שהגיש השחקן הזר גודנס אג’אי. פסק הדין של פיפ”א שניתן בנובמבר 2019 קבע שהפועל אשקלון חייבת לשלם לו את הסכום הנ”ל בגין הפרת חוזה.

כמו כן, בתוך שתי עונות משחקים, ולא יאוחר מ-1.9.22, ישלם דה לה סוזה סכום של 90 אלף שקלים. אם הקבוצה תעלה ליגה הלאומית ישלם עוד 90 אלף שקלים עוד לפני שעונת המשחקים בלאומית תתחיל.

300 אלף ש"ח. גודנס אג'אי. צילום: אורי קריספין

לטענת המפרק, בנסיבות בהן נתונות הקבוצה, לאור הירידה לליגה א’, ובהיעדר מקורות למימון פעילותה, מדובר בהצעה ראויה ומציע ראוי. הוא ביקש להכריע בעניין באופן דחוף, שכן הקבוצה לא יכולה להמשיך בחוסר הוודאות הנוכחי עוד זמן רב וציין כמה סיבות:

  • הקבוצה נמצאת בליגה א’, ליגה בה אין תקצוב של הטוטו, התקצוב שיינתן מהעירייה עדיין לא ידוע, ויש פסק דין נגד הקבוצה של פיפ”א שחייב לשלם.
  • אין כסף כרגע בקופת הפירוק והעובדה שהרוכש יצטרך להשקיע מכספו הפרטי כדי להעמיד את הקבוצה על רגליה מוסיפה לכך.
  • אישור העסקה יעניק וודאות ויאפשר את המשך פעילותו של המועדון באופן מידי.
  • צריך להעביר את הקבוצה לרוכש מוקדם ככל האפשר כדי שיטפל בפסק הדין של פיפא וימנע מסנקציות מיותרות.
  • על הרוכש להתחיל להתארגן לקראת העונה הקרובה ולפזר את חוסר הוודאות.
  • משבר הקורונה יוצר חוסר וודאות ואין לדעת מה יהיה ההשלכות של סגר נוסף או הטלת הגבלות נוספות על עונת המשחקים הבאה.

“דרור הוא קונצנזוס באשקלון”

בחברה העירונית מתנגדים למכירת הקבוצה ליאיר דה לה סוזה. הם טוענים כי ידוע להם כי הועברה למפרק הצעה נוספת, שחקן העבר של הפועל אשקלון דרור אלמלם.

כזכור, אלמלם היה מנכ”ל מועדון הכדורגל מאוגוסט 2014 ועד לדצמבר 2018. בשנים אלו, הקבוצה המקומית עשתה היסטוריה לאחר שעלתה שתי ליגות ברצף, ולראשונה בתולדות המועדון הצליחה לשחק שתי עונות בליגת העל. “הקבוצה חשובה לדרור”, אומר מקורב לשחקן, “אבל מעבר לרצון שלו להגיע להישגים משמעותיים עם הקבוצה ולהחזיר אותה לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי, בוער בתוכו הרצון להוביל ולקדם את ילדי העיר. הוא רואה בזה שליחות חינוכית-חברתית ראשונה במעלה. מעבר לידע המקצועי והניסיון רב השנים בעולם הכדורגל, דרור קונצנזוס באשקלון. רואים בו אישיות מחברת, מלכדת, מגבשת ואנושית. יש לו יכולת להדביק אנשים למטרות חשובות. אוהדים, ראש העיר, הממונה על הספורט בעירייה, מנכ”לית החברה העירונית, שחקני בית צעירים – כולם מקווים, מייחלים ומצפים לחזרתו של דרור. הם מאמינים שיש לו את היכולת לשחזר את ההצלחות של השנים האחרונות”.

ישחקו בלאומית. אוהדי הפועל אשקלון (צילום: אורי קריספין)

אוהדי הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

ההצעה שהגיש אלמלם לרכישת המועדון מסתכמת בסך של 650 אלף שקל. ככל ובית המשפט המחוזי בבאר שבע יאשר את ההסכם, אלמלם ישלם לקופת הפירוק 400 אלף שקל, כש-300 אלף שקל ישולמו לכיסוי חובות העמותה בגין פסק הדין של פיפ”א וסך של 100 אלף שקל ישולמו לטובת כיסוי הוצאות של המנהל המיוחד עו”ד ליאור דגן.

יתרת התמורה בסך של 250 אלף שקל, תשולם ב-24 תשלומים חודשיים החל מחודש אוקטובר 2020 ועד ספטמבר 2022. אם הקבוצה תעלה בתום העונה הקרובה לליגה הלאומית, אלמלם ישלם תשלום נוסף בסך של 170 אלף שקל.

בהצעה שהוגשה על ידי אלמלם צוין כי אישור העסקה והעברת הזכויות תיעשה רק לאחר שיתקבל אישור של הוועדה להעברת זכויות בהתאחדות לכדורגל ואישור של רשם העמותות.

“מר אלמלם, מעבר לכך שהצעתו טובה יותר, הינו איש כדורגל מנוסה עם רקורד מקצועי עשיר, והוא מוכר למשיבה כמי שיש לו היכולות המקצועיות לניהול הקבוצה”, מסרו מהחברה העירונית לבית המשפט.

בחברה העירונית מאיימים

בחברה העירונית טוענים עוד כי הרכישה איננה בגדר חד פעמי כי לאחריה צריך להיות לחברה העירונית שיח ויחסים טובים עם הבעלים החדש של הקבוצה ומוסיפים כי הם כלל לא מכירים את יאיר דה לה סוזה, אותו ביקשו לפגוש פעמים רבות ולשמוע את חזונו, תוכניותיו לעתיד ויכולתו להחזיק את הקבוצה, אך מפרק הקבוצה לא דאג לכך. בנסיבות אלה, כל עוד לא ניתנה לחברה העירונית “ההזדמנות לתהות על קנקנו ולבחון את יכולותיו לנהל את הקבוצה ואת פעילות הנוער בפרט, מבחינה מקצועית, המשיבה איננה יכולה להסכים למכירת הקבוצה לידיו”, נכתב.

רונית מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

מנכ"לית החברה העירונית, רונית מצליח. צילום: אורי קריספין

החברה העירונית טענה גם כי רכשה את זכויות הניהול בשנת 2017 ושהן שייכות לה עד היום ולכן המפרק ליאור דגן אינו יכול למכור את הקבוצה על דעת עצמו. לדבריה, זכויות הניהול הן לא נכס של העמותה שבפירוק ולכן לא ניתן למכור אותו.

מנגד, המפרק אומר כי אם החברה העירונית טוענת שזכויות הניהול של הקבוצה שייכות לה, היא צריכה לשלם את חובותיה של הקבוצה “אם, לעומת זאת, החברה העירונית מבקשת להתנער מחובות הקבוצה, הרי שהיא איננה יכולה לטעון כי ‘זכויות הניהול’ שייכות לה”, טוען המפרק.

עוד הוא הוסיף כי החברה העירונית מתנגדת לרכישת הקבוצה בגלל שהיא רוצה להכתיב בעצמה את זהות רוכש הקבוצה, שעל פי דעתה צריך להיות דרור אלמלם. “בין המפרק לבין עיריית אשקלון התגלעו מחלוקות בנוגע לתקציב הקבוצה. בשל התנהלות העירייה, המפרק נאלץ – פעם אחר פעם – להגיש בקשות שונות לבית המשפט הנכבד, על רקע התנהלותה הכוחנית והחד צדדית של העירייה”, כתב דגן.

הבעלים הבא? דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

במכתב ששלח עורך דין מטעם החברה העירונית למפרק אף נרמז איום כי אם יימצא רוכש המוסכם עליה, הוא עשוי שלא לקבל תקציבי תמיכה מהעירייה. במכתב ביקש העורך דין כי עמדה זו תובא לידיעתו של הרוכש עוד לפני הרכישה “העובדה כי לא קיימת מחויבות מצד עיריית אשקלון להמשיך ולתמוך בקבוצה שנמכרה שלא בהסכמת הגורם המוסמך מטעם העירייה לטפל בענייני הקבוצה”, נכתב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




נקשרי: “נלווה את הרוכש”

ביום ראשון בית המשפט צפוי לעסוק בכל הנושאים האלו. האם אשקלון תהיה של דרור אלמלם או של יאיר דה לה סוזה? המפרק דורש הכרעה בהקדם לאור סד הזמנים הקצר, מאחר ואנו מתקרבים כבר למועד פתיחת הליגה והקבוצה עדיין לא החלה להתאמן ולהתכונן לעונה הקרובה.

דורון נקשרי. צילום: חיה מימון

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט דורון נקשרי אמר: “ביום ראשון יש דיון שנקבע ובו יש מספר הצעות לרכישת הקבוצה. ההצעה המתאימה ביותר מכל הבחינות, הן מבחינת המקצועיות והן מהבחינה הכספית היא זו שתתקבל וזה יהיה הרוכש. ככל שהרוכש יציג תוכנית שבה נראה את הנכונות שלו, הן מבחינת הרצון, המקצועיות והיכולות הכספיות שלו ככה נלווה אותו יד ביד. בנוסף, לא משנה מי יהיה הרוכש – נדרוש שהקבוצה תפתח את העונה באופן מידי”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר