דיאנה ויסמן. צילום ניר קידר
רגע של אושר אחרי השיא הענק. ויסמן. צילום: ניר קידר

דיאנה ויסמן: "חבל שאנחנו לא מקבלות תמיכה יותר גדולה מהעירייה"

דיאנה ויסמן עשתה היסטוריה, ובתור האצנית הישראלית הגדולה בכל הזמנים היא לא מבינה למה דווקא באשקלון, העיר שלה, ממשיכים להתעלם ממנה. ועד שמישהו יתעורר, ראשון לציון נהנית מההישגים

פורסם בתאריך: 13.7.18 16:04

     

את כתבות השער שקיבלה בשבוע שעבר האצנית האשקלונית דיאנה ויסמן בעיתונים היומיים קשה היה לפספס. הייתה לכך סיבה מוצדקת, כזו שמנפחת את החזה לכל חובב ספורט מקומי, גם אם הוא לא בדיוק פריק של אתלטיקה.

במשך 46 שנה היה השיא המיתולוגי של האתלטיקה בישראל שמור למלכה אסתר רוט שחמורוב. אלא שביום רביעי שעבר הגיחה דיאנה ויסמן, צעירה בת 19 מאשקלון, והדיחה את רוט שחמורוב מהפסגה עם שיא חדש ב-100 מטר. היא עשתה את זה כאשר עצרה את השעון על 11.38 שניות, ובכך הפכה באופן רשמי ועם חותמת גדולה לאצנית הישראלית הגדולה בכל הזמנים.

רגע של אושר אחרי השיא הענק. ויסמן. צילום: ניר קידר

רגע של אושר אחרי השיא הענק. ויסמן. צילום: ניר קידר

“הבנתי שבתור אשקלונית אין עניין בי”

כזכור, ויסמן הצעירה שברה בעבר את שיא הנערות בישראל, שגם אותו קבעה שחמורוב, כאשר בנוסף היא מחזיקה בשיא ישראל ל-60 מטר. ההישג האדיר, שזכה כאמור לסקירה גדולה בקנה מידה ארצי, עורר עניין גם בעיר מגוריה של ויסמן, אשקלון.

האתרים המקומיים פרגנו לספורטאית הגדולה ביותר שיצאה מהעיר, אך בקומה הרביעית בבניין העירייה נותרו אדישים, ואיש מטעם הרשות לא יזם ולו שיחת טלפון כדי לברך את האצנית המוכשרת. “תומר גלאם לא דיבר איתי ולא בירך אותי”, היא מספרת בשיחה עם "כאן דרום" אחרי ניפוץ השיא. “גם אחרי יום רביעי לא השתנה כלום, ואף אחד לא דיבר איתי בכלל מהעירייה. אם זה צובט? הבנתי כבר בתור אשקלונית שכנראה אין להם עניין בי, אין לי מה להגיד על זה. מאז שאני בגיל תשע באתלטיקה באשקלון אני מנסה לשפר שם משהו ולהראות להם שיש פה הרבה ספורטאים שרוצים להצליח ושיש להם פוטנציאל להגיע לרמה עולמית ולמקומות הראשונים בארץ, אבל הם כנראה לא מבינים את זה. יש פה דור שלם שרוצה להצליח, זה חבל מאוד שהם לא משקיעים בזה. ההישג האחרון שלי היה צריך לעורר מישהו בעירייה, אבל כנראה שגם זה לא מספיק טוב בשבילם ולא עשה כלום”.

דיאנה ויסמן. צילום: אורי קריספין

“חבל שאנחנו לא מקבלות יותר תמיכה מאשקלון”

מנגד, ויסמן זוכה להכרה מלאה בעיריית ראשון לציון, בשל העובדה כי היא משתייכת לקבוצת מכבי ראשון לציון ומגיעה להישגים. “מעיריית ראשון לציון דיברו איתי די הרבה. זה מצחיק, אבל דיברו איתי כאילו שאני גרה בעיר הזאת. אין מה לעשות, זה המצב”.

אחוזת התרגשות. דיאנה ויסמן על הפודיום. צילום: ניר קידר

גם אירנה ויסמן, האימא והמאמנת הצמודה, שענתה לשיחת הטלפון בינינו, שותפה לתחושות של בתה, ורגע לפני שהעבירה את השיחה לדיאנה, לא שכחה לברך את התקשורת האשקלונית על ההתעניינות בדיאנה. “זה מאוד חשוב לנו לקבל הכרה בעיר שלנו, יש הרבה פוטנציאל באשקלון, וחבל שאנחנו לא מקבלות תמיכה יותר גדולה מהעירייה”.

הלימודים לפני הנבחרת. דיאנה ויסמן. צילום: אור קריספין

דיאנה, עכשיו זה סופי? אפשר להכריז עלייך רשמית כיורשת של אסתר רוט שחמורוב?
“כן, עכשיו כבר כן. עכשיו אני מסכימה עם זה”.

מה שאת עושה, בגיל כל כך צעיר, הוא בלתי נתפס. כבר התחלת לעכל את כל מה שעברת בשבוע האחרון?
“כן, התחלתי לעכל. עבדתי מאוד קשה באימונים כדי להגיע לרגע הזה, לתוצאה הזאת. אולי אנשים חושבים שזה בא ברגל, אבל ממש לא. התחרות הזו היא קשה, ואני שמחה מאוד עכשיו. אני מרגישה שהשגתי את המטרה שלי, את מה שרציתי. התרגשתי מאוד באותו מעמד”.

מה היה לאסתר רוט שחמורוב לומר לך?
“כשחציתי את קו הסיום, היא הגיעה אליי ושמחה בשבילי, היא התרגשה מאוד. אחרי 46 שנה היא בעצמה לא ידעה איך לעכל את זה. היא בירכה אותי ונתנה לי רק מילים חמות”.

שוברת שיאי. דיאנה ויסמן. צילום: שרון בוקוב

תגידי, יעברו עוד 46 שנה עד שיצליחו לשבור את השיא שלך או שזה יקרה עוד לפני ואפילו על ידך?
“עכשיו, אחרי שאני הראשונה ששברה את השיא הזה, אני מקווה שבאמת תעלה המודעות באתלטיקה, בספרינט, שהרבה יותר אנשים יבואו להתאמן ויהיה דור חדש שישאף לשבור את השיא שלי. אני אפילו חושבת שאני זו שאשבור את השיא של עצמי, זו השאיפה הבאה שלי”.

יש עוד שאיפות? נדמה שבגיל 19 השגת כמעט הכול.
“גיל 19 זה גיל טוב להתחיל לשבור שיאים, זה כבר לא גיל כל כך צעיר. יש אליפות אירופה בברלין, שם אני אחשב לצעירה בגיל, אבל גם שם אני רוצה כבר להתחיל לעשות דברים. רוצה לפתח את ההצלחה בקנה מידה עולמי”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "עיריית אשקלון, כמו כל תושבי העיר, גאים על ההישג האדיר של דיאנה וייסמן, הישג שבהחלט מביא הרבה כבוד לעיר. מיד עם זכייתה בירכנו אותה בדף הפייסבוק העירוני ובימים הקרובים נעלה שלטים עירוניים לטובת חשיפת ההישג והבעת הערכה לספורטאית. במקביל, תוזמן דיאנה לפגישה אישית בלשכתו של ראש העיר שם יוענקו לה תעודת הוקרה ושי לאות הערכה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר