לידור נקשרי. צילום אתר הפועל קטמון
לידור נקשרי. צילום אתר הפועל קטמון

“מקווה ללבוש כחול בעתיד”: לידור נקשרי בריאיון ראשון אחרי החתימה בקטמון

בעונה האחרונה בהפועל אשקלון הוכיח לידור נקשרי כי הוא לא רק הבן של, אלא שחקן מוכשר עם המון פוטנציאל. אחרי שעזב את קבוצת האם שלו וחתם בהפועל קטמון ירושלים, מספר לידור נקשרי על החששות לפני החתימה, על הציפיות לעתיד, על אבא דורון שמלווה אותו בכל צעד ועל התקווה לחזור ולשחק בהפועל אשקלון, אבל בליגת העל

פורסם בתאריך: 7.8.20 11:03

     

הפועל אשקלון רשמה עונה שחורה מבחינתה כשירדה לליגה א’, אך אחת מנקודות האור הבודדות של הקבוצה הייתה פריצתו של שחקן הבית לידור נקשרי. שחקן הכנף הצעיר קיבל את הקרדיט ממוטי איוניר והחזיר לו בגדול על המגרש עם יכולת מצוינת בחלק ההתקפי של הקבוצה כשהפגין מהירות, דריבל מרשים וראיית משחק יוצאת דופן.

עם ירידתה של אשקלון לליגה א’ וסיום חוזהו במועדון, החליט נקשרי בעצתם של סוכנו ושל אביו, דורון נקשרי סגן ראש העירייה והממונה על הספורט באשקלון, לקחת את כרטיס השחקן שלו ולעבור להפועל קטמון ירושלים, שמכוונת בכל הכוח לעלות לליגת העל העונה.

עבור לידור קטמון תהיה התחנה הראשונה מחוץ לאשקלון כשחקן בוגרים. בגיל 12 עזב נקשרי את קבוצת הילדים של הפועל אשקלון וניסה את מזלו במחלקות הנוער המפוארות של מכבי חיפה ומ.ס אשדוד. בגיל 16 חזר הביתה וכעת, לאחר עשור, פעם נוספת הוא פורש כנפיים ויוצא מהחממה המוכרת באשקלון, הפעם כשחקן בוגרים, בשל הרבה יותר לטרוף את העולם.

“כל השחקנים מרוצים פה”

השחקן הצעיר והמבטיח חשש מקשיי ההסתגלות, אך לשמחתו התאקלם במהרה ולאחר חודש במדי הפועל קטמון הוא כבר מרגיש כחלק לגיטימי מהקבוצה. בשבוע שעבר הוא אף כבש שער נהדר מ-18 מטרים במשחק ידידות מול אלופת המדינה מכבי ת”א. “בהתחלה הייתי בטוח שיהיה לי קשה ושלא אצליח להסתגל כל כך מהר לקבוצה החדשה”, מספר נקשרי, “אבל באמת, ישר לאחר שהגעתי כבר היה לי חיבור מהיר וקליק עם כל המקום החדש, זו ההסתגלות הכי מהירה שהייתה לי למקום חדש. ההנהלה, הצוות המקצועי והשחקנים פה, כולם אנשים טובים שכיף להיות בחברתם. הם קיבלו אותי בזרועות פתוחות כמו שצריך ונתנו לי להרגיש הכי בבית שיש מהשנייה הראשונה שהגעתי. זה ממש שונה ממה שחשבתי, הייתי בטוח שיהיה לי קשה אבל ברוך השם הייתה לי הסתגלות מדהימה, כבר בשעה הראשונה של האימון הראשון נכנסתי לקשר טוב עם כולם כאן”.

לידור נקשרי. צילום: דוברות הפועל אשקלון

לידור נקשרי. צילום: דוברות הפועל אשקלון

איך ההרגשה לחתום במועדון כמו קטמון?
“זאת הרגשה טובה, כיף לחתום במועדון כזה מסודר וטוב, באמת מועדון גדול. היו לי כמה הצעות אבל הבנתי שהפועל קטמון זה המועדון הכי אידיאלי בשבילי והכי טוב עבורי להצטרף אליו בנקודת הזמן הזו של הקריירה שלי”.

אתה מוכן לקשיים שמצפים לך בקטמון?
“ברוך השם בינתיים הכל דופק. כמובן שיהיו קשיים, אולי הנסיעות לירושלים והשתלבות בקבוצה חדשה, אבל זה גם לא משהו משמעותי מבחינתי, כמובן שזה לא יהיה קל אבל באתי לעבוד ולא לקבל הנחות, זה ממש לא מפחיד אותי. יצאתי מהחממה של אשקלון שאני מכיר, יצאתי לחיים איך שאומרים, נגמרה החממה ונגמרו הליטופים וזה ברור לי שלא יהיה קל, אבל אני לא מחפש ויתורים והקלות. אני לא מפחד מעבודה ואני אופטימי מאוד במיוחד עם ההסתגלות המהירה שלי בקבוצה, אני כבר מרגיש המון ביטחון ומרגיש שאני בחממה חדשה. גם היכולת הטובה והגול שכבשתי מול מכבי תל אביב נתן לי עוד קצת ביטחון. אני מרוצה מהמקום אליו הגעתי, הפועל קטמון זה באמת מועדון ברמה מאוד גבוהה, תענוג”.

אחרי חודש שלך בהפועל קטמון. מה ההבדלים שראית בין קטמון לבין אשקלון?
“מבחינת התנהלות אני לא יכול להגיד שאשקלון לא מקום טוב ומסודר, כי רק מהשנה האחרונה התחילו הבעיות בעקבות הפירוק ובעקבות זה שאין בעלים מסודר לקבוצה. בשנים עברו כולם ידעו וראו שהפועל אשקלון מועדון מסודר ומאורגן ברמה של ליגת העל. נהניתי מאוד באשקלון והיו לי את כל התנאים כדי להצליח. כיום, אפשר להגיד בשל הנסיבות, הפועל קטמון מועדון יותר מסודר ומאורגן יחסית. מהבחינה המקצועית, האימונים יותר אינטנסיביים וטובים, יש כאן דברים מסוימים שאין באשקלון ולא במועדונים אחרים בליגה, למשל מדדי דופק, זה שכל שחקן עולה לכל אימון ומשחק עם מכשיר ג’י.פי.אס על הגוף שמודד המון פרמטרים, זה שכל אימון מצולם. מהבחינה הניהולית, בחודש שאני נמצא במועדון אני רואה שבאמת הכל מסודר ולא חסר כלום לאף שחקן, כל השחקנים מרוצים פה אחד, שזה דבר שאין בכל מקום, כולם נהנים אוהבים את המקום בו הם נמצאים. דבר נוסף שאני יכול לציין הוא שבקטמון נותנים הרבה יותר הזדמנויות לשחקנים צעירים, העלו אלינו לקבוצה הבוגרת עכשיו שחקנים היישר משנתון נערים א’”.

לידור נקשרי במדי הפועל אשקלון. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

לידור נקשרי במדי הפועל אשקלון. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

מה הפועל אשקלון צריכה לעשות כדי להגיע גם היא לרמה כזאת?
“קודם כל הכי חשוב שיגיע רוכש שישקיע במועדון. כסף זה עניין חשוב כמובן אבל מעבר לכך צריך יציבות, שכל האנשים במועדון יודעים שיש בוס גדול שנותן ביטחון לצוות המקצועי והניהולי ולשחקנים, וזה יוצר התנהלות מסודרת”.

למה החלטת לעזוב את אשקלון?
“בשלב הזה של הקריירה אני לא חושב שבריא עבורי לשחק בליגה א’, לא משנה באיזה מועדון. לא תכננתי לעזוב את הפועל אשקלון אבל ירדנו ליגה, אין מה לעשות. גם אני וגם האנשים שחושבים בשבילי, אבא שלי והסוכן שלי חשבו שלא בריא עבורי לשחק בליגה א’. אם היינו נשארים בליגה הלאומית אני יכול להגיד שהבחירה הראשונה שלי הייתה אשקלון. באמת נהניתי מכל רגע במועדון, זה הבית שלי. תמיד כיף להרגיש שאתה נמצא בחממה בה דואגים לך ועוזרים לך”.

“תופסים את הראש ולא מעכלים”

אם שואלים את לידור, הפועל אשקלון הייתה צריכה ואף ראויה להישאר בליגה הלאומית בזכות ואפילו לא בחסד של משחקי המבחן, “היינו טובים יותר מהרבה קבוצות אחרות בליגה. אבל אין מה לעשות, משהו השתבש וזה חבל מאוד כי באמת היינו ראויים להישאר והיו לנו שחקנים ברמה מאוד גבוהה, גם הצעירים, שם השחקנים הבכירים וגם אלה שחיזקו אותנו בחודש ינואר. אין לי הסברים למה שקרה העונה, אנחנו יכולים להאשים רק את עצמנו כי באמת יצאנו פראיירים. עכשיו שהפועל עפולה שהייתה מתחתינו בטבלה נשארה בליגה לאחר שניצחה במשחקי המבחנים, כולנו תופסים את הראש ולא מעכלים. מגיע להם כל הכבוד כי הם עשו דרך יפה אבל בהחלט אנחנו היינו אמורים להיות שם. המשחק שהוריד אותנו ליגה היה בבית מול עפולה, משחק בו התעללנו בהם על המגרש והם הפכו את התוצאה במהפך הירואי. זה היה משחק הזוי ועד עכשיו אין לי ולא לאף אחד הסברים איך דבר כזה קרה. אם היינו מנצחים שם אני בטוח שהיינו נשארים בליגה. מבחינה אישית אני יכול להגיד שזו עונת הפריצה שלי, העונה בה הרגשתי שאני באמת משתפר”.

איך אתה לא מזכיר את מינוס 9 הנקודות?
“לא הזכרתי את המינוס של 9 הנקודות שהיה לנו כי התחלנו עם זה את הליגה, זאת המציאות ואי אפשר להתווכח עם זה או להאשים את זה. בנוסף עברנו את זה ויצאנו מהמינוס כבר לאחר חמש משחקים. אם אאשים את המינוס שהיה לנו בירידה שלנו זה לעשות לעצמנו הנחות. ירידת הליגה הזאת היא רק באשמתנו, פספסנו נקודות שלא היה צריך לפספס ויצאנו פראיירים”.

איך נראים חיי היום יום בקבוצה שנמצאת בפירוק?
“התנהלות המועדון שונה קצת כי אתה לא יודע מה קורה ויש חוסר וודאות לגבי העתיד. אך אני שחקן ואני לא מתייחס לזה יותר מדי, זה לא התפקיד שלי. אני התרכזתי בלעשות את העבודה שלי, להיות הכי טוב שאפשר ולספק את התפוקה הכי טובה שאני יכול עבור הקבוצה”.

לידור נקשרי במדי הפועל אשקלון. צילום דוברות הפועל אשקלון

לידור נקשרי במדי הפועל אשקלון. צילום דוברות הפועל אשקלון

מה לדעתך צופן העתיד להפועל אשקלון?
“זה בעיקר עניין של האם יגיע מישהו רציני וירכוש את הקבוצה. אני מקווה ומאמין שהקבוצה תחזור כבר העונה לליגה הלאומית כי המקום הטבעי של הפועל אשקלון זה הליגה הלאומית ויש לה אופי שהיא יכולה לשחק גם בליגת העל. הפועל אשקלון זה מועדון גדול עם שם, והוא צריך לחזור לבמה הגדולה במהרה. אם אני צריך להמר? השנה אשקלון עולה בחזרה ללאומית בעזרת השם”.

נקשרי כבר סימן לעצמו מטרות ויעדים לעונה הקרובה, אם יעמוד בהם, נזכה לראות עוד נציג אשקלוני בליגת העל, “המטרה שלי לעונה הקרובה – לכבוש ולבשל כמה שיותר שערים, והכי חשוב מהכל – לעלות לליגת העל עם קטמון. אני מאמין שהמועדון הזה שכבר כמה שנים מנסה לעלות השנה יצליח, ההימור שלי הוא שאנחנו נעלה העונה ליגה. לעתיד- המטרה שלי היא קודם כל להיות שחקן לגיטימי בליגת העל, החלום זה לשחק באירופה ובנבחרת ישראל אבל זה כרגע עדיין רחוק ובגדר חלום”.

בנערותך שיחקת במחלקות הנוער המפוארת של מכבי חיפה ומ.ס אשדוד, למה עזבת אותם לטובת הפועל אשקלון?
“בגיל 12 עברתי מהילדים של הפועל אשקלון למכבי חיפה לפנימייה של המועדון בכפר גלים, הייתה לי הסתגלות קשה בחודשים הראשונים אבל לבסוף התרגלתי. לאחר שנתיים וחצי שם, לא שיחקתי מספיק ועברתי למ.ס אשדוד. כשהייתי בגיל 16 ניהלו את הפועל אשקלון ואת מחלקת הנוער דרור אלמלם וחנוך עמר והם הובילו מהלך שאחזור הביתה. לא שיחקתי מספיק לטעמי במ.ס אשדוד ובאשקלון באמת רצו אותי אז החלטתי לחזור הביתה ולהיות שחקן משמעותי. בגיל כזה לא חושבים על העתיד, על כך שיכלתי להגיע למקומות גבוהים יותר ממחלקות הנוער של חיפה ואשדוד אלא חושבים רק על לשחק כמה שיותר כאן ועכשיו ואם אפשר להיות קרוב לבית ובמקום מוכר אז עוד יותר טוב”.

“אבא לא מעורב בקבוצה”

אי אפשר שלא להזכיר את האבא של לידור, האיש הכי דומיננטי בחיים האישיים והמקצועיים שלו – דורון נקשרי. שהוא כאמור, סגן ראש העירייה והממונה על הספורט. אלא שבגלל הבן לידור, נאלץ האב למשוך ידיו מהטיפול בקבוצה והתערבות בנעשה בה.

אז עד כמה הוא דומיננטי בחיי בנו? לידור צוחק כשהוא נשאל על כך ועונה: “אבא שלי יותר דומיננטי ממני בקריירה שלי. הוא ליווה אותי לכל מקום מהיום הראשון בו התחלתי לשחק כדורגל. קיבלתי ממנו תמיד את כל מה שאני צריך כדי להצליח. תמיד הוא העניק לי שקט נפשי ומנטלי, הוא ערך איתי הרבה שיחות ונתן לי את ההרגשה שאני טוב, תמיד הוא אמר לי לעבוד קשה ולדבר על המגרש”.

לידור עם האבא דורון. צילום פרטי

לידור עם האבא דורון. צילום פרטי

האם חשבת שאתה מקבל יותר דקות בגלל התפקיד של אבא שלך? או אולי להפך, האם אתה מרגיש ששילמת מחיר מסוים בגלל התפקיד של אבא שלך?
“האמת שלא הרגשתי לעולם שזה משפיע בשום צורה. כולם יודעים שאבא שלי לא היה מעורב בהפועל אשקלון ושהוא לא קשור לקבוצה. אני חושב שהרווחתי ביושר את הדקות בעונה החולפת. גם בעונה שעברה אבא שלי היה בתפקיד מחזיק תיק הספורט בעירייה ולא שיחקתי”.

מה דעתך על כך שהפועל אשקלון לא הרוויחה שקל מעזיבתך?
“היה הסכם ברור מההתחלה שהצטרפתי לאשקלון. ההסכם שלי עם המועדון היה שכשנגמר לי החוזה כרטיס השחקן שלי שייך לי”.

“זיו אריה – רמה אירופאית”

נקשרי ג’וניור עבר לא מעט מאמנים בימי חייו, גם במועדונים הגדולים יותר וגם במועדון הבית אבל יש אחד שמבחינתו הוא המשפיע ביותר על חייו וזה קצת מפתיע: “מוטי איוניר. הוא עשה איתי משהו שלא האמנתי שאני יכול לעשות, הוא ליטש אותי. הוא לימד אותי איך לתקן את הדברים שהיו לוקים במשחק שלי. לפני שמוטי הגיע הייתי שחקן שלא משחרר את הכדור, לא מסתכל לא לימין לא לשמאל וגם לא לשער.

מוטי איוניר. צילום: פבל

מוטי איוניר. צילום: פבל

הייתי הולך רק לבד, מנסה לעבור שחקנים ולהשחיל לשחקנים, לעשות דברים יפים כדי שאנשים ביציע יגידו ‘וואו!’, אבל לא הייתי שחקן של תכל’ס ורק עושה שטויות במגרש. אמנם לא היו לי מספרים גדולים גם העונה אבל גם את זה לא האמנתי שאני יכול לספק. לפני שמוטי איוניר הגיע הייתי סתם בחור צעיר שאוהב כדורגל, מוטי הפך אותי לשחקן כדורגל אמיתי. בנוסף, אני יכול לציין שבחודש שאני בהפועל קטמון התרשמתי שהמאמן זיו אריה הוא מאמן ברמה אירופאית ואני לא מגזים”.

מי השחקן הכי טוב ששיחקת איתו?
“זוהר אביסרור מ-מ.ס אשדוד. אמנם הוא עדיין לא פרץ לקריירת בוגרים בליגת העל אבל זה השחקן הכי מוכשר ששיחקתי עימו. הוא שחקן שאני מסתכל עליו משחק ואומר- ‘זאת פעולה שאני רוצה לעשות’.”

מי לדעתך השחקן האשקלוני בדור הנוכחי שיגיע הכי רחוק?
“רז שלמה. אפשר להגיד שהוא כבר בטופ ושיש לו עתיד מובטח בכדורגל. אני מקווה מאוד שהוא יממש את הפוטנציאל הטמון בו ויצליח בעזרת השם”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




איפה לידור נקשרי בעוד עשור?
“שחקן לגיטימי בליגת העל בקבוצת פלייאוף עליון. אני לא אגיד בקבוצה גדולה כמו מכבי ת”א או חיפה אבל אני מאמין שלפחות בקבוצת פלייאוף עליון”.

הפועל אשקלון בעוד עשור?
“בליגת העל בעזרת השם. עשור זה הרבה זמן ואני מאמין ומקווה שעד אז יגיע מישהו רציני שירכוש את המועדון וירים אותו למקומות אליו הוא ראוי”.

השוו אותך מה דעתך על ההשוואות בינך לבין ברק יצחקי בצעירותו?
“קטונתי, מי אני לידו? אני אפילו לא מתקרב. כמובן שהשאיפה והחלום זה להיות ברמה שלו אבל עוד לא עשיתי כלום בכדורגל”.

נקשרי מבקש לסיים את הריאיון בהוקרת תודה ובתקווה לעתיד: “אני רוצה להודות להפועל אשקלון על האמון שנתנו בי ועל הכלים שהעניקו לי כדי להצליח ולהודות בפרט למוטי איוניר שבאמת ליטש אותי ועזר לי להצליח, קידם אותי והאמין בי ואפשר להגיד שחלק גדול מאוד בזכותו אני נמצא איפה שאני היום. אני מקווה שבעתיד הפועל אשקלון תתאושש, תהיה טובה יותר ושאני אחזור ללבוש כחול”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר