האוהדים בטירוף. צילום: אורי קריספין
האוהדים בטירוף. צילום: אורי קריספין

מגיע להפועל אשקלון לעלות ליגה?

למרות היכולות הדלות של הפועל אשקלון, ולמרות שהמשבר שחוותה לא חלף לגמרי, היא עדיין מועמדת לעלות ליגה. האם זה בכלל מגיע לה?

פורסם בתאריך: 8.3.19 11:40

     

לא בטוח שיש עוד ליגה בעולם בה קבוצה יכולה להרשות לעצמה להיות כל כך חסרת יציבות ובכל זאת להמשיך מידי שבוע לראות עצמה מועמדת בכירה לעלות ליגה.

הליגה הלאומית, שידועה בהיותה פתוחה לחלוטין מידי שנה, גם העונה מספקת לנו ליגה די שוויונית.

הפועל אשקלון, שניצחה 10 משחקים, הפסידה חמישה וסיימה בתיקו 11 פעמים, היא סמל מובהק לקבוצה רעועה ובלתי עקבית. אחרי שלפני שלושה שבועות הוציאה ארבעה שערים מהרשת עם תבוסה קשה להפועל עפולה ולפני שבועיים השיבה ברביעייה משלה לרשת של הפועל מרמורק החלשה, היא שוב הציגה את מנטרת הנדנדה כאשר השבוע סיימה ב-0:0 משמים עם בני לוד.

האבסורד הוא שאותה הפועל אשקלון רחוקה רק שלוש נקודות מהשנייה הפועל כפר סבא ולמעשה הכל עוד פתוח עבורה. נגמרו הימים בהם קבוצה הייתה צריכה להקיז דם, לייצר שרשרת של ניצחונות ולהציג כדורגל מרשים כדי להתברג בצמרת הגבוהה.

נכון להיום, להפועל אשקלון לא מגיע לעלות ליגה. היא לא מספיק סקסית ואטרקטיבית, מאכזבת ברוב המשחקים ואין בשורותיה שחקן ששווה לקנות כרטיס עבורו. ליבנו עם 200 מאוהדי אשקלון שעשו השבוע את הדרך לנס ציונה, רק כדי לראות 90 דקות עצובות של שממה ושיממון ואפס מצבים מצידה של אשקלון. כמה נורא שיחקה הקבוצה? עד כדי כך שרק בדקה ה-88 היה זה עוז פרץ שבעט את הבעיטה הראשונה של אשקלון למסגרת ויצר את המצב הראשון שלה במשחק.

רבים מהאוהדים שפקדו את המגרש, הלינו על שיטת המשחק של המאמן שלומי דורה שלדבריהם לא מספיק התקפית. "לא יכול להיות שהוא יעלה עם שלושה בלמים, שני מגינים ועוד שלושה קשרים הגנתיים. ככה אי אפשר להבקיע שערים. מה שעבד מול מרמורק שהיא הקבוצה החלשה בליגה לא יכול לעבוד מול כל קבוצה", הסביר אחד מהאוהדים.

דבר נוסף שהסב את תשומת ליבם של האוהדים היה שוערה השני של הקבוצה יאיר הדר, שכזכור ממלא את מקומו של השוער הבכיר ליאור חדריאן שסובל מפציעה בשבועות האחרונים, אשר עלה במשקלו באופן בולט. יש מאמן שוערים בשם גיא נחשון שצריך בהחלט לתת את הדעת על כך. ובכל זאת, מי שהיה לנקודת האור במשחק היה שחקן הבית אליעזר יוסף, שאמנם לא הבריק אך כן הפגין מחויבות, ירד לגליצ'ים ונלחם. יש לציין כי במהלך המשחק אוהדי הקבוצה הרבו לקלל את הבלם עומרי לוזון, אותו לא בדיוק מחבבים עקב הייחוס המשפחתי שלו, ולאחר המשחק אביו עמוס אף שוחח עם האוהדים בצורה שלא הוגדרה כנעימה.

האם יציע הכבוד ייפתח מול רמת גן?

ביום שני הקרוב תארח הפועל אשקלון את הפועל רמת גן באצטדיונה הביתי, ושאלת השאלות שעומדת על הפרק היא האם תומר גלאם יעמוד במילתו ויסגור את יציע המכובדים. כזכור, במשחק הבית לפני שבועיים, גלאם הביע חוסר שביעות רצון באשר לחלוקת ההזמנות למקורבים ולכאוס שהדבר גרם והורה למנהל האצטדיון שלא לאפשר יותר את פתיחת היציע במשחקי הבית.

כעת, כאשר אשקלון תארח את רמת גן, יהיה בהחלט מעניין לראות האם יישאר אותו יציע יתום. עד לרגע זה באשקלון לא ידעו להגיד מה קורה בעניין זה והאם ישנה החלטה חד משמעית.

בתוך כך, בפן המקצועי אשקלון תפגוש את שחקנה לשעבר טל איילה שכזכור שיחק באשקלון אשתקד בליגת העל וירד עמה ליגה. איילה היה אמור לחתום באשקלון גם בחודש ינואר האחרון אחרי שהדברים היה סגורים בין הצדדים ונותרה רק חתימה, אך ברגע האחרון עשה פניית פרסה אחרי שהבין את הלך הרוח במועדון, ובחר לחתום ברמת גן ולא באשקלון, למרות מועמדתה לעלות ליגה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כך או כך, במשחק הקרוב הקהל יצפה מהמאמן שלומי דורה לשחק בצורה פתוחה במגרש הביתי ולהעלות הרכב התקפי שיכלול רק שני בלמים, שכן ניצחון יוכל להקפיץ את אשקלון בטבלה, להגדיל את סיכוייה לעלות לליגת העל ולהגיע בפורמה טובה לקראת משחקי הפלייאוף.

"בסופו של דבר עם כל העונה הרעה הזאת עוד אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בליגת העל. אם דבר כזה יקרה זה יהיה דבר מתוק אבל גם בלתי הגיוני בעליל", אמר גורם במועדון. על אף משחק הליגה בשני מול האורדונים, יש מי שכבר לוטש עיניים לקראת קרב הצמרת מול הפועל קטמון בעוד שבועיים אשר ייערך באצטדיון טדי ונחשב למשחק עונה עבור שתי הקבוצות.

נוער: הפסד ואיבוד המקום הראשון

אחרי תקופה יפה ולא מעט ניצחונות בדרך, ביום שבת האחרון ספגה קבוצת הנוער של הפועל אשקלון מכה קלה בכנף. קבוצתו של יגאל זריהן הופתעה במשחק החוץ מול עירוני בת ים וחזרה עם הפסד צורם 1:4, זאת לאחר ששיחקה במשך חצי השעה האחרונה בעשרה שחקנים לאחר שהבלם ארטיום משטניר הורחק.

הפסד לא צפוי. צילום: דף האוהדים הרשמי

באשקלון ציפו לנצח בקלות את הקבוצה מהמקום ה-13, אך כאמור נתקלו מנגד בקבוצה עיקשת ומחויבת שנלחמת על חייה בליגה הלאומית.

אותו הפסד גרם לכך שאשקלון איבדה את המקום הראשון בטבלה לטובת הפועל ראשון לציון וכעת המרחק בין הקבוצות עומד על נקודה אחת. בשבת הקרובה החניכים של זריהן יארחו את הפועל קטמון ירושלים (11:00) הממוקמת שלישית בטבלה ויקוו שניצחון יזניק אותם חזרה לראש הטבלה, כל זאת כשנותרו שבעה משחקים לסיום העונה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר