מוטי איוניר. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון
מוטי איוניר. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

מוטי איוניר מאמין שעם סבלנות הפועל אשקלון תחזור לליגת על | ריאיון

חודש לא פשוט עבר על מאמן הפועל אשקלון מוטי איוניר. רצף של הפסדים פגע במורל שגם ככה לא בשמיים, אבל הוא אופטימי ויודע שעם עבודה קשה הקבוצה תישאר בליגה, ואם זה ימשיך כך לעונה הבאה, אז אפילו יותר מזה. “אפשר לבנות אותה בסבלנות ולהחזיר אותה לליגת העל”, הוא אומר

פורסם בתאריך: 27.11.19 19:22

     

הניצחון האחרון של הפועל אשקלון על הפועל עכו שחרר הרבה לחץ במועדון. הקבוצה, שנמצאת תחת מפרק, ספרה ארבעה הפסדים רצופים במסגרת הליגה, והניצחון בפנדלים על מכבי יבנה מתחתית ליגה א’ במסגרת הגביע לא הוסיף לביטחון של הקבוצה.

למרות זאת, הקבוצה תחזור בשבוע הבא למפגש מול נוף הגליל כשהיא עדיין עמוק במאבקי התחתית וצפויה להילחם על מקומה בליגה עד סוף העונה. חשוב לציין כי העובדה שהיא נכנסה להליך פירוק ופתחה את העונה במינוס 9 נקודות מרחפת תמיד סביב המועדון.

אוהדי הפועל אשקלון. מחוייבים להצלחת המועדון. צילום: אורי קריספין

"אם זה תלוי בי, המקללים לא נכנסים למגרש". צילום: אורי קריספין

נושמים קצת אוויר

“היינו עם הלשון בחוץ, ועכשיו אנחנו יכולים לנשום קצת אוויר אחרי שעברנו תקופה לא הכי קלה”, סיפר המאמן מוטי איוניר בריאיון מיוחד ל”כאן דרום”, “אנחנו יכולים לנצל את הפגרה הזאת ולחזור בסגל 95% בריא כדי שהשחקנים יתאוששו מפציעות. היינו צריכים גם את הניצחון על עכו וגם את הפגרה עצמה”.

איך אתה מסכם את החלק הראשון של העונה עד עכשיו?
“אנחנו כל הזמן סביב העובדה שאנחנו התחלנו במינוס 9 נקודות. אם לא היה את זה, בוודאי שלא הייתי יכול להגיד שאני לא מרוצה כי היינו יכולים להיות במקום חמישי-שישי עם קבוצה שלא עשתה הכנה מספיק טובה, לא עשתה מחנה אימונים ולא עשתה משחקי אימון, ובנינו את הקבוצה טלאי על טלאי במהירות, וזה לא היה פשוט. יש לנו הרבה צעירים ושחקני בית שבעבר לא שיחקו ומקבלים הזדמנות, ככה שאנחנו מצליחים להוציא מהסגל שלנו דברים טובים”.

שחקני הפועל אשקלון באימון הפתיחה

בתחילת השבוע נדחה הערעור שהוגש להתאחדות לכדורגל במטרה להחזיר את הנקודות שהופחתו לקבוצה, אבל איוניר לא מתרגש. “חוץ ממני ואולי עוד מישהו אף אחד בכלל לא ידע שאשקלון הגישה ערעור וניסתה להחזיר את הנקודות”, סיפר המאמן, “כך שזה בטח לא משהו שהשפיע על השחקנים, כי הם לא היו מודעים לזה. אם היו מחזירים לנו אפילו נקודה אחת, אז זה היה בונוס בשבילנו, כך שלא חשבנו שמשהו כזה יכול לקרות”.

איך משפיעה עליכם העובדה שאתם נמצאים תחת מפרק?
“הקבוצה מתנהלת רגיל, ויש צוות מאחורינו ויש צוות אימון. אנחנו מנותקים מהדברים האלה. אלה לא דברים שקשורים אלינו ולא לשחקנים. מעבר לזה שהתקציב לא היה גבוה מלכתחילה, וידענו את זה, אשקלון מתנהלת כמו כל קבוצה רגילה. אנחנו אמנם לא יכולים לעשות בפגרה מחנה אימונים בגלל התקציב, אבל מעבר לזה יש באשקלון תנאים טובים, מגרשים טובים, מגרשי אימון טובים, ואין לנו שום בעיה”.

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

אז תצליח לחזק את הקבוצה בחלון העברות הקרוב?
“אנחנו מתחילים לבדוק כמה דברים ואנחנו מכירים את נקודות התורפה שלנו ומה צריכים לחזק. אנחנו יודעים שנהיה במאבק ההישרדות בליגה עד סוף העונה. במקומות שנצטרך לעשות חיזוקים או שינויים אנחנו נעשה זאת. אנחנו מאחורי הקלעים עובדים על כמה דברים, וגם יש שחקן או שניים שהגיעו להתרשמות, ואנחנו נפעל בנושא”.

יהיה לכם כסף לחיזוק?
“מנסים לגייס כסף כדי להביא שחקן אחד לפחות, אבל בדרך כלל משהו בא על חשבון משהו. אם שחקן או שניים לא עמדו בציפיות ואכזבו, אז יכול להיות שנצטרך לשחרר שחקן-שניים ובמקומם להביא אחרים”.

מקצה שיפורים

מעבר לקידום השחקנים הצעירים ושחקני הבית של הקבוצה במשחקי הליגה, במועדון קיימת חוסר שביעות רצון מהשחקנים הוותיקים והמנוסים שהיו אמורים להוביל אותה קדימה. “אנחנו לא באים בטענות לשחקנים צעירים ולא באים בטענות לשחקני הבית, שהם חסרי ניסיון”, אמר איוניר, “החודש הזה של ההפסדים שם לנו מראה על כמה נקודות תורפה שיש לנו וצריך לתקן אותן”.

תצליחו לעשות זאת?
“עד היציאה לפגרה או לחלון העברות הבא יש עוד ארבעה-חמישה משחקים, ואם נראה שבמהלך המשחקים האלה הכול טוב וחזרנו לשחק כמו ששיחקנו בתחילת העונה, אז לא נעשה שום שינוי. אבל אם נראה שזה לא טוב, אז נעשה שינוי לא גדול, אבל קוסמטי כדי לשפץ”.

מוטי איוניר עם גלאם והמפרק. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

מוטי איוניר עם גלאם והמפרק. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

אם לא הייתם פותחים את העונה עם מינוס 9 נקודות, הייתם במאבקי הצמרת?
“לא היינו מועמדים לעלייה, ואני גם לא יכול להגיד שהיינו מצליחים להשתחל לפליאוף העליון, אבל בוודאי שסיכויי ההישארות שלנו היו יותר טובים מאשר עכשיו”.

לא מתרגש מהקללות

במשחקים מסוימים ספג גם המאמן קריאות מחלק קטן מהקהל לסיים את תפקידו ולהתפטר, אך איוניר לא מתרגש מכך. “אני שומע ולא מתייחס ובטח שלא מגיב”, אמר המאמן.

מוטי איוניר. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

מוטי איוניר. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

עברה בך מחשבה להניח את המפתחות?
“לא היה דבר כזה ולא היה מצב כזה. לאשקלון אין כמות גדולה מאוד של אוהדים, ומתוך המעט שמגיעים כל המקללים הם שלושה-ארבעה. בתור מאמן שיציעים שלמים של 2,000 ו-5,000 איש קיללו אותי וקראו לי להתפטר, אז אני בטח שלא מתרגש משלושה או ארבעה, שמתוכם זה שני ילדים. אם זה היה תלוי בי, הם גם לא היו נכנסים למגרש, אבל זה לא תלוי בי, אז אין מה לעשות”.

עד כמה הביקורות על כך שאתה גם פרשן וגם מאמן משפיעות עליך?
“אני לא מגיב, וזה לא מעניין אותי. אני לא נותן עצות לאף אחד, גם לא לאלה שכותבים את מה שהם כותבים. כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה. מי נתן להם את הזכות להגיד דברים? מי הם שיגידו עליי?”

שחקני הפועל אשקלון באימון הפתיחה

שחקני הפועל אשקלון באימון הפתיחה

אז זה לא משפיע.
“מי קבע שהם יקבעו אם אני פרשן או מאמן? כל אחד שיתעסק בעניינים שלו, ומי שיש לו ביקורת עליי שיכתוב אותה. יכול להיות שזה יעשה אותו מפורסם אם הוא יכתוב עליי משהו, וזה יעשה לו טוב, אז שייהנו מזה”.

האם זה עוזר לך ליישם בקבוצות שלך מהלכים שאתה רואה במשחקים שאתה מפרשן?
“כשאתה מפרשן משחקים זה אומר שאתה כל הזמן רואה כדורגל, שאתה מעורב בכדורגל ואתה רואה דברים חדשים לפעמים. אני פרשן לא מלפני יומיים, אני פרשן משנת 1995, וזה יוצא 24 שנה, אז לעשות שני מונדיאלים, שני יורו, ליגת האלופות, ליגה אירופית, ליגה ישראלית, נבחרת ישראל, ליגה איטלקית, אנגלית, ספרדית, צרפתית. כל מה שאתה עושה אתה לומד קצת כדורגל”.

מוטי איוניר. צילום: שרון בוקוב

ישמח להמשיך

אף על פי שהוא הגיע בתחילת העונה, מוטי איוניר ישמח להחזיר את אשקלון לימים היפים שלה, וזה לליגת העל בעתיד, אבל בהתחשב בעובדה שהקבוצה נמצאת תחת מפרק ובחוסר ודאות לא ברור מה יוליד יום.
“הקבוצה היא תחת מפרק ונמצאת למכירה”, מדגיש איוניר, “יכול לבוא רוכש, להביא את הצוות שלו ואת האנשים שלו, ככה שזה לא תלוי בי. זה לא שהחתימו אותי לשלוש שנים ואני באשקלון. החתימו אותי עד סוף העונה, ובמהלך העונה הזאת יכול להיות שאפילו עוד חודש יכול להיות שהקבוצה תימכר ויגידו תודה רבה לכולם”.

אז מה השאיפות שלך?
“השאיפות שלי הן לסיים את העונה באשקלון ולהישאר בליגה. אין לי שום בעיה גם להמשיך באשקלון מעבר לעונה הזאת. אני רוצה לחזור עם אשקלון לאן שהייתי. אפשר לבנות בסבלנות ובדרך ולהחזיר אותה לליגת העל. גם עכשיו, בתנאים שהתחלנו את העונה ונמצאים בהם, ההבדלים ברמות הם לא כאלה גדולים, מעבר למכבי פתח תקווה, שמבחינת הסגל שלה הוא סגל של ליגת העל, כל שאר הליגה הזאת היא ליגה שוויונית. אתה צריך לבוא מוכן להיות נחוש ולהצליח בכל משחק”.

מוטי איוניר. צילום ניר קידר


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאשקלון יש פוטנציאל לחזור לליגת העל?
“בוודאי. אשקלון זו לא עיירה קטנה אלא עיר גדולה. למועדון יש פוטנציאל. יש הרבה דברים שצריך לשפר, גם במחלקת הנוער וגם בבוגרים, אבל אם תהיה סבלנות ואם תהיה דרך, אז אשקלון זה מקום שיכול להתפתח לדברים טובים. יש פה אצטדיון טוב ועיר שהאנשים בה אוהבים כדורגל, ואם יהיו הצלחות וקבוצה שתתחיל קצת לרוץ, אז הם יבואו. עובדה שהתחלנו את העונה עם מעט אוהדים, ואחרי התקופה הטובה התחילו להגיע אוהדים”.

איך אתה רואה את המשך העונה?
“אנחנו הולכים לעוד חצי עונה שתהיה יותר קשה מתחילת העונה, אבל אנחנו מנוסים ויודעים מה צריך ונקווה שנצליח לייצב את הקבוצה למטרה שלה, שהיא להישאר בליגה. אנחנו לא משלים את עצמנו שאנחנו נטייל בהמשך. אנחנו עובדים על הדברים שצריך לשפר כדי שנגיע לחצי השני שנשאר עכשיו ונעמוד בציפיות ובמטרות שלנו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר