הדרבי הדרומי הראשון ייערך בגביע הטוטו. צילום: אורי קריספין

הדרבי הדרומי חוזר: אשקלון ואשדוד יפגשו באצטדיון הברפלד

התחרות הסמויה והגלויה בין אשקלון לאשדוד מגיעה לשיאה בדרך כלל במשחקי הכדורגל, כמו זה שיתקיים בשבת. איזו קבוצה עדיפה? ריכזנו עבורכם את משחקי העבר כדי שתוכלו להחליט

פורסם בתאריך: 4.8.17 00:47

     

אף על פי שמדובר במשחק טרום עונה במסגרת גביע הטוטו, צריך להודות שמפגש בין שתי הערים השכנות אשדוד ואשקלון תמיד מעורר עניין וסקרנות בקרב תושבי הדרום. בשבת הקרובה ייפגשו באצטדיון הברפלד בראשון לציון שתי הקבוצות למשחק שיהיה בסך הכול ניסוי כלים נוסף עבור כל אחת מהן לקראת ליגת העל שתיפתח ב-19 באוגוסט. אשקלון, אשר מגיעה אחרי תבוסה של 0:3 לאלופה הפועל באר שבע, תרצה לתקן את הרושם שהותירו השחקנים, שהורשו לשחק בטרנר, עמדו לא רע על המגרש במשך דקות ארוכות, אך הרבו להתגונן ולא הראו יכולות התקפיות. גם אשדוד, שאירחה את בית"ר ירושלים באצטדיון הברפלד, לא ליקקה דבש והוציאה אף היא שלישייה מהרשת לאור יכולת משכנעת של הצהובים-שחורים.

רודי חדד מול טום בן זקן. איך זה יגמר בשבת? צילום: אורי קריספין

עושה רושם שמההתמודדות הקרובה לא תצא בשורה מסוימת, ובטח שלא נקבל אינדיקציה לקראת מה שצופנת לנו העונה של שתי הקבוצות. עם זאת, אותו מפגש, אשר בשנים האחרונות הרוויח ביושר את השם "הדרבי הדרומי", יגרום לנו לציפייה ואפילו התרגשות מחודשת. לשם כך ריכזנו עבורכם את חמשת המפגשים הבלתי נשכחים בין אשדוד לאשקלון לאורך השנים, ואפילו הוצאנו מהבוידם את משחק העלייה של אשקלון אי שם בשנת 97/96.

 

עונת 2015/16, מחזור 28 – אשקלון מוחצת

כמה דובר לפני אותו משחק סופר מחייב עבור שתי הקבוצות, בזמן ששתיהן נאבקות זו בזו בראש טבלת הליגה הלאומית, מ.ס אשדוד ראשונה והפועל אשקלון שנייה. הן הגיעו להתמודדות שהייתה מכרעת יותר עבור אשקלון, והסיכויים נטו לכיוון אשדוד לאור יכולת מקצועית טובה יותר במשך העונה. בשל הנתון הזה היו באשדוד מי שנטו לזלזל ביריבתם לפני המשחק, והתבטאות של אחד משחקניה – "ניתן לאשקלון שלוש חתיכות" – הצליחה להרגיז את אנשי אשקלון. הכחולים נשכו שפתיים והוכיחו על כר הדשא שבקבוצה של יובל נעים לא מזלזלים.

ניראל מחפוד ועידן שריקי הרשיתו פעמיים כבר במחצית הראשונה והדהימו את אשדוד, ובמחצית השנייה הוסיפו אחד נוסף של החלוץ וקבעו תוצאה מדהימה של 0:3. מיכאל אוחנה הצליח רק לצמק בדקה התשעים ל-3:1, אך השער הזה לא הצליח לנחם את רוני אוואט וחבורתו ובוודאי שלא להמתיק את הגלולה המרה. זה היה ניצחון ענקי וחשוב של האשקלונים.

עונת 2015/16, מחזור 32 – אשדוד נוקמת

חלפו רק ארבעה מחזורים מאז אותה תבוסה ביתית שספגה אשדוד מאשקלון, והקבוצה של רוני אוואט התעוררה במאני טיים והגיעה למפגש חדורת מוטיווציה ועם מטרה אחת לנגד עיניה – נקמה. באשדוד לא יכלו לעבור על המפגש הקודם על סדר היום. למעשה הם קיבלו את ההזדמנות המושלמת להשיב מלחמה. אור אינברום, חן עזריאל ומיקי סירושטיין הובילו את האשדודים למשחק בלתי נשכח והורידו די בקלות את מפלס ההתלהבות של שחקני אשקלון לאפס, החזירו אותם הביתה במפח נפש ועם שלישייה ברשת. נקמה מתוקה בהחלט.

עונת 1996/97, מחזור 29 – אשקלון עולה

עושה רושם שאת הפועל אשקלון של אותה עונה, בניצוחו של השחקן האגדי יוסי שושני, היה בלתי אפשרי לעצור. מחזור אחד לפני סיום העונה נפגשו הפועל אשקלון ועירוני אשדוד כאשר לשתיהן מטרה ברורה – לחגוג עלייה בסיום אותו משחק לליגה הראשונה. 8,000 צופים מילאו כל פינה באצטדיון העירוני באשקלון, רק כדי לראות את יוסי שושני מרים את הרשת, כובש את שער העלייה של הקבוצה המקומית ומזניק את הקהל הגדול לעבר המזרקות לערוך חגיגות עלייה. על הדרך אותו ניצחון העניק לאשקלון יוקרה דרומית, אך מנגד לא פגע בסיכוייה של עירוני להעפיל אף היא בסיום אותה עונה. היא המתינה למחזור הסיום והבטיחה אף היא עלייה היסטורית ומשותפת יחד עם אשקלון. זו הייתה עונה בלתי נשכחת עבור שתי הקבוצות.

הפועל אשקלון. צילום: ולדי מוסייב

עונת 2010/11, מחזור 15 – אשדוד על הגל

אם נבטל את העונה שעברה, העונה היחידה שבה נפגשו בליגת העל מ.ס אשדוד שלאחר האיחוד והפועל אשקלון הייתה לפני שש שנים. עונת 2011/10 הביאה עמה שלושה מפגשים, שהזכור מהם היה במחזור ה-15. ניר ביטון, שהיום מככב מעבר לים, משה אוחיון ועידן שריקי התייצבו בצד של אשדוד, ומולם הנהיגו את אשקלון רביד גזל, מחמוד עבאס ואמייה טגה. האצטדיון באשדוד ראה משחק הפכפך שלבסוף הוכרע לטובת האשדודים של ג'קי בן זקן. צמד של ניר ביטון ושער של משה אוחיון הביאו למקומיים את הניצחון, וצמד של מחמוד עבאס מנגד לא הועיל. בסיום אותה עונה הפועל אשקלון נשרה לליגה השנייה, ואילו מ.ס אשדוד שרדה עונה נוספת.

עונת 2015/16, גמר גביע הטוטו – אשקלון על הפודיום

גמר גביע הטוטו של הליגה הלאומית הפגיש בעונת 2016/15 את שתי הקבוצות שסיימו את העונה עם שני הכרטיסים לליגת העל. הפועל אשקלון מצד אחד – מלווה באלף אוהדים כחולים רעשניים במיוחד – ומ.ס אשדוד – עם חצי מהכמות, אך עם איכות לא רעה בכלל. שתיהן רצו רק דבר אחד – להניף גביע. זה היה קשה ומייגע, שתי הקבוצות הציגו משחק די חלש עם יתרון קל לאשדוד שהחמיצה, אך בסופו של דבר מנצחת הייתה רק אחת, וכמה שזה היה דרמטי ואכזרי. השופט כבר היה מוכן לשרוק לסיום וללכת להארכה, אך דווקא אז כדור רוחב טוב הגיע לחלוץ עידן שריקי, ששיחק בעברו באשדוד. הוא בעט לקורה, הכדור פגע לשוער רועי משפתי בגב והתגלגל פנימה.
אשקלון השלימה זכייה במפעל בפעם החמישית וקיבלה 110 אלף שקל, אשדוד מנגד נותרה ללא אף תואר, אך הסתפקה ב-90 אלף שקל. הגביע עשה את דרכו כל הדרך לאשקלון בצהלה ושמחה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר