צרויה בפעולה וירטואוזית צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון
צרויה בפעולה וירטואוזית צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

מה הפסידה הפועל אשקלון כתוצאה מהמשבר הגדול?

ארבעה שחקנים, ובהם האיכותיים ביותר ששיחקו העונה בהפועל אשקלון, עזבו אותה בעקבות המשבר עם העירייה. במקומם הגיעו שלושה חדשים שלא ממש ימלאו את החלל שנוצר וספק אם יובילו אותה לעלייה המיוחלת. אז בלי גל צרויה, אבל עם אסי גומה, לאן מועדות פניה של הקבוצה?

פורסם בתאריך: 8.2.19 09:58

     

זהו זה, תם ונשלם לו חלון ההעברות של חודש ינואר לעונת 19/18 בשתי הליגות הבכירות. ביום שלישי השבוע בשעה 19:00 נסגר החלון באופן רשמי, ולאחר יום עמוס בהחתמות גם אוהדי הפועל אשקלון ציפו ופיללו לקבל בשורה על החתמות מפוצצות שימלאו את החלל שהותירו אלו שעזבו, אם כי היא התבדתה.

הם אמנם קיבלו את הקשר בן מלכה שהוחתם בקבוצה, אך מבחינתם זה רחוק מלהיות רכש שווה ערך לגל צרויה, שחר הירש, ניסן דנון או טל מכלוף. בסיכומו של החלון הפועל אשקלון צירפה שלושה שחקנים בלבד בדמותם של אסי גומה, עוז פרץ וכאמור בן מלכה, שחקנים טובים, אך לא כאלו שאמורים לעשות את ההבדל בין עליית ליגה להישארות בלאומית.

הקהל האשקלוני קיווה שראש העירייה תומר גלאם יעמוד מאחוריי הבטחותיו להביא לכאן שחקנים שיעזרו להתמודד על העלייה לליגת העל, אך בפועל ניתן לומר בפה מלא כי לא רק שהפועל אשקלון לא התחזקה, אלא היא אפילו נחלשה. עזיבתם של הנקובים מעלה נחשבת למכה גדולה עבור הקבוצה הדרומית, והפועל אשקלון לא יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס הזה, כך שעל אף הניצחון היפה והמפתיע ביום שישי על הפועל כפר סבא, ספק אם נוכל לראות אותה שומרת על יציבות לאורך המשחקים שנותרו ומגיעה לעמדת מוצא של עליית ליגה.

כמובן גם שהכול יחסי. לאור המצב שנוצר בתקופה האחרונה והעובדה שהקבוצה כמעט הגיעה לפירוק, עצם זה שקיימת קבוצה ורוב שחקני הסגל נותרו זו אולי גם סוג של סיבה לאנחת רווחה. אם כי אשקלון היא קבוצת כדורגל עירונית, מושקעים בה כספים רבים ומוזרמים אליה סכומי עתק מהעירייה, מן הראוי היה לעשות מאמץ גדול יותר ולשפר את סיכויי הקבוצה לעלות ליגה, כך שבכל זאת מעז יצא מתוק, וכן, לחזק משמעותית את המועדון בימים האחרונים של חלון ההעברות. במילה אחת: אכזבה.

הצטרפו:

אסי גומה, חלוץ

אסי גומה הוא ככל הנראה השחקן המרשים ביותר שהצטרף בחלון ההעברות להפועל אשקלון. לא כי עומדת מאחוריו קריירה יותר מדי מפוארת, אלא בעיקר כי מדובר בשחקן עם קסם ברגליים, שחקן עם קבלות בליגות הנמוכות ושחקן שנחשב לסמל בהפועל חדרה.

אסי גומה. עזב את הבית בחדרה והגיע לאשקלון. צילום ניר קידר

אסי גומה. עזב את הבית בחדרה והגיע לאשקלון. צילום ניר קידר

כששאלתי את רז זהבי, פרשן ערוץ הספורט ואחד מאוהדי חדרה, מה הוא אומר על השידוך בין גומה לאשקלון, הוא ענה בלי יותר מידי מחשבה: “אסי תותח לאשקלון”. ניצנים ראשונים של יעילות כבר יכולנו לראות במשחק הבכורה שלו בקבוצה ביום שישי, כאשר כבש שער ראשון באשקלון ואף היה השחקן מספר אחת על כר הדשא. אם גומה ימשיך ביכולת המוכרת והטובה שלו, אשקלון אמורה להרוויח חלוץ מצוין עד לסיום העונה ואולי גם כזה שיצעיד אותה בשנים הבאות.

בן מלכה, קשר

בן מלכה הוא ללא ספק אחת מהתעלומות של הכדורגל הישראלי. מדובר בשחקן שעבר שמונה מועדונים בקריירה, הספיק לשחק במועדונים כמו מכבי נתניה ובית”ר ירושלים, אך עדיין לא הצליח לממש בצורה מוחלטת את הפוטנציאל שלו ונחשב לסוג של פספוס.

לאורך השנים נחשב מלכה לשחקן ליגת העל ולמרות המעמד שיצר לעצמו בליגה הבכירה, הוא עשה מעבר לא פשוט מבחינתו אל הליגה השלישית. מלכה נחשב לאחד המנהיגים של הפועל איכסאל בשנים האחרונות ואף היה שותף בכיר לעליית הקבוצה לליגה הלאומית, אם כי בעונה הנוכחית הוא לא קיבל יותר מדי דקות משחק, ולכן גם החליט לעשות כעת את המעבר לאשקלון. הקשר בן ה-29 רשם במדי הקבוצה מהמגזר 39 הופעות וכבש ארבעה שערים. באשקלון מקווים שהוא יהיה יעיל יותר במועדון הכחול, ייצא ממשבצת הבינוניות ומי יודע? גם יביא את אשקלון למעלה הטבלה, אל מקום שמוביל לליגה הראשונה.

עוז פרץ, חלוץ

גם עוז פרץ, בדומה לאסי גומה, עושה את המעבר מחדרה לאשקלון. זהו מעבר חד עבור שניים שהתאמנו עד לא מזמן בצפון וכעת עושים שינוי משמעותי. פרץ, חלוץ בתפקידו, טעם בקריירה שלו את ליגת העל, ועד לא מזמן גם חשב שיעשה את הפריצה הגדולה יחד עם חדרה אך לא זכה ליותר מדי דקות משחק.

עוז פרץ. יביא לשינוי בהתקפה?

עוז פרץ. יביא לשינוי בהתקפה?

ההגעה שלו לאשקלון היא כמובן כי הוא רוצה לראות יותר דשא אך בעיקר כי הליגה הלאומית היא הליגה שנכון להיום תפורה עליו. לפרץ אין יותר מדי קבלות בקבוצות שבהן שיחק, אך בכל זאת מדובר בחלוץ מוערך, שמלבד כיבוש שערים נותן עבודה על כר הדשא. במהלך כל הקריירה הבוגרת שלו, לשחקן בן ה-24 יש בסך הכול 16 שערים, ובאשקלון מייחלים שאת קפיצת המדרגה הוא יעשה במדים הכחולים.

עזבו:

גל צרויה, חלוץ

גל צרויה נחשב עד היום לשחקן הטוב ביותר בהפועל אשקלון העונה, לאחר שפתח את הליגה בסערה וכבש במדים הכחולים שמונה שערים. אמנם בתקופה אחרונה פחות הלך לו, כמו לקבוצה כולה, אך הוא ללא ספק המוציא לפועל העיקרי והטוב ביותר שהיה לשלומי דורה. צרויה מצא פתח מילוט וניצל אותו בינואר.

גל צרויה. חתם במ.ס אשדוד. צילום: דוברות מ.ס אשדוד

גל צרויה. חתם במ.ס אשדוד. צילום: דוברות מ.ס אשדוד

מהלך “שחרורי” השחקנים של צ’יקו מגיה גרם לצרויה לחפש לעצמו אופציות אחרות, וכאשר הונחה בפניו זו של מ.ס אשדוד על השולחן, הוא לא חשב פעמיים ונעתר לה. צרויה הוא ללא ספק שחקן ששייך לליגת העל, אך לא בטוח שהמהלך ללכת למ.ס אשדוד היה נכון עבורו כיוון שממש בעוד כמה חודשים הוא יכול למצוא את עצמו עם כתם של ירידת ליגה. בפן האישי, אם ישכיל לגלות יכולת טובה ובעיקר להבקיע שערים, ייתכן שיצוד את עיניהן של קבוצות אחרות בליגה ואולי בכל זאת יישאר בליגה הבכירה בעונה הבאה. דבר אחד בטוח, המפסידה הגדולה מכל הסיפור היא ללא ספק הפועל אשקלון.

שחר הירש, חלוץ

שחר הירש הוא השם הגדול ביותר שהונחת העונה בהפועל אשקלון. רגע לפני הבחירות לראשות העיריה, תומר גלאם עשה מהלך פוליטי וזקף לעצמו עוד קצת נקודות זכות עם הבאתו המפתיעה של הירש.

הירש. עשה ויברח. צילום: דוברות הפועל תל אביב

הירש. עשה ויברח. צילום: דוברות הפועל תל אביב

מדובר באחד החלוצים הידועים והמוכרים בליגת העל, שאמנם נמצא בדעיכה בתקופה האחרונה, אך נחשב מאז ומתמיד לחלוץ מצוין. בזמן המועט שלו באשקלון הוא הספיק לכבוש שער פנטסטי ויפה כשלעצמו, וזו בעצם המזכרת היחידה שתישאר לאנשי הפועל אשקלון ממנו. גם הוא, בדומה לצרויה, ראה שיש מקום לחזור לליגת העל וחתם בשורות הפועל תל אביב. ההפסד כולו של אשקלון, שאיבדה בשבוע אחד את שני שחקני החוד שלה.

ניסן דנון, מגן

גם המגן שמאלי ניסן דנון לא חשב פעמיים לפני שנטש את הספינה הטובעת הפועל אשקלון. המגן/ קשר העדיף את הקבוצה של אייל ברקוביץ’, הפועל ראשון לציון, על פני זו של אשקלון, זאת אף על פי שזכה לדקות משחק ונחשב לבאנקר בהרכב של שלומי דורה.

ניסן דנון. חתם בעיר היין. צילום: דוברות הפועל ראשון לציון

ניסן דנון. חתם בעיר היין. צילום: דוברות הפועל ראשון לציון

מעבר לכך, הרי שדנון היה מנקודות האור בחצי העונה באשקלון, אך לא הגיע להסכמות עם אנשי אשקלון בפן הכספי ובחר לממש את סעיף היציאה מהחוזה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




טל מכלוף, בלם

גולת הכותרת עבור אשקלון היא עזיבתו של הקפטן והסמל טל מכלוף, משרידי הבית הוותיקים והבודדים שעוד נשארו לאשקלון. מכלוף בחר לעזוב את המועדון ולחתום בהפועל כפר סבא כיוון שלא אהב את התנהלות המועדון בתקופה האחרונה והבין שמדובר במערכת לא בריאה עבורו.

טל מכלוף. עזב את מועדון נעוריו. צילום: דוברות הפועל כפר סבא

טל מכלוף. עזב את מועדון נעוריו. צילום: דוברות הפועל כפר סבא

אמנם מדובר במועדון שהוא אוהב, אוהד וגדל בו מגיל אפס, אך הוא הגיע לשלב בחיים שהוא צריך להתחיל לחשוב על העתיד, הפרנסה והמשפחה. כפר סבא היא אלטרנטיבה לא רעה בכלל עבורו, ואף על פי שבאשקלון היו מי שלא ייחסו לעזיבתו חשיבות גדולה מדי, אין ספק שמכלוף מותיר בור במרכז ההגנה של אשקלון, שספק אם יצליחו למלא אותו העונה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר