תומר גלאם עם יו"ר הקבוצה והמאמן. צילום: דוברות עיריית אשקלון
תומר גלאם עם יו"ר הקבוצה והמאמן. צילום: דוברות עיריית אשקלון

נאחזים בתפקיד: למה הנהלת הפועל אשקלון לא מפנה את הכסא?

למרות המצב המביך שאליו הגיעה קבוצת הפועל אשקלון, ולמרות דרישתו של ראש העירייה תומר גלאם, אנשי הנהלת הקבוצה, המנכ”ל דרור אלמלם והמנהל הטכני צ’יקו מגיה, ממשיכים להיאחז בתפקיד. גלאם האשים את השניים כי הם “ממשיכים לעשות שימוש ציני ופוליטי בשחקני הקבוצה ובאוהדיה וזאת לצורכיהם האישיים בלבד. כל אלו מעידים על התנהלות לא עניינית וחסרת אחריות”

פורסם בתאריך: 18.1.19 12:39

     

חודש יוני, 2017. הפועל אשקלון מסיימת עונה חלומית ונשארת בליגת העל, על הדרך מורידה את הפועל תל אביב לליגת המשנה ורושמת עונה שתיחרט בדפי ההיסטוריה של המועדון. מיד לאחר מכן מנכ”ל המועדון הגאה דרור אלמלם מתיישב על כיסא המרואיין לאחר שנות שתיקה, מחויך מאוזן לאוזן ולא מפחד להצהיר: “המטרה הבאה שלי היא לרכוש את הפועל אשקלון”.

גם מנכ"ל וגם יו"ר? דרור אלמלם. צילום: אורי קריספין

ינואר 2019, בקושי שנה וחצי חולפות מאז, ואנחנו למדים היטב כיצד גלגל יכול להסתובב. אותו מנכ”ל שהיה בטוח שעתידו בהפועל אשקלון הולך שנים קדימה רואה כיצד ראש העירייה הנבחר תומר גלאם מראה לו את הדרך החוצה ממועדון נעוריו בכל דרך אפשרית.

אלמלם והמנהל הטכני צ’יקו מגיה אינם אנשים רצויים בעיני גלאם, ובהמשך לכתבה שפרסמנו בשבוע שעבר, שהכתה גלים וחשפה את ההתנהלות בין שני הניצים, מסתבר שזו הייתה רק הסנונית הראשונה וכי השבוע הנושא תפס תאוצה ואף עלה מדרגה.

דרור אלמלם ןציקו מגיה עם תומר גלאם .צילום: אורי קריספין

צוחקים כל הדרך לאן? הנהלת הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

לאחר שכספים לא הופקדו בעמותה על ידי עיריית אשקלון הבינו אלמלם ומגיה כי לא יוכלו לשלם משכורות לשחקנים ויזמו עמם שיחה נחרצת. כדי להבין את אותה שיחה הנה רקע קצר: בתחילת העונה הוחתמו כלל השחקנים על סעיף יציאה שאומר שלקבוצה תהיה אופציה להשתחרר מחוזיהם בחודש ינואר, אך תצטרך להודיע על כך לשחקנים עד ל-15 בינואר. אם השחקן לא יקבל הודעה עד למועד זה כי הוא ממשיך במועדון, הוא יהיה רשאי לנהל משא ומתן עם קבוצות אחרות ואף לעזוב את המועדון.

ביום שלישי השבוע, המועד למסירת הודעת ההמשך לשחקני הקבוצה, החליטו מגיה ואלמלם לאסוף את השחקנים ולבקש מהם ארכה של מספר ימים מספר עד למתן ההחלטה אם להמשיך איתם עד לסיום העונה או לשחררם. כדי להוציא זאת לפועל השחקנים נתבקשו לחתום על מסמך שמאשר זאת. חלק מהשחקנים חתמו וחלק מהם לא הסכימו, ולכן אלו שלא חתמו יכולים כבר כעת לעזוב את הקבוצה, שלא התחייבה בפניהם כי הם ימשיכו במועדון. השיחה והלך הרוח עוררו סערה במועדון וכותרות גם באתרים הארציים.

ברור לכול כי המהלך הנ”ל קשור בד ובד למערכת היחסים העכורה של אנשי ההנהלה עם ראש העירייה תומר גלאם, וכי חברי ההנהלה אינם מעוניינים לקחת על עצמם את שכר הקבוצה ללא הזרמת כספי העירייה. למרות המצב שנוצר ואותה שיחה, השחקנים הבינו שעליהם להתנהל במקצוענות והמשיכו את אימוניהם השבוע, זאת כדי להיות מוכנים למשחק הליגה מול הפועל פתח תקווה.

צ'יקו מגיה. צילום: אורי קריספין

בהמשך היום נועד אלמלם עם מנכ”לית החברה העירונית רונית מצליח על מנת להגיע למתווה שיוביל לעזיבתם של המנכ”ל והמנהל הטכני. לאלמלם היו כמה דרישות, ולאחר שמצליח העבירה אותן לגלאם, הופתע המנכ”ל כאשר ראש העירייה הסכים לכל הדרישות, ולפיהן: כל הגירעונות וחובות העבר והעתיד שיצוצו יהיו על חשבון העירייה, אלמלם ומגיה יקבלו שתי משכורות קדימה והערבויות שמופקדות בבקרה יוחזרו אל השניים. השניים לא ציפו שראש העירייה יסכים לדרישות, ואף על פי שנענה להן, באופן לא ברור השניים עדיין נמצאים במועדון בטענה לחוסר הסכם. ראש העירייה כבר עובד מאחורי הקלעים על תכנית מגירה ובודק אפשרויות אחרות להזזת השניים.

מצליח במשרדה. צילום: אורי קריספין

אפשרות אחת שנשקלת היא העברת הקבוצה לעמותה אחרת עם חברי עמותה חדשים שיהיו אנשי אמון של גלאם. ל"כאן דרום" נודע כי אלמלם ומגיה נעזרים במהלכיהם בהדרכתו של עורך דין ששכרו על מנת שיעניק להם ייעוץ כיצד להתנהל. גם העמותה שמנהלת הקבוצה נשמעת להנחיותיהם של השניים ותפעל בשיתוף פעולה עמם.

עקב מצב הביש שאליו הגיע המועדון יזם ראש העירייה מפגש בבניין העירייה שבו נכחו יו”ר הקבוצה פרוספר וקנין, מאמן הקבוצה שלומי דורה, הצוות המקצועי, שחקני הקבוצה ומנכ”לית החברה העירונית רונית מצליח. מטבע הדברים, אלמלם ומגיה לא השתתפו בפגישה.
“הפועל אשקלון תעמוד למכירה, ובשביל שיהיה לה רוכש היא חייבת להעפיל לליגת העל”, אמר גלאם בפנייה לשחקנים והוסיף: “חברי ההנהלה מטעם העמותה ממשיכים לעשות שימוש ציני ופוליטי בשחקני הקבוצה ובאוהדיה וזאת לצורכיהם האישיים בלבד. כל אלו מעידים על התנהלות לא עניינית וחסרת אחריות. לא עוד. נעשה כל שביכולתנו על מנת להביא להצלחתה ולתפקודה התקין של הקבוצה, כאשר טובת האוהדים, השחקנים ותחום הספורט בעיר הם היחידים שעומדים לנגד עיניי.

“ראש עיר טוב ומנהיג טוב צריך ללכת לפי הצורך שצריך להיות”, הוסיף גלאם. “ואם הצורך הוא להשקיע יותר בשחקנים, אז נשקיע יותר בשחקנים. אני רוצה את הקבוצה הזו מצליחה, אני רוצה אותה בליגת העל כי שם יקנו אותה, יש פוטנציאל ויש שחקנים טובים, ואני אומר לכם גם שיש פה אחלה מאמן, ואני נותן לו את הגיבוי הגדול ממני, הוא יחליט איזה שחקנים מחתימים ולא ההנהלה”.

מה יהיה שלומי דורה? צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

מה יהיה שלומי דורה? צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

גלאם פנה לדורה ואמר לו: “אתה יודע איזה שחקן הכי טוב, ולא אף אחד אחר. מה שמעניין אותי זה הקבוצה, האוהדים והציבור שאותו אני מייצג. אני אומר את הדברים כפי שהם, והגיע הזמן שהציבור ישמע את האמת: אף אחד לא ישתמש בכם, ולא בתושבים שלי כדי לפגוע בקבוצה, ושכולם יבינו שהקבוצה הזו הולכת לעלות לליגת העל ולהימכר במחיר שהוא סביר כדי לפחות לתקן את הנזק המזערי שעשו פה בשנים האחרונות”.

תעודת עניות: 130 אוהדים במשחק הבית האחרון

אין ספק שהלך הרוח בקבוצה הצליח לחלחל היטב גם לאוהדי הקבוצה, ששברו שיא שלילי ועגום במיוחד, כאשר התייצבו במספר זעום למשחק הבית האחרון מול הפועל ראשון לציון. נראה שגם האוהדים השרופים ביותר מביעים חוסר אמון בנעשה בקבוצה ולא מעט מהם היו רוצים לראות את מגיה ואלמלם מחוץ לקבוצה, אך גם את פרוספר וקנין, שלא נחשב לאהוב הקהל.

הפועל אשקלון מארחת את הפועל ראשון לציון (צילום: שגיא הרשקו)

נוסף על כך, הרי שהאוהדים לא מרוצים ממעורבותו של גלאם במועדון, ודוגמה חיה לכך יכולנו לראות השבוע בדף האוהדים הרשמי, כאשר רוב מוחלט של האוהדים הגיבו בגנותו של גלאם. בין התגובות: “לא ניתן לתומר גלאם להרוס אותנו”, “לא רציתם להראות תמיכה בשמעוני, היחיד שדאג לקבוצה”, “איתמר לא היה עושה את זה, הוא היה נלחם על הקבוצה”.

תומר גלאם ואיתמר שמעוני מונפים אל על. צילום: אורי קריספין

גלאם ושמעוני חוגגים עם הפועל. מה עם מכבי? צילום: אורי קריספין

התגובות הללו מיוחסות לגלאם בטענה שהוא מסרב להעביר כספים למועדון ולמעשה מביא את הקבוצה למצב שבו היא נאלצת לשחרר שחקנים. אם כי כאשר מסתכלים על כך מזווית אחרת, הרי שיש הטוענים כי אלמלם ומגיה נאחזים בקרנות המזבח ומסרבים לעזוב את המועדון, דבר שיביא לשקט זמני. “להחליף את דרור וצ’יקו בחברי הנהלה אחרים של תומר גלאם זה בדיוק אותו הדבר”, אמר ל"כאן דרום" אוהד הקבוצה. “אין פה שום אפקט ושום שינוי. העירייה עדיין תמשיך להיות מעורבת בניהול הקבוצה, עדיין השלטון הפוליטי יכתיב את הקצב, הגיע הזמן שתומר גלאם ייצא לתקשורת כמו גבר ויגיד קבל עם ועדה: ‘אני מחפש רוכש’ ולא יסתתר מאחורי שליחים”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




האבסורד הוא שעם כל המצב האפוף במועדון הקבוצה עצמה נמצאת בסך הכול ארבע נקודות מהמקום הראשון והמקום השני, מקומות שמוליכים בסיום העונה לליגת העל, ולפחות על הנייר היא עדיין נמצאת בעמדה טובה לעשות זאת. עם זאת, עם איך שהמועדון מתנהל ועם גל השחרורים שצפוי לצאת אל הפועל, מדובר רק בעניין של זמן עד שגם הקבוצה תדרדר מקצועית אל מקומות נמוכים בטבלה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר