מגן שמאלי. עוז ראלי. צילום: הפועל אשקלון

לקראת המחזור השלישי: בהפועל אשקלון מחפשים נקודות אור

על מי מוטלת האחריות ליכולת הירודה שהציג עוז ראלי? ומה יהיה עם הכושר של איבנצ'יץ'? הפועל אשקלון פותחת עונה עם נקודה אחת והרבה שאלות

פורסם בתאריך: 1.9.17 10:09

     

בהפועל אשקלון יצאו ברגשות מעורבים ממשחק הבית הראשון העונה בשבת האחרונה מול בני יהודה תל אביב. הדרומיים השיגו את נקודת הליגה הראשונה שלהם העונה מול קבוצה שרק במחזור הקודם גברה על מכבי חיפה, אך עושה רושם שתקלת התאורה אשר עיכבה את פתיחת המשחק ב-50 דקות הוכיחה ששכונה קיימת גם בליגת העל, והכוונה היא לא בני יהודה שמגיעה מפאתי שכונת התקווה.

לא ברור מי האשמים למבוכה הגדולה, האם מנהל האצטדיון הרצל עיני, שלא נערך כראוי, או שמא אנשי המועדון, שעליהם מוטל בדק הבית? אך בכנות, זה כלל לא משנה. אשקלון לא הייתה רחוקה מלמצוא את עצמה עם הפסד טכני ועם כתם תדמיתי שעלול היה לגרור אחריו גל של תגובות, נוסף לאלו שכבר נוצרו ברשתות החברתיות. אחרי המתנה ארוכה עמודי התאורה לבסוף דלקו בעזרת גנרטור, אך מהשחקנים על כר הדשא לא נראה אור של ממש.

טל איילה. צילום: אורי קריספין

טל איילה -בינגו!

טל איילה אמנם הצליח לעלות ראשון על הלוח ולהעניק יתרון זמני לאשקלון, אך בני יהודה ידעה לחזור, להשוות את התוצאה ולהשתלט על שטח המגרש. רק חוסר ריכוז של הזהובים מנע מאשקלון להוציא מספר כדורים מהרשת ולסיים את המשחק עם הפסד ביתי ראשון. אפרופו איילה, הרי הקשר היה נקודת האור הבולטת והיחידה של הפועל אשקלון, כך שעושה רושם שלפחות בשלב זה יובל נעים פגע בינגו בהבאתו. אם נזלוג לעבר עקב האכילס של הקבוצה, הרי מדובר ללא ספק במגן השמאלי עוז ראלי ובחלוץ ג'וסיפ איבנצ'יץ' שנראו רחוקים מלהציג יכולת סבירה.

נתחיל עם הראשון: עוז ראלי עבר ארבע קבוצות ישראליות עד שהגיע הקיץ להפועל אשקלון. הוא החל את דרכו בקבוצת האם שלו בני יהודה כקשר, אך במהרה הוסת לעמדת המגן. תחילה הוא נוסה כמגן שמאלי, אך בשל העובדה שרגל ימין היא החזקה שלו, הבינו מהר מאוד בשכונה כי התפקיד הטבעי שלו הוא מגן ימני. כך היה גם בקבוצות הבאות שלו: מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ועירוני קריית שמונה לא טעו ותפקדו אותו באגף הימני.

יובל נעים, שהחליט לצרף את אלעד גבאי במשבצת המגן הימני, ייעד לראלי את תפקיד המגן השמאלי, ששם כאמור הוא מתמצא הרבה פחות, ובו הוא מתקשה לבוא לידי ביטוי. רבים מאוהדי הפועל אשקלון טעמו מכך כבר במשחק הליגה האחרון, כאשר ראלי הציג מופע אימים מבחינתו וחווה משחק שירצה למחוק מהרזומה. הוא היה נראה מסורבל, אבוד, הפגין יכולת חלשה במיוחד והתקשה לסייע לקבוצה הגנתית והתקפית. הקהל זיהה מיד את חולשתו של השחקן והגיב בשריקות בוז וגידופים לעברו במהלך המשחק וגם בסיומו. בכך למעשה נחצה קו אדום, ונרשמה עליית מדרגה בכל הקשור לביקורתיות שהקהל מרשה לעצמו להפגין כלפי שחקן שלובש את החולצה הכחולה בפעם השנייה בלבד.

יובל נעים שגה וככל הנראה ימשיך לטעות כאשר ימשיך להציב את ראלי בעמדת המגן השמאלי, אך נציין שגם ראלי עצמו לא נקי מאשמה, והוא מצדו היה צריך מלכתחילה להביע התנגדות ולא לשמש בתפקיד זר לו. לאחר שהחליף אותו במהלך המחצית השנייה, נעים הגן על השחקן בעמדת הראיונות בסיום וביקר את הקהל על ההתנהגות הבלתי הולמת, עם זאת גם הוא יסכים שכדי להפיק מהמגן יכולת טובה עליו להעניק לו את הכלים לכך.

איבנצ'יץ' לא סוחב

באשר לחלוץ איבנצ'יץ', הדברים אפילו מסובכים יותר. רבים יעידו על ירידה דרסטית ביכולתו של השחקן, שמאז אותו כרטיס אדום שספג בכפר סבא בעונה שעברה לא חזר להיות אותו חלוץ שממנו התלהבנו אשתקד. שפת הגוף של יו-יו, כפי שהוא מכונה בקבוצה, משדרת עייפות ואפילו חוסר רצון וחשק לשחק בהפועל אשקלון. העובדה שהוא לא ערך הכנה טובה לקראת העונה, בטענה לפציעה, נמצאת כעת בעוכריו ומשתקפת היטב על כר הדשא. מקורב להנהלה סיפר על כך ל"כאן דרום": "כמו שיובל אמר, איבנצ'יץ' צריך להיות הכוכב של הקבוצה, אבל הוא לא בכושר, נגמר לו האוויר מהר מדי, מחצית שנייה הוא כבר לא סוחב".

לא מצליח לחזור לעצמו. איבנצ'יץ. צילום: אורי קריספין

עוד נודע ל"כאן דרום" כי השחקן לא מרוצה משיטת המשחק של המאמן, ויתרה מכך, בסביבתו אומרים כי השחקן חש שלא בנוח בשל סעיף שהוכנס לו לחוזה, ככל הנראה ללא ידיעתו, ולפיו לאשקלון קיימת אופציה להארכת חוזהו בעונה נוספת, אופציה שאכן מומשה. כך או כך, עושה רושם שאם איבנצ'יץ' ימשיך להפגין חולשה, גם כלפיו הקהל יאבד את הסבלנות.

בתוך כך בהפועל אשקלון מודעים לעובדה כי עליהם להתחזק במהרה לפני שחלון ההעברות ייסגר בשבוע הבא. יובל נעים מחפש חלוץ שיוסיף מחץ לחלק ההתקפי, אך החיזוק עד כה ממאן להגיע. בשעה ששרון גורמזנו ושי חדד עברו בבקרה רק ביום חמישי סמוך למשחק, הרי לא ניתן לומר בוודאות ששחקנים שיגיעו יעמדו מידית לרשותו של נעים, שלא מרוצה מהעובדה שלהנהלה לוקח זמן להעביר שחקנים בבקרה. הקבוצה תצא השבוע לפגרת נבחרות ותתארח במחזור השלישי באצטדיון טרנר אצל הפועל באר שבע במשחק קשה במיוחד שמועדו טרם פורסם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר