היו"ר החדש-ישן של הפועל אשקלון. פרוספר וקנין
היו"ר החדש-ישן של הפועל אשקלון. פרוספר וקנין

פרוספר וקנין: “מוכן להישאר בלאומית במחיר של שיתוף שחקני בית”

היו”ר הטרי של הפועל אשקלון, פרוספר וקנין, מגלה מעט מהתוכניות שלו ומדבר על החשיבות של שילוב שחקנים מקומיים. המאמן החדש שלומי דורה, שהגיע לאימון הבכורה, הצהיר: “טבעי שהפועל אשקלון מועמדת לעלות לליגת על”

פורסם בתאריך: 5.7.18 13:39

     

ביוני 2017 אימון הפתיחה של הפועל אשקלון נראה ססגוני במיוחד. 250 אוהדים נלהבים הגיעו, פוצצו את האימון, הרימו את השחקנים על הכתפיים ואפילו קינחו במופע פירוטכניקה צנוע. אל אותו אימון הגיעו גם שמות מעניינים, אמנם לא כוכבים: ירדן אבוחצירה, מירקו אורמוש, מושיקו לוגסי ואבי מלכה היו הבולטים שבהם. אז גם עמד על הקווים יובל נעים, איש צבעוני כשלעצמו, וגם ראש העירייה בפועל תומר גלאם דפק כניסה מלכותית רק כדי להיות חלק מהשואו של ליגת העל.

בדיוק שנה חלפה מאז, והשבוע הפועל אשקלון פתחה את אימוניה, ולאימון הראשון והמנומנם הגיעו בקושי 50 אוהדים. הם לא היו רעשניים וקולניים כפי שהיו בשנים עברו, אולי כי על הדשא הם ראו בעיקר שחקנים תוצרת בית, כאלו שעלו מהנוער או ששיחקו בשנים האחרונות מחוץ לאשקלון וחזרו הביתה. האוהדים הבינו ש-29 השחקנים שהתרוצצו על הדשא הם לא אלו שיובילו את הפועל אשקלון בעונה הקרובה, וחלקם הגיעו להתאמן רק על מנת לכסות על כך שלא הוחתמו שחקני רכש. אם כי ייתכן שהמאמן החדש שלומי דורה בכל זאת יצליח להתרשם מכמה מהם.

שחקני הפועל אשקלון באימון הפתיחה השבוע צילום דוברות הפועל אשקלון

שחקני הפועל אשקלון באימון הפתיחה השבוע צילום: דוברות הפועל אשקלון

אפרופו דורה, הרי שהוא היה השם הנוצץ ביותר באימון. המאמן שידר מעט ריחוק, ובזמן שמאמן הכושר יוסי קקון היה מי שהעביר את האימון, דורה בחר לרוץ יחד עם השוער ליאור חדריאן מסביב למגרש. דורה, שקיבל את שרביט האימון ביום חמישי שעבר, היה שותף לירידת הליגה של הפועל עכו בעונה האחרונה מליגת העל לליגה הלאומית. הוא גר במושב בוסתן הגליל ליד עכו, ואחרי החתימה באשקלון הוא אמור לתמרן מדי יום עם הנסיעות דרומה, וגם זה נלקח בחשבון מבחינה חוזית.

לדבריו, המרחק לא היה שיקול בהחלטה אם להגיע לכאן או לא. “כדורגל זה בכל הארץ, זו שפה משותפת”, הוא הסביר. “יש פה מועדון טוב, אנשים טובים, הנהלה טובה, מתקנים טובים. כל הדברים האלה הם בסיס טוב. המרחק לא מפחיד אותי, ברגע שישבתי עם דרור וצ’יקו בפעם בראשונה, הגישה והיחס שלהם נתנו לי הרבה חומר למחשבה ונתנו לי אמונה שאני יכול ללכת על האתגר הזה”.

על השאלה באשר לקאדר האשקלוני הקיים והבלתי נוצץ ענה המאמן: “זה לא משהו חריג מבחינתי. אני רגיל לראות שחקנים לא מוכרים באימונים הראשונים. המוטו פה הוא לתת קרדיט לשחקני הבית, לשחקנים שחזרו מהשאלות או סיימו גיל נוער. במקביל, אנחנו גם עובדים על בניית בסיס, מדברים עם שחקנים משנה שעברה, מדברים עם שחקני רכש. אני מאמין שהתמונה תוך עשרה ימים עד שבועיים כבר תהיה יותר ברורה כשנדע מי מגיע ומי מצטרף. בסופו של דבר לתחילת העונה נגיע מוכנים עם קאדר שחקנים טוב”.

תולים בו תקוות. שלומי דורה. צילום: דוברות הפועל אשקלון

תולים בו תקוות. שלומי דורה.
צילום: דוברות הפועל אשקלון

באשר למטרות לעונה הקרובה אמר דורה: “המטרות הן תוך כדי תנועה. אם הייתם שואלים את חדרה בעונה שעברה מה המטרות, הם היו עונים להישאר בליגה ובסוף הם מצאו את עצמם עולים ליגה. באופן טבעי קבוצה שיורדת ליגה, ובטח מועדון כמו הפועל אשקלון שעשה שנתיים בליגת העל, הוא מועמד טבעי לעלות ליגה. אנחנו לא מפחדים ולא מתחבאים מאחורי זה, נצטרך להעמיד את הכלים הנכונים ולהביא כמה שחקנים טובים כדי לחבר תלכיד טוב. שישפטו אותנו עוד חודש וחצי”.

מחנה האימונים של הפועל אשקלון נקבע לעוד כשבועיים, אך באשקלון מנסים לדחות אותו בעוד שבוע כדי להעמיד סגל טוב יותר. אם לא יצליחו לגייס שחקנים חדשים עד למועד, במועדון לא שוללים גם אפשרות לקיים את מחנה האימונים בארץ.

וקנין: “הטעויות של השנים הקודמות לא יחזרו על עצמן”

ביום שלישי בבוקר הכריזו בהפועל אשקלון, אחרי שנה ללא איוש התפקיד, שיש יו”ר חדש לקבוצת הכדורגל. אחרי שנדמה היה כי זה לעולם לא יקרה, ואחרי שנתקלו בסירובו של אייל ברקוביץ’ להגיע לכאן, פרוספר וקנין הוא האיש שנבחר בידי ראש העירייה בפועל תומר גלאם לתפקיד. וקנין, דמות מוכרת וידועה בנוף המקומי הן בתחום הפוליטיקה והן בתחום הספורט, ישוב לקדנציה נוספת במועדון האשקלוני אחרי שבעבר שימש יו”ר בקבוצת הכדורגל וכן בכדורסל. נוסף לניסיון הניהולי הרב שלו, וקנין שימש גם בתפקיד מחזיק תיק הספורט בעירייה בשנים 2008-2003. וקנין יקבל כעת את מלוא הסמכויות ויהיה האיש החזק במערכת.

פרוספר, איך זה לחזור לכדורגל?
“מרגש מאוד. בכל זאת, הייתי כמה שנים מחוץ לכדורגל, אמנם עקבתי מבחוץ וראיתי משחקים, אבל ברור שלחזור כיו"ר להפועל אשקלון זה דבר מרגש מאוד בשבילי”.

מה גרם לך לרצות ולהיכנס להרפתקה הזו?
“אני מבין את השאלה הזאת, נוצר מצב שראש העיר פנה אליי וביקש ממני להגיע ולעזור לקבוצה. הוא הסביר לי שהוא רוצה אותי כיו"ר ושהוא רוצה להחזיר את הקבוצה להצלחות. מבחינתי זו הייתה קריאה לדגל”.

מה תומר גלאם אמר לך שהוא מצפה שתעשה?
“לא הגענו לדבר על דברים ספציפיים, אבל ברור לי שהוא מצפה שנוביל את הקבוצה חזרה למקום הראוי לה”.

אני יכולה לשאול אם זה תפקיד התנדבותי או בשכר?
“זה דבר שעוד לא הסכמנו לגביו, אבל זה לא משהו שיהווה בעיה”.

איך זה מסתדר עם העבודה שלך באגד? כמה שעות תוכל להקדיש באמת להפועל אשקלון?
“ברור לי שאני הולך להפחית בשעות שלי באגד, כי התפקיד בהפועל אשקלון ידרוש ממני. לקחתי את זה בחשבון, בטח בחודשיים הקרובים שהולכים להיות מאוד אינטנסיביים בגלל בניית הקבוצה. אני אנזק מכך כלכלית, אבל לקחתי את זה בחשבון”.

איך אתה הולך להסתדר עם ההנהלה הנוכחית, ובכלל איך הולכת להיות חלוקת הסמכויות בינכם?
“אנחנו נשב בצורה מסודרת ונחלק תחומי אחריות בינינו. זה יהיה מסודר, וכל אחד ידע בדיוק מה הוא עושה. יש בהנהלה אנשים שאני מכיר הרבה שנים, עוד מהתקופה שהם היו שחקנים, ואני בטוח שיהיה שיתוף פעולה טוב בינינו. אני מאמין שמרבית העבודה והפגישות שלי יהיו מול דרור. נעבוד רק לטובת ההצלחה של הפועל אשקלון”.

מבחוץ קל יותר לראות דברים שצריך לשפר, אלו דברים אתה ראית שאתה אומר לעצמך שעכשיו יש לך את הכוח לשנות?
“אני מדבר איתך ואני נמצא יום וחצי במועדון, באמת עוד לא בחנתי את זה כל כך לעומק. אני מאמין שנשב ביחד ונראה איזה דברים צריך לתקן, כי הרי ברור שיש מה לתקן. מבחינתי, שילוב של שחקני בית זה דבר מאוד חשוב, שצריך לשים עליו את הדגש בעונה הקרובה”.

אימון הפתיחה היה נראה די שונה ממה שהורגלנו, עם הרבה מאוד שחקנים תוצרת בית. אתה כבר יודע איך הפועל אשקלון הולכת להיראות?
“הפועל אשקלון תהיה קבוצה טובה ואטרקטיבית, אנחנו נבנה אותה בחוכמה. מה שבטוח במפורש: לא תגיע לכאן רכבת אווירית של שחקני רכש. הטעויות של השנים הקודמות לא יחזרו על עצמן. המטרה היא להעניק כמה שיותר דקות משחק לשחקנים מקומיים, ובשילוב של כמה שחקנים טובים מבחוץ תהיה פה קבוצה טובה שהקהל ייהנה ממנה. אני כבר יכול להגיד שיש לא מעט שחקנים שרוצים להגיע לשחק אצלנו”.

יש מדיניות שהועברה למאמן לגבי שיתוף של שחקני בית?
“אני לא אכתיב או אתערב למאמן איזה שחקנים ישחקו בהרכב, אף פעם לא עשיתי את זה. אבל בהחלט יש רצון לראות כמה שיותר שחקנים אשקלונים משתלבים”.

לעלות ליגה או לראות שחקנים מקומיים בהרכב?
“אם את שואלת אותי, אז אין לי בעיה להעביר עונה אחת בלאומית אם זה מבטיח לי לראות שחקנים תוצרת בית משחקים בהרכב, ושנה לאחר מכן לעלות לליגת העל. אין דבר שיותר ישמח אותי מלראות שחקנים שלנו פורחים ומשחקים במועדון”.

זה אומר שעליית ליגה זו לא המטרה המרכזית.
“אני יכול להגיד שיהיה לנו תקציב מכובד מאוד, ויהיה אפשר לעשות דברים יפים. כל קבוצת כדורגל שואפת להגיע כמה שיותר רחוק ,וברור שגם אנחנו. זה שאמרתי שאני רוצה לשתף שחקני בית, זה לא אומר שאם נעלה ליגה, אני אבכה”.

טל מכלוף לא מרוצה בכפר סבא, שוקל את המשך דרכו

הבלם האשקלוני טל מכלוף, מי שרק לפני שבוע וחצי חתם בשורות הפועל כפר סבא מהליגה הלאומית, שוקל כעת את המשך דרכו במועדון הירוק. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בכך שאימוני הקבוצה נערכים על בסיס קבוע בשעות הערב, דבר שמתפרש כחוסר מקצוענות אצל השחקן שמוצא את עצמו מגיע לביתו במושב זיקים מדי יום בשעת לילה מאוחרת. באשקלון, כמו ברוב המועדונים בליגות הבכירות, אימוני הקבוצות נערכים בבוקר, למעט חריגה לכאן או לכאן.

טל מכלוף. צילום: אורי קריספין

 טל מכלוף. יחזור ללבוש כחול? צילום אורי קריספין

מכלוף העביר אולטימטום ברור לאנשי כפר סבא כי אם אימוני הקבוצה לא יוקדמו, הוא לא ימשיך במועדון. בהנהלה השיבו כי הדבר איננו אפשרי כיוון שמאמן הקבוצה ארז בנודיס עובד בעבודה נוספת בבקרים ולמעשה פנוי להעביר אימונים רק בשעות הערב. מכאן, הרי שמכלוף יעבוד על מנת להתיר את חוזהו ויפעל כדי למצוא קבוצה אחרת. בני סכנין מליגת העל כבר גיששה אצל סוכנו, גם קבוצת האם שלו, הפועל אשקלון, היא אופציה ריאלית.

כזכור, מכלוף החליט לעזוב את המועדון האשקלוני בשעה שעדיין לא מונה מאמן לקבוצה ועתידה היה לוט בערפל. כעת, לאחר ששלומי דורה נמצא בראש הצוות המקצועי ולקבוצה מונה גם יו”ר בדמותו של פרוספר וקנין, ייתכן מאוד שנראה פניית פרסה מצדו של מכלוף.

ללו אנקה צפוי להתמנות למנהל בית הספר לכדורגל

אנקה, בקרוב מנהל בית הספר לכדורגל. צילום: אורי קריספין

מחלקת הנוער עוברת ימים של שינויים בשבוע האחרון. אחרי שיגאל בוסקילה מונה ליו”ר מחלקת הנוער וברוך דגו ככל הנראה ימשיך כמאמן קבוצת הנוער, מנכ”לית החברה העירונית רונית מצליח עובדת על שינויים גם בבית הספר לכדורגל שנמצא תחת ניהולו של התנו”ס. כזכור, אשתקד ניהול ואימון בית הספר היה אמון על עומרי כהן, שהצליח בזמן יחסית קצר לגייס מספר רב של ילדים ולהעמיד בפניהם את הכלים להצלחה. העונה עומרי כהן סירב להמשיך בשכר שהוצע לו ולא היה מוכן להמשיך בתפקיד בכל מחיר. מכאן, שפנייה נעשתה אל ללו אנקה, מי ששימש אשתקד מנהל כללי במחלקת הנוער, והוא זה שצפוי להחליף את כהן כמנהל בית הספר לכדורגל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר