מוטי איווניר. צילום ניר קידר

איוניר בראיון ראשון: "מקווה לא להרגיש את הפוליטיקה במועדון"

המאמן ושחקן העבר מוטי איוניר התיישב השבוע על כס מאמן הפועל אשקלון ומדבר על התכניות שלו לקבוצה, קורא לאוהדים להגיע ולתמוך בקבוצה ומשחזר את הרגעים שבהם עמד בין חיים למוות בצ’כיה

פורסם בתאריך: 19.7.19 14:20

     

40 שחקנים עלו השבוע לאימון הפתיחה של הפועל אשקלון במגרש הסינטטי. רובם ככולם אלמוניים, לא עוברים את גיל 22. בימים שבהם לא ברור עדיין תקציב הקבוצה והכלים שיעמדו לרשות הצוות המקצועי, המאמן החדש והמנוסה מוטי איוניר ינסה ללכת בלית ברירה על קונספט של שחקנים צעירים ומוכשרים, להוציא מהם את המיטב ואולי גם להצמיח כוכב כדורגל מתחת לבלטות. הוא מודע היטב לזמן שדוחק ולכך שההכנות החלו מאוחר, אך משדר אופטימיות לקראת העונה הקרובה שתהיה בסימן הישרדות.

עבורו מדובר באתגר להגיע לאשקלון, לקחת קבוצה שנמצאת בקרשים עם נקודת פתיחה של מינוס 9 נקודות ולהצליח להשאיר אותה בליגה. ולא, הוא לא מוכן לקחת חלק במגרש הפוליטי ובמחול השדים בעיר ואפילו מאמין שהגיע בעידן שאחרי חילוקי הדעות והבלגן שרדף את הקבוצה. המטרות, המפתחות להצלחה, ההבטחה והמסר לאוהדים. איוניר בריאיון בכורה אשקלוני ל"כאן דרום".

חזרו להתאמן. שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)

שחקני הפועל אשקלון צילום: דוברות הפועל אשקלון

מוטי, ברוך הבא להפועל אשקלון. התנאים הם לא הכי אידיאליים ואין סגל שחקנים מגובש. מה בכל זאת עושים כדי לבנות תלכיד שיביא הצלחה?
"לפני שאין סגל מגובש, הבעיה היא שאין לנו כל כך זמן, ואנחנו קצרים בעניין הזה. זו הבעיה היותר גדולה, כי לבנות קבוצה ולהביא שחקנים זה לא הכי קל בעולם, אבל אני אדע לעשות את זה די מהר. העניין הוא שאנחנו די לחוצים בזמן, אנחנו מנסים לעשות את הכי טוב שאפשר, צריך גם לזכור שהרבה מאוד שחקנים טובים שהיו פנויים כבר לא פנויים, אבל אני מאמין ויודע שבסוף נעמיד קבוצה טובה".

עלית השבוע לאימון ראשון עם 40 שחקנים אלמוניים, לא הכי טבעי.
"אני עוד לא קורא לזה אימונים, זה כרגע שלב המבחנים. שלב של מיונים. הייתי צריך לראות שחקני נוער של אשקלון שסיימו גיל נוער, ראיתי שחקנים אלמוניים, ראיתי מעט שחקנים שהיו פה בעונה שעברה, זה שבוע שמוקדש לעניין הזה. בשבוע הזה יתחילו כבר האימונים ממש של הקבוצה. ייקח קצת זמן".

נגעת בנקודה שהזמן קצר, אז מתי נראה סבב החתמות?
"בימים הקרובים. אני מאמין שכבר עד סוף השבוע הזה נראה דברים זזים".

"צריך לסגור איתו". ליאור חדריאן. צילום: אורי קריספין

שמות?
"אני קודם כול מדבר על שחקנים שהיו בשנה שעברה והם חשובים ומובילים, כמו השוער ליאור חדריאן שצריך לסגור איתו, שי חדד שאמור להמשיך, ויש לנו עוד כמה שחקנים על הפרק. אנחנו מחכים לראות סופית את התקציב ומחכים לראות שחקנים שהם באמת פנויים ודברים ייסגרו".

"המטרה היא ברורה – להישאר בליגה"

לאיוניר ניסיון רב בכדורגל הישראלי, עבר עשיר כשחקן וכמאמן. הוא נגע בטופ של הכדורגל, נחשב לסמל גדול של מכבי תל אביב וכיכב בה כשחקן, אך זה לא מנע ממנו לאמן בעבר הלא רחוק אצל היריבה העירונית המושבעת.

איוניר הוא גם דמות מאוד מוערכת בארץ ומשמש בין היתר פרשן כדורגל רהוט ואינטילגנט, אחד שיודע על מה הוא מדבר ומה הוא מנתח. הוא שוחה היטב בחומר, והגעתו לאשקלון היא דבר שכל אוהד כאן צריך לברך עליה.

מוטי איוניר. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

איוניר במדי אשקלון. צילום: שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון

החשש לאמן בקבוצה שהיא תחת מפרק לא הרתיע אותו וכמעט ולא קיים, למרות היכולות הכלכליות המצומצמות והכלים המועטים. יחד עם עוזר מאמן בדמותו של אמיר כהן, אחיו של הכדורגלן אלמוג כהן, הוא נוטה להאמין. "זה נכון שאין פה הרבה כסף, אבל אני חושב שראינו שבליגה הלאומית ואפילו בליגת העל לא תמיד תקציב קובע את הצלחת הקבוצה", הוא מסביר. "אם יודעים להביא את השחקנים הצעירים, הטובים והרעבים, אפשר להצליח. נס ציונה עלתה ליגה ככה, חדרה עלתה ליגה ככה, וחדרה גם שרדה את ליגת העל ככה. נכון שכסף עוזר להביא את מי שרוצים, וזה דבר טוב, אבל עדיין אם עושים את העבודה נכון, אפשר להצליח בקבוצה שהיא צנועה. מעבר לזה שהמטרה של אשקלון לאור הסיטואציה שהיא נקלעה אליה היא בסך הכול להישאר בליגה העונה. זה לא הולך להיות קליל כי הליגה תהיה קשה, ואנחנו מתחילים עם מינוס 9, אבל אני מאמין שזה אפשרי".

איתמר שמעוני ותומר גלאם על כתפי האוהדים. צילום: אורי קריספין

"מלחמה פוליטית – לא קשור אליי". צילום: אורי קריספין

בחזון שלך, איך אנחנו הולכים לראות את הפועל אשקלון העונה?
"קבוצה שיש בה שילוב של כמה שחקנים מובילים שיהיו מנהיגים. בכל זאת, זו ליגה שצריך שיהיו בה גם שחקנים עם ניסיון לצד צעירים מוכשרים שיעבדו קשה כדי להצליח ורוצים להתקדם. אני רוצה שהקבוצה תהיה חזקה וטובה. זו לא ליגה קלה השנה, כי הלאומית בעונה שעברה הייתה ליגה די חלשה, ובשנה הקרובה תהיה ליגה יותר קשה, אנחנו צריכים לבוא מוכנים".

יצא לך כבר להסתובב בעיר, לשמוע את הלך הרוח ואת האוהדים?
"לא כל כך. אני בסך הכול יומיים באימונים ובמגרש, הייתי קצת באזור של הקניון ליד העירייה כמה דקות, אבל לא ממש הסתובבתי. עכשיו אני יותר מדי עסוק בשחקנים ובנבחנים ובבניית הקבוצה, ככה שאת הסיבובים בעיר נשמור לאחר כך".

מוטי איווניר. צילום ניר קידר

הסבירו לך כבר מה תפקידה של הפוליטיקה בכדורגל?
"אני חושב שבאתי אחרי המלחמות. ברגע שהקבוצה עברה למפרק, אז אני כמה שיותר מתרחק מזה, אין לי עניין ואין לי צד. מעניין אותי דבר אחד, הביאו אותי כדי לבנות באשקלון קבוצה טובה שצריכה להצליח השנה. כל מה שקשור למלחמה הפוליטית – זה לא קשור אליי ואני מקווה שזה גם לא יחלחל לקבוצה כי אלו דברים שבגללם קשה להצליח. מקווה לא להרגיש את הפוליטיקה במועדון".

"ההבדל של אשקלון ותל אביב? בקושי שעה וכמה טילים"

איוניר (55), נשוי לעפרה ואב לשלוש בנות, נולד לבית של אוהדי מכבי תל אביב. אביו אברהם היה בעבר מנהל הצהובים, והוא עצמו חי ונושם כדורגל מהרגע שהוא זוכר את עצמו. בשנים האחרונות הוא אימן במכבי תל אביב, קריית שמונה, הפועל תל אביב, אולימפיה פראג הצ’כית ואשתקד באחי נצרת. גיחה לדרום כמאמן הייתה לו אי שם בשנת 2000, כשאימן בבירת הנגב. כשהגיעה ההצעה כעת מאשקלון, הוא לא היסס. "זה נכון שלא יצא לי לאמן בדרום כמאמן בשנים האחרונות. לפני חמש שנים הייתי מנהל מקצועי במחלקת הנוער של הפועל באר שבע, אבל בשנים האחרונות לאחר מכן לא יצא לי להיות בדרום, אבל באמת שאין לי בעיה. צפון, דרום, מבחינתי זו עבודה ופרנסה. מה זה היום להגיע מתל אביב לאשקלון? בקושי שעה וכמה טילים".

אוהדי הפועל אשקלון. מחוייבים להצלחת המועדון. צילום: אורי קריספין

"אני צריך את האוהדים שיתמכו". צילום: אורי קריספין

לפני כשנה וחצי, בזמן שאימן בצ’כיה, לקה המאמן בהתקף לב ונשקפה סכנה ממשית לחייו. הוא שהה בטיפול נמרץ משך כמה ימים ולבסוף הצליח להתאושש ומצבו הבריאותי השתפר אט אט. היום הוא מספר את הסיפור מאחורי הרגע הנוראי. "זה קרה לי בבית", הוא משתף. "בגלל האופי שלי, שבמקרה כזה הוא לא טוב, נלחמתי שעה וחצי, משהו שלא הייתי צריך לעשות. ידעתי אחרי כמה דקות שהכאבים שיש לי הם לא משהו רגיל. בגלל שאני עקשן אמרתי שאני אלך לישון ושאקום בבוקר ואלך לרופא. אחרי חצי שעה הבנתי שאני לא יכול לחכות עד לבוקר וביקשתי עזרה משכנה שגרה בדלת מולי, שתזמין אמבולנס. לא מאחל את זה לאף אחד. אני יכול לאכול נכון, לשמור על עצמי ולהיראות טוב, אבל אין בזה חוקים, זה גם גנטיקה. אי אפשר לצפות את זה. זה קרה גם לדוידה אסטורי, הקפטן של פיורנטינה. אין חוקים בעולם הזה. לא היה לי מקרה דומה בעבר. היה לי משהו אחר בארץ, אבל לא ברמות האלה. היום זה מבחינתי עבר והיסטוריה. כבר אימנתי שתי קבוצות מאז, הכול בסדר. אני בריא, שלם וחזק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לסיום, מה תרצה להעביר לאוהדים לקראת העונה הקרובה?
"אני צריך את האוהדים שיתמכו בקבוצה בעונה הקרובה כדי לעבור את העונה בשלום. אשקלון הולכת לעונה של שיקום ובנייה מחדש. אחרי הפירוק וההתפזרות של השחקנים ומה שהקבוצה עברה, צריך עכשיו לבנות מחדש. אני מקווה שהשנה הזו תהיה עונה טובה, של הישרדות והצלחה, כדי לבנות קבוצה טובה. אני הראשון שישמח לעבור את העונה הזו בשלום ובעונה הבאה כבר לבנות קבוצה לליגת העל. אני חושב שאשקלון זו עיר של כדורגל, אין שום סיבה שהיא לא תצליח להרים את עצמה מחדש ולחזור לליגת העל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר