חזרו להתאמן. שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)
יקבלו את שכרם? שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)

מפשילים שרוולים: מה דורש ניקיון בהפועל אשקלון?

מהפוליטיקאים ועד השחקנים האפורים - פסח מתקרב וקבוצת הפועל אשקלון זקוקה לניקוי יסודי. אז גייל מיכאלי-אליהו מציגה את רשימת המטלות לניקיון

פורסם בתאריך: 29.3.19 17:38

     

אחרי שחג הפורים כבר מאחורינו והפועל אשקלון חגגה לאורך כל השבוע שעבר בכל אימון ואימון את החג השמח כאילו שהיא במקום הראשון בפער, הגיע הזמן להפשיל שרוולים, להוציא את חומרי הניקיון ולהכשיר את המועדון לקראת חג הפסח ולעונה הבאה.

אין ספק שאת קבוצת הכדורגל העירונית צריך לנקות מהשורש: מהפוליטיקה הבלתי פוסקת סביב הקבוצה, אנשי עמותה שמעיבים על ההתנהלות שלה וכמובן שחקנים שלא ראויים ללבוש את החולצה הכחולה ומחלישים את הקבוצה. על פי המסתמן כעת, אין רוכש על הפרק או מישהו שרוצה לקחת על עצמו את הקבוצה, ולמרות הרצון של העירייה להיפטר מהקבוצה וההכרזה על כך שייצא מכרז לרכישה, בפועל לא נעשה דבר כדי להוציא זאת לפועל.

גלאם ומגיה

גלאם ומגיה. מתי יצא מכרז לרכישה?

זוהי למעשה תחנת הניקיון הראשונה שצריכה לעבור ניקוי יסודי, אך זו, בניגוד לאופציות האחרות, רחוקה מלהתממש. לא נראה באופק אף איש עסקים שירצה לקחת על עצמו את הקבוצה מהליגה הלאומית, ואם מישהו חשב לראות דמות נוסח אלונה ברקת שתיכנס להרפתקה שאפתנית יכול להרגיש מאוכזב. אולי קבוצת רוכשים שתורכב מאשקלונים זהו הפתרון? בהחלט ימים יגידו.

בינתיים גלאם, כזכור, כבר החל בניקיון מסוים כאשר הצליח להביא לעזיבתו של המנכ”ל דרור אלמלם. כשזה הגיע לצ’יקו מגיה, עוד מישהו שהיה רוצה לראות מחוץ למועדון, זה איפשהו נעצר, וייתכן שהמהלך יקודם בעונה הבאה. כך או כך, אחרי הכישלון היחסי העונה, בעיקר מבחינה מערכתית, יש לא מעט אנשים שעשויים כבר עכשיו לראות את מסלול היציאה החוצה. מתחילים.

חברי עמותת וותיקי הפועל אשקלון

הניקיון הראשוני יהיו חברי העמותה, לרבות מורשי החתימה. לא ייתכן שלחברי עמותה תהיה השפעה כל כך גדולה על הנעשה במועדון כדורגל, עד כדי כך שבגלל עצם נוכחותם עד היום הזה שחקנים ועובדים במועדון לא יקבלו שכר. מלחמת ההתשה בין ראש העירייה תומר גלאם לבין חבר ההנהלה צ’יקו מגיה הגיעה לממדים עצומים, ונראה שאף אחד מהם לא באמת מוכן לרדת מהעץ הגבוה שעליו טיפסו.

בזמן ששירן מנור, חנן זילברמן ומיכאל מיראלשוילי עדיין נחשבים לחברי העמותה הבכירים ומורשי החתימה, שחקני הפועל אשקלון
לא יקבלו שכר – כך נקבע בעירייה, אלו גם המסרים שהתקבלו בהנהלת הקבוצה.

חנן זילברמן ושירן מנור

חנן זילברמן ושירן מנור

על הפרק שמות אנונימיים כמו פיני חכמון, יקיר ואקנין, רועי מארד, יעל לביא ואבי ביתן, שעשויים לרשת את מקומם. אך כמו כל מה שקורה כאן בחודשים האחרונים, הכול ספקולציות והבטחות שווא. בפועל, במצב שבו הקבוצה נמצאת, ולא משנה מי האשם בכך – כולם כולל כולם הביתה.

ניקיון תקציבי

אם בתקופת איתמר שמעוני חזינו בתקציבי עתק, הרי שהנה לכם החדשות: אותם תקציבים לא ישובו עוד, כל עוד זה תלוי בתומר גלאם. ראש העירייה כבר הכריז שהוא לא מעוניין בקבוצת הכדורגל, והלכה למעשה יעניק לקבוצה תקציבים פחותים משהייתה רגילה להם בשנים עברו.

איתמר שמעוני עם שחקני הפועל אשקלון. יח"צ

עתיד לוט בערפל. שמעוני עם שחקני הפועל אשקלון. צילום ארכיון: יח"צ

יתרה מכך, התקציב צפוי לצנוח ב-50%, וגלאם מתכוון למזער את הבזבזנות של אנשי המועדון, להקטין משמעותית את תשלומי השכר המופרזים לבעלי תפקידים ולשחקני הקבוצה, ובגדול להתנהל בפחות פזרנות.

למעשה, כחלק מהמדיניות החדשה, גם אנשי הנהלה שצפויים להיכנס בעונה הבאה לא יוכלו לצפות לקבל משכורות נדיבות כבעבר הלא רחוק. “החגיגה שהייתה בתקופה שמעוני לא תחזור על עצמה”, קבע גורם בכיר בעירייה.

ניקיון ניהולי

עד סוף העונה לא צפויים להיות שינויים בגזרת חברי ההנהלה, אך מקבלי החלטות צפויים להתכנס כדי להחליט על שינוי בשדרה הניהולית לקראת העונה הבאה. זה אמור לכלול את עזיבתו של המנהל הטכני צ’יקו מגיה, וייתכן שתיעשה פרידה גם מנציג העירייה פרוספר וקנין, למרות קרבתו לראש העירייה. לא מעט מפעיליו של גלאם לוטשים עיניים לעבר התפקידים הבכירים במועדון ורואים את עצמם מועמדים טבעיים עקב סיועם לגלאם בתקופת הבחירות.

היו"ר החדש-ישן של הפועל אשקלון. פרוספר וקנין

יפנה את מקומו? פרוספר וקנין

לדעת רבים, אותו ריענון הוא משהו מתבקש, בעיקר כיוון שקשה יהיה להשאיר את המערכת כפי שהיא ולהסתכן שגם בעונה הבאה תתבצע פגיעה במועדון עקב מערכת יחסים עכורה בין האנשים העומדים בראשה.

ניקיון המוזמנים ביציע הכבוד

יציע כבוד נטול כבוד. עד לפני כמה שבועות יציע הכבוד הורכב מעשרות אנשים שקיבלו מינויים חינם, אנשים שהם מקורבים של חברי ההנהלה, שקיבלו על בסיס קבוע הזמנות לכל משחק ומשחק, עד שהגיע תומר גלאם באיחור אופנתי והחליט לעשות לזה סוף ולנקות את יציע הכבוד. הוא הורה לסגור את היציע עד להודעה חדשה, ובכך למעשה סגר את הברז לכל אותם מקורבים שהיו רגילים לנקוש על דלת האצטדיון ולקבל חפיסת הזמנות ליציע, שאמור לשמש אנשי כבוד ואת משפחות השחקנים.

יציע הכבוד באצטדיון סלה (צילום: שגיא הרשקו)

ויכוח בין צ’יקו מגיה לפרוספר וקנין סביב נושא חלוקת ההזמנות הביא למעשה לכעסו של גלאם, והוא לא היסס לבצע את המהלך. “זה לא יציע כבוד, האנשים שיושבים שם – הקשר בינם לבין יציע הכבוד מקרי בהחלט”, נשמע גלאם אומר בעבר הלא רחוק. האם המעשה ילמד לקח לקראת העונה הבאה ונראה שם פרצופים אחרים? שווה לחכות.

שחקנים חסרי אופי

כל שחקני הפועל אשקלון לא חתומים על חוזה לעונה הבאה. זוהי המדיניות שהתוו באשקלון מאז שהקבוצה עברה לידי העירייה – חוזים לעונה אחת בלבד.

כך או כך, עם איך שנראים מרבית שחקני הקבוצה בעונה הנוכחית, לרבות המשחקים האחרונים, נראה כי ההסדר הזה הוא די מבורך.

בכלליות, השחקנים לא מצליחים להפגין אופי שמייחד קבוצה שרוצה לעלות ליגה. הם שבלוניים, אפורים, נטולי כוכבות, לא מתהדרים בכישרון מיוחד, וגם רוח הלחימה כבר לא באה לידי ביטוי מצדם.

הפועל אשקלון עשתה את כל הטעויות האפשרויות בחודש ינואר עם שחרורם של שחקני מפתח, שייתכן שאם היו נשארים עד היום במועדון, הקבוצה הייתה יכולה להתמקם טיפה יותר גבוה. לקראת העונה הבאה יעשה טוב למועדון להביא שחקנים עם דם חדש, רעב ובעיקר וינריות ולנקות את אלו שלא מפגינים מחויבות כלפי המועדון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר