השער שלו לא עזר. אליאור משעלי. צילום: דוברות הפועל אשקלון
שער נוסף. אליאור משעלי. צילום: דוברות הפועל אשקלון

הפועל אשקלון עושה צעד קדימה שניים אחורה

אחרי שחזרה לעניינים ונתנה תחושה של מאבק על העלייה, חזרה הפועל אשקלון למקומה הטבעי אחרי הפסד לכפר סבא. האוהדים לא שוכחים לטל מכלוף. ואיך מרגישים בקבוצה לנוכח הבלאגן בהנהלה?

פורסם בתאריך: 3.5.19 16:04

     

אם היה נדמה בשבועיים האחרונים שהפועל אשקלון חוזרת למאבק העלייה וקוראת תיגר על המקומות הראשונים, הגיע לו ההפסד להפועל כפר סבא השבוע, ולמעשה החזיר את כולם לקרקע. בעונה כזו חשוכה מבחינה מערכתית, ובחלקה גם מקצועית, היה זה פשע אם אשקלון הייתה מצליחה להשיג את הכרטיס לליגת העל, ולמעשה אפשר לומר שהמשחק האחרון מול הירוקים עשה צדק בנושא, שכן אשקלון של העונה היא קבוצה לא מספיק טובה כדי לעשות את הבלתי ייאמן.

שני הניצחונות בשבועיים האחרונים אמנם הפיחו תקווה אצל האוהדים שאולי בכל זאת ניתן להוציא משהו מהעונה הזו, הישג שיכול היה להמתיק את הגלולה המרה, אך כפר סבא הגיעה למפגש הצמרת הלוהט נחושה יותר ויצאה כשידה על העליונה. גם שער מוקדם של אליאור משעלי (3), שמתגלה כאחד השחקנים היציבים בקבוצה, לא עזר, שכן הקבוצה מהשרון הצליחה לבצע מהפך ולנצח את המשחק (1:2). בכך למעשה, ניתן לומר ששחקניו של שלומי דורה יכולים כעת לגייס את מלוא כוחותיהם במאבק על קבלת משכורותיהם, שכן על כר הדשא המלחמה הפכה לאבודה עבורם.

באשקלון התלוננו על השיפוט: "חירב לנו את המשחק"

נקודת המפנה במשחק מבחינת אשקלון הגיעה בדקה ה-48, אז נפסק לזכות כפר סבא כדור עונשין שאותו תרגם לשער חלוצה של הירוקה עומר פדידה. לאשקלונים היו תלונות רבות כנגד השיפוט לאחר שלטענתם השופט אוראל גרינפלד שגה בהחלטתו ולא היה צריך להעניק לירוקים פנדל. השופט טען שקיאנסקאס משך שחקן כפר-סבאי בחולצה וגרם להכשלתו, אך אנשי אשקלון טוענים שהעבירה החלה מחוץ לרחבה ונסחבה לתוכה, ולכן אמור היה להישרק כדור חופשי ולא עונשין.

קיאנסקאס (צילום: דוברות המועדון)

"זה פנדל מפוקפק לכל הדעות", אמרו אנשי אשקלון לאחר המשחק. "אוראל גרינפלד פשוט הרס וחירב לנו את המשחק וכנראה שגם את הסיכוי להוציא משהו מהעונה הזו". מעבר לכך, הרי שהמזל של כפר סבא רק השתפר ככל שהתקדם המשחק, שכן הירוקים זכו לכבוש שער עצמי בדקה ה-85 לאחר שבעיטה של פיטר אוניקאצ’י פגעה בתומר לוי וחדרה לרשת. בתוספת הזמן אוניקאצ’י כבר הצליח לכבוש בעצמו ושלח את דורה וחניכיו הביתה ללא נקודות.

אוהדי אשקלון השתלחו בטל מכלוף בפייסבוק

קפטן הפועל אשקלון לשעבר טל מכלוף, ומי שלובש כיום את המדים הירוקים של הפועל כפר סבא, העלה בסיום המפגש בין שתי הקבוצות פוסט לעמוד הפייסבוק שלו, ובו הוא מביע שמחה על ניצחון רביעי ברציפות של קבוצתו. אוהדי אשקלון, עד לא מזמן מעריציו של מכלוף, לא אהבו בלשון המעטה את האקט של הבלם, וחלקם מילאו את הפוסט בתגובות לא אוהדות במיוחד.

טל מכלוף. . תגרה קטנה עם אוהדיו לשעבר.

טל מכלוף. . תגרה קטנה עם אוהדיו לשעבר.

מעבר לכך, הרי שעל פי עדי ראייה, במהלך המשחק עצמו קיללו מספר מצומצם של אוהדי אשקלון את מכלוף, והאחרון בחר להתייחס לכך והגיב בתנועות ידיים כלפיהם. מכלוף הסביר ואמר: "התנועה הייתה מופנית לאדם ספציפי שקילל ולכלך מהרגע הראשון של המשחק. יש חלק גדול מהאוהדים שהתנהג בצורה מכובדת ובאתי וכיבדתי גם אותו". יש לציין כי באותו פוסט היו גם לא מעט אוהדי כפר סבא שעודדו את מכלוף ופרגנו לו על משחקו.

הבלגן ממאן להסתיים: השחקנים מרגישים לבד

אם נעזוב בצד את הפן המקצועי, שלכל הדעות נחשב כיום לשולי במיוחד, ונתרכז במצב המועדון, הרי שלא ניתן לשדר אופטימיות לקראת העתיד. לא ברור כרגע עם איזה כסף ניתן יהיה לפתוח את העונה הבאה, ואם בכלל ניתן יהיה להרכיב קבוצה, ובמועדון קיים חשש אמיתי שמא יופחתו לקבוצה נקודות, ושאם היא תפתח את העונה זה יהיה במינוס נקודות. העירייה כבר העבירה את תקציב 2019 לרשות המועדון ולא צפויות להיות פעימות נוספות, ולמעשה כאן נעוצה הבעיה הגדולה. אם נוסיף לכך את הבעיות הבלתי נגמרות בין העירייה לעמותה וחוסר ההסכמות בין הצדדים, בהחלט יש סיבה טובה לדאגה.

מעבר לכך, הרי ששחקני הקבוצה הנוכחיים מרגישים לבד במערכה. במועדון לא קיבלו השבוע משכורות, וזה מתלווה לחודש הקודם שאף הוא היה ללא שכר. מי שהטיב לתאר השבוע את מצבו העגום של המועדון ואת סכנת הקיום הממשית שלו בריאיון ל"וואלה! ספורט" היה הקפטן שי חדד שהוציא לאור את תחושות השחקנים: "מה שהפועל אשקלון עברה השנה, ההתנהלות מסביב, קבלת ההחלטות במועדון, המלחמות בתוך הקבוצה. עירייה, עמותה, הנהלה. תבינו את הסיטואציה: כרגע, אנחנו השחקנים, הצוות המקצועי והפיזיותרפיסט – אנחנו לבד! אין לנו הנהלה, אין לנו יו"ר, אין בעלים. אנחנו מתנהלים מול בחור מהבקרה שמנסה לדאוג לנו למשכורות, אין לאן לפנות, אין מי שדואג".

שפך את הלב. חדד (צילום: אורי קריספין)

חדד המשיך ושיתף: "היו לא פעם שיחות לאחרונה על שביתות, הפסקת אימונים, משחקים עם הנוער. הפסיקו לנו את תשלומי הדלק, אנשים משלמים מכיסם 150-100 שקלים ביום רק כדי לבוא להתאמן, ואנחנו לא מקבלים נקודות על פרמיות כבר. חסרות לנו בערך 25 נקודות. הכי קל היה לבוא ולהגיד תודה רבה ולא להופיע, אבל אנחנו מגיעים כל יום כי אנחנו באמת מאמינים שאפשר לעלות. בשבילנו זה פרנסה לעונה הבאה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד גילה הקפטן את ההתרחשות לפני קבלת המשכורות לפני כחודשיים וחצי: "המאמן שלומי דורה הוא הדמות הכי אופטימית בקבוצה. בערב של המשחק מול נס ציונה הבחור מהבקרה הגיע והביא משכורות. לא לכולם. רק לשחקנים. לא לעוזר מאמן, לא לרופא. סירבנו לקחת את הצ’קים והפסדנו. הרגע הכי מבאס העונה היה כששחררו חצי קבוצה בינואר".

בצל המצב הקשה במועדון, אשקלון תארח ביום שישי הקרוב את בית"ר תל אביב-רמלה במשחק שלא צפוי למשוך אליו יותר מדי צופים. הקבוצה ממוקמת כרגע במקום השישי בטבלה והיא רחוקה שש נקודות מהמקום השני, כל זאת כשנותרו שלושה משחקים ותשע נקודות בקופה עד לסיום העונה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר