המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון
המפרק הזמני של הפועל אשקלון. עו"ד ליאור דגן. צילום: שלומי לוי, דוברות הפועל אשקלון

מפרק הפועל אשקלון: "הקבוצה הולכת לעמוד על הרגליים"

המפרק של קבוצת הפועל אשקלון עו"ד ליאור דגן מסביר מהו תפקידו בדיוק ומצהיר כי ניהול הקבוצה לא ייעשה על ידי תושבי העיר כדי למנוע זיהוי פוליטי כזה או אחר ומציע רעיון של מימון המונים מצד אוהדי הקבוצה כדי לסייע בהבראתה

פורסם בתאריך: 14.7.19 12:50

     

סביר להניח שאם שמו של עו"ד ליאור דגן לא היה מקושר לזה של הפועל אשקלון בשבוע האחרון, לא היינו יודעים במי מדובר. למרות הניסיון שלו בתיקי פירוק של שלוש קבוצות כדורגל: הפועל רמת גן, הפועל פתח תקווה והפועל כפר סבא, עורך הדין בן ה-45 לא מוכר בנוף המקומי. לטובת אוהדי הקבוצה שוחחנו עם האיש שנחשב כיום לחזק בהפועל אשקלון ומקבל ההחלטות הבלעדי וערכנו עמו ריאיון היכרות קצר.

ליאור, לנו אין הרבה ניסיון בפירוק. תוכל לספר בדיוק מה הולך להיות תפקידך בפועל?
"קודם כול המילה 'פירוק' מטעה. זה יותר שיקום והבראה, משום שבפירוק רגיל יש נכס, אתה לוקח אותו, מממש אותו, מחלק כסף לנושים וזהו. במקרה הזה מדובר בהליך של שיקום. אני הולך לעבוד בשני מישורים, המישור הראשון הוא החשוב והדחוף יותר, לייצב את הקבוצה. זה אומר קודם כול להעמיד תקציב לקבוצה, לשבת עם כל הגורמים הרלוונטיים, על בסיס התקציב הזה גם לבנות את כל הסגל המקצועי וגם את המסביב כדי שיהיה אפשר לפתוח את העונה. יש עוד שבועיים משחק ראשון בגביע הטוטו, אז זו בעצם המשימה הראשונה. שני התפקידים הכי חשובים שצריך לאייש אותם עכשיו הם משרת המאמן ויחד איתו יהיה אפשר לבנות צוות מקצועי ומנכ"ל קבוצה, שינהל באופן שוטף את הפעילות שלה. זה מבחינתי בעדיפות עליונה. צריך לתת גם ודאות לשחקנים, לצוות, שכולם יידעו שזה שהקבוצה בפירוק, המשמעות היא לא שהקבוצה הולכת להתחסל, אלא הולכת לעמוד על הרגליים.

יש סימני שאלה בנוגע לתקציב, אבל בסך הכול יש לי שיתוף פעולה מאוד טוב עם כל הגורמים ובמיוחד עם העירייה, שבאמת עושה מאמצים לסייע, ואני מקווה שנוכל להעמיד את זה מהר. המישור השני הוא לטווח ארוך יותר, כל נושא מכירת הקבוצה. לפי התקנון של ההתאחדות, לא ניתן להפעיל קבוצת כדורגל יותר משנתיים תחת פירוק. אני לא מעוניין להפעיל אותה שנתיים, זה דבר לא טבעי, קבוצת כדורגל צריכה להיות מנוהלת על ידי מישהו שהוא מתאים לזה, ולא על ידי עו"ד. אני מעריך שבזמן הקרוב נתחיל בתהליך של לבדוק את האפשרויות, של קונים או מתעניינים פוטנציאלים, ואני כבר אומר מראש שהוא יצטרך להיות רוכש שמתאים לקבוצה, לא מישהו שמחר בבוקר יקנה את הקבוצה ולמחרת תתחיל מלחמה".

נגעת במינוי מאמן. אז עמי ג’רבי מונה לתפקיד המאמן זמן קצר לפני שהוכרז על פירוק, האם זה עדיין רלוונטי?
"עמי לא יהיה המאמן בעונה הבאה, גם שוחחתי איתו ועדכנתי אותו. עמי נראה לי בחור מצוין, אבל הקבוצה חייבת מישהו שיש לו רקורד מקצועי והוא בר סמכא בגלל המצב שנוצר. כרגע כל הדבר הזה נמצא בטלטלה גדולה, ואני לא רוצה לקחת סיכונים מיותרים, לכן אחד הדברים ההכרחיים זה מישהו שיש לו ניסיון. יכול להיות שעמי מאמן מצוין, אבל הקבוצה כרגע זקוקה למשהו אחר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מי על הפרק מבחינת ניהול?
"כרגע אין מישהו על הפרק, אבל מה שבטוח שזה יהיה מישהו מבחוץ, הוא לא יהיה מתוך אשקלון ולא תהיה לו זיקה לפה. אני לא מתכוון להביא אנשים שיש להם איזשהו זיהוי פוליטי לאשקלון, כי אני רוצה לנהל את זה בצורה הכי סטרילית ונקייה. גם אמרתי את זה בשיחה לשחקנים, מי שיזהם את הסביבה של הקבוצה פשוט לא יהיה כאן".

לא מעט אוהדי הפועל אשקלון לא מכירים אותך ולא יודעים לקראת מה הקבוצה שלהם הולכת. איזה מסר תרצה להעביר להם?
"כרגע הקבוצה נמצאת בתקופה של משבר, אבל אני חושב שזו הזדמנות לעשות משהו חדש ושקוף, שבאמת יוכל להביא את הקבוצה הזו להישגים, אני מרגיש שיש המון נכונות ורצון טוב מצד אנשים וגורמים, לא משנה באיזה צד של המפה הם נמצאים. לכולם חשובה הקבוצה, וכנראה שנרצה לעשות מהלך של גיוס המונים של כסף, כי כרגע יש לנו חוסר בתקציב, דרך התושבים והאוהדים. אני מאוד אשמח לסיוע של מי שאכפת לו ויוכל לעזור, כל אחד על פי יכולתו. נעשה הכול כדי שהקבוצה תחזור לעמוד על הרגליים עם תקווה גם להגיע להישגים, כמו שהיה בעבר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר