מה יהיה שלומי דורה? צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון
סיים את העונה עם חיוך צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

אוהדי הפועל אשקלון מתוסכלים

שוב ושוב מגיעים אוהדי הפועל אשקלון עם אופטימיות זהירה ומתאכזבים מהתוצאה. אחרי ארבעה משחקים ללא הבקעה של שער אחד, מקווים שזה יקרה מול בית”ר תל אביב. וכשמגלים מה השכר בקבוצה, מבינים מאיפה הגיע הגירעון העצום

פורסם בתאריך: 4.1.19 14:22

     

מאות בודדות של אוהדים אופטימיים הגיעו בשישי האחרון לאצטדיון סלה וחשבו שיראו ניצחון שישים קץ לשרשרת המשחקים המגמגמים של הקבוצה בשבועות האחרונים. מעל לכול הם פיללו לראות את הכדור פוגש את שער היריב, דבר שאותו לא ראו קורה בשלושת המשחקים האחרונים. אם כי הדבר שהם הכי הרבה חשקו בו היה לראות את הקבוצה שלהם חוזרת להציג כדורגל חיובי ומביאה את יסודות הכדורגל לידי ביטוי.

כן רכש בינואר, לא רכש בינואר – בינתיים סגל השחקנים הוא כפי שהו,א ועם זה אשקלון הייתה צריכה להראות שהיא לא שכחה להניע כדור כפי שעשתה בכמה וכמה משחקים במהלך העונה. אלא שהאופטימיות הזהירה של האוהדים התחלפה מהר מאוד בעצבים, קללות ותסכול שהושלכו לעבר השחקנים והצוות בסיום המשחק. הקבוצה של שלומי דורה שוב בעטה בדלי, שוב פספסה הזדמנות לקחת שלוש נקודות שיקדמו אותה לעבר המקומות הראשונים בטבלה ובעיקר שוב אכזבה את אוהדיה.

נצרת עילית מעל אשקלון, השבוע במשחק בין הקבוצות. צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

נצרת עילית מעל אשקלון, השבוע במשחק בין הקבוצות. צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

הפעם זה לא היה עוד תיקו 0:0 משמים, אלא הפסד כואב של 1:0 לנצרת עילית, שנחשבת ללא ספק להפתעה הנעימה של הליגה הלאומית השנה. אותו שער הובקע כבר בדקה ה-22 בידי אוהד רבינוביץ’, מה שאומר שלאשקלון היה מספיק זמן כדי להשוות את התוצאה ואף לנצח במשחק, אבל לא כשמדובר בדיוק באותה קבוצה חיוורת של השבועות האחרונים, קבוצה ללא מחויבות, ללא לחימה, ללא כישרון ובלי שחקן שיכול לקחת על עצמו את המשחק ולהנהיג את הקבוצה.

איפה גל צרויה, אתם שואלים? גם הוא כבר לא מסוגל לכך, בעיקר כי לא מדובר באותו שחקן שזכינו לראות מחורר רשתות לפני הפציעה. צרויה לא מצליח לחזור לעצמו, והאשמה היא לא רק עליו, אלא גם על שחקני הקישור שלא מצליחים להזין אותו כמו שצריך. מעל לכול בולטת מאוד העובדה שלשלומי דורה אין ספסל מספיק עמוק ואי אפשר להצביע על שחקן אחד שיכול להביא שינוי מהספסל. “עם כל הכבוד לכמות שחקני הבית על הספסל, שזה דבר מבורך, הם עדיין לא מספיק בשלים כדי לעלות מהספסל ולעשות משהו”, אמר אחד האוהדים המתוסכלים בסיום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




360 דקות ללא כיבוש שער

זה לא רק ההפסד המרגיז במשחק שהרחיק את אשקלון מקבוצות הצמרת, אלא גם העובדה שהיא לא מצליחה לכבוש שער בארבעת המשחקים האחרונים – נתון שבהחלט צריך להדליק נורה אדומה ולהדאיג מאוד את אנשי הפועל אשקלון. שחר הירש אמור היה להוסיף מחץ ולהידמות במעט לגל צרויה, אלא שמלבד אותו שער מדהים מול הפועל קטמון, בדיוק לפני ארבעה מחזורים, גם הוא סובל מבצורת קטנה כמו כל קבוצתו. לא ברור על מה האשקלונים עובדים באימונים, אך כך או כך, דורה צריך לקחת את הנושא לתשומת לבו אחרת כדור השלג לא ייעצר גם במשחק הקרוב.

הרכבת לליגת העל תברח?

לא פחות משבע קבוצות דולקות ומאיימות על שני הכרטיסים לליגת העל. המרוץ הצמוד הזה לא זכור כבר המון זמן, כאשר הפועל עפולה, הפועל אשקלון, בית”ר תל אביב/ רמלה, סקציה נס ציונה, נצרת עילית, הפועל קטמון והפועל כפר סבא חולמות בסיום העונה לעשות את זה. כדי להמחיש עד כמה הפערים הם קטנים, הרי שרק שש נקודות מפרידות בין המקום השביעי, שבו אוחזת עפולה, לבין המקום השני, שבו אוחזת קטמון – כך שהכול לגמרי פתוח.

זו גם הסיבה שעל אף רצף התוצאות השליליות של אשקלון בשבועות האחרונות, עדיין הכרטיס לליגת העל בהישג יד, והיא רחוקה רק שלוש נקודות מהמקום השני. למזלה, גם חלק מיריבותיה לא עושות את העבודה שלהן וצולעות במחזורים האחרונים. למרות זאת, שלומי דורה ושחקניו חייבים להתעורר במהרה, כי באם קצב צבירת הנקודות שלהם ימשיך כך, לא בטוח שהם יהיו רלוונטיים בעוד כמה שבועות.

מחכים עזרה מלמעלה. שחקני הפועל אשקלון צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

מחכים עזרה מלמעלה. שחקני הפועל אשקלון צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

מי יכסה את הגירעון?

השבוע אושר תקציב העירייה לשנת 2019, וזה כולל כמובן גם את הספורט והכדורגל בפרט. אלא שמעבר לכך הרי שעמותת הפועל אשקלון סובלת בימים אלו מגירעון של יותר מ-1.5 מיליון שקלים, סכום אדיר שלא ברור כרגע מי אמור לכסות ואם בכוונת העירייה לסייע בכך.

השבוע פורסמו באתר אשקלונט רשימת משכורות העתק של בעלי התפקידים הבכירים בהפועל אשקלון בשנת 2017, מבלי לציין את תפקידו המוגדר של כל מקבל שכר. מהרשימה שהתקבלה מרשם העמותות עולה כי המשתכר הגבוה ביותר קיבל סכום של 895,982 אלף שקל בשנה, כאשר המקום החמישי ברשימת המשתכרים הגבוהים זכה לסכום “נמוך” של 440,960 אלף שקל בשנה. “לא פלא שהעמותה הגיעה לכזה גירעון עם המשכורות שמחלקים להנהלה ולצוות המקצועי”, אמר ל"כאן דרום" גורם בכיר בעירייה. “אבל מה שהיה בתקופת שמעוני ייגמר לאט לאט, נעשה לזה סוף”.

באשר לרוכש פוטנציאלי לקבוצה, הנושא שמעניין הכי הרבה את אוהדי הקבוצה, הרי שאין חדש תחת השמש. למרות פניות לאנשים אמידים פוטנציאליים על ידי אנשי העירייה, אף אחד מהם לא שש לבצע מהלך של רכישת המועדון והשקעת כספים בו מדי שנה, ורובם משיבים בשלילה לפניות העירייה או מתדיינים איתם על הנושא רק מתוך כבוד.

בית”ר תל אביב/רמלה מחכה לדורה ואשקלון

כשהיא ממוקמת במקום ה-6 בטבלה עם 28 נקודות תצא אשקלון ביום שישי הקרוב לאצטדיון רמלה, ששם תפגוש את הקבוצה מהמקום ה-5, בית”ר תל אביב/ רמלה. לשתי קבוצות מספר זהה של נקודות, כך שברור שניצחון של כל אחת מהן יקפיץ אותה במעלה הטבלה ויעניק ביטחון ושקט במיוחד לקבוצה האשקלונית שכאמור לא ראתה שער וניצחון בארבעת המשחקים האחרונים. שלומי דורה יחסר את הקשר סטוריס ניניס בשל ספיגת כרטיס אדום במשחק מול נצרת עילית.

בקבוצה כעסו מאוד על ניניס כיוון שנכנס כמחליף וכבר כעבור חמש דקות ראה את הכרטיס האדום והשאיר את קבוצתו ב-10 שחקנים. כעת ההשלכות של כך יהיו גם על המשחק הקרוב מול התל-אביבים. “זה היה מעשה חסר אחריות”, אמר גורם במועדון. דורה מתכוון להמשיך להעניק את הקרדיט לצמד החלוצים שלו גל צרויה ושחר הירש בתקווה לראות סוף כל סוף שיתוף פעולה פורה ביניהם. נוכח אכזבתם של האוהדים מנראות הקבוצה בתקופה האחרונה מעט מאוד מהם צפויים להגיע למגרש ברמלה.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "ראש העיר, תומר גלאם, מקיים בימים אלו דיונים בנושא קבוצת הכדורגל של הפועל אשקלון במטרה לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת עתיד הקבוצה, לטובת תושבי אשקלון בכלל ותחום הספורט בעיר בפרט".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר