חזרו להתאמן. שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)
יקבלו את שכרם? שחקני הפועל אשקלון צילום: (דוברות הפועל אשקלון)

מניצחון מזהיר לתיקו משמים: המטוטלת של הפועל אשקלון

הניצחון מול מובילת הטבלה בשבוע שעבר הפיח רוח של תקווה באוהדי הפועל אשקלון, שנעלמה לה מהר מאוד כשהקבוצה התייצבה למשחק מול רמת השרון החלשה. לקראת המשחק מול נצרת הציפיות שוב נמוכות

פורסם בתאריך: 14.12.18 15:12

     

זה בהחלט מתחיל להישמע לנו כמו מנגינה מוכרת שחוזרת על עצמה. שבוע אחד הפועל אשקלון מנצחת, מתקרבת לכדי מרחק נגיעה מהמקום הראשון ומפיחה המון תקוות בקרב אוהדיה, ואילו שבוע לאחר מכן מגיע לו תיקו או הפסד שמחזיר את כולם לקרקע ומרחיק את הקבוצה האשקלונית מהפסגה. בשפה העברית – צעד אחד קדימה, שני צעדים אחורה.

וזה בהחלט נכון גם באשר ליכולת שמפגינים שחקניו של שלומי דורה, כי כשהם מנצחים, הם עושים את זה תוך כדי תצוגה ושערים מרהיבים שמרימים את האצטדיון באוויר. וכשהם עושים תיקו או מפסידים, זה אומר שהם שיחקו איום ונורא, וברוב המקרים גם האוהדים מתחרטים שהם יצאו מוקדם מהעבודה ועשו את המאמץ להגיע למשחק.

ניניס משמאל. יצא צולע מהמגרש. צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

בדיוק כך היה השבוע ברמת השרון, כאשר הפועל אשקלון סיימה בתיקו מאופס והייתה שותפה לשיממון אחד גדול באצטדיון גרונדמן. אותו משחק אמור היה להיות משוחק בכלל ביום שישי שעבר, אך בשל הגשמים הכבדים שפקדו את המקום, המגרש הוצף ולא היה שמיש למשחק. ביום שני כאמור, אשקלון עשתה את דרכה לרמת השרון לעבר המשחק המיוחל, לא לפני שראתה איך הפועל כפר סבא גורפת לה שלוש נקודות נוספות שמרחיקות אותה מאשקלון ואף מלחיצות את שחקניו של שלומי דורה לקראת המשחק מול רמת השרון.

כך לפחות חשבנו, כך אמור היה להיות, כיוון שהפועל אשקלון הייתה אמורה לטרוף את הדשא ולהיות עדיפה פי כמה מהקבוצה הביתית, שנחשבת כשלעצמה לקבוצה חלשה שלא אמורה להוות סכנה. בפועל, קיבלנו כאמור משחק נטול הזדמנויות עם תוצאה שבהחלט שיקפה את מה שראינו על כר הדשא. אז לא רק שאשקלון לא מצליחה לחבר ניצחון שני ברציפות, היא גם נותנת לכפר סבא לברוח לה ואף לא מנצלת את ההפסד המפתיע של הפועל קטמון להפועל איכסל ולוקחת נקודה אחת בלבד ממשחק החוץ.

צהלה ושמחה באשקלון לאחר כיבוש השער. צילום: לירון מולדובן, דוברות הפועל אשקלון

אוהדי הקבוצה שטרחו והגיעו לרמת השרון הביעו אכזבה גדולה נוכח העובדה כי הקבוצה שיחקה ללא קשר התקפי טבעי. משום שסטוריס ניניס לא שיחק בשל פציעה בשבוע שעבר, לאשקלון היה חסר שחקן קדמי שיניע את הכדור ואת הקישור של הקבוצה. שלומי דורה הציב שלושה חלוצים בדמותם של שחר הירש, גל צרויה ואליאור משעלי, אך הקשרים ערן ביטון ואור חסידים הפגינו חולשה, לא ידעו להוציא את אשקלון קדימה ולא הצליחו לייצר הזדמנויות לחלוצים.

מי ששוב עשה את עבודתו בין הקורות ושמר על רשת נקייה הוא השוער ליאור חדריאן, שמגלה יציבות יוצאת דופן, ושוב גרף מחמאות מחבריו ומאנשי הקבוצה. כעת, אחרי 14 משחקי ליגה, הפועל אשקלון ממוקמת במקום הרביעי בטבלה ובמרחק של שתי נקודות ממקום שמוליך לליגת העל.

לביא שוחרר, דקל משה יושאל

בתוך כך, בהפועל אשקלון כבר נערכים לחודש ינואר הקרוב וכבר כעת מבצעים שינויים בסגל הקבוצה. מעבר לרצון להתחזק בכמה עמדות, במועדון החליטו גם לדלל את הסגל, והשבוע הקשר אמיר לביא קיבל הודעה על שחרורו. לשחקן נולד בתחילת השבוע בן, וכאמור כמה ימים לאחר מכן הוא "זכה" במתנת שחרור. לביא שותף בשבעה משחקים העונה, אך לא הצליח להטביע את חותמו ולהיות שחקן מוביל בקבוצה.

אמיר לביא (משמאל), קיבל בן והודעת שחרור. צילום: דוברות הפועל אשקלון

בתוך כך, גם הבלם דקל משה יעזוב את הקבוצה, אך בשונה מלביא מדובר בהשאלה לעירוני שדרות. משה הוא שחקן בית אשר גדל במחלקת הנוער הכחולה, ובמועדון מעדיפים שהבלם יצבור דקות משחק מאשר שיתבזבז על הספסל או ביציע. בקבוצה מקווים להשלים עוד השבוע את צירופו של בן צעירי לקבוצה לאחר שהאחרון סגר את תנאיו. בצוות המקצועי ממתינים שהשחקן ייכנס לכושר כדי להתחיל לשתף אותו במשחקי הקבוצה, עם זאת, נכון לכתיבת שורות אלו (ד’), השחקן טרם חתם רשמית וטרם עבר בבקרה התקציבית. צעירי (26) נחשב לכישרון עולה בכדורגל הישראלי וגדל בקבוצת בני יהודה תל אביב. הוא הספיק לשחק בהפועל כפר סבא, הפועל פתח תקווה ומכבי נתניה וכעת כאמור מגיע לדרום. אחיו הגדול לירוי הוא הכדורגלן הבכיר בבית, אך גם בן עצמו נחשב לפוטנציאל שעל פי התחזיות אמור להגיע רחוק.

ממתינים לאחי נצרת

בהפועל אשקלון ירצו ביום שני הקרוב לסגור את הסיבוב הראשון בדיוק כפי שפתחו אותו, עם ניצחון. הקבוצה של שלומי דורה תפגוש בביתה את אחי נצרת מתחתית הליגה הלאומית. הקבוצה בירוק תתמקד השנה במאבקי הישרדות, ולכן מדובר ביריבה עיקשת, כיאה לקבוצה שנלחמת על חייה בליגה. עם זאת, לאשקלון מטרות משלה, והקהל לא יקבל שבוע נוסף של אובדן נקודות.

שלומי דורה

במקביל למשחק באשקלון ישוחק מפגש צמרת בין הפועל כפר סבא לסקציה נס ציונה, ובאשקלון יחזיקו אצבעות לתוצאת תיקו או לכל הפחות להפסד של הקבוצה מהשרון. בסיום המחזור עשויה אשקלון במקרה של ניצחון להעפיל למקום השני בטבלה ולסיים סיבוב משחקים ראשון בצורה אופטימית כשבקנה שלה תוצאות סבירות בהחלט.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בנושא אחר, משחקה של קבוצת הנוער של הפועל אשקלון, שרושמת עד כה עונה חיובית וממוקמת בצמרת הגבוהה של הטבלה, נדחה במהלך השבת האחרונה עקב תנאי מזג האוויר. בשבת הקרובה חניכיו של יגאל זריהן יצאו למשחק חוץ קשה מול הפועל פתח תקווה ויקוו לרשום ניצחון אשר ישיב אותם למסלול הניצחונות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר