היו"ר החדש-ישן של הפועל אשקלון. פרוספר וקנין
היו"ר החדש-ישן של הפועל אשקלון. פרוספר וקנין

פרוספר וקנין: “אנחנו נדאג שהאוהדים יהיו מרוצים”

היו”ר הטרי של הפועל אשקלון פרוספר וקנין נכנס אל תוך הקלחת הסוערת של המועדון האשקלוני עם אפס זמן והמון בעיות, שהעיקרית שבהן היא אי העברת שחקני רכש בבקרה התקציבית. אבל הוא בטוח שעד יום שני כולם יעברו והאוהדים יקבלו חגיגה של כדורגל

פורסם בתאריך: 24.8.18 17:03

     

ביום שני בשעה 19:00 בערב תחל הפועל אשקלון את דרכה בליגה הלאומית לאחר שנתיים מאתגרות בליגת העל. במשחק שיתקיים באצטדיון סלה תתמודד אשקלון מול הפועל איכסאל מהצפון.

נכון לכתיבת שורות אלה (רביעי) שחקני הקבוצה עדיין לא עברו בבקרה התקציבית ואינם יכולים להשתתף במשחקים, אבל יו”ר הקבוצה פרוספר וקנין אופטימי ובטוח שעד יום שני הכול יסתדר. בשיחה מיוחדת לקראת פתיחת העונה מספר וקנין על רגשותיו, “מצד אחד כמובן אכזבה שהקבוצה ירדה ליגה, מצד שני התרגשות לחזור למפעל הזה להפועל אשקלון ונקווה לדרך צלחה. אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד למרות שהתחלנו קצת באיחור, אבל אנחנו עושים מאמצים גדולים להעמיד קבוצה אטרקטיבית עם כוונות גדולות מאוד”.

להעמיד קבוצה אטרקטיבית. הפועל אשקלון מול נס ציונה. צילום: דוברות הפועל אשקלון

ידעת שהמצב כל כך בעייתי ולא ניתן להעביר שחקנים בבקרה?
“כל שנה עולה הסוגיה הזו של שחקנים בבקרה, בליגת על זה פחות בעייתי כי אתה מקבל תקציבים מהמנהלת ומהטלוויזיה שבעה-שמונה מיליון שקל, אז בבקרה מכירים בזה בלי בעיה. הבעיה בבקרה זה האישורים לתקציבים שהעירייה נותנת לקבוצה. אנחנו בליגה לאומית, ו-70 אחוז מהתקציב הוא עירייה, ולכן נוצרה הבעיה, כי הבקרה רוצה ערבויות אישיות על המסמכים של העירייה. אני חייב לציין את ראש העיר תומר גלאם שנסע בעצמו להתאחדות לכדורגל והוא עושה את כל המאמצים שבעולם, ואני מאמין שהוא יצליח לאשר את התקציבים בבקרה כדי שנעמיד קבוצה אטרקטיבית”.

“שחקני בית זו התרגשות”

גם וקנין עצמו שומע את האוהדים ואת חוסר שביעות הרצון שלהם מהסגל הקיים, שחקנים צעירים, רובם חסרי ניסיון, חוסר מנהיג על המגרש, אבל הוא לא מסתתר ומציע לאוהדים להיאזר בסבלנות, “רציתי יותר, אין ספק. מצד שני נתנו הזדמנות לכל שחקני הבית שלנו להוכיח את עצמם בליגה לאומית, אמנם זה גביע הטוטו, המאמן ראה אותם ויקבל את המסקנות לגביהם, אבל לפחות הם קיבלו את ההזדמנות לשחק ולא רק להתאמן. וגם אם נקדם כמה שחקנים צעירים ששיחקו איתנו לקבוצה הבוגרת, זו התרגשות מבחינתי שבסגל של הפועל אשקלון יהיו שחקנים אשקלונים. אני יודע שהאוהדים מאוכזבים, אבל הם לא ראו את הקבוצה עד היום, כי השחקנים הבכירים עדיין לא עברו בבקרה ולא יכלו לשחק. במשחק ביום שני, משחק הליגה הראשון, הסגל יהיה הרבה יותר טוב והשחקנים הבכירים שלא שיחקו ישחקו, הקבוצה תיראה אחרת לגמרי, וכולם יהיו מרוצים. עוד לא אמרנו את המילה האחרונה בנוגע לשחקני הרכש, אנו מחפשים עוד שניים-שלושה שחקני רכש, ואם נספיק עד יום שני לסגור – אז אני אשמח מאוד, ואם לא – אנחנו נמשיך לחזק את הקבוצה בעוד שחקני רכש עד שחלון ההעברות ייסגר”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מועדון שיורד מליגת העל, הציפייה ממנו היא לשוב כבר בעונה הראשונה לליגת העל, ואם מסתכלים על המכלול, אנחנו לא רואים כאן קבוצה שמועמדת להתמודד חזק על העלייה.
“מבחינת השטח ממה שראו עד היום, אתה צודק. אבל כשהקבוצה תתגבש ויהיה לנו סגל טוב, אני אומר את זה היום, הפועל אשקלון תתמודד על כרטיס העלייה לליגת העל. כמובן לאחר שנציג את הסגל ונראה הרבה יותר טוב”.

עד כמה אתה בטוח?
“ראש העיר תומר גלאם הבטיח לי שהוא יסדר את כל נושא הערבויות בהתאחדות, ואני מאמין לו שיעשה את זה ונעביר את כל השחקנים”.

דרור אלמלם ןציקו מגיה עם תומר גלאם .צילום: אורי קריספין

גלאם הבטיח שיסדר את נושא הערבויות. הנהלת הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

מה הסיבה שהוחתמו שחקנים מליגה א’, טובים ככל שיהיו, ולא שחקנים לדוגמה שנפלטו מליגת העל?
“למה? צרויה הוא שחקן ליגת על, הבלם האחורי שיחק שלוש שנים בהפועל חיפה, יש לנו שוער אשקלוני חדריאן שהוא מצוין, יש את הבלם טל מכלוף שהוא בלם מצוין.

גל צרויה במעמד החתימה (צילום: דוברות המועדון)

יש לנו סגל שחקנים, זה נכון שאין לנו הרבה שמות. כי לצעיר בישראל, שחקן שיש לו שם ויורד מליגת על לליגה ללאומית, הדרישות הכספיות שלו מאוד גבוהות, ולא תמיד אתה מקבל את התוצאה מול ההשקעה שאתה משקיע בו. לכן גם שחקנים שהם לא שמות גדולים, אבל המאמן החליט שהם מתאימים לו, אתה יכול להצליח איתם יותר טוב מאשר עם שמות על המגרש. קח לדוגמה את הפועל חדרה – בלי שמות ועם תקציב נמוך עלו לליגת על. הם דוגמה שעם שחקנים לוחמים וטובים אפשר לעלות ליגה”.

“שלומי דורה – גם מאמן וגם בן אדם”

גם אם רוצים, קשה להתעלם מכך שההכנה של הקבוצה עד כה הייתה לקויה. השחקנים למשל לא יצאו השנה למחנה אימונים מסודר בחו”ל, ומשחקי ההכנה בגביע הטוטו היו ללא שחקני הרכש שלא עברו בבקרה.

פרוספר וקנין

מה גורם לכם להאמין כמערכת שתצליחו העונה?
“כי אני מאמין בצוות המקצוע ובמאמן שהוא שם בפני עצמו, הבאנו מאמן מצוין לאשקלון עם ראייה נכונה, והוא בא עם שאיפה כדי לעלות ליגה, ואנחנו נתמוך בו ונשדרג את את הקבוצה, ואחרי שהתקציב יאושר יהיה לנו עוד קצת אוויר כדי להביא שחקנים נוספים. לגבי מחנה האימון, אנשים לא יודעים לנתח אותו נכון. זה שאומרים חו”ל, אני יכול לומר לך שקבוצות שהיו בחו”ל ירדו ליגה, אז מחנה האימון לא עזר. הייתי רוצה שמחנה האימון יהיה אחר, אבל התנגדתי לצאת למחנה אימון כי הסגל לא היה מסודר, וכשאין סגל אין טעם לצאת למחנה אימון בחו”ל. מצד שני סגרנו להם מחנה אימון במלון באשקלון, ואין הבדל בין מלון באשקלון למלון בקיסריה. הם ישנו שבוע ימים בבית מלון בשביל הגיבוש, בפול טיים, יצאו לאימון במגרשים שלנו. זה לא המדד שלנו להצלחה. מחנה אימון זה בעיקר בשביל הגיבוש, בשביל המאמן שיוכל להתרשם מהשחקנים יותר זמן, לנהל איתם שיחות, ואלה דברים שעשינו במחנה אימון”.

מכיוונו של המאמן שלומי דורה נשמעים קולות של חוסר שביעות רצון מהמצב. איך תתמודדו עם עזיבה שלו?
“בכל השיחות שלי עם שלומי דורה, גם בשיחות הקשות על המצב הכספי של הקבוצה, אפילו לא לרגע הוא הרהר בדבר הזה. הוא תומך בנו כמו שאנחנו תומכים בו, ונעבור את התקופה הקצרה הזו יחד. הכרתי לא רק מאמן, אלא גם בן אדם, וזה לא פשוט למצוא בכדורגל הישראלי גם מאמן וגם בן אדם”.

גם מאמן גם בן אדם. שלומי דורה (צילום: דוברות המועדון)

הקרבה שלך לתומר גלאם ידועה. אם יתחלף ראש העיר, אתה תמשיך להיות יו”ר?
“כמו שאתה יודע, קבוצת הכדורגל שייכת לעיריית אשקלון אם תומר לא יהיה ראש העיר ויהיה מישהו אחר שיחליט שהוא רוצה יו”ר אחר, אני אכבד אותו והכ,ל יהיה בסדר. היחסים שלי טובים עם כולם, אני בכבוד עם כולם. אבל מטבע הדברים, יבוא ראש עיר ויקבל החלטות אחרות – אני אכבד אותן”.

לסיום יש לווקנין כמה תודות אבל בקשה אחת מאוד חשובה מהאוהדים, “אני רוצה לומר תודה לכל הצוות שעובד איתי, לכל צוות ההנהלה, אנחנו עובדים לילות כימים. אנחנו עובדים בכימיה, ואין שום יריבות בהנהלה, אנו עובדים ביד אחת. אני רוצה להודות לראש העיר על כל המאמצים שלו כי בלעדיו ביום שני לא היינו מופיעים בכלל בליגה. אני רוצה לומר לקהל האשקלוני, שמגלה סימנים של אכזבה
– ואני מבין אותו – שיגיע ביום שני לפתיחת העונה ויראה קבוצה הרבה יותר טובה, ואנחנו גם נדאג שיהיה מרוצה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר