היו ימים. אלמלם, גלאם ומגיה בימים יפים יותר. צילום אורי קריספין
היו ימים. אלמלם, גלאם ומגיה בימים יפים יותר. צילום אורי קריספין

תומר גלאם במסר לאלמלם ומגיה: מבחינתי אתם בחוץ

“אחרי הבחירות” כבר הגיע מזמן, וראש העירייה הנבחר ממשיך בהרחקת הדמויות המזוהות עם השלטון הקודם. הבאים בתור הם אנשי הנהלת הפועל אשקלון: המנכ”ל דרור אלמלם והמנהל הטכני צ’יקו מגיה. אלא שמי שבאמת יכולים לסיים את תפקידם הם אנשי העמותה שגם היא מנוהלת על ידי אנשי שמעוני

פורסם בתאריך: 10.1.19 17:26

     

בשעה שקבוצת הכדורגל העירונית לא מתפקדת על כר הדשא ושומטת נקודות שבוע אחרי שבוע, מתחת לפני השטח המערכת בוערת כצפוי לאחר מערכת הבחירות המתוחה. לאחרונה אנחנו מקבלים שיעור נוסף עד כמה מעורבותה של הפוליטיקה היא כל כך עמוקה בספורט ועד כמה מועדון כדורגל יכול להינזק מפעולות כאלה ואחרות.

הפעם לא נכתוב על עוד הפסד מביש בחוץ מול בית”ר תל אביב רמלה, אלא ניגע בקרב ההישרדות הלוהט שמתנהל כיום בין חברי ההנהלה דרור אלמלם וצ’יקו מגיה וחברי העמותה לבין ראש העירייה תומר גלאם.

ל"כאן דרום" הובא לידיעה כי לאחרונה התקיימה שיחה בין יו”ר המועדון פרוספר וקנין למנכ”ל דרור אלמלם, ובה התבשר האחרון כי ראש העירייה תומר גלאם לא רוצה אותו בקבוצה. וקנין, שהגיע על תקן נציגו של גלאם, אף הסביר כי המצופה מאלמלם הוא לפטר את המנהל הטכני צ’יקו מגיה ולאחר מכן להתפטר בעצמו.

היו"ר החדש-ישן של הפועל אשקלון. פרוספר וקנין

נשלח על ידי תומר גלאם, פרוספר וקנין. צילום גייל מיכאלי-אליהו

לדעת גלאם, השניים הללו מזוהים יותר מכול כפעילים מוצהרים של המתחרה בבחירות איתמר שמעוני, והיה ברור לכול כי מדובר רק בעניין של זמן עד שגלאם יבצע מהלך ויזיז אותם מחוץ להפועל אשקלון. על מנת לעשות מעט סדר, נציין כי אלמלם ומגיה מחזיקים בערבויות המופקדות בבקרה התקציבית וכי בכל מקרה היחידים שיכולים לפטרם הם ראשי העמותה שירן מנור וחנן זילברמן, אנשי אמון של ראש העירייה הקודם איתמר שמעוני. לפיכך הכוח כרגע נמצא בידי העמותה ולאו דווקא בידי ראש העיר עצמו או יו”ר הקבוצה פרוספר וקנין.

וקנין משמש רק נציג עירייה, אך אינו נמנה כחבר עמותה, ולכן הוא אינו פקטור בניהול כספי המועדון או בפיטורי עובדים. אותו גורם אשר הביא לאוזנינו את דבר הפגישה בין וקנין ואלמלם ידע לספר גם על שיחה שנייה שהתקיימה לאחר מכן, הפעם בין אלמלם וגלאם, שבה חזר בו האחרון והבהיר לאלמלם כי הוא תומך בהשארתו בקבוצה וכי הבעיה שלו היא רק עם מגיה וחברי העמותה האחרים.

הכוח בידיים שלהם. ראשי העמותה: חנן זילברמן ושירן מנור

מסר דומה וחיזוק לכך קיבל אלמלם גם ממקורבים בכירים של ראש העירייה. בזמן שאלמלם ומגיה עומדים בראש המערכת, גלאם מרגיש כי הכספים שהוא מעביר מהעירייה לעמותה נמצאים ללא פיקוח אישי שלו, ופה מתחילה הבעיה הגדולה מבחינתו. גלאם מעוניין כי הכספים ילכו לטובת תשלומי שכר לשחקנים ולעובדי המועדון, אך לא לכיסוי חובות עבר וגירעונות שנוצרו בתקופתו של שמעוני.

“ראש העיר לא יעביר כספים שבדרך כזו או אחרת יגיעו לאנשים של שמעוני”, אמר השבוע אחד מהפעילים המרכזיים של גלאם ל"כאן דרום". “אי אפשר להשאיר במערכת חברי הנהלה שמזוהים כל כך עם שמעוני ויו”ר שמזוהה עם תומר גלאם שימשיכו להתנגח אחד בשני כל יום”. מקורבים למגיה מציינים בפנינו כי תומר גלאם מעוניין להכניס אנשי אמון מטעמו למערכת.

דרור אלמלם וצ'יקו מגיה בחרו שלא להגיב לידיעה.

איפה הכסף?

במועדון חיים ברמה היומיומית בכאוס מוחלט ובחוסר ודאות משווע באשר לעתידה הקרוב של הקבוצה. נכון למועד סגירת הגיליון (ד’) טרם ברור אם כספים יועברו למועדון מהעירייה ואם השחקנים יקבלו את שכרם בזמן.

כזכור, משכורות חודש נובמבר שולמו לשחקנים בעיכוב של שבועיים ימים, כאשר קיימים עדיין עובדי מועדון שטרם קיבלו שכר. עושה רושם כי כל עוד לא יבוצע שינוי בהרכב ההנהלה, גלאם יתקשה להעביר את פעימת הכספים הראשונה של תקציב 2019 וכאמור במידה ואכן יועברו, הוא ידרוש כי ילכו לטובת חיזוק הקבוצה כבר בחודש ינואר הנוכחי, שכר עובדים ולא לטובת כיסוי הגירעון הקיים בקבוצה ונאמד בסכום של מעל למיליון וחצי שקלים.

יקבלו שכר? שחקני הפועל אשקלון. צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

למרות הרצון של גלאם להיפטר ממגיה, יש לציין כי דווקא הוא נחשב לאחד מהעובדים המסורים במועדון אשר נמצא במערכת סביב השעון ומנהל את המועדון בשלט קרוב, זאת להבדיל מאלמלם ווקנין, שלא פוקדים את המועדון ברמה היומית. יום חמישי, לאחר סגירת הגיליון, זה היום לתשלום משכורות חודש דצמבר, ואיש במועדון לא יכול להצביע אם יחולקו כאלה. מי שמופקדים על הערבויות הם אלמלם ומגיה, והאחרון, ייתכן שבמהלך אימפולסיבי, הוציא השבוע טופסי שחרור ל-15 שחקנים בקבוצה, זאת כדי להשתחרר מהחוזים שלהם, כיוון שהעמותה ללא כספי העירייה לא יכולה לשלם שכר.

המצב שנוצר הוא ללא ספק מבוי סתום עבור שני הצדדים, כשאף אחד מהם לא יודע כיצד להתנהל ואיך לפתור את הפלונטר שנוצר. השחקנים שלהם הוצאו טופסי השחרור שמעו על כך במהלך אימון הבוקר של יום שלישי, אך שחרורם טרם יצא אל הפועל. “זה יותר מהלך למען יראו וייראו”, אמר השבוע גורם במועדון.

שלומי דורה לאן?

בתוך כל סיר הלחץ שבו נמצא המועדון גם האוהדים רואים את הנעשה מבחוץ, ולפיכך גם כמות הקהל במגרש ירדה באופן ניכר. האוהדים צמאים לראות שינוי ורוכש שיגיע להציל את הקבוצה, ומבחינתם גם אנשים של תומר גלאם במערכת לא יביאו שינוי ולא רצויים. “רק רכישת הקבוצה על ידי גורם חיצוני עומדת מבחינתנו על הפרק, מישהו שיציל אותנו מהפוליטיקה המקומית. רק ככה הקבוצה תצליח”, אמר נחרצות אוהד הקבוצה.

חלק מהאוהדים גיבשו החלטה לא להגיע יותר למגרשים, גם בשל מצבה המתדרדר של הקבוצה מבחינה מקצועית, ואחרים שכן מגיעים כבר החלו להפנות את זעמם על הנעשה בקבוצה עם גידופים וקללות. ואיפה נמצא מעמדו של המאמן שלומי דורה בתוך כל זה, אתם שואלים? פיטורים לא עומדים כרגע על הפרק, זאת למרות התוצאות הקשות של הקבוצה, הכישלון המקצועי ונפילת הקבוצה למקום השישי.

מה יהיה שלומי דורה? צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

שלומי דורה. בינתיים נשאר. צילום לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

מבחינת האוהדים, שחיבקו את דורה בתחילת העונה, כעת גם הוא כבר לא חסין. במועדון יודעים כי הקבוצה צריכה לעבור חריש עמוק בפן המקצועי ומהפכה במצבת השחקנים כבר בחלון ההעברות הנוכחי שנפתח. זו גם משאלת הלב של המאמן דורה, שמבין שללא שחקני חיזוק לא יהיה ניתן להתחרות או לקרוא תיגר על הכרטיס לליגת העל.

יתרה מזאת, במצב הנוכחי במועדון חוששים מהתדרדרות לחלק התחתון של הטבלה, ועל סמך ההיסטוריה של הליגה הלאומית, כבר קרה שקבוצות שהיו בחלק העליון נפלו לחלק התחתון ואף הסתבכו בקרבות תחתית. על הפרק כמה שחרורים, כאשר אליאור משעלי, ניסן דנון ואור חסידים מועמדים בכירים לעזוב את הקבוצה אחרי שהם אינם מגלים יכולת טובה וגם על מנת לפנות מקום בבקרה התקציבית לשחקנים אחרים. השלושה, שחקנים התקפיים, לא מספקים את הסחורה בפן הקדמי, ולראיה: 450 הדקות שבהן הקבוצה לא כבשה שער.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר