מוטי איוניר. צילום: דוברות הפועל אשקלון
מוטי איוניר. צילום: דוברות הפועל אשקלון

איוניר: “לא יכול להבטיח שנישאר בליגה”

לקראת חזרת משחקי העונה, חוזר מאמן הפועל אשקלון, מוטי איוניר, עם מעט אופטימיות בקנה, ומקווה שעומס המשחקים לא יכריע את השחקנים. הוא גם לא מאמין שהשחקנים יקפידו על הנחיות משרד הבריאות ואפילו מתבדח שהוא מוכן לספוג קנס על חיבוק אחרי גול

פורסם בתאריך: 28.5.20 12:59

     

לאחר פגרת קורונה ארוכה, הליגה הלאומית חוזרת ביום שני הקרוב למרתון של שני משחקים בשבוע. העומס על השחקנים צפוי להיות יוצא דופן, ואם זה לא מספיק, להפועל אשקלון מצפה הקרב נגד הירידה. החניכים של מוטי איוניר יצטרכו לעשות את הבלתי יאומן ולהישאר בליגה. את ההכנות לחזרה לליגה אשקלון התחילה במשחק הכנה מול הפועל תל אביב, אך לא נראו טוב והובסו בתוצאה 3-0. כעת הקבוצה ממשיכה בהכנות לקראת משחק הפתיחה הקשה שיערך ביום שני הקרוב, משחק חוץ באצטדיון הברפלד מול הפועל ראשל”צ, שנלחמת על עלייה לליגת העל.

בשיחה עם “כאן דרום”, הסביר המאמן איך משחקים כדורגל בימי הקורונה, על כושר השחקנים והעריך את סיכויי הקבוצה להישאר בליגה.

מוטי, אחרי זמן רב הכדורגל סוף סוף חוזר. איך ההרגשה? עד כמה התגעגעת לכדורגל?
“כמובן שהתגעגעתי. הכדורגל זה העבודה שלנו, אנחנו חיים סביב זה. התנתקנו כתוצאה ממה שנפל על כולנו, שמחנו לחזור וכרגע אנחנו מקווים שהכל יעבור בשלום, הבריאות של כולם מעל הכל ואנחנו באמת בתקווה שהכל מאחורינו וכמובן שנמשיך להיזהר איפה שצריך להיזהר, הגיע הזמן לחזור”.

היו חילוקי דעות רבים האם כדאי להחזיר את הליגות או לא. האם היית בעד או נגד להחזיר את הליגה?
“אני חושב שצריך לעשות מה שנכון והגיוני. ניסו להחזיר את הכדורגל ברגע הראשון שאפשר, כי אם היו מנסים להחזיר את הכדורגל עוד חודש זה כבר היה חסר טעם. למרות הכל, כולם ניסו שבכל זאת להשלים את העונה. זה לא יהיה כל כך פשוט וטבעי אחרי חודשיים של פגרה לחזור לחודש אחד בו צריך לשחק פעמיים בשבוע. בנוסף, לחלק מהקבוצות כבר אין עניין בליגה, אנחנו מהקבוצות הבודדות בליגת העל והלאומית שנותרו עם משימה ומתח עד סוף העונה.

אימון הפועל אשקלון בקורונה. צילום: דוברות הפועל אשקלון

אימון הפועל אשקלון בקורונה. צילום: דוברות הפועל אשקלון

“אין לנו משימה קלה אלא קשה, אך כמו תמיד אנחנו צריכים לנסות לעשות מה שאפשר. אנחנו חוזרים לליגה לשני משחקי השלמה לפני פתיחת הפליאוף ועם כל הקשיים שהיו לנו העונה, אנחנו חוזרים לשני משחקם קשים דווקא מול קבוצות שיש להן עניין בליגה, הפועל ראשל”צ ובני סכנין שנלחמות על עליית ליגה, אז ככה שאנחנו חוזרים ישר לקרבות הכי קשים שיש. אך כמו שאמרתי קודם, כל עוד יש לנו סיכוי תיאורטי להישאר בליגה אנחנו מחויבים לעשות את המיטב כדי לעשות זאת”.

האם החזרה למגרשים מביאה עמה גם חששות מבחינתך?
“לא. אם המצב היה אחר והייתי חושב שמסוכן פה, אולי הייתי חושש ולא מסכים לחזור. אני חושב שהמצב במדינה כרגע הוא טוב מבחינת קצב ההדבקה וכל מה שקשור לקורונה. המצב מאוד נשלט בארץ. בנוסף, אני לא מסתובב במקומות שאני לא צריך להיות בהם. האמת שאני נוסע רק מהבית לאימון ובחזרה, זה הדבר הנכון לעשות כרגע. עדיף פחות להסתובב למרות שהמצב הוא די בסדר, אני לא לוקח סיכונים, הולך עם מסיכה תמיד ובמקומות מסוימים שאני יודע שאני הולך לגעת בדברים אז גם עם כפפות. אני באמת חושב שבסך הכל המצב בישראל בסדר גמור, מי ששומר ונזהר ומקפיד על הכללים יכול לעבור את זה בשלום”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מה דעתך על זה שהשחקנים הוכרחו להיכנס לבידוד מוחלט עד לסיום הליגה, לתקופה של כמעט חודשיים? כמה השחקנים בליגה התלוננו כי הם מרגישים כמו בובות.
“אתה באמת חושב שהשחקנים בליגת העל והליגה הלאומית ישמרו על בידוד? אתה יודע כמה דברים מחייבים ולא קורים בישראל? יש פה בעיה של חוסר אחידות. אנחנו קבוצה עם שישה שחקנים חיילים שהולכים לבסיס, זה כל מיני דברים קטנים שאי אפשר לשלוט בהם. במסגרת שלנו כשהשחקנים באים לאימון, הם מגיעים עם מסיכה ומודדים להם חום ומידת חמצן בגוף. אנחנו מקפידים על הנחיות משרד הבריאות לגבי מקלחות ועל שמירת מרחקים. אך ברגע ששחקן נכנס לאוטו ונוסע הביתה אי אפשר לשלוט על אף אחד. אנחנו לא יכולים לדעת מה השחקנים עושים שהם הולכים הביתה, מההכרה שלי, זה בחורים צעירים וקשה לי להאמין שהם באמת מקפידים”.

מה היית עושה אם היו מאלצים אותך להתבודד?
“לא צריך לאלץ אותי, אני גם ככה מתבודד”.

איך לדעתך העובדה שהמשחקים יתקיימו ללא קהל תשפיע?
“לצערי הרב באשקלון אנחנו לא קבוצה שהושפעה העונה כל כך מהקהל. אני מבין שהקהל מאוכזב מהקבוצה ולא כל כך בא למשחקים העונה כך שאנחנו לא קבוצה שאמורה להיות מושפעת מזה. בליגת העל זה שונה כי יש הרבה משחקים עם אווירה מדהימה ואצטדיונים מלאים. בלאומית אין להרבה קבוצות קהל גדול, בעיקר לקבוצות המגזר ולהפועל קטמון”.

גם להפועל אשקלון עד לא מזמן היה קהל.
“בגלל הירידה לליגה הלאומית והתוצאות שלנו העונה הקהל ברח. הרגשנו חוסר קהל לאורך כל העונה אז זה לא משהו שאנחנו אומרים להיות מושפעים ממנו יותר מדי, אך תמיד כיף יותר שיש קהל באצטדיון. נקווה שיחזירו את הקהל עוד העונה, יש דיונים על כך ומקווה שזה יצא לפועל”.

עד כמה הכושר של השחקנים נפגע במהלך הפגרה?
“כמובן שלוקח זמן להחזיר אותם לעניינים כמו שצריך. אני מאמין שעד משחק הליגה הראשון מול הפועל ראשל”צ השחקנים יהיו מוכנים לפחות ב-90 אחוז, וימשיכו תוך כדי תנועה עד ההגעה ל-100 אחוז. זו פגרה שונה מפגרת הקיץ, אמנם יותר ארוכה אך הליגה נעצרה באמצע מרץ אז השחקנים לא חוזרים מותשים, ולא חוזרים ישר למזג האוויר החם וקשה של אוגוסט כמו שקורה שחוזרים מפגרת הקיץ. המשחקים יהיו ב-8 בערב כדי למנוע עומס חום בשישי בצהריים אז אני מעריך שהחזרה תהיה נוחה יותר לשחקנים מאשר כמו שחוזרים בקיץ.

אימון הפועל אשקלון בקורונה. צילום: דוברות הפועל אשקלון

אימון הפועל אשקלון בקורונה. צילום: דוברות הפועל אשקלון

“חודשיים בלי אימונים זה משהו שבהחלט הוציא אותם מהכושר והקצב שלהם, אבל אנחנו עובדים כדי להחזיר את זה, זה עדיין לא 100 אחוז אבל תוך כדי תנועה נגיע לכושר טוב. נקווה שעומס המשחקים לא יגרור פציעות. בגלל שאנחנו חוזרים מ-0 לא ל-100, אלא ל-200 כי זה שני משחקים בשבוע, אז אין הרבה זמן התאוששות בין המשחקים. נצטרך לחלק את הכוחות, יש לנו סגל די רחב. יש לנו שני שחקנים חשובים שלא מוכנים עדיין, איתי טאקו שעבר ניתוח במהלך תקופת הקורונה, והזר הברזילאי שלנו ז’וליו סזאר שהגיע לארץ לפני שבוע, כרגע הוא בבידוד של שבועיים ואמור לצאת רק יום-יומיים לפני המשחק. אסור לו להתאמן איתנו כרגע, אך כרגע השחקנים הזרים שנמצאו בבידוד קיבלו אישור לצאת לאימונים, אך לא ביחד עם הקבוצה, הוא מגיע להתאמן במתחם האימונים בשעה אחרת משלנו. ז’וליו הוא בחור עם כושר גופני מאוד גבוה אז אני מאמין שהוא יחזור מהר לעניינים. אני בטוח שיהיה עומס ופציעות, צריך לחלק את העומס ולקוות שנמנע כמה שיותר מפציעות”.

עם היד על הלב, אתם מבואסים שהליגה חוזרת? אם הליגה הייתה מושעית אז ככל הנראה היורדות היו מוקפאות והייתם נשארים בליגה.
“זה לא עניין של שמחים או לא. בספורט צריך להתנהג בספורטיביות וללכת בדרך נכונה וישרה. אך אם היינו מרוויחים מהפסקת הליגה ברור שלא היינו מגישים תלונה, בטח שהיינו שמחים אם היינו מרוויחים מזה, אבל זה לא קרה ואין לנו מה להתלונן על זה. נצטרך לעשות את העבודה על המגרש ולהוכיח אם המקום שלנו בליגה הלאומית או לא. עברנו עונה לא קלה, שהתחילה עם מינוס 9 נקודות, התחלנו עם סגל אלמוני, הפסדנו הרבה משחקים שלא היינו צריכים, לפעמים באשמתנו ולפעמים באשמת החלטות שיפוט. ועדיין אחרי כל מה שעברנו אנחנו עדיין לא נמצאים במצב אבוד, זה לא יהיה פשוט וקל ואנחנו לא תלויים בעצמנו אבל אנחנו רואים סיכוי וכל עוד יש סיכוי נעשה הכל כדי לעמוד במשימה ולהישאר בליגה”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הפועל אשקלון תישאר בליגה?
“אנחנו קבוצה שתצטרך לעבוד מאוד מאוד קשה כדי לשרוד. אנחנו לא תלויים רק בעצמנו, אני מקווה שהתנהלות הקבוצות האחרות תהיה ספורטיבית, הליגה הלאומית זו ליגה שלא תמיד קורים בה דברים שאני אוהב. אני מקווה שנעשה מה שאנחנו צריכים, ושהכל מסביב יהיה ספורטיבי. נעשה הכל כדי לנסות להצליח להישאר בליגה, אך אני לא יכול להבטיח שנצליח”.

במשחק ההכנה הראשון שלכם מול הפועל תל אביב הובסתם בתוצאה 3-0. איך אתה מסכם את המשחק?
“אני לא אוהב להפסיד, לא משנה מול איזו קבוצה ולא משנה באיזה ליגה היא משחקת, לא לקבוצה מהבונדסליגה ולא לקבוצה מליגה ג’. אבל בסך הכל שיחקנו נגד קבוצה טובה יותר מאיתנו, שהתחילה להתאמן ולהיכנס לעניינים עשרה ימים לפנינו, אנחנו עדיין חלודים ועוד לא מפיק טובים. במשחקי אימון כאלה מה שחשוב זה לחלק דקות בין השחקנים והחזרה לכושר ופחות התוצאות. אבל יחד עם זאת אני רוצה שנעמוד טוב טקטית, נעמוד נכון וניתן קרב נגד כל קבוצה. נגד הפועל תל אביב הפסדנו ולא אהבתי את הדרך בה שיחקנו כי חשבתי שהיינו צריכים לעשות להם חיים קשים יותר, מקווה שבהמשך ניראה קבוצה יותר מלוכדת וחזקה”.

מה אתה חושב על השינוי שנעשה בכדורגל העולמי בעקבות אובדן הכושר של השחקנים ועומס המשחקים הצפוי, שכעת ניתן לבצע 5 חילופים במשחק?
“זה טוב, זה יעזור להכביד מהעומס”.

איווניר מסיים את השיחה עם סיפור משעשע מחדר ההלבשה: “בגלל שאוסרים להתחבק אחרי גולים, הבדיחה אצלנו בחדר ההלבשה היא שאנחנו מוכנים להתחבק אחרי שער ולחטוף קנס. רק שנבקיע, רק שתהיה סיבה לקנוס אותנו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר