דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

בעקבות סכסוך בין העירייה להנהלה: הפועל מתפרקת

העמותה המנהלת את הפועל אשקלון מינתה את אנשי איתמר שמעוני ובהם גורם בעל הרשעות פליליות, לחברי הנהלה והביאו למעשה לפירוק הקבוצה. גלאם: "נגמרו הימים שגורמים 'מיוחסים' נהנים ממטעמי הקופה הציבורית". השחקנים שוחררו

פורסם בתאריך: 21.1.19 11:36

     

בעקבות הסכסוך עם העירייה עמותת ותיקי הפועל אשקלון מפרקת את קבוצת הכדורגל של הפועל אשקלון. זאת בהמשך למינוי של אנשי שמעוני להנהלת העמותה ובהם גורם בעל מספר הרשעות פליליות בעברו.

ראש העיר, תומר גלאם: "הנהלת הפועל אשקלון ירדה מהפסים. היא מסכנת את הקבוצה, פוגעת באוהדים ומביאה הלכה למעשה לפירוקה של הקבוצה. מדובר בהשתלטות של גורמים פוליטיים הקשורים לגורמים מפוקפקים שמנסים להשאיר אדמה חרוכה אחריהם במטרה לנסות ולקבל כספי ציבור בדרך בלתי ראויה ובניגוד לכללי המינהל התקין".

אמנון גלולה

אמנון גלולה

בעירייה טוענים שהעמותה, שנשלטת על פי החשד בידי גורמים הקשורים לראש העיר הקודם, העומד למשפט בגין מעשים פליליים חמורים, מנסה לסחוט את העירייה במטרה לקבל כספים באופן בלתי תקין וזאת כחלק מהעובדה שלא השלימו עם תוצאות הבחירות.

"ראש העיר אשקלון ומועצת העיר העמידו לקבוצה תנאים על מנת שיוכלו להעביר מימון ציבורי לקבוצה. הנהלת העמותה החליטה שלא לעמוד בדרישות ובנהלים ובצעד של "תמות נפשי עם פלישתים" החלה בהליך של שחרור מסיבי של שחקנים ויצירת נזקים בלתי הפיכים לקבוצה ולאוהדיה", טענו בעירייה.

בתוך כך מינתה העמותה את מקורבו של שמעוני, אמנון גלולה, תושב העיר שבעברו מספר הרשעות פליליות וכן יגאל גואטה נהגו לשעבר של שמעוני, במקומם של חברי עמותה קודמים.

בשל כך, הורה ראש העיר לנקוט נגד העמותה בכל צעד חוקי על פי דין על מנת למנוע ולצמצם את המשך הנזקים שנגרמים לקבוצה על ידי העמותה, לרבות: 1. הגשת תלונה לרשם העמותות; 2. דרישה לקיים חקירה באמצעות הבקרה התקציבית בהתאחדות לכדורגל; 3. ראש העיר הנחה את הגורמים המקצועיים לבחון הגשת תביעת נזיקין נגד העמותה, חיוב אישי של מנהלי ונושאי המשרה בה וכן דרישה להשבת כל הסכומים שקיבלה העמותה כתמיכות ציבוריות.

 

כמו כן, בשל הפרת התחייבויות העמותה כלפי העירייה הנחה ראש העיר על סגירת כל המתקנים העירוניים בפני העמותה.

ראש העיר: "נגמרו הימים שגורמים "מיוחסים" נהנים ממטעמי הקופה הציבורית ועושים בקבוצה כבשלהם תוך שהם משרתים אינטרסים אישיים ופוליטיים. הקופה הציבורית של תושבי אשקלון היא לא הפקר והיא לא צריכה לממן עסקנים הרואים את טובת עצמם בלבד ולא את טובת הקבוצה, העיר ואוהדי הפועל אשקלון".

ההנהלה התחלקה לשני מחנות, "מחנה שמעוני", בהנהלת הקבוצה, והמנהל הטכני משה צ'יקו מגיה ומנגד "מחנה גלאם", הכולל את יו"ר הקבוצה פרוספר וקנין נמצאים בסחרור בעקבות ההתפתחויות הבוקר. "מחנה שמעוני" כינס את השחקנים והודיע להם על שחרורם מהקבוצה וכעת הם מסרבים בתוקף לספק תשובות ממשיות למהלך זה כאשר גורם בכיר בקבוצה אמר היום: "אני לא מחוייב לתת תשובות לאף אחד".

כרגע המלחמה מסרבת לגווע ופקחי עיריית אשקלון הגיעו לפני דקות אחדות לאצטדיון סלה על מנת לסגור אותו לאלתר בשל אי רצונם של אנשי הנהלת הקבוצה לשים את המפתחות.

מעמותת ותיקי הפועל אשקלון נמסר: "כל הפוסל במומו פוסל", אוהדי הפועל אשקלון מבינים שראש העיר מעוניין לעשות בקבוצה כשלו. תומר גלאם הוא האחרון שיכול לדבר על מינוי מקורבים ומינויים מפוקפקים שכן מאז נכנס לתפקידו הוא מציף את העירייה במינויים פוליטיים ועושה בקופה העירונית כרצונו כך שודאי אינו יכול לבוא בטענות כנגד העמותה. יש לזכור שעמותת ותיקי הפועל אשקלון אחראית להצלחה המסחררת של הקבוצה והעלתה את הקבוצה משאול עד לליגת העל ובמחי יד הגיע תומר גלאם והוריד אותה ליגה בתוך שנה אחת בלבד. אנחנו מציעים לגלאם לעשות בדק בית ולא לנהוג בצביעות ופופוליסטיות ובעיקר מציעים לו להעמיק את ידיעותיו המקצועיות כי נראה שכל מה שהוא מבין בו עד כה הוא מינויים פוליטיים. לגלאם אין שום ידע בכדורגל ומוטב שיתעסק במה שהוא טוב בו, מינוי עסקנים".

יותר מאוחר מסרה העמותה: "למען הסר ספק ולמען הסדר הטוב נבהיר בהרחבה את הפעולות שהובילו לשחרור שחקנים ולשחרור הרסן של ראש העיר תומר גלאם. עמותת ותיקי הפועל אשקלון קיימה אמש התכנסות שבסיומה החליטה לסיים את ההתקשרות עם מנכ"ל הקבוצה דרור אלמלם,נציג העירייה, פרוספר וקנין,דובר הקבוצה שלומי לוי, סקאוט הקבוצה עומרי כהן,מאמן השוערים גיא נחשון, מאמן הכושר יוסי קקון ואנליסט הקבוצה עמר אילן.בנוסף הוחלט על שחרור שחקנים בכירים. צעדים אלה יובילו לחיסכון עצום בקופת הקבוצה שצומצמה משמעותית על ידי גלאם והגזירה הכלכלית שהחליט להטיל על הקבוצה, כל זאת מאחר ואנשיו אינם מנהלים את המועדון ואינם חלק מהעמותה. גלאם ציפה לקדם את אנשיו כחלק ממימוש הבטחות ערב הבחירות וכשזה לא קרה החליט לעצור את התקציב ולמוטט במו ידיו את המועדון. חברי העמותה קיבלו החלטות קשות וויתרו על אנשי מפתח בהנהלה ושחקנים אשר אמורים היו להעלות את הקבוצה לליגת העל שוב וזאת באשמת גלאם שמשחק משחקים פוליטיים על חשבון הקופה הציבורית. בזכות הקיצוצים ושיקול דעת של חברי העמותה, תוכל הקבוצה להתקיים עד סוף העונה מבלי לפרק אותה סופית. גלאם הטיל גזירות קשות על המועדון ונפילתו תיחקק לנצח על מצחו של ראש העיר שמתעסק נטו בפוליטיקה ואין לו כל נגיעה לספורט ושום אהדה לקבוצה שכן אם הייתה לו אהדה, הוא היה מבין שהוא רב רק עם עצמו. חברי העמותה רואים רק את טובת הקבוצה וחשים אחריות עצומה כלפי קבוצת הכדורגל,אוהדיה ותושבי העיר".

דרור אלמלם ןציקו מגיה עם תומר גלאם .צילום: אורי קריספין

בזמנים יפים יותר. צילום: אורי קריספין

שלומי לוי דובר הקבוצה, שפוטר הבוקר מסר: "ימים לא פשוטים עוברים על מועדון הכדורגל של הפועל אשקלון, בעיקר בצד הניהולי. מנהלי הקבוצה בחרו לשים עצמם מעל למועדון ולהשיט עליו חורבן. אותם מנהלים, שגדלו במועדון, התחנכו על ערכיו והגיעו לאן שהגיעו בזכות הקבוצה, הם אלו שמחריבים כעת את הבית על כל יושביו. ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, הצליח להעביר בתחילת החודש תקציב שיא להפועל אשקלון. תקציב מדהים של כ-4 וחצי מליון שקלים, תקציב שיאפשר לקבוצה להעפיל עוד העונה לליגת העל, ושם ינסה ראש העיר לאתגר רוכש לקחת את הקבוצה למחוזות אליה היא ראויה להגיע. כל דרישתו של ראש העירייה הייתה: להציב בעמותה ובהנהלה אנשים מטעמו, שיפקחו היטב על מיליוני השקלים שיזרמו למועדון, בכדי שיצדיקו את ההשקעה ולא ירדו לטמיון. התעקשותם של אנשי ההנהלה, שלא לפנות את מקומם, תמיט אסון על המועדון. אותם אנשי ההנהלה, ״שחקני העבר״, ימחקו לאלתר מדפי ההיסטוריה של המועדון ויכתבו בשנית כאחראים הבלעדיים להמתת הקבוצה, כשהיא במרחק נגיעה מליגת העל".

בקבוצה כעסו על לוי, שהשתמש בדף הפייסבוק שנושא את שמה וסמלה של הקבוצה. יש לציין שדף זה שייך ללוי ושימש את הקבוצה בתקופתו כדובר המועדון וחזר אליו לאלתר הבוקר.

שלומי לוי

דובר הפועל אשקלון לשעבר, שלומי לויגם מחזיק תיק הספורט, דורון נקשרי החליט להגיב היום בנושא בפוסט ארוך:

"סיפור עמותת ותיקי אשקלון המחזיקה בקבוצת הכדורגל העירונית 'הפועל אשקלון' שבר היום כל מוסכמות אתיות ומקצועיות כסגן ראש עיריית אשקלון ומחזיק תיק הספורט בעירייה אני מוצא לנכון לגנות בכל פה את מעשיהם ותגובתם של חברי הנהלת הקבוצה.

קבוצת הכדורגל 'הפועל אשקלון' – אשר כמחזיק תיק הספורט אני מנוע מלפעול בעיניינה, שכן בני הוא שחקן בקבוצה עוד מילדותו – מתוקצבת מעירית אשקלון בכספי ציבור. להזכירכם, מדובר בקבוצה אשר משחקת בליגות המקצועניות, אך היום מתברר מעבר לכל ספק סביר כי הקבוצה מתנהלת בחובבניות אשר מזלזלת בכספי הציבור ופוגעת בשחקנים ובספורט בעיר.

ראש עיריית אשקלון לשעבר, אותו ראש עירייה הנאשם בפלילים, איתמר שמעוני, מינה להנהלת הקבוצה את מקורביו, אשר לא בוחלים באמצעים לפגוע בשמו בקבוצה ובראש העיר הנבחר תומר גלאם. שמעוני, המתקשה להשלים עם הפסדו בבחירות ואף ניסה לעתור בעניין אך נדחה על ידי בית המשפט, מנסה באמצעות האנשים אותם מינה לניהול הקבוצה לפגוע בראש העיר הנבחר תומר גלאם. בתנהלות זו, פוגעים שמעוני ואנשיו אך ורק בילדים שוחרי הספורט בעיר, באוהדי הקבוצה, בשחקנים ובכספי הציבור. אותה הנהלה בה משתמש שמעוני לצורך הפגיעה בקבוצה, היא ההנהלה שבחמש השנים האחרונות משכה משכורות עתק מחשבון הקבוצה המוחזק מכספי ציבור. ללא שום אתיקה מקצועית, פירקה ההנהלה את קבוצת הכדורגל בשם 'הפוליטיקה', והורידה שנים רבות של עבודה וכספים רבים לטמיון.

הנהלת העיר לא תעבור על כך לסדר היום. ראש העיר אשקלון תומר גלאם, יחד עם הנהלת העיר יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם מכל הבחינות המקצועיות והמשפטיות על מנת להסיר את הנגע ולהחזיר את הקבוצה למסלולה.

לכם, אוהדי הכדורגל, שוחרי הספורט, נוער ושחקנים מסורים, אני מבטיח כי בקרוב מאוד תשובו לרשום הצלחות והנאות במגרשים וכי הנהלת העיר יחד עם ראש העירייה תומר גלאם יעשו הכל לטובת כך ויעמדו מאחוריכם בהחלטות הגורליות שיתקבלו בימים אלו לטובת העיר אשקלון".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר