הגיע לעשות תיקון. אג'אי עם זוהר מאיר (צילום: דוברות הפועל אשקלון)

להתחיל מחדש: מי אתה גודנס אג'אי?

בניגריה הוא סומן כאחד שיוביל את הנבחרת הלאומית, אך פציעה קשה והתחלות רעות גרמו לקריירה שלו לדעוך עד שעבר לבוסניה. הוא שיחק בקבוצות צמרת אך לא זכה לדקות ואחיו הצעיר מככב בפרימייר ליג שבאנגליה, מי אתה גודנס אג'אי, התשובות בפנים!

פורסם בתאריך: 3.9.17 14:45

     

אם הייתם שואלים את שחקן הרכש החדש של הפועל אשקלון, גודנס אג'אי, שהוא ימצא את עצמו בישראל כאשר הוא נושק לגיל 23, הוא לבטח היה מגחך. הניגרי שבחודש הבא יחגוג את יום הולדתו נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בשנתון בו הוא שיחק במחלקת הנוער של אבוג'ה, אחת מהאקדמיות לכדורגל הטובות בניגריה. כאשר היה בגיל 18 ולאחר מעקב רב הצליחה לשים עליו את ידיה אחת מהקבוצות הגדולות בקרואטיה, רייקה, אליה הגיע בקיץ 2011 ובה שיחק גם מיודענו ג'וסיפ איבנצ'יץ'. הצוות המקצועי של רייקה התרשם מאוד מהמהירות של אג'אי והיכולת הטכנית שהציג במדי מחלקת הנוער של אבוג'ה. הכישרון הבוסרי שלו גרם לכך שקבוצתו החתימה אותו במטרה ללטש אותו בדרך לרמות הגבוהות של הכדורגל. לצערו של אג'אי, כבר במשחק השני שלו נגד היידוק ספליט, שחקן היריבה פגע בחזהו של אג'אי במהלך תיקול וגרם לו לשבר קשה בעצם הבריח והושבת עד לתום העונה.

אג'אי לא התייאש והתאמן במרץ על מנת להגיע במוכנות שיא לעונת 2012/13, אך הוא התקשה לחזור ליכולת שהציג בהתחלה ובאותה עונה 3 הופעות בלבד. את שער הבכורה כבש במשחק הסיום של העונה שלאחר מכן 2013/14, אך למרות שהצליח לשבור את תקרת הזכוכית הנהלת רייקה החליטה להעביר אותו לקבוצת המילואים של המועדון בעונה לאחר מכן. הוא שיחק בקבוצת המילואים של המועדון ששיחקה בליגה השלישית בקרואטיה וכבש שלושה שערים במדי קבוצת המילואים. החוויה של קבוצת המילואים גרמה לקיצוני הצעיר להבין כי הוא אינו יתקדם כל עוד לא יקבל דקות משמעותיות בקבוצת בוגרים שמשחקת בליגה הראשונה. הוא ביקש הבהרות ממאמנו ולאחר שהבין שהאחרון אינו בונה עליו, ביקש לצאת לעונת השאלה בקבוצת שירוקי הבוסנית.

Goodness Ajayi 2017 from love players on Vimeo.

היכנסו ללינק כדי לצפות בביצועיו של אג'אי

כמו בקרואטיה, גם ההתחלה בבוסניה לא הייתה חלקה והוא החל את העונה מאוחר בשל בעיות ויזה. לצערו גם לאחר שהבעיה אושרה המאמן שהביא אותו לקבוצה והאמין בו פוטר והוא נאלץ להוכיח למאמן החדש שמקומו בין 11 השחקנים שבהרכב הפותח. נקודת המפנה הייתה טורניר ידידות בו קיבל לראשונה את הבמה והיה השחקן המצטיין של הטורניר. זכייתו כשחקן המצטיין גרמה למאמן לתת לו יותר ויותר דקות משחק ככל שהתקדמה העונה ובחציה השני הוא רשם 15 הופעות ליגה וכבש 5 פעמים אליהם הוסיף עוד שלושה בישולים. בעזרתו של אג'אי שירוקי סיימה במקום השלישי בליגה הבוסנית נקודה מתחת לסלובודה טוזלה שבמקום השני, כאשר המקום השלישי מוביל לליגה האירופית. יכולתו הטובה בבוסניה גרמה לכך שבשנה לאחר מכן הוא הוחזר לרייקה, על אף רצונם של הצוות המקצועי בשירוקי להשאירו עונה נוספת, אך מיעט לשחק בה ורשם רק 7 הופעות בליגה ושני בישולים בלבד בעונה החולפת, בה קבוצתו סיימה כאלופת קרואטיה. אג'אי הגדיר את עצמו בראיונות שערך בקרואטיה כנוצרי אדוק מאוד ואמר "יש אנשים שהנצרות עבורם היא דת, היא אמונה, עבורי הנצרות היא הרבה מעבר לכך – היא דרך לחיים".

אג'אי, הוא הבכור למשפחה קשת יום בת 7 נפשות ואחיו הצעיר הוא אחד הכישרונות הניגרים העולים בכדורגל העולמי – איסק סקסס שמשחק כחלוץ בווטפורד האנגלית אליה הגיע מגרנאדה שהחתימה את עומר אצילי כמחליפו בקיץ 2016, ושיחק בכל הנבחרות הצעירות של ניגריה ורשם הופעה אחת בנבחרת הבוגרת. אל השיאים אליהם הגיע אחיו הצעיר קשה להאמין שאג'אי יצליח לשבור, אך במידה ויזכה לפתיחה חלקה, בניגוד לשאר הקבוצות בהם שיחק, הפועל אשקלון תרוויח שחקן איכותי ומלוטש מספיק כדי לעזור לה להישאר בליגה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר