הפועל אשקלון: צילום: ניר קידר

שפל ניהולי: הפועל אשקלון החליטה להחרים את כתבי 'כאן דרום'

העבודה העיתונאית של כתבי כאן דרום הביאה את הנהלת הקבוצה להחרים את כתבי העיתון. הצעד הלא חכם של הקבוצה גרם לרבים באשקלון להרים גבה ולתהות שוב: עד לאן יכולה הנהלת הקבוצה לרדת

פורסם בתאריך: 10.8.17 20:57

     

הנהלת מועדון הכדורגל הפועל אשקלון החליטה להחרים את כתבי הספורט של עיתון "כאן דרום" ובכך לנסות ולפגוע בכם, עשרות אלפי הקוראים. ההנהלה חושבת שאסור לכם לדעת את האמת על הקבוצה, אבל אנחנו נמשיך לעשות את עבודתנו נאמנה עבורכם ורק עבורכם. בעקבות התנהלות זו יצאנו לברר מה חושבים על המהלך הזה אנשי מקצוע ופרשנים מקומיים. התשובות לא הפתיעו אותנו

 

דוד סעדון

"המועדון צריך להתעסק בלהביא תוצאות"

דוד סעדון, דובר ומנכ"ל עבר בהפועל אשקלון
אני רואה בחומרה רבה שגוף ציבורי, שממומן על ידי הרשות המקומית באופן מלא, מונע כתיבת חוות דעת כאלו ואחרות, אם זה ברשתות החברתיות ואם זה במקומונים השונים. אני חושב שהקבוצה והקברניטים שלה טעו בהחלטה, כיוון שברגע שהם מפסיקים לשתף פעולה הם לא מונעים את הביקורת, שקרוב לוודאי תמשיך לצוף. המועדון צריך להתעסק בלהביא תוצאות בניהול, ורק כך זה יבוא לידי ביטוי בכתבות. אני לא מאמין שעיתונאי תוקף מערכת שמתנהלת בצורה ראויה וטובה. חבל לי שהנהלת הפועל אשקלון, שאת חלקה אני מכיר, מצאה לנכון להפסיק את כלל ההתקשרות עם אחד העיתונים המובילים והאיכותיים בעיר שלנו.

 

פרוספר וקנין

"זה דבר הזוי"

פרוספר וקנין, יושב ראש עבר הפועל אשקלון
אני חושב שזה דבר לא הוגן בעליל. לא דרך ראויה ולא דמוקרטית. גם אם הביקורת לא נראית לקבוצה, הם צריכים לקבל אותה. לבוא ולפסול עיתון – זו לא דרך. גם אם יש למועדון טענות, זו זכותו, אבל לשלול מעיתונות מקומית לתקשר עם הקבוצה – זה אפילו דבר הזוי. היו לי לא מעט ויכוחים בעבר עם עיתונאים, אבל אף פעם לא נתתי הוראה לעשות דבר כזה. מה גם שזו לא קבוצה פרטית, אלא ציבורית, שממומנת על ידי עיריית אשקלון; אם היה בעלים פרטיים, אז שיעשה מה שהוא רוצה, לכן אני לא מבין את העניין. מי שקיבל את ההחלטה צריך להתעלות על עצמו וכן לשתף פעולה עם התקשורת, גם אם הביקורת לא מוצאת חן בעיניו. מה שכן, הם צריכים להבין שמי שיוצא למלחמה שלא יצפה שהצד השני יעמוד וימחא לו כפיים.

 

איתן קסנטיני. צילום דוד לוי

קסנטיני בשולחן מועצת העיר. צילום: דוד לוי

"אצלי זה בחיים לא היה קורה"

איתן קסנטיני, יושב ראש עבר הפועל אשקלון

מאז שיצאתי מהפועל אשקלון החלטתי שאני לא מתבטא בעניינה, לא לטוב ולא לרע. גם אם מתקשרים אליי ואני עוזר, אני אפילו לא רוצה שיכתבו את זה ושאנשים ידעו. לעניין עצמו, אני לא בעד להחרים עיתונאים. אצלי זה בחיים לא היה קורה. גם כשהייתי במערכת, והיו לנו חילוקי דעות עם עיתונאים, תמיד ניסיתי לגשר ולא להיכנס למלחמות. אני חושב שבלתי אפשרי להילחם בתקשורת, וחבל שזה קורה.

 

 

מילן מועלם

"הנהלת הפועל אשקלון מתנהגת בבריונות"

מילן מועלם, אשת תקשורת
אין זו הפעם הראשונה שהנהלת הפועל אשקלון הנוכחית מתנהגת בבריונות ונקמנות כלפי עיתונאים מקומיים. אני חברה קרובה של כל העיתונאים המקומיים, וכולנו חווינו בשלב זה או אחר חרם מצד ההנהלה כי לא אמרנו את מה שבהנהלה רצו לשמוע וניסו להסתיר. עיתון "כאן דרום" ככל הנראה נגע בנקודות כואבות בקבוצה וחשף את ההתנהלות שמתרחשת שם. יש עוד הרבה מה לחשוף, ואני סומכת על גייל מיכאלי – שלדעתי היא העיתונאית המובילה בעיר – שתיכנס לעובי הקורה, לא תתכופף ותמשיך בדרך הנכונה.

 

יוסי נחום

"אי אפשר לסתום פיות בדרך זו"

יוסי נחום, פרשן ספורט
החרמת הספורט בעיתון "כאן דרום" על ידי הנהלת הפועל אשקלון היא צעד מיותר וחסר תועלת. צריך לדעת לקבל ביקורת לצד שבחים. הקבוצה היא קבוצה עירונית נכון לעכשיו, מנוהלת ומתוקצבת מכספי ציבור, כספים שלנו משלמי המסים. לכן אם יש ליקויים, מחדלים כלכליים ואי-סדרים, חובה ציבורית לדעת לקבלם ולתקנם. מנגד, העיתונות הכתובה מחובתה לפרסם את הדברים. אי אפשר לסתום פיות בדרך זו, אנחנו לא מדינת עולם שלישי. קבוצת ספורט צריכה את התקשורת, לכן מקבלי החלטה זו גודעים את הענף שעליו הם יושבים. מניסיוני במשך שנים ארוכות חוויתי צעדים דומים של הנהלות לדורותיהן, זה תמיד נגמר בסולחה. כמו שכתוב בגמרא: יותר משהעגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק, והמבין יבין.

 

מייק אטדגי

"פגיעה אנושה בחופש הביטוי"

מייק אטדגי, אושיית פייסבוק
החרמת עיתון "כאן דרום" על ידי קבוצת הפועל אשקלון היא פגיעה אנושה בחופש הביטוי ובדמוקרטיה. מדור הספורט של הכתבת המוכשרת גייל מיכאלי נחשב כיום למדור הטוב, האיכותי והאובייקטיבי ביותר בענייני ספורט. כתבות חכמות וחדות כתער אשר חושפות פעם אחר פעם התנהלות קלוקלת בלשון המעטה ומביכות מאוד את הנהלת הקבוצה ולבטח את הקומה הרביעית בעיריית אשקלון. התקצוב האסטרונומי של עמותת הפועל אשקלון על ידי העירייה על חשבון עמותות ספורט אחרות גורם לנזק חמור לענפי ספורט אחרים. אי-שיתוף פעולה עם העיתון, לרבות איסור ראיונות, אי-רישום עיתונאי העיתון למשחקים, כולל הוצאתם מרשימת התפוצה של דוברות המועדון, גורם לתוצאה הפוכה בהחלט ולהגברת המוטיבציה של העיתון ושל הכתבת לחשיפת האמת, כולל כתבות עומק איכותיות ואובייקטיביות.

 

יוסי פרטוק

"ההנהלה החליטה להתאבד"

יוסי פרטוק, עורך אתר אשקלונט

להחרים תקשורת מעולם אבל מעולם לא שיחק לטובת הנהלת קבוצת כדורגל. הקבוצה היא לא מאפיה ולא שופטת, כמו שהתקשורת לא כזו, אלא רק מביאה עובדות; וגם אם לא מוצאת חן בעיניהם העובדה שמה שנכתב עלול להציג אותם באור שלילי, הם לא רשאים להטיל חרם על עיתונאי.

המסקנות: ההנהלה החליטה להתאבד. ההנהלה לא יודעת מה לעשות עם הביקורת ומעדיפה דרכים פסולות. ההנהלה תתחיל לספור את ימיה לאחור. הביקורת צריכה להתקבל כלגיטימית ולא אישית. אם יש אות אחת לא נכונה בכתבה, שילכו עם זה לבית המשפט. הכול עובדות, וכך צריכים להתייחס לזה. נכון, לא נעים לקבל ביקורת, אבל אם היא נכונה, תתחילו לשפר את דרכיכם ולנהל בצורה שאין בה קומבינות ואין לכם בה עיתונאי חצר. צאו מהאופוריה ותתחילו לעבוד, כמו שאומר ראש העירייה תומר גלאם בכרזות הענק שתלויות ברחבי העיר ("באנו לעבוד"), לא לסגור חשבונות על כישלונות ולבזבז מיליוני שקלים. הקבוצה שלכם היא פיקציה של ארבעה מיליון שקלים של התושבים באשקלון. כשהכסף יהיה פרטי שלכם, ולא תיקחו הלוואות בערבות עירייה, תתחילו לדבר ולעשות מה שאתם רוצים, אבל תמיד תזכרו – עד העיתונאים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר