יחזור לככב באשקלון? דודו שמריז (צילום: גלעד חזון)

דודו שמריז: “הקבוצה נלחמת על חייה”

אחרי התבוסה של אליצור איתו בהרצליה הגארד האשקלוני דודו שמריז מדבר על החשש מירידת ליגה. “אם לא נתעורר, אז כן נידרדר למקומות האלה”, הוא אומר

פורסם בתאריך: 6.3.20 11:59

     

אליצור איתו אשקלון יצאה למשחק חוץ מול מוליכת הטבלה החזקה בני הרצליה. ברבע הראשון הרצליה ניצחה בתוצאה 21:16, וברבע השני ניצחה בתוצאה זהה, מה שהעניק לה יתרון דו ספרתי של 10 נקודות הפרש במחצית.

ברבע השלישי אשקלון התפרקה לגמרי, והתוצאה בסיומו הייתה 64:46 למארחים. לבסוף המשחק הסתיים בתוצאה 82:62 לטובת מוליכת הטבלה בני הרצליה. מי שכיכבו בשורות המארחת הם דווקא שחקניה הישראלים: אור לאומי, שקלע 19 נקודות, והרכש החדש אלישי כדיר, שרשם במשחק הבכורה שלו דאבל-דאבל של 13 נקודות ו-10 ריבאונדים. בצד הדרומי, למרות משחק אדיר של הגארד פול דילייני שקלע 28 נקודות, אשקלון הובסה.

דודו שמריז. צילום: פבל

בעקבות ההפסד האשקלונים המשיכו להסתבך ונחלו הפסד שלישי ברציפות שהוריד אותם למאזן 13:8, כשהמאמן החדש מתן חרוש עדיין ללא ניצחון על הקווים. בקצב הנוכחי החלומות על הפלייאוף העליון בדרך להיגמר, ואליצור איתו אשקלון תתמקד במלחמה כנגד ירידת ליגה. בחמישי (12.3) תארח אשקלון את הוד השרון למשחק חשוב, שבו ניצחון זה דבר הכרחי עבור הקבוצה. הפסד נוסף עלול לסבך כהוגן את הקבוצה של מתן חרוש במאבקי הירידה.

לאחר המשחק אחד מעמודי התווך של הקבוצה, הגארד האשקלוני דודו שמריז התפנה לריאיון בלעדי עבור “כאן דרום”, שבו הוא מספר מה לדעתו לא עבד במשחק, חושב איך לצאת מהמשבר הפוקד את הקבוצה, חושש ממלחמות כנגד הירידה ומספק הצהרה ברורה לגבי הישארותו במועדון.

דודו שמריז. צילום: פבל

דודו, איך אתה מסכם את המשחק מול בני הרצליה?
“שיחקנו מול קבוצה הכי טובה בליגה, הם הגיעו למשחק כשהם נמצאים בכושר טוב ואנחנו במגמה שלילית, וזה היה ניכר מהשנייה הראשונה. אנחנו מתקשים לאחרונה בהתקפה ונתקענו היום רק על 62 נקודות. באופן כללי, אין כאלה פערי רמות גדולים בין הקבוצות, אבל המומנטום של הקבוצה שלהם לעומת של הקבוצה שלנו והיכולת הרעה שהצגנו היום באו לידי ביטוי בתוצאה”.

מה לדעתך עשיתם לא נכון?
“עשינו הרבה דברים לא טוב. אני חושב שנפלנו גם באנרגיות, היינו צריכים לבוא חזק יותר, לא עשינו את זה, והם ניצחו אותנו גם בזה. תוסיף את זה למומנטום הרע שלנו וזאת התוצאה. אסור לשכוח שרק לאחרונה החלפנו מאמן ואנחנו עדיין עובדים על להכניס שיטה חדשה. בנוסף, אלון ספיר, שהוא שחקן חשוב שלנו, עזב את הקבוצה. אנחנו לא מצליחים לייצר יציבות וזה פוגע בנו”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מה עושים כדי להשתפר במשחק הבא?
“המשחק הבא מול הוד השרון ייערך רק בחמישי בגלל פורים, אז יהיה לנו הרבה זמן להתכונן אליו. נגיע לאימון, נתאמן קשה ונבוא מוכנים, זה משחק שאנחנו חייבים לנצח אותו. נבוא עם האנרגיות הנכונות, ואני מאמין שנעשה זאת. אנחנו מנסים לעבוד על קבלת החלטות במאני טיים. אמנם זה עוד לא בא לידי ביטוי, אבל אני מקווה ומאמין שזה יקרה בקרוב”.

האם אתה עדיין מאמין ביכולת שלכם להעפיל לפלייאוף?
“כרגע לדבר על הפלייאוף זה רחוק מדי. אנחנו צריכים קודם להתמקד בלברוח מהתחתית ולהישאר בליגה. צריך לחשוב על לנצח כמה שיותר משחקים עד לעונה הסדירה”.

האם יש חשש מירידת ליגה?
“כן. המצב בטבלה לא מעודד, ואם לא נתעורר, אז כן נידרדר למקומות האלה. קבוצות התחתית מנצחות בלי סוף, צמצמו את הפער מאיתנו, וגם אם התחלנו בצורה טובה את העונה והיינו למעלה, כרגע הכול מתחיל מחדש, ואנחנו חייבים להתחיל לנצח משחקים ולברוח מהתחתית”.

איך האווירה בקבוצה עם המאמן החדש מתן חרוש?
“ברור שהשינוי בעמדת המאמן מחליף את האנרגיות בקבוצה, והזעזוע עושה את שלו, אבל הבעיות של הקבוצה לא נעלמו כי החלפנו מאמן. גם המאמן החדש מבין שיש בקבוצה בעיות שצריך לפתור, ביניהן משחק ההגנה, ולאחרונה אנחנו תקועים גם במשחק ההתקפה. בעיה נוספת היא הבעיה המנטלית. אחרי שאתה מפסיד כל כך הרבה משחקים הביטחון נפגע וקשה יותר לעשות פעולות פשוטות”.

מאמנה החדש של אליצור איתו אשקלון, מתן חרוש. צילום: אליצור איתו אשקלון

מה התכניות שלך לעתיד?
“אני נשאר באליצור איתו אשקלון כל עוד ירצו אותי”.

שמריז ביקש לסיים את השיחה עם מסר לאוהדים: “מכאן אני פונה לאוהדים שלנו: חשוב שיחזרו לעודד כי הקבוצה נלחמת על חייה, ואנחנו צריכים אותם לצידנו בכל הכוח”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר