הפרארי של עמוס לוזון בחניית המשטרה באצטדיון סלה. צילום: אלון אליהו
הפרארי של עמוס לוזון בחניית המשטרה באצטדיון סלה. צילום: אלון אליהו

מי הבוס: למה עמוס לוזון יושב עם שחקנים וחונה באצטדיון?

מצד אחד, עדיין לא ברור מי מנהל את הפועל אשקלון מאז הפיאסקו האחרון. ומצד שני, איש העסקים עמוס לוזון עושה רושם של אחד כזה כשהוא יושב עם שחקנים מהקבוצה ומחנה את הפרארי שלו בתוך האצטדיון. והאם יוסי פרטוק יחזור לקבוצה לתפקיד ניהולי?

פורסם בתאריך: 15.2.19 13:20

     

עדיין קשה מאוד להבין איך עובדת היום המערכת שנקראת הפועל אשקלון ומי מנהל אותה בפועל. האם נחתם מתווה או לא נחתם לאחר שהושגו כבר הבנות בעל פה, ואיך זה מסתדר עם העובדה שהקבוצה בפן המקצועי רחוקה רק שתי נקודות מעליית ליגה. נראה שמישהו פה מפספס בדרך, הרי שאם היה כאן מועדון כדורגל בריא שמנוהל כשורה, יכול להיות שהקבוצה כבר הייתה במקום הראשון ובפור על הליגה. אלא שכהרגלה לאחרונה, הקבוצה סיימה בתיקו 2:2 ביתי מול נס ציונה במעין קרב צמרת ולמזלה נשארה עדיין צמודה לכרטיס שמוביל לליגת העל.

עוז פרץ. יביא לשינוי בהתקפה?

עוז פרץ.

שחקן הרכש עוז פרץ הצטיין על כר הדשא, אך לנו תפס את תשומת הלב דווקא עניין אחר שלא קשור כלל וכלל לכדורגל ונראה שמישהו שכח לתת עליו את הדעת. זה תקופה לא מבוטלת שמסתובב עמוס לוזון באשקלון במעין חזות של בעל הבית. תחילה הוא נקרא לדגל כדי לגשר בין ההנהלה לעירייה בכל הקשור במלחמה ביניהן, אך גם כעת, לאחר שנראה שהדברים הסתדרו, לוזון פוקד את העיר אשקלון ואת קבוצת הכדורגל בפרט, באופן לא ברור.

אם לא די בכך, הרי שלמשחק הבית האחרון מול נס ציונה, הגיע עמוס לוזון במכונית הפרארי הנוצצת שלו, ובמקום לחנות בחניה מוסדרת, הוא בחר לחנות בתוך האצטדיון ויתרה מכך, בחניה ששמורה לכוחות המשטרה. המנהל הטכני של הקבוצה, צ’יקו מגיה הסביר כי הוא אישר ללוזון לחנת בתוך האצטדיון וכי יש שם חניה מיוחדת לאח”מים: “לא ידוע לי על כך שהוא חנה בחניית משטרה וגם אם כן וזה לא הפריע לשיטור, אז מה הבעיה? אתם מתעסקים בשטויות”, מסר מגיה.

לוזון ושחקני הפועל אשקלון במסעדת איסטנבול

עמוס לוזון מרגיש כאן בעל הבית, כבר אמרנו? לוזון נוהג גם להיפגש עם שחקני הקבוצה מחוץ לשעות האימונים, ואף נצפה סועד עמם לפני כשבוע וחצי במסעדת איסטנבול בעיר. נראה כי מעורבותו בקבוצה רק הולכת וגוברת, האם זה נעשה בשיתוף פעולה ובידיעתו של ראש העירייה תומר גלאם? לא ברור. מה שכן, בולטת לעין היא כאמור נוכחותו של לוזון במועדון.

את תגובתו של עמוס לוזון לדברים, לא ניתן היה להשיג עד למועד סגירת הגיליון.

יוסי פרטוק חוזר?

בתוך כך, בזמן שפרוספר וקנין נחשב היום לנציגו של גלאם במועדון וזה שמנהל את העניינים, ובעת שיתר תפקידי ההנהלה נותרו לא מאוישים, ל"כאן דרום" נודע כי העיתונאי יוסי פרטוק לוטש עיניים לכיוון תפקיד ניהולי בקבוצה. פרטוק, ששימש בעבר יו”ר הפועל אשקלון ולא הגיע לגדולות, הבין שכדי להיכנס לתפקיד עליו לקבל את ברכת הדרך מאוהדי הקבוצה, שכידוע לא מחבבים אותו יתר על המידה. פרטוק ניסה ליזום שיחה עמם, אך אלו הבהירו לו באופן חד משמעי שלא יקבלו אותו בברכה.

יוסי פרטוק. ייכנס להנהלת הפועל אשקלון?

פרטוק הגיע למשחק האחרון מלווה בשניים מנכדיו, אך בכל זאת לא הצליח להרשים את האוהדים. שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים להיות חברי הנהלה הם יו”ר הקבוצה בעבר דוד סעדון ואלירן אסאו, שחקן העבר, איש אמון ופעיל של תומר גלאם בתקופת הבחירות. עוד נודע ל"כאן דרום" כי השניים שאמורים להתמנות לחברי העמותה החדשים הם פיני חכמון ודודו חג’ג’, אוהדים של הקבוצה ופעילים של גלאם. נוסף אליהם, ישנה צלע שלישית שאמורה אף היא להיכנס לעמותה.

בנושא אחר, ביום רביעי השבוע התקיימה פגישת אוהדים עם ראש העירייה תומר גלאם בלשכתו בקומה הרביעית. האוהדים שיזמו את הפגישה ביקשו לקבל תשובות באשר לעתיד הקבוצה, אך הפגישה עלתה על שרטון והתנהלה בצורה לא נעימה. בפגישה הובהר לאוהדים על ידי גלאם כי עיריית אשקלון לא מעוניינת בקבוצה ותוציא בקרוב מכרז למציאת רוכש.

האוהדים במפגש עם ראש העירייה

האוהדים במפגש עם ראש העירייה

כשנשאל האם זה אומר שפרוספר אזגי או אנשיו של שמעוני יוכלו להתמודד, גלאם ענה בחיוב והדבר הסעיר את האוהדים. גלאם המשיך להשאל שאלות קשות ונוקבות באשר לעמוס לוזון ומעשיו בקבוצה, בנוגע לפעיליו שיוכנסו לעמותה וגם באשר לחברי הנהלה חדשים שיצורפו, אך גלאם בחר לפוצץ את הישיבה ולא לענות לאוהדים על השאלות. השיחה הגיעה לא פעם לטונים צורמים וגלאם אף דפק על שולחנו כמה פעמים כשהשאלות לא היו לטעמו. האוהדים לא יצאו מרוצים מהפגישה ומהדברים שקיבלו ונראה כי לפיכך נפתחה חזית בין הניצים. מדוברות העירייה נמסר: "התקבלו תשובות בפגישה רק שחלק מהאוהדים התנהגו בצורה לא מכבדת בעליל. הקבוצה תצא בקרוב למכרז".

קול קורא במדבר

לפני כשנה יצא קול קורא באשר לזכויות הניהול של קבוצת הכדורגל הפועל אשקלון, שבו זכתה עמותת ותיקי הפועל אשקלון בראשותם של שירן מנור וחנן זילברמן. ההסכם היה לשנה אחת עם אופציה לשלוש שנים נוספות, אופציה שאותה עדיין לא ברור אם החברה העירונית תרצה לממש, כיוון שכזכור היחסים בין העירייה לבין אנשי העמותה עלו על שרטון לאחרונה.

חנן זילברמן ושירן מנור

חנן זילברמן ושירן מנור


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גלאם כאמור פועל בימים אלו להחליף את חברי העמותה, כך שאם יעשה זאת, הוא צפוי להמשיך את ההתקשרות עם עמותת ותיקי הפועל אשקלון. במידה שלא, לפי השיטה שנקטו אשתקד הרי שגם השנה אמור לצאת קול קורא נוסף באשר לזכויות הניהול או מכרז למכירת הקבוצה. המשמעות וגם האבסורד הוא שאם תתגבש לה קבוצת רכישה או עמותה בבעלותם של דרור אלמלם וצ’יקו מגיה, הם למעשה יוכלו לחזור דרך הדלת הראשית חזרה למועדון לאחר שהוצאו דרך החלון, דבר שבוודאי ידיר שינה מעיניו של ראש העירייה.

איפה הקהל?

בכל סיטואציה אחרת שבה הפועל אשקלון הייתה רחוקה שתי נקודות ממקום שמוליך לליגת העל היינו רואים את הקהל מצביע ברגליים ומגיע בהמוניו כדי לתמוך. אך המציאות הקיימת רחוקה מכך. אוהדי הפועל אשקלון רואים את המתנהל סביב ומביעים חוסר אמון מוחלט. זה כבר לא עניין מקצועי, ולא ממש משנה להם אם הקבוצה משחקת טוב או לא, יש כאן פשוט עניין עקרוני.

הקהל של הפועל אשקלון (צילום: אורי קריספין)

תמונה היסטורית: הקהל של הפועל אשקלון ממלא את היציע (צילום: אורי קריספין)

הדרך שבה הולכת היום הפועל אשקלון לא מקובלת על רבים מהאוהדים, ולא לשווא אנו רואים כל משחק בית קרחות גדולות ביציעים, שלמעשה מדברות בעד עצמן. “אין לנו יותר חשק לבוא לראות כדורגל באשקלון”, אמר השבוע אוהד הקבוצה. “כל האוויר ירד לנו בבת אחת בחודשיים האחרונים. לראות היום את ההתנהלות סביב הקבוצה זה פשוט גועל נפש”. מה נשאר לפלייאוף?

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר