הפועל אשקלון מול נס ציונה. צילום: דוברות הפועל אשקלון

מכה אפורה: הפועל אשקלון לא מלהיבה

עם סגל שחקנים חדש ולא מלהיב שגם הוא עדיין לא עבר בבקרה התקציבית, הפועל אשקלון - פעם קבוצה שכיכבה בגביע הטוטו - מתקשה להביס אפילו קבוצות שוליים בטורניר הזה. את הכבוד לקבוצה הביאה דווקא הפעילות הקהילתית והמבורכת של המועדון

פורסם בתאריך: 10.8.18 18:15

     

בהפועל אשקלון סוגרים שבוע נוסף שבו הם לא מצליחים לעשות צעד משמעותי ולהירשם בבקרה התקציבית לעונת המשחקים הנוכחית. כרגע אין מי שיפקיד ערבויות בבקרה, ולמעשה מועדון הכדורגל מצוי במבוי סתום. בשל כך לשני משחקי גביע הטוטו ששוחקו עד כה מול הפועל קטמון ונס ציונה עלתה הקבוצה בסגל חסר במיוחד, ורוב שחקני הרכש שהוחתמו בצוותא עם המאמן שלומי דורה לא הורשו לעלות על כר הדשא.

הדריך את השחקנים מהיציע. שלומי דורה. צילום: אורי קריספין

אם נעבור לפן המקצועי, הרי שהאוהדים המעטים שהגיעו לשני משחקי הבית לא יכלו להתרשם יתר על המידה מהביצועים של השחקנים הצעירים שהתרוצצו על המגרש, ואם נהיה אמיתיים, לא בטוח שגם שחקני החיזוק שחתמו הם אלו שעוד יעשו את ההבדל. התקציב כמובן יפחת מהעונה שעברה באופן טבעי בשל הירידה לליגה הלאומית, אך עושה רושם שהשחקנים שנמצאים הם לא ברמה מספקת כדי להצעיד את אשקלון לצמרת הטבלה. אם זה כן יקרה, זו ללא ספק תהיה הפתעה נעימה.

גם מול קטמון וגם מול נס ציונה הקבוצה לא הצליחה לסיים עם ניצחונות, כאשר מול האחרונה היה זה שער שוויון בדקה ה-93 שמנע מהאשקלונים ניצחון ראשון העונה, ואילו מול קטמון אשקלון רשמה הפסד. את המשחק הראשון הדריך מאמן קבוצת הנוער ברוך דגו ואילו בשני כלל לא עמד מאמן על הקווים, דבר שממחיש את תעודת העניות של המועדון בימים אלו, שלא מצליח להעביר את שלומי דורה בבקרה. היום (ה’) ישוחק משחק גביע הטוטו נוסף מול הפועל ראשון לציון, הפעם באצטדיון הברפלד, זאת לאחר סגירת הגיליון.

הפועל אשקלון מודל 18/19 – מועדון אפור ומשעמם

כששוחחתי השבוע עם גורם במועדון, הוא הסכים עם העובדה שבכל ארבע השנים האחרונות, אף פעם לא היה משעמם בהפועל אשקלון. דמות כמו יובל נעים שעמדה על הקווים הייתה תמיד מספקת אקשן, לטוב ולרע, וגם אם הקבוצה לא הייתה מספיק איכותית, אז מאחורי הקלעים תמיד היה ניתן למצוא תבלין שהיה עושה את שלו ומזין את המדיה המקומית והארצית ואת האוהדים. כך היה גם קודם לכן, בזמן שבעלי הקבוצה בפועל היה פרוספר אזגי, איש צבעוני ושנוי במחלוקת.

יובל נעים. צילום: אורי קריספין

סיפק אקשן בתקופתו. יובל נעים. צילום: אורי קריספין

אשקלון כמועדון כדורגל תמיד הייתה במרכז העניינים מסיבה כזו או אחרת, שלילית או חיובית, אך בקדמת הבמה. ואם לא היה עניין בקודקודים, הרי שעל כר הדשא יכולנו למצוא לפחות שחקן או שניים כדי להזדהות איתו, לקום מהכורסה ולהגיע ולראות כדורגל. נכון להיום הפועל אשקלון הוא מועדון אפור מדי, בלי טיפת עניין – לא על כר הדשא ולא מחוצה לו. על המגרש אין כוכבים, אפילו לא אחד כזה, גם לא מנהיג עם ניסיון שמצדיק לקנות כרטיס עבורו.

אוהדי הקבוצה אט אט מאבדים את התקווה, ולמשחקי הבית הרשמיים הראשונים בגביע הטוטו הגיעו רק מאות בודדות. באימוני הקבוצה כבר לא רואים את הגרעין הקשה, שבדרך כלל היה פוקד את המתחם ומפגין התלהבות בכל פתיחת עונה. עם הקביעה הזו הסכים אחד האוהדים כשאמר: “ירדנו ליגה, וכבר אין את ההתלהבות של לשחק בליגת העל. בשנים האחרונות הגענו לשיא מסוים, ועכשיו האווירה סביב הקבוצה היא שונה, מין נפילת מתח. גם חצי הסגל החלש שבנו פה בטוח לא עושה שלו. כולם מבינים שזה לא זה”.

אותו אוהד המשיך ואמר: “עם כל הכבוד, השחקנים שהביאו לכאן אלמוניים מדי, אנחנו לא מחפשים שמות מפוצצים ומבינים את מקומנו, אבל יש גבול לכל דבר, ואם כבר להביא שחקנים, אז שיהיו טובים יותר משחקני הבית שלנו. אושרי טוויל יותר טוב מדולב אברג’ל או מאי מזל? בחיים לא. אם אתם רוצים להביא יותר טובים מהם, אז תביאו חלוצים שיודעים את העבודה. במצב הזה אני לא אתפלא גם אם נתמודד על הירידה”.

לפחות בזה יש כבוד: פסע מזכייה במגן הכבוד

אמנם מליגת העל הפועל אשקלון כבר נפרדה, אך כעת, רגע לפני פתיחת המשחקים לשנת 19/18, בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגה התפנו לעשות סיכומים לעונה הקודמת וזימנו למשכן נשיאי ישראל בירושלים במעמד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין את נציגי המועדונים. במקום נערך טקס הענקת פרס מגן הכבוד ואת מועדון הפועל אשקלון ייצגו קפטן הקבוצה טל מכלוף ודובר המועדון שלומי לוי, שהוביל את מיזם מגן הכבוד של קבוצות ליגת העל בכדורגל.

קפטני ליגת העל וטל מכלוף ביניהם. צילום: דוברות הפועל אשקלון

אשקלון אמנם השתרכה אחרי רוב קבוצות הליגה בטבלת ליגת העל, לאחר שסיימה במקום הלפני האחרון, אך מחוץ למגרש היא התמקמה בצמרת הגבוהה, לצד מועדונים מצמרת הכדורגל הישראלי: מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ובית”ר ירושלים, דבר שמוכיח את ההערכה הרבה שלה זוכה המועדון האשקלוני בכל הקשור לפעילות החברתית וקשרי הקהילה. “זו זכות גדולה וכבוד עצום עבור מועדון הכדורגל של הפועל אשקלון להשתתף במיזם הנפלא הזה”, אמר הדובר שלומי לוי. “הופתענו לגלות שהפעילות שערכנו לאורך כל השנה צדה את עיני חבר השופטים שבחרו למקם אותנו בחמישית הגמר. אנו נמשיך לעשות רבות למען הקהילה גם בעונה הבאה ולהעניק מסר של ערכים וכבוד לזולת לפני הכדורגל ותוצאת הסיום. בהזדמנות זו מאחלים ברכות להפועל באר שבע על הזכייה המוצדקת בפרס מגן הקהילה”. במהלך הטקס חתם קפטן הקבוצה טל מכלוף יחד עם יתר הקפטנים של ליגת העל על אמנה לשיתוף פעולה עם הדור הצעיר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר